Jesmies 06.02.2006 08:54:30 | |
---|
Mulla on silleen että välillä esim. puppets menee kokonaan downstrokella ja välillä taas käsi on ihan hapoilla ennen kun olen edes alkuun päässyt. Riippuu varmaan soittoasennosta ja siitä että onko lämmitellyt tarpeeksi. Sama juttu, myös nopeudessa huomaa hirveän eron, puolen tunnin lämmittely ennen moppia niin menee lepposasti, jos ei lämmittele niin saa hikoilla että pysyy tahdissa, saati että jaksais soittaa edes puol biisiä :) 3v
Eko S-300
Peavey Rage 158. |
Kasperi Tervonen 06.02.2006 17:05:41 | |
---|
Kyllä Friedman on uskomaton. Ja vielä improna soittanut koko albumin soolot. Et ole tosissasi. Tuota on kyllä vähän vaikea uskoa. Esim. kaikki hangar 18 swiippaukset yms... "What do you mean I ain't kind?
Just not your kind." -Dave Mustaine |
Kasperi Tervonen 06.02.2006 17:08:36 | |
---|
Ja youthanasia todellakin on täynnä loistavia sooloja. Esmes The killing road ja victrory. A tout le monden eka Friedman soolo on kanssa upea. "What do you mean I ain't kind?
Harvestman 07.02.2006 11:23:13 (muokattu 07.02.2006 12:13:59) | |
---|
Et ole tosissasi. Tuota on kyllä vähän vaikea uskoa. Esim. kaikki hangar 18 swiippaukset yms... No näin minä olen kyllä ymmärtänyt. Friedmanhan tietääkseni tekee suurinpiirtein niin että se soittaa soolon, osan tai kokonaan, biisiin. Jos se oli hänen mielestään hyvä niin se jätetään mutta jos ei niin sitten se soittaa jotain muuta niin pitkään kun se on hyvä. Ja kaiken improna. Ja mitä minä olen friedmanin videoita nähnyt ja muuta sooloilua kuullut niin kyllä ne aika pitkälti vaikuttavat improvisoiduilta. Non est ad astra mollis e terris via. |
John Titor 07.02.2006 12:06:24 | |
---|
No näin minä olen kyllä ymmärtänyt. Friedmanhan tietääkseni tekee suurinpiirtein niin että se soittaa soolon, osan tai kokonaan, biisiin. Jos se oli hänen mielestään hyvä niin se jätetään mutta jos ei niin sitten se soittaa jotain muuta niin pitkään kun se on hyvä. Ja kaiken improna. Ja mitä minä olen friedmanin videoita nähnyt ja muuta sooloilua kuullut niin kyllä ne aika pitkälti vaikuttavat imrovisoiduilta. Revitään siitäkin huumoria, että Mike Romeon soolot ovat improvisoituja. Ja Yngwien, Greg Howen, Pat Methenyn, Ulf Wakeniuksen jne. Kyllä noita löytyy. |
kid ego 07.02.2006 14:04:15 | |
---|
Friedman on sanonut usein hyräilevänsä melodiat ja soolot, ja sitten soittaa kitaralla perässä. Eli en usko tuohon improvisaatiohommaan. Paska soi ja balalaikka haisee. ••• Kuolema kuittaa kalavelan. Lataa kavereiden tekemän leffan traileri tästä (13,3 Mt) ! |
overthewall 07.02.2006 15:52:43 | |
---|
|
klapiton 07.02.2006 16:40:21 | |
---|
Ai miten nopeutta ja kestävyyttä downstrokeen? Muista runkata! |
Ronsto 07.02.2006 22:34:19 | |
---|
Ai miten nopeutta ja kestävyyttä downstrokeen? Muista runkata! Ei oo ainakaa mulla auttanut, vaikka olen 11 kertaa päivässä vetäissyt. Runkkaaminen on homojen hommaa..Offtopic? ei todellakaan... Råckkenrålli |
Ville81 08.02.2006 17:09:27 | |
---|
Revitään siitäkin huumoria, että Mike Romeon soolot ovat improvisoituja. Ja Yngwien, Greg Howen, Pat Methenyn, Ulf Wakeniuksen jne. Kyllä noita löytyy. Mitä sitten on improvisaatio kitaransoitossa? Kyllähän em soittajilla on soolonpätkiä pää täynnä, joten kyseessä taitaa olla enemmänkin eri sooloriffien ketjuttaminen ja pistäminen oikeaan järjestykseen, jolloin sitä kutsutaan ehkä vähän erheellisesti improvisoinniksi. Ei ne soolot siis voi olla täysin improvisoituja, ei ne hyvältä kuulostavat jutut vahingossa löydy soittamalla niitä näitä tai vähän sinne päin. "Ei mun tartte virittää, soitan säröllä".
-Kuultu musiikkiliikkeessä 2005 |
Takajeejee 08.02.2006 18:45:17 | |
---|
Tulipa sitten itsekin tuota koitettua ja tuntuu aivan uskomattomalta, että joku pystyy tuon soittaa pelkästään alaspäin pikkaamalla. =) Tietenkin nuo dempatut osiot voisi soittaa alternatella, mutta sitten pitäisi vetää vaan tuolla C-kielellä.. Kyllä alternatella pystyy kahta kieltä demppaamaan? :E Jos voimaa käyttää oikein. Ja jos on tarpeeks paksu pleku ;) Äbyl? |
Xizor 09.02.2006 08:43:38 | |
---|
Kyllä alternatella pystyy kahta kieltä demppaamaan? :E Jos voimaa käyttää oikein. Ja jos on tarpeeks paksu pleku ;) Pystyy tietenkin, mutta kuulostaa mun mielestä aika huonolta, kun attack ei ole tasainen. Luulisin ainakin, että sellaista tyyppiä ei olekaan joka saa alternatella vedettyä tasaiselta kuulostaa demppausta jos soitetaan useampaa kieltä yhtäaikaa...? Niin ja KE:n live-DVD:ltä bongasin, että tuo kyselemäni kohta näyttäisi nyt kumminkin menevän (Siis ainakin livenä) ihan yhdellä kielellä ja alternatella... |
Crackis 10.02.2006 00:56:20 | |
---|
Mokoman kasvot kohti itää on vielä kevyttä, menee jos downstrokeilla jos vähänkin on tekniikka kunnossa, mutta kannattaa kokeilla Annihilatorin Ultramotionia soittaa joskus putkeen puhtaasti. Mulla tuppaa ranne ja kyynärvarsi menemään "väkisin" lukkoon kun yrittää tuolla tempolla vetää downstrokea pidempään. Ja tuo voimapuoli mistä BlackD tuossa kertoili on kyllä omalla tavallaan totta. Kun on enemmän voimaa, niin soitto tuntuu huomattavasti kevyemmältä. Eriasia kuinka soitoonsa saa sen herkkyyden ettei nyt ihan kokovoimalla mäiski menemään kieliä poikki. Shit happens when u party naked |
Tasapaino 11.02.2006 00:11:51 | |
---|
Tähän on muuten pakko tokaista, että kyllä ne muutkin kuin metallimiehet osaa. Pantse ja Torvinen, nuoria ja reippaita vielä kun olivat, soittivat Poliisi pamputtaa taas -biisin aina pelkillä alasiskuilla, livenä tempo lähenteli 250:ä, ja kahdeksasosia siis vetelivät tietty. [( Vapaustaistelija Tasapaino )] |
Harvestman 12.02.2006 14:43:43 | |
---|
Jeps. Kysäisin Friedmanilta hänen improvisoinnistaan. Ja tällainen oli vastaus. I do a lot of improvising and when I get a theme that I like I may stop and polish it up a bit. Often the first or second take is the best even though it may be a bit rough. I also like to hum a melody over the progression before soloing because it keeps me playing melodic and not burning fast all the time. Non est ad astra mollis e terris via. |
John Titor 12.02.2006 19:40:07 | |
---|
Mitä sitten on improvisaatio kitaransoitossa? Kyllähän em soittajilla on soolonpätkiä pää täynnä, joten kyseessä taitaa olla enemmänkin eri sooloriffien ketjuttaminen ja pistäminen oikeaan järjestykseen, jolloin sitä kutsutaan ehkä vähän erheellisesti improvisoinniksi. Ei ne soolot siis voi olla täysin improvisoituja, ei ne hyvältä kuulostavat jutut vahingossa löydy soittamalla niitä näitä tai vähän sinne päin. Äh. Improvisointi on tilanteessa syntynyttä, ei ennalta valmiiksi suunniteltua - jos lähdetään kyseenalaistamaan tarpeeksi, niin termi ei sovi mihinkään tilanteeseen, mikään mitä ihminen voi tehdä ei ole improvisoitua. Totta kai voi ajatella niin että kyseessä on pelkkä eri soolopätkien ketjuttaminen, mutta jos ajattelet asiaa, eikö missä tahansa musiikin tekemisessä ole kysymys pelkästään sävelten tai fraasien ketjuttamisesta? Ja sävelistähän (tai pidemmin ajateltuina fraaseista) soolonpätkät koostuvat. Kysymys on siitä, että prosessin tuloksena syntyy jotain mitä ei ennen ollut. Vaikka sooloissa käytettäisiin täysin samoja fraasinpätkiä, voi lopputulos kuulostaa aivan erilaiselta, riippuen siitä mitä taustalla tapahtuu ja siitä missä järjestyksessä ja mille kohtaa aika-akselia (eli miltä tahdinosalta fraasit alkavat) tai diatonista/harmonista akselia (eli miltä säveleltä suhteessa vallitsevaan harmoniaan fraasit alkavat) fraasit sijoitetaan. Loppujen lopuksi improvisointi on vain musiikin tekemistä suoraan tilanteessa. Vahingossa soittaminen tai muu ei muutenkaan liity improvisointiin millään tavalla, koska improvisoida voi niin että itse tietää mihin musiikkia aikoo viedä, ts. tietää koko ajan mitä tekee, mutta ei ole suunnitellut sitä ennalta, eikä toisaalta kollektiivisen improvisoinnin ollessa kyseessä tiedä mitä muut tekevät vaan joutuu muuttamaan tekemistään sen mukaan. Jos ajaa autoa päättäen joka risteyksen kohdalla mihin menee, yrittäen erityisesti olla päätymättä mihinkään tiettyyn kohteeseen, improvisoi - jos ajaa autoa pitäen silmät kiinni ja painaa kaasua, on vähän tyhmä ja varmasti päätyy jossain vaiheessa metsään. Riippuen siitä, miten säännöt määritellään (aja auto johonkin kohteeseen ja pysäytä se - tai aja auto johonkin kohteeseen ja pysäytä se, vältä aiheuttamasta vaurioita autolle), toinenkin vaihtoehto voi olla improvisointia ja täyttää autolla improvisoiden ajamisen määritelmän. Liittääkseni soittamiseen tämän, tarkoitan sitä että improvisoija soittaja improvisoi, mutta yrittää samalla välttää tuottamasta huonoa musiikkia. Tämän takia homma ei toimi vahinkopohjalta, ellei se ole sitten tietoisena tavoitteena. Ja kun sävelletään vähänkään hallitusti, joka ikinen säveltäjä toistaa itseään ainakin vähän, siitähän jokaisen "oma saundi" muodostuu. |
Kasperi Tervonen 12.02.2006 19:42:28 | |
---|
I also like to hum a melody over the progression before soloing because it keeps me playing melodic and not burning fast all the time. Mustaine tuskin noudattaa tällaisia metodeita. "What do you mean I ain't kind?
Takajeejee 12.02.2006 20:16:23 | |
---|
Pystyy tietenkin, mutta kuulostaa mun mielestä aika huonolta, kun attack ei ole tasainen. Luulisin ainakin, että sellaista tyyppiä ei olekaan joka saa alternatella vedettyä tasaiselta kuulostaa demppausta jos soitetaan useampaa kieltä yhtäaikaa...? Noh kuhan saan kunnollisen mikin niin voi jotain yrittää äänittää sulle ;) Hand in Hand With The Blues |
Milkop 12.02.2006 20:49:48 | |
---|
Eli miten olette saaneet nopeutta plektrakäteen, jotta nopeat ja pitkät downstroke osuudet kulkevat kivutta? Runk...eiku siis soittamalla Mokomaa ja Metallicaa. Siitä sitten nopeutta nostamaan ja lopulta se lähtee ilman suurempaa tuskailua. Tekniikkalaji tämäkin. |
Henko 15.02.2006 04:10:05 | |
---|
väkisinkin jännittää kättä rintalihaksesta asti, vaikka rentonahan sitä pitäisi soittaa.. Eipä tartte enää tehä penkkiä salilla. Ite oon koittanut soittaa silleen sumo-asennossa kyykkyä tehden, että vois ennemmin jättää salilla jalkareenin väliin. Mustikoiden.netin jäsen nro 22944 |