Stradlin 25.05.2006 23:47:25 | |
---|
Katsoin eilen ja tänään Huomenta Suomessa oli myös juttua siitä. 7000e on aikas paljon tosta. Sitten ku se kysy mitä biisiä Tolonen soitti, niin vastaus oli Whole Lotta Love, Ritchie Blackmoren biisi. hoho Tälle repesin, varsinkin kun äijällä oli niin asiantunteva äänensävy. Mikäs ukko se edes oli, joku kitarakeräilijä? Ain't It Fun? |
bluesteel 26.05.2006 10:13:29 | |
---|
Tolonen huomautti design-skitan rakenteesta johtuen vaikeaa pääsyä ylemmille nauhoille, mutta silti skitalla pystyy "soittamaan whole lotta lovin soolon". Äijä taisi digata kyseistä biisiä jo ennenkuin 90% tämän saitin lukijakunnasta oli edes suunnitteilla. Se oli eka soolo, jonka Tolonen opetteli. |
bluesteel 26.05.2006 10:16:31 | |
---|
Kolmosen netti-tv:stä voi katsella ilmaiseksi tuon pätkän. Laittakaas linkkiä, kun ei vanha osaa. Kävin kolmosen sivuilla, mutta en löytänyt sieltä kyseistä pätkää. |
BigPapa 26.05.2006 10:17:08 (muokattu 26.05.2006 10:21:55) | |
---|
Se oli eka soolo, jonka Tolonen opetteli. Mistä tollanen tieto on lähtöisin...Tolonen soitteli jo 60-luvulla...oiskoha ekat treenatut olleet jotain Peter Greeniä... http://pressa.stc.cx/laaksonen_jazzrytmit0302.htm Tolosen innoitti muusikoksi 11-vuotiaana saatu kitara ja The Beatles Sittemmin Tolosta alkoi kiinnostaa brittiblueskitaristit Peter Green, Mick Taylor, Eric Clapton Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
BigPapa 26.05.2006 10:43:57 (muokattu 26.05.2006 11:09:51) | |
---|
Kyllä varmasti, jos tykkää stankkujatsia soitettavan sirkkelisäröllä. Tossa dokkarissa olleet "jazzpätkät" ei kyllä auennut niin millään. Jotain aivan outoa pentatonista vingutusta Coltranen sointurikkaisiin taustoihin. Ja toinen juttu, ne Pressapätkät kyseisessä ohjelmassa oli lähinnä vaivaannuttavia; todella kökön oloista yhteissoittoa, ei todellakaan mitään kovin erikoista. Sanoisin, että nykyisestä nuoresta polvesta löytyy kovempia soittajia: Marzi, Varre ja Viinikaisen Teemu. Edit: Bigpapa ja kaverit saa vetää herneen nenäänsä ihan rauhassa. Tämä on mun mielipiteeni asiasta. En siis yritä kiistää Tolosen ansioita kitassa, vaan kerroin mielipiteeni nykymeinigstä, mitä nyt dokkarin, Tolosen Coltrane-cd:n ja kolmen keikan perusteella olen saanut kuvan. Ai täällä oli tälläinenkin...ensinnäkin en kannata ollenkaan tätä joidenkin harrastamaa se on paras tai parempi kuin toinen kirjoituksia, koska edelleenkään en miellä kitaransoittoa tai musiikkia yleensäkään urheilukisoiksi, joissa parhaalle lyödään kultamitali kaulaan.Ja toiseksi kyllähän Pressa soitti aivan hyvin tuossa dokumentissa.Hiukan lyhyitä pätkiä vaan oli.Eikä parhaat hetket olleet tietystikään kuvatuksi tulleet. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
bluesteel 26.05.2006 10:50:55 | |
---|
Tolonen itse taannoin kertoi Whole lotta Lovin olleen eka opettelemansa soolo. Joku ohjelma missä herra oli haastattelussa, siitä on jo jotain parisen vuotta ainakin. |
BigPapa 26.05.2006 10:54:58 (muokattu 26.05.2006 11:21:35) | |
---|
Tolonen itse taannoin kertoi Whole lotta Lovin olleen eka opettelemansa soolo. Joku ohjelma missä herra oli haastattelussa, siitä on jo jotain parisen vuotta ainakin. Missäs tälläinen haastattelu on tai oli?P..ka puhetta, kyä se 60 luvulla on treenaillut juuri noita Claptoneita ja Greenejä....oisko ollut joku Seiskan juttu ...hoho... "Mulla on kaikkein eniten viime aikoina tullu kuunneltua Peter Greeniä ja Eric Claptonia. Taas uudestaan: Have You Heard ja nää jutut. Ne on tietysti kopsattu Kingiltä, ei niinkään B.B: ltä kuin Albertilta ja Freddieltä. Mähän kuuntelin jo nuorena miten Green ja Clapton soittaa ja sitten tietysti Mick Taylor - mun ensimmäinen Bluesbreakers-levy oli Crusade. Ei se niin helppoa ollu: vaikka ne kuviot on aika yksinkertasia, ne pitää tulla sillee nätisti." http://www.rytmi.com/rytmi402/402Jukkatolonen.html Ja tältä levyltä kun kuuntelee Tolosen soittoa niin Peter Green on kuultavissa selkeästi aina vibratoa myöden: http://www.dlc.fi/~oystila/raimo/eero/diskogrf/eeron_elpee.html Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
BigPapa 26.05.2006 11:18:42 (muokattu 26.05.2006 11:21:17) | |
---|
______ Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
BigPapa 26.05.2006 11:20:50 (muokattu 26.05.2006 11:21:26) | |
---|
_______ Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
bluesteel 26.05.2006 11:29:03 | |
---|
No oisko ollut Bettina S tai vastaava ohjelma, aikaa on kyllä varmaan jo 3-5 vuotta. Ja voihan se Whole Lotta Love olla ensimmäinen soolo jonka Tolonen on opetellut nuotilleen. Jos se on ennen sitä vaan improvisoinut? |
BigPapa 26.05.2006 11:31:51 | |
---|
No oisko ollut Bettina S tai vastaava ohjelma, aikaa on kyllä varmaan jo 3-5 vuotta. Ja voihan se Whole Lotta Love olla ensimmäinen soolo jonka Tolonen on opetellut nuotilleen. Jos se on ennen sitä vaan improvisoinut? Toi on arvailua.Totta kai se on treenaillut noita Green ja Clapton sooloja ja Tayloria. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Roitto 26.05.2006 14:14:20 | |
---|
Tolonen huomautti design-skitan rakenteesta johtuen vaikeaa pääsyä ylemmille nauhoille, mutta silti skitalla pystyy "soittamaan whole lotta lovin soolon". Äijä taisi digata kyseistä biisiä jo ennenkuin 90% tämän saitin lukijakunnasta oli edes suunnitteilla. Niin siis Tolonen ei sanonut whole lotta loving, vaan se ärsyttävä kitarankeräilijä sielä studiossa. Se kello-juttu oli aika h0h0. Mutta kaiken A ja O on kuitenkin hyvät biisit. Pelkällä paskanhajulla ei eteenpäin pääse. |
Wahi 26.05.2006 14:27:32 | |
---|
Btw, tietääkö kukaan milloin tuo Tolonen dokumentti on tehty? Eikös Jukalla nykyään ole pitkät hiukset? Luulen nimittäin nähneeni hänet tuossa pari viikkoa sitten F-musiikissa ja oli ihan tuo Rytmi artikkelin kuvan näköinen. Going down like a lead Zeppelin |
bluesteel 26.05.2006 15:31:06 | |
---|
Toi on arvailua.Totta kai se on treenaillut noita Green ja Clapton sooloja ja Tayloria. Joo, mutta se ite sano että Whole Lotta Love oli eka soolo jonka hän opetteli. Voihan se tietty olla, että Toloska horisi vaan omiaan... |
Stradlin 26.05.2006 17:28:47 | |
---|
Toi on arvailua.Totta kai se on treenaillut noita Green ja Clapton sooloja ja Tayloria. Miksei se Whole Lotta Love vois olla eka soolo, jonka Tolonen on opetellut? Oon mäkin soitellut jo muutaman vuoden, enkä oo vielä treenannut yhtään sooloa ihan nuotilleen mistään levyltä. Tottakai se on varmaan napannut joitain lickejä tms. mainitsemiltasi maestroilta, mutta ei se välttämättä ole niiden sooloja täydellisesti opetellut. Ain't It Fun? |
BigPapa 26.05.2006 20:22:57 | |
---|
Miksei se Whole Lotta Love vois olla eka soolo, jonka Tolonen on opetellut? Oon mäkin soitellut jo muutaman vuoden, enkä oo vielä treenannut yhtään sooloa ihan nuotilleen mistään levyltä. Tottakai se on varmaan napannut joitain lickejä tms. mainitsemiltasi maestroilta, mutta ei se välttämättä ole niiden sooloja täydellisesti opetellut. Pressan eka levy ilmestyi 1969 samoin Led Zeppelin II eikohän se siihen mennessä jo ollut treenaillut ja kopsaillut sooloja aika lailla.Muistan vaan Tolosen serkun "Häkä" Virtasen näin sanoneen kun juteltiin. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Tarkastaja 26.05.2006 22:03:06 | |
---|
No oisko ollut Bettina S tai vastaava ohjelma, aikaa on kyllä varmaan jo 3-5 vuotta. Ja voihan se Whole Lotta Love olla ensimmäinen soolo jonka Tolonen on opetellut nuotilleen. Jos se on ennen sitä vaan improvisoinut? Oon itsekki nähny tuon saman ohjelman ja siinä Bettina kysäisi, että mikä oli eka soolo jonka opettelit niin Whole Lotta Loven soolon hän sanoi opetelleensa. Taisipa Tolonen puhella omiansa. |
BigPapa 27.05.2006 08:57:10 (muokattu 27.05.2006 09:00:56) | |
---|
Oon itsekki nähny tuon saman ohjelman ja siinä Bettina kysäisi, että mikä oli eka soolo jonka opettelit niin Whole Lotta Loven soolon hän sanoi opetelleensa. Taisipa Tolonen puhella omiansa. No pistihän se Järvinenkin välillä omiansa glorian kasvattamis tarkoituksessa.Ihmisen muisti on niin valikoiva joskus ja eihän Bettinan katsojat varmaankaan olisi tietäneet Bluesbreakersia niin hyvin kuin Zeppelinin.Siis nämä katsojat jotka sitä katsoo riippumatta siitä kuka siellä on vieraana. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
pahala 27.05.2006 11:03:37 (muokattu 27.05.2006 11:03:45) | |
---|
Ilmeisesti te tiedätte paremmin mitä Tolonen on soittanut kuin hän itse? 8) |
Wahi 27.05.2006 11:23:20 | |
---|
Ilmeisesti te tiedätte paremmin mitä Tolonen on soittanut kuin hän itse? Samaa ajattelin itsekin... Going down like a lead Zeppelin |