Aihe: Katkeavat kielet on terveysriski!
1 2 3 4
Cujo
31.03.2006 14:01:24
Miulla räpsähti kerran kieli silmään. Taisi kyllä kyse kielten vaihdosta, jotenkin se irtosi sieltä viritystapista. Että ei se kauhean kovaa tullut, mutta kyllä vuoti silmä jonkun aikaa, eikä hirveesti kärsinyt avata :)
No llores mi querida
Dios nos vigila
Agarrame, mi vida

AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
dmntn
31.03.2006 14:49:37

Myös basistina mietin miltä se tuntuisi kun bassonkieli pettäisi kesken suorituksen hmm. mut ne ei meinaa millään katketa kun niitä voi hakata ja melkein ripustaa naulakkoon roikkumaan niistä mutta oon kuullu sellaisen tarinan että joku epämusikaalinen terroristi epäonnellisessa mielentilassa on vääntänyt ne rumpukapulalla poikki ja ihan tahallaan

Kyllä se vähän sattuisi ja mustelmia tulisi mutta haavaan tai lävistyskseen en usko. on ne sen verran paksuja kierroksia lukuunottamatta ja tuntuu siltä että G ja C olisi niin tuikalla että ne voisi antaa piiskaa
eli jos olet kitaristi joka pelkäät katkeavia kieliä.. siirry bassoon ;-)

Yks tuttu basisti, joka on soittanu jonku kolme kuukautta, on saanu paksuimman kielen paukahtamaan jo kahdesti... Kyseinen tyyppi myöskin sääti kielen korkeutta ruuvaamalla hienovirettä...
Saat banaanin, jos et käytä hymiöitä. Paskakitaristit #7
Hammermul
31.03.2006 14:53:55

Miulla räpsähti kerran kieli silmään. Taisi kyllä kyse kielten vaihdosta, jotenkin se irtosi sieltä viritystapista. Että ei se kauhean kovaa tullut, mutta kyllä vuoti silmä jonkun aikaa, eikä hirveesti kärsinyt avata :)

Argh, miks heti ajattelin, että sun silmät vuosi verta? :) Sit tajusin, että voihan sieltä muutakin nestettä tulla.
Mielipiteesi on väärä. | Seksi- ja rakkaustesti
Cujo
31.03.2006 15:04:05
Argh, miks heti ajattelin, että sun silmät vuosi verta? :) Sit tajusin, että voihan sieltä muutakin nestettä tulla.

Vettä sieltä vaan tuli. Olis kyllä aika kauheaa, jos silmä vuotaisi verta :-/
No llores mi querida
Dios nos vigila
Agarrame, mi vida

AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
Jkob
31.03.2006 15:53:14
Eikös Steven Tyler saanut osuman myöskin kielestä joskus. Huuleen (yllätys) osui
Kui ei võta kala, siis võtab kalamees.
Antti1
31.03.2006 15:56:03
En oo Steveniltä kysynyt, mutta saattaa olla hyvinkin totta. Mieshän on yhtä huulta ja suuta konsanaan... :)
The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had.
Campylobacter
31.03.2006 16:34:47
Yhtäkkiä kesken Am7:n ohut e-kieli paukahti poikki ja aika vauhdilla.

Minkäs valmistajan setti oli kyseessä?
"sooloa soittaessa, jolloin soundi, muuttuu, mikäs siinä jos haluaa, muuttaa, soundia, mutta jos ei halua niin" -megaband
Manicci
31.03.2006 16:43:46

Itellä katkes DR:n seteistä aina virittäessä ohut e.

Vaihdoin daddarioon eikä o ykskää katkennu.
Strato ja putkimarsu- muita ei tueta.
Kitarisoija.
31.03.2006 18:48:59

Mullakin kerran tai pari napsahtanut sormeen reikä kielen katketessa. Joskus on napsahtanut naamaankin kieli -ja kovaa! ..onneks ei oo mitään kauheen pahaa sattunut.

Tuli mieleen, että tais olla DR:n kielissä varotus siitä paketin avaamisesta. Ei oo kyllä mikään turha varotus :D
Fonisoul_
01.04.2006 11:33:05

Enpä ole ihan varma. Joko electro harmonix tai pyramid... noita kun tilasin kokeeksi pari settiä banzailta komponenttitilauksen ytheydessä. Veikkaan että oli noita pyramideja.

Itellä katkes DR:n seteistä aina virittäessä ohut e. Vaihdoin daddarioon eikä o ykskää katkennu.

Oon kerran ostanut DR:iä ja silloin katkesi bendauksessa e-kieli ekana päivänä. Sen jälkeen en ole ostanut. Soundi oli DR:issä kyllä mielestäni ainakin daddarioita parempi.

Mutta luulenpa ettei tuo niinkään ole merkistä kiinni. Tai tietenkin toiset merkit voi katketa useammin kuin toiset, mutta haavereita voi sattua kalliidenkin kielien kanssa.
Da Make
01.04.2006 12:41:53
Huh, kerran on itsellänikin katkennut punottu kieli vauhdilla, viilsi otelauta käden pikkusormen paperihaavan. myöhemmin totesin että kielestä oli repeillyt jotain kromi tyyppistä metalli hippua. Kesti aikansa, että hiput kasvoivat sormesta ihon mukana ulos, ja koko sen ajan sormi oli soittokelvoton. Teki kipeää koska ihan mihin tahansa. Se oli se ainut Fender kielisetti mikä minulla on ollut.

Yleensä kielet sanovat vain "naks" ja alkavat roikkumaan, mutta tuo kyllä lähti todella sähäkästi.
Katso omat plussasi täältä! :::: Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki
Necromuru
01.04.2006 14:51:00

Yhelle tutulle basistille oli käyny kanssa oharit kielten kanssa kun släpätessä oli kieli pongahtanu rystysille. Tuloksena rystyset auki.
Olet juuri kirjoittanut m.nettiin linkin hauskaan tai kiinnostavaan juttuun. Joku muu on kuitenkin kerennyt tekemään sen jo aikaisemmin, joten linkkisi on wanha!
Lord of the strings
01.04.2006 15:00:24
Kerran katkennut kieli viilsi pienen naarmun poskipäähän. Ei ollu kaukana toisen silmän sokeutuminen.
"Urbaani ja turbaani, kokeilepa itte. Älä ees. Vidu jos on miinusta tiimarissa alle ÄÖ:n, niin älä lähde. Puol kilsaa on ihan max, mikäli pakko." -gasser
gösplstorm
01.04.2006 15:01:50
Huomasin, että ylä-e:n viritystapista sojottava vajaan sentin mittainen kielentynkä oli uponnut sormeeni. :)

sama juttu mulla kans just ennen yhtä keikkaa :D
"-Well Frank, you have a long hair, does that make you a woman? -Well, you have a wooden leg, does that make you a table?!"www.TheZippyWackos.com
LamaAjanElvis
03.04.2006 09:03:19
LamaAjanElvis: Mulla ei ole kertaakaan eläissäni katkennut kieli kitarasta

Jzci : Hämmentävää.

Totta. Kuitenkin bendailen aika "tunteella" ja joskus tylsinä hetkinä straton vibra toimii lähes floikkana. Jos kerrankin katkeaa, niin siirryn käyttämään vaikka aurinkolaseja tai pidän silmät kiinni.
"you're right, Ed. A parachute not opening... that's a way to die. Getting caught in the gears of a combine... having your nuts bit off by a Laplander, that's the way I wanna go." -Frank Drebin. Sormet lähtee soundista.
lvis
03.04.2006 10:11:06
Mulla napsahti kerran 3 ylintä kieltä sormille, kun leikin floikalla. Enhän mä sillon osannut laittaa niitä kieliä kunnolla kiinni sinne tallaan.. Ylin kieli taisi kyllä katketa juuri siitä tallan yläpuolelta, mistä nyt floikkakitaroista yleensäkin katkeaa jostain kumman syystä.

Onneks ei sattunu. :D
Jumina5/6
03.04.2006 11:54:03
Hmmm. Onneksi multa katkee aina a- tai d-kieli, jonka jälkeen ostan tietty koko setin uutta. Siinä pysyy kuitenkin punoukset kiinni.

Ja jostain syystä vaihtelen kieliä yleensä niin usein, etteivät edes ehdi katketa.
Pissahammasta kolottaa. Olenko infrapunaniska?
Ze Kink
03.04.2006 13:43:51
Pari kertaa olen onnistunut saamaan kielen etusormen sisään aika syvälle, ei tunnu kivalta. Ja kerran kaveri sohi kitarallaan josta ei ollut kielten päät katkottu, yksi niistä kielistä meni mun silmään. Säikähdin aika helvetisti mutta jostain syystä ei tullut mitään damagea. Kyllä ne päät kannattaa tosiaan leikellä pois.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
Rämppy
03.04.2006 14:23:38
Oon saanut emännältä useammankin kerran noottia, kun kieltenvaihdon jälkeen on löytynyt kielenpätkiä matolta. Ylä-E jalkapohjassa tekee nimittäin gutaa.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Antti1
31.05.2006 17:18:50
On jälleen aika nostaa tämä ylös. Ei mene ihan 1:1 alkuperäisen aiheen kanssa, mutta liippaa tarpeeksi läheltä. Älkää kysykö, kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...

http://muusikoiden.net/dyn/members/4477.jpg
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)