Juzpe 16.11.2006 17:43:16 | |
---|
Mielestäni se on kaikkei fiksuin ja vaivattomin tapa, enkä voi ymmärtää kuinka samat asiat voi soittaa alternatella, vaikka kaverit sillä tyylillä päivittäin soittaakin. Joten kaippa ne kummatkin on hyvä opetella, että on ainakin varaa mistä valita, mutta itse taidan olla niin laiska etten ikinä opi puhdasta alternatea. Itse en koskaan ole oikeen tajunnut tuota ns. economy picking- ideaa. Alternate on Mielestäni yksinkertainen ja hyvä metodi, yksittäisiä likkejä saattaa olla helpompi soittaa economyllä, mutta alternate on huomattavasti selkeämpi ja vaati vähemmän keskittymistä... voi sitten keskittyä esim. oluen nauttimiseen ja mossaukseen... :) Rusettiluistelusta anaaliseksiin - Suomen nuorison seksuaalikäyttäytymisen kehitys 40- luvulta nykypäivään. |
dmntn 16.11.2006 17:47:35 (muokattu 16.11.2006 17:47:45) | |
---|
Itse en koskaan ole oikeen tajunnut tuota ns. economy picking- ideaa. Alternate on Mielestäni yksinkertainen ja hyvä metodi, yksittäisiä likkejä saattaa olla helpompi soittaa economyllä, mutta alternate on huomattavasti selkeämpi ja vaati vähemmän keskittymistä... voi sitten keskittyä esim. oluen nauttimiseen ja mossaukseen... :) Se on kyllä jännä kun lähes kaikki pitävät sitä helpompana, mutta itselläni se vain on toisinpäin, enkä osaa sanoa että miksi, mutta luultavasti siksi, koska se on tullut luonnollisesti kun jtn on soitosta ruvennut tajuamaan. Saat banaanin, jos et käytä hymiöitä.
Paskakitaristit #7 |
wilzhu 17.11.2006 17:59:26 (muokattu 18.11.2006 16:32:52) | |
---|
Jos sulla lähtee erilainen atakki economyllä kuin alternativella, olet tod näk harjoitellut asiat väärin. Jos pidät plekua vinossa etkä 90 asteen kulmassa nähden kieliin niin tottakai siitä lähtee erilainen soundi ja jos vielä vedät jollakin fenkun lärpäkkeellä! Ihannetilanteessa UP ja DOWN iskut kuulostaa aivan samalta ja sen on pelkästään kiinni soittajasta. Ja mitä kompressioon tulee (mitä "nopeissa sooloissa"!?!) niin särö itsessään toimii kompurana. Enpä oikein tiedä kovin montaa miksaajaa/äänittäjää, jotka kompurois särösoolot lyttyyn, itseasiassa en ketään. IHANNETILANTEESSA soitto kuulostaa hyvältä ja siinä on vivahteita ja se on pelkästään kiinni soittajasta. Mielestäni on typerää pyrkiä soitossa täydellisyyteen, sillä silloin mennään täysin päinvastaiseen suuntaan musiikillisesta täydellisyydestä, jonka tehtävä on tuoda esille fiiliksiä, yms. Elämä off. |
Werde 17.11.2006 23:16:52 | |
---|
Olut vai kalja? "Alternate vai economy" olisi ollut osuvampi. |
tilujätkä 17.11.2006 23:45:25 (muokattu 17.11.2006 23:45:54) | |
---|
Vaikka tämän on lukenut läpi niin ei oikein tullut selkoa... Ihan maalaisjärjellä ajateltuna luulisi että economy on "parempi" koska siinä on vähemmän liikettä. Olenko oikeassa? Pääkysymys kuuluu siis näin: Oon soittanu 2v ja siitä lähtien kun alternaten opin niin oon soittanu sillä. Että kannattaisko tässä vaiheessa vaihtaa economyyn vai soittaa loppuelämä alternatella ja opetella muita juttuja? |
Ze Kink 18.11.2006 00:21:42 | |
---|
Alternativella tulee lähinnä vedettyä, kun se on niin selkärangassa. Jotkut jutut tulee tosin vedettyä economyllä nykyään, kun se tuntuisi toimivan niissä paremmin. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi! |