![]() 21.08.2006 12:28:14 | |
---|---|
Sananen Tommi S:n sisällysluettelosta. Mun mielestä toi on sen verran basic juttua että tollaset "kuinka saan kielen laitettua kitaraani kiinni" aloittelijat kyllä osaa lukea kirjaston kirjoista/muista nettipaikoista tai kysyä kaupan sedältä. ... vois panostaa enemmän näihin juttuihin jota aina tuhat kertaa puidaan täällä threadilla ("Miten tehää se zäk waildi - vinkaus?" -> siitä video ja selostus kitarawikiin). Tuo sisällysluettelo sopiikin ehkä paremmin tuonne Wikikirjastoon, joka on nimenomaan tarkoitettu oppikirjoja ja muuta opiskelumateriaalia varten. Kyllähän melkein minkä tahansa tiedon voi hakea joltain toiselta nettisivulta, mutta jos kukaan ei vaivaudu sitä tietoa omille sivuilleen laittamaan vaan käskee hakea jostain muualta, niin lopulta sitä tietoa ei löydykään mistään. Minun visioni mukaan tuo Skitta.net-wiki voisi olla tällainen edistyneemmän henkilön kitarawiki, ja tuo wikibooksin Kitarakirja olisi sellainen jossa käydään läpi perusteet. Olen tehnyt pari elektroniikka-aiheista kirjoitusta, eivätkä ne tunnu sopivan tuonne Kitarakirjaan, joten olen ajatellut laittaa ne tuonne Skittawikiin. ...Itselläni tulee syksyllä eteen nauhojen vaihtaminen kitaraan, tätä voin selostaa kuvien kera. Tällaiset kuvat olisivat erittäin hyödyllisiä. Itse juttujen tekstejä voi luoda ja täydentää varsin helposti, mutta esim. tuollaiseen nauhojen vaihtamisen kuvaamiseen tulee tilaisuus vain silloin kun nauhat vaihdetaan, mikä ei ole kovin usein. Tuonne Kitarakirjaankin olisi hyvä kuvata esim. kielten vaihto kitaraan, eli kun seuraavaksi jonkun tarvitsee vaihtaa kielet, niin samalla toimenpiteen voisi kuvata. Niin, ja kitarawikiin voi varmasti aika paljon linkittää olemassaoleviin wikiartikkeleihin. Niitähän voi melkein vaikka copypasteta kitarawikiin jos tarvis, eikö wikipedian motto ole että tieto on vapaata kaikille, eli niiden tekstejä sais lainailla vapaasti? Niitä saa vapaasti kopioida yleensä sillä ehdolla että se mihin niitä kopioidaan on myös kaikille vapaasti saatavilla. Eli kun me lupaamme antaa tietomme kaikille vapaasti, niin samalla saamme myös vapaasti käyttää heidän tietojaan. | |
![]() 21.08.2006 13:08:26 | |
http://fi.wikibooks.org/wiki/Kitarakirja Mä lisäsin tonne tekniikka ja harjoitukset sivun ja kuinka teen zakk wylde vinkauksen. voihan noita vissiin kopioida jo valmiista teksteistä... ei sillä oo väliä minne sivuun ne jutut kirjoittaa, aina joku korjaa oikeeseen paikkaan... myös vapaa aihe(sekalaisia juttuja) osaan voi laittaa mitä haluaa. sekä vahvistimet ja efektit osaan laitteista yms. Voihan tuon vaikka koko wikibooksin kitarakirjan kopioida jossain vaiheessa skittawikiin, tai tehdä samaan aikaan kahta eri paikassa olevaa juttua ja sit yhdistää ne vaikka jossain vaiheessa, tai jotain... | |
![]() 21.08.2006 14:05:47 | |
Saa SkittaWiki pitää ainakin toistaiseksi tuon peruswikin ulkoasun. Osoittautuikin yllättävän vaikeaksi tuo ulkoasun tekeminen. Mutta runko on pystyssä ja toimii! Nyt kaikki artikkeleita väsäämään. www.skitta.net/wiki | |
![]() 21.08.2006 14:53:29 (muokattu 21.08.2006 14:53:43) | |
Minun visioni mukaan tuo Skitta.net-wiki voisi olla tällainen edistyneemmän henkilön kitarawiki, ja tuo wikibooksin Kitarakirja olisi sellainen jossa käydään läpi perusteet. Olen tehnyt pari elektroniikka-aiheista kirjoitusta, eivätkä ne tunnu sopivan tuonne Kitarakirjaan, joten olen ajatellut laittaa ne tuonne Skittawikiin. Ok, kuulostaa hyvältä! Kyllähän tuollainen online- kitarakirja jossa selostetaan perusjutut voi olla järkevä, varsinkijn kun löytyy myös tuollainen skittawiki. Huoleni oli vain että tää kitarawiki idea jäisi pelkästään näihin ihan perusasioiden selostamiseen. Kirjoitin myös aiheesta jutun kamapuolelle, ei oikein lähtenyt käyntiin siellä :( www.opaquebuff.com Party tight, in the night with Opaque Buff! | |
![]() 21.08.2006 21:46:59 | |
Eikö porukkaa oikein hotsitakkaan kirjoittaa? Itse olen jotain yrittänyt korjailla, yms. mutta en ole vielä oikein keksinyt aihetta, josta saisin tehtyä laajan avauksen. Elämä off. | |
![]() 21.08.2006 22:55:16 | |
Eikö porukkaa oikein hotsitakkaan kirjoittaa? Itse olen jotain yrittänyt korjailla, yms. mutta en ole vielä oikein keksinyt aihetta, josta saisin tehtyä laajan avauksen. Voin kirjoittaa teoriahommaa intervalleista, kunhan tästä kerkeää :) www.opaquebuff.com Party tight, in the night with Opaque Buff! | |
![]() 29.08.2006 20:14:54 | |
Nostoon. Onko artikkeleita julkaisukunnossa? | |
![]() 30.08.2006 16:54:13 | |
Tiedostojen tallentaminen on muuten tuolla SkittaWikissä pois käytöstä. Minun elektroniikka-aiheinen kirjoitukseni on valmis, mutta se vaatii kuvia jotta sen voi ymmärtää. Ei kannata hermoilla vaikka siellä ei vielä paljon mitään olekaan; vastahan tämä wiki-projekti on kaksi viikkoa ollut toiminnassa. Kun täällä keskustelussa näkee jonkun hyvän kirjoituksen niin voi pyytää sen tekijää kirjoittamaan aiheesta tuonne wikiin, tai pyytää luvan että saa kopioida sen. Kyllä sitä materiaalia tällä tavalla pitäisi kerääntyä. | |
![]() 31.08.2006 11:24:40 | |
Tiedostojen tallentaminen on muuten tuolla SkittaWikissä pois käytöstä. Minun elektroniikka-aiheinen kirjoitukseni on valmis, mutta se vaatii kuvia jotta sen voi ymmärtää. Ongelma korjattu. Nyt onnistuu kuvien lisääminen. | |
![]() 06.09.2006 17:50:45 | |
Ongelma korjattu. Nyt onnistuu kuvien lisääminen. nonii kaikki tekeen vähän vapaaehtoistyötä... | |
![]() 07.09.2006 19:05:37 | |
Idea on loistava, kirjoittelen tuonne skittawikiin aina kun jotain mieleen tulee ja jota ei siellä vielä ole. Tietämykseni ei ole hirveä, mutta autan kyllä jos vain voin... Itseasiassa muokkasin jo tuota sähkökitaran määritelmää, mutta ei se vieläkään ole hyvä. | |
![]() 08.09.2006 15:28:22 | |
Ehkä tuota skittawikiä voisi hieman myös järjestää, Päävalikko ei oikein vakuuta kun on heti linkit kaikenmaailman tilutukseen ja steve vaiheihin. Esimerkiksi nyt kirjoituksen "tilutus" voisi järjestää päävalikosta alkaen: "Kitaran soittaminen -> Soolo -> tilutus", tai jotain sinnepäin. Samaan tapaan muidenkin aiheiden kohdalla voisi päävalikosta lähteä tarkentamaan, esim. "Kitaranvalmistajat -> Fender -> Stratocaster". | |
![]() 08.09.2006 16:13:26 | |
Ehkä tuota skittawikiä voisi hieman myös järjestää, Päävalikko ei oikein vakuuta kun on heti linkit kaikenmaailman tilutukseen ja steve vaiheihin. Esimerkiksi nyt kirjoituksen "tilutus" voisi järjestää päävalikosta alkaen: "Kitaran soittaminen -> Soolo -> tilutus", tai jotain sinnepäin. Samaan tapaan muidenkin aiheiden kohdalla voisi päävalikosta lähteä tarkentamaan, esim. "Kitaranvalmistajat -> Fender -> Stratocaster". Etusivun saa/voi muokata kuka tahansa. | |
![]() 25.09.2006 20:31:37 | |
Hmm sivusto on hakkeroitu?? Vandalism: beautiful as a rock in a cop's face. | |
![]() 25.09.2006 20:38:09 | |
Multa löytyy teräskärkiset, mutta joku muu saa käydä siellä Turkissa. M.A.C.H.O. # 6 "Don't disturb my friend.
He's dead tired."
In GOTOH We Trust.
THV-Klubi #40 | |
![]() 25.09.2006 21:14:27 | |
Hmm sivusto on hakkeroitu?? Torstaina. Turkin lahja maailmalle. Palveluntarjoaja korjaa asiaa. Asiat on sotkettu pahasti, mutta mitään ei ole kadonnut lopullisesti. Turkin lahja maailmalle | |
![]() 25.09.2006 21:43:46 | |
vääntäisivät vaa sitä kebabbia ettei tarvis aikaa tollasii tuhlata. Vandalism: beautiful as a rock in a cop's face. | |
![]() 02.10.2006 13:17:53 (muokattu 02.10.2006 13:19:20) | |
Ah, täällä oli jo huomattukin tuo hakkerointi... *tanan kebabinryystäjät (kyllä, yleistin). Tuskin edes ymmärsivät minkä sivun hakkeroivat :P Luulivat varmasti valtion sivuksi tai sitten huvin vuoksi tuon tekivät, randomilla valitsivat jonkin sivun ja sattui sitten kohdalle... Ei kiva :( Onneksi en ehtinyt kuvia tuonne laittaa... suunnitelmissa oli (on ollut jonkin aikaa, mutta en ole saanut aikaiseksi) kuvata floikkatalla ja kiinteän tallan stopbar ja kielet läpi rungon-versiot. | |
![]() 02.10.2006 13:23:23 | |
Ah, täällä oli jo huomattukin tuo hakkerointi... *tanan kebabinryystäjät (kyllä, yleistin). Tuskin edes ymmärsivät minkä sivun hakkeroivat :P Luulivat varmasti valtion sivuksi tai sitten huvin vuoksi tuon tekivät, randomilla valitsivat jonkin sivun ja sattui sitten kohdalle... Ei kiva :( Onneksi en ehtinyt kuvia tuonne laittaa... suunnitelmissa oli (on ollut jonkin aikaa, mutta en ole saanut aikaiseksi) kuvata floikkatalla ja kiinteän tallan stopbar ja kielet läpi rungon-versiot. tossa on toi toinenkin projekti...siellä moderaattorit ja varmuuskopiot yms... ite ei ehi kun töissä taas.... http://fi.wikibooks.org/wiki/Kitarakirja | |
![]() 02.10.2006 19:22:49 | |
Luulivat varmasti valtion sivuksi tai sitten huvin vuoksi tuon tekivät, randomilla valitsivat jonkin sivun,,, Ei se hyökkäys kohdistunut varsinaisesti minun, vaan palveluntarjoajani sivuihin. Saisi palveluntarjoaja vaan korjata asiat, yli viikon saanut odotella. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)