Aihe: miksei kitaransoittoon kyllästy.
1 2 3 4
bluesteel
08.07.2006 16:39:56

vituttaa varsinki nyt kesähelteellä, mutta myös talvisin..mulla tulee kitaraa soittaessa aina hiki ja sitte pitää aina lähteä suihkuun soittelun päätteeksi. Ja sittekku kitaraki on ihan tahmanen ja kielissä on sitä paskaa. Se alkaa aika useasti vituttamaan, eikä tee mieli ees koskea koko keppiin

Niin, no itekin hikoilen kun sika. Mutta kait se sitten kuntoilusta käy, koska tehokas kaloreita polttava kuntoiluhan on kuulemma sellasta, että hikoilee?
Guitarhero455
30.07.2006 22:26:22
Siinä aina vain kehittyy paremmaksi. Kyllä se alkaakin maistua puulta kun samoja biisejä soittaa kauan aikaa.. Itse harjoittelen uusia kappaleita joka viikko.. Tai lähes joka toinen päivä
Jake.e
30.07.2006 23:01:57
Minua ei kiinnosta enää mikään muu. Monesti tullu soiteltua huoneessa 10 tunnin päiviä ja sitten tajunnu silleen "ei jumalauta, mun pitää syödä". Tää on niin parasta hommaa. Teoriaa opiskelen itse melko alkutekijöissä, mutta tykkään siitä. Korvakuulolla soittaminenkin on kovassa käytössä, kun 3kk sitten päätin heitää tabulatuurit kokonaan pois. Vaikka olen korvilta soittoa vasta vähän harrastanut ovat omat korvat kehittyneet valtavasti, tänäänkin opettelin Dissectionin Starless Aeonin kokonaan korvilla.

Sitten omien biisien sävellys, sanotus, sovitus bändin kanssa on niin hauskaa että tulee joskus mietittyä että missähän olisin jos en olis tätä harrastusta alottanut. Itseä kiehtoo hirveästi klassinen kitara, mutta pitää opetella nyt alta pois nämä keskeneräiset jutu niin voi täysillä keskittyä klasariin :).

Niin joo ja bonecrusher, miksi soittaa 30 vuotta samoja biisejä kun niitä voi tehdä uusiakin?
Jerk.
sus
31.07.2006 02:30:20
monesti tullu soiteltua huoneessa 10 tunnin päiviä ja sitten tajunnu silleen "ei jumalauta, mun pitää syödä

Hähäh, tämähän on suora lainaus guitar.comin vuosien takaisesta Daron Malakianin "opetusvideosta".
Rock'N'Roll All Night Sex And Drugs And Booze All Day Let's Go Fishing
terry
31.07.2006 20:37:07
Onhan tuo soittaminen kausiluonteista mutta ei siitä minään vuodenaikana onneksi kokonaan eroon pääse. Kitaraan vaan tekee mieli tarttua. Kun soittaa ajattomia biisejä ajattomilla kitaroilla, ei siihen voi kyllästyä. Pääpaino hommassa on syksy-talvi-kevät -kaudella. Vastapainoksi ajan kesät maantiepyörällä - kitaramusiikki soi koko ajan matkan edetessä. Ja kesällä riittää kohtuullinen soittaminen tatsin silti häviämättä. Talviviikonloppuina on taivaallista vääntää oikein kunnolla. Koko ajan sitä keksii pieniä uusia kuvioita ja juttuja, joista innostuu. Kitaransoitto on kuningaslaji kilpapyöräilyn ohella - noiden kahden lisäksi elämässä tarvitaan vielä seksiä ja vähän kasvisruokaa - se on siinä;)
gorgonoidi
31.07.2006 20:48:27

Kyllästyin samantien kun kitarasta katkesi kieli. Ei sitä jaksa heti vaihtaa. Olen laiska.
Karipiirto
31.07.2006 21:11:03

miksei kitaransoittoon kyllästy.

Koska se on hauskaa. Nojoo tuleehan sitä ittellekin noita masennuskausia kuvvaan miettii että kylläpä mä oon paska soittaja mutta sitten mietin että jos oon paska niin pitää reenata enemmän ja taas maistuu.
Vain jalasjärviset saavat haukkua Koskuetta.
BigPapa
31.07.2006 21:12:16

Kyllä siihen kyllästyy mutta se menee ohi aika nopeesti.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
m.naksu
01.08.2006 12:29:35
Varmaan yleisesti sen takia että siinä saa edetä oman makunsa mukaan niin hitaasti/nopeasti kuin haluaa.. Kyllästymisen jälkeen jos tekee mieli koittaa vielä niin on helppoa napata kitara käteen, kun ei tarvitse odotella alkavia kursseja tai vastaavia ja ilmoittautua... Ja kitaransoitto nyt vaan on niin parasta...
Jos tämä ei ole allekirjoitus niin mitä se sitten tekee tässä?
Jake.e
01.08.2006 12:45:18
Hähäh, tämähän on suora lainaus guitar.comin vuosien takaisesta Daron Malakianin "opetusvideosta".

Millon se on tommosen tehny? Jotakin linkkiä voikko laittaa.
Jerk.
BenGlenton
01.08.2006 12:56:35
Miksi kitaransoittoon pitäisi kyllästyä? :)
www.supremecourtband.fi
sus
04.08.2006 15:57:27
Millon se on tommosen tehny? Jotakin linkkiä voikko laittaa.

http://youtube.com/watch?v=-JAHdI2e6uY

Tossahan tuo, löyty sentään vielä.
Rock'N'Roll All Night Sex And Drugs And Booze All Day Let's Go Fishing
Jake.e
04.08.2006 16:19:40 (muokattu 04.08.2006 16:21:43)

Olipa hieno iron man :).

EDIT: Miksi kitaransoittoon pitäisi kyllästyä? :)

Niinpä, mutta kyllähän se fakta on että mitä todennäköisemmin tulee kaikkien kohalla joskus tulevaisuudessa sellanen olo ettei soitto jaksa kiinnostaa.
Jerk.
klobasa
04.08.2006 18:09:45 (muokattu 04.08.2006 18:13:16)
Itseasiassa soittoon todellakin voi kyllästyä. Itsellä oli aikanaan takana about 6 vuotta putkeen kitaran soittoa, kitaran rakentelua, vahvistinten nysväystä, kitaroita, lisää KiTARAa, KITARAAAA, vahvistin, aarghhh!!, FENdEr VOX VINTAGE AAAARRRRGH!!, TONE TONE, miSÄSS on mun TONE -settiä aamusta iltaan (niinkuin niin monella muullakin kitaristilla :)... CD-hyllyssä oli luonnollisesti 95% kitaravetoista musaa joka soi taukoamatta. Oli bluesia, rockia, rautalankaa yms. (ja alkuaikoina kaikkea hevimpää kitaramusaa; Vait, Yngwiet yms.)... "Kitaran soittoon ja kitaroista puhumiseen ei vaan koskaan kyllästy!"...noin muistan monesti sanoneeni kun kitaroista jengin kanssa puhuttiin... Kunnes eräänä kauniina päivänä menin kirjastoon ja lainasin erään cd-levyn... mahtava levy ja levyllä ei ollut kitaroita ollenkaan. Siinä samalla tuli vain tunne, että "ei helvetti, kitara on itseasiassa ihan paska soitin ja kitaramusa on ihan perseestä". Eipä mennyt aikaakaan ja sitten olikin kaikki vanhat VOXit ja Fenderit yms. myyty ja kitaran soitto ei kiinnostanu enää tippaakaan, ei yhtään! Koko kitarainnostus lopahti aivan kuin olisi juossut tiiliseinään, ihan kertalaakista loppu koko vouhotus. Yhtäkkiä kaikki musiikki missä oli kitaraa / sähkökitaraa otti päähän ihan hulluna. Ärsytti ihan älyttömästi jos esim. hyvällä jazz levyllä olikin mukana myös kitaristi. Kaikki kitaramusa oli about 4 vuotta täysin kuuntelukelvotonta ja ihmettelin vain itsekseni, että mikä siinä aikaisemmin muka viehätti.

Nyt itseasiassa vasta alkaa taas pikkuhiljaa kestää sitä, että musassa on kitaraakin mukana ja onpa jopa tekeillä oman tele/strato hybridin tekokin. Aika hurjaa meininkiä.
toxic
04.08.2006 18:20:12
Pmu, en ymmärrä sinua...
klobasa
04.08.2006 18:25:09
Pmu, en ymmärrä sinua...

Heh, niin... itseasiassa jätin ekasta viestistä sen pois, että samalla tavalla kävi myös parille mun lähipiirin tyypillekin ihan samaan aikaan! ;) Kaikki me luonnollisesti keksittiin itsellemme sitten tilalle täysin erit soittimet kitaroiden tilalle.
cadabra
04.08.2006 18:28:41

Pikkasen vissiin kaveri vetäny muutaki ku sinistä pulukkaa. Tuossaki vielä aurinkolasit päässä.
Meehän kämpille.
toxic
04.08.2006 18:29:20 (muokattu 04.08.2006 18:29:34)
Heh, niin... itseasiassa jätin ekasta viestistä sen pois, että samalla tavalla kävi myös parille mun lähipiirin tyypillekin ihan samaan aikaan! ;) Kaikki me luonnollisesti keksittiin itsellemme sitten tilalle täysin erit soittimet kitaroiden tilalle.

En ymmärrä myöskään kavereitasi.

Kaikkihan siirtyivät siis bassoilemaan? :)
LamaAjanElvis
04.08.2006 18:33:39
ei saa eukkoja tuleen makaamaan Perk...e

Vaihdoin sanan "jäädä".
Kolme allekirjoitusta. 1.Kesä on läskien pahinta aikaa. 2.Sormet lähtee soundista. 3.Would you know my name, If I saw you with hard-on?
kumiorava_89
04.08.2006 23:59:39
No se nyt vaan on niin mukavaa puuhaa...
Ensinnäkin siinä näkee kuinka on kehittynyt, se on luovaa ja siihen voi purkaa tunteita
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)