Ville81 27.05.2006 17:57:20 (muokattu 27.05.2006 17:58:23) | |
---|
ANteeksi jos olen asiaton, mutta en minä ainakaan sitä pluussia kuullut missään vaiheessa. MAhatavsti soitit, mutta genreä pitää miettiä hieman uudestaan? Kyllähän tuo bluesia tai jazzbluesia oli. Komppi ja meneillä oleva sointuaste meinasi tosin vähän hukkua välillä. Jos pyydätte jazz-soittajaa soittamaan bluesia, niin juuri tuotahan kamaa ne tarjoilee, eikä mitään SRV-Texasmatskua.. Tuo oli siis blueskierto, jonne oli lisäilty sointuja II-V asteineen jne. "Ei mun tartte virittää, soitan säröllä".
-Kuultu musiikkiliikkeessä 2005 |
Epämuusikko 27.05.2006 19:08:10 | |
---|
Kyllähän tuo bluesia tai jazzbluesia oli. Komppi ja meneillä oleva sointuaste meinasi tosin vähän hukkua välillä. Jos pyydätte jazz-soittajaa soittamaan bluesia, niin juuri tuotahan kamaa ne tarjoilee, eikä mitään SRV-Texasmatskua.. Tuo oli siis blueskierto, jonne oli lisäilty sointuja II-V asteineen jne. Itse asiassa SRV:n ätityydiä kaipasin tähän soittonäytteeseen. Onko siellä kitarassa selläistä "munapotikkaa"? Kun kerran langat pelaa pään ja käsien välillä, niin lisää vääntöä vain. Helvetin hyvältä se kuullosti jo nyt, mutta vähemmän arkailua. Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
efunkelist 27.05.2006 21:26:23 | |
---|
Koin tänään erään akustisen näppäilyn äänittämisen studiolla varsin haastavaksi. Osittain tästä johtuen anttiristuksen näyte säväytti suuresti. Mutta kyllä tykkäsin, melodista ja kaunista. sus, bluusin tuskaa :) soolotus tuntui olevan kyllä aika irti kompista vai oliko komppi irti tahdista? mun pitäis opetella soittaa bluusia. kyllähän jokaisen itseäänkunnioittavan kitaristin pitäisi bluusia pystyy vetää... ehkä mä saisin jonku bluesiin sopivan leadin vedettyä mutta en usko että se silti ihan oikeasti kuulostaisi BLUESilta. Ainakin musta tuntuu että "se tunne" jää siitä soitosta uupumaan. Ehkä tää sun veto ei ollu teknisesti mikään yliveto mutta on siinä vaan silti tunnetta. Minusta ainakin, sano muut mitä sano. Mutta kyllä sulla on varmaan vielä kynnet näyttämättä, joten teroita vaan ;) apenaattori, hyvän kun muistutit - mähän olen nimittäin tuon bluestationin tilannu itselleni mutta se on eräänä kiireisenä päivänä menny vaan jonnekin epämääräiseen läjään mun työhuoneessa ja hautautunu sinne. Sitähän mä alanki kohta veivaamaan! On muuton aika räväkkä atakki sun tatsissa - mulla tuli tuosta mieleen yhden kaverin soitto joka ei käytä plektraa ollenkaan vaan räiskii sormillaan - samoinko teit? Jotenki mulla tuli tästäkin klipistä sellane aura että omattu soittotekniikka ei vastaa omattuja musikaalisia visioita. En siis ole ainoa joka tästä "kärsii", vai? ;) Mutta osoittaahan tuo sitä että johonki ollaa menossa eikä jäämässä siihen että soitetaan vaan ku tuntuu hyvältä? Mä kyllä yleensä sorrun siihen että kun soitto ei kulje niin kitara menee ständiin sen sijaan että harjoittelisin sitä soittoa. Ei vaan jaksa. veri heavy, tykki riffivalinta ja hyvin kulki. Itse en ole tuotakaan opetellut. Hyvin erottui soundista trankkusärö, mun tarttis jostain tuollaista kaivella... Nyt joutuu keskeyttää foorumikeskustelun kun reaalitodellisuus niin edellyttää :S Palailen aiheeseen ja näytteisiin toiste. |
kid ego 28.05.2006 15:54:12 (muokattu 28.05.2006 15:54:47) | |
---|
Killerheroes, superfreaks, rock down the wrong, pour on the heat. Superheroes, radar spies, burning through the steel with x-ray eyes. |
apenaattori 28.05.2006 16:55:12 | |
---|
Suurkiitokset palautteesta, efunkelist! En ollut soittanut sormilla, ihan plekulla vedin. Ja tosiaan, tekniikassa on vielä paljon hiomista mutta sen kimpussa painitaan paraikaa. ;-) Ja Blues stationin etydejä on kyllä hinkattu ihan kiitettävästi. :-) Mulle saa tehdä melkein mitä vaan. Eiku siis aivan mitä vaan. |
Keppis 28.05.2006 17:42:53 | |
---|
Mahtava murina! "Ei soiteta Paranoidia, nyt soitetaan heviä!"
http://www.mikseri.net/fobia |
Torniojaws 28.05.2006 19:00:32 (muokattu 28.05.2006 19:05:47) | |
---|
No, tässä sitten nauhoittelin satunnaisen jammailusession. Joltain tällaiselta ne kuulostavat keskinmäärin, tosin tässä tapauksessa jatkoin putkeen, enkä nauhoitellut hyvänkuuloisia juttuja erikseen kuten normaalisti. http://koti.mbnet.fi/juhau/tj-iffittely.mp3 (7.62 MB) 8 minuuttia sekalaista suttua. Lopussa bonuksena erikoisten puolisointujen hakua. |
efunkelist 28.05.2006 20:56:05 | |
---|
Arvatkaa mitä? Kuuntelin tässä loputkin näytteet ja kirjoittelin tasaisesti kritiikkiä ja kiitosta ja kannustusta ym ja väittäisin että oli siellä olalleläpsytysten seassa jotain ihan rakentavaakin. Sitten kun yritin "lähetä kirjoitus" niin punainen kehys ja tietokantapalvelimeen ei saada yhteyttä ja sinne hävisi vajaan puolen tunnin analysoinnit ja puntaroinnit. Kiittäkää vaikka dadaajia. |
Magic Bullet 28.05.2006 21:08:25 | |
---|
Sitä saa mitä tilaa: http://mp3.mikseri.net/hifi/a/apenaattori_-_aninayte_voxista.mp3
No joo, lähinnä tulee improvisoitua ja soiteltua niitä vanhoja riffejä, joskus korvakuulolta jotain uutta. Sitten väillä tekniikkaa (Blues station, Speed mechanics for lead guitar). Sointukomppausta tulee kanssa harrastettua (tuttuja biisejä vaan läpi). Mutta enimmäkseen tulee sitä improräpellysmeteliä soiteltua. Kuvauksessasi sanot itseäsi aloittelijaksi! Hoh! Kuinka kauan olet soittanut? Johnny Winter tuli jotenkin etäisesti mieleen. Itsekkin voisin pistää jotain, mutten osaa nauhoittaa! |
apenaattori 28.05.2006 21:12:02 (muokattu 28.05.2006 21:12:49) | |
---|
Kuvauksessasi sanot itseäsi aloittelijaksi! Hoh! Kuinka kauan olet soittanut? Johnny Winter tuli jotenkin etäisesti mieleen. Itsekkin voisin pistää jotain, mutten osaa nauhoittaa! No nyt on soittoa takana vähän päälle puolitoista vuotta. Mukavaa jos tykkäsit. :-) E: Tuolla tietokone-osastolla on erittäin hyvä FAQ äänittämiseen liittyen. Sieltä vaan lukemaan. Mulle saa tehdä melkein mitä vaan. Eiku siis aivan mitä vaan. |
bluesteel 28.05.2006 21:22:06 (muokattu 28.05.2006 21:22:29) | |
---|
|
Urmas Potkuri 28.05.2006 23:23:53 (muokattu 29.05.2006 00:22:52) | |
---|
Hienoa apenaattori ja bluesteel ja kaikki! Mainiota, että bluesperinne jatkuu ja on hyvissä käsissä. Laitan nyt sitten minäkin pikaimprovisaation tähän. Suoraan Pod XT:stä Sonariin yhdellä otolla ilman komppia. Lisäsin muutaman soinnun toisella otolla. ensimmäinen puolikas on tarkoitus olla semmoista gospeltyylistä ja jälkimmäinen taas "talos ei oo viinantippaa ja lapset itkee leipää" bluesia. Pidin tarkasti huolen, että käytin kummassakin vain ja ainoastaan niitä samoja harvoja ääniä. ;) http://koti.mbnet.fi/khimaira/joo/arkkikansleri_Nayte.mp3 Tarkotus oli jättää hienostelut sikseen ja yrittää pitää niin perusjutussa kuin mahdollista. Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? |
Urmas Potkuri 28.05.2006 23:30:38 | |
---|
Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? |
BigPapa 28.05.2006 23:33:16 | |
---|
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Urmas Potkuri 28.05.2006 23:38:54 (muokattu 28.05.2006 23:39:28) | |
---|
BigPapa 28.05.2006 23:43:12 (muokattu 28.05.2006 23:43:23) | |
---|
Saisiko tätä lissää? Ja jos niin mistä..... Edit: Ja miten isolla rahalla....? ;) Kuin nii...; / Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Urmas Potkuri 28.05.2006 23:53:11 | |
---|
Kuin nii...; / Häh? Nokun? Diggasin. Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? |
BigPapa 28.05.2006 23:56:07 (muokattu 28.05.2006 23:56:51) | |
---|
Urmas Potkuri 29.05.2006 00:01:34 | |
---|
BigPapa 29.05.2006 00:02:14 (muokattu 29.05.2006 00:04:19) | |
---|