Aihe: Metallica/bodom-soittokilpailu jatkuu (aloitteliatkin mukaan)
1 2 3 4 516 17 18 19 20
NeonKnight
20.12.2005 21:29:20 (muokattu 20.12.2005 21:29:46)

Eli vuoden verran oon soittanu, viime joulun jälkeen ostin sähkökitaran ja sitä ennen parisen kuukautta huvikseni akustisella jotain rämpyttäny ja sillon tällön kaverin stratolla. Antakaas palautetta ja kertokaa mikä meni vikaan ja mitä vois tehä ens kerralla paremmin.

Kuuntelin tuon Bodomin, ja kyllähän se joltain kuulosti. Vähän meinaa vaan tuo lead-kitara välillä laahata, ja jossain kohdissa lead-kitaran soittaminen kuulostaa vähän väkiseltään soitetulta(tai siis semmoiselta että hommaa meinaa kusea, muttei kusekaan). Soundit kyllä kieltämättä aika kököt. Mutta ihan hyvin siihen nähden mitä olet soittanut, kyllä kappaleen tunnistaa jne., ei muutakuin lisää treeniä... ;)

ps. Itse voisin joku päivä laittaa vaikka Paranoidin tänne, jos saisin jostain mikin... Täytyy huomenna vaikka kysyä koululta lainaksi...
juuso a
21.12.2005 01:56:37

Kuuntelin tuon Bodomin, ja kyllähän se joltain kuulosti. Vähän meinaa vaan tuo lead-kitara välillä laahata, ja jossain kohdissa lead-kitaran soittaminen kuulostaa vähän väkiseltään soitetulta(tai siis semmoiselta että hommaa meinaa kusea, muttei kusekaan). Soundit kyllä kieltämättä aika kököt. Mutta ihan hyvin siihen nähden mitä olet soittanut, kyllä kappaleen tunnistaa jne., ei muutakuin lisää treeniä... ;

Jup. Turha hätäily kuuluu noista molemmista selvästi läpi. Ei muuta kun lisää treeninkiä ja siitä se lähtee. Eipä sillä, tuskinpa itsekään vetäisin kumpaakaan yhtään sen paremmin ainakaan ihan tältä seisomalta.:)
Ääh.. Emmie jaksa.
Rinneto
21.12.2005 08:05:59 (muokattu 21.12.2005 08:11:51)
Jos, haluatte "hyvän" Paranoidin nähdä, niin menkää www.video.google.com ja hakusanaks Paranoid. Siinä joku "kohtalaisen aloitteleva kitaristi" soittaa Paranoidia "vähän" omalla tavallaan...

tässä suora linkki: http://video.google.com/videoplay?d … =2432678931681405898&q=paranoid

Video.Googlesta löytyy myös yhen kohtalaisen alottelevan jätkän aika heikosti vedetty Stairway To Heaven jos kiinnostaa :).

http://video.google.com/videoplay?d … 3003403294992561&q=led+zeppelin
Siinä suora linkki. Eihän tuo tolle Paranoidille vertoja vedä, mutta kitaran tuo kaveri ainakin osaa virittää :).

Ja niinkun odottelin että, miltä mahtaa soolo kuullostaa, niin eikös tyyppi sitten jätäkin soolon väliin :).
secondarymind
21.12.2005 08:29:27
Eli vuoden verran oon soittanu, viime joulun jälkeen ostin sähkökitaran ja sitä ennen parisen kuukautta huvikseni akustisella jotain rämpyttäny ja sillon tällön kaverin stratolla. Antakaas palautetta ja kertokaa mikä meni vikaan ja mitä vois tehä ens kerralla paremmin.

Kuulosti jotenkin mun korvaan, että soittaisit ton bed of razorsin leaditkin pelkällä down strokella. Voin olla kyllä väärässäkin. Mutta jos näin on niin suosittelisin harjoittelemaan eri pikkaustyylejä. Ja miksei muutenkin. Ihan kohtuu hyviltä nuo kyllä kuulosti soittovuosiin nähden.
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
Rinneto
21.12.2005 08:37:03
Musta tuntuu siltä, että porukkaa hämääntyy vähän, jos tänne tuleekin joku oikeesti hyvä aloittelija. Järki käteen, kyllä sitä kredittiä saa nyt antaa jos kaveri tuolla lailla vetää vuoden jälkeen. Eikä tarvii ettii niitä virheitä suurennuslasin kanssa. Se oli huvin vedetty vuoden soittaneelta. Kuten saottu: biisin tunnisti jne.
secondarymind
21.12.2005 09:11:46 (muokattu 21.12.2005 09:12:04)
Musta tuntuu siltä, että porukkaa hämääntyy vähän, jos tänne tuleekin joku oikeesti hyvä aloittelija. Järki käteen, kyllä sitä kredittiä saa nyt antaa jos kaveri tuolla lailla vetää vuoden jälkeen. Eikä tarvii ettii niitä virheitä suurennuslasin kanssa. Se oli huvin vedetty vuoden soittaneelta. Kuten saottu: biisin tunnisti jne.

Miksei niitä virheitä saa etsiä jos kerran sitä vielä erikseen pyydetään? Kai se nyt on kohtuullista antaa kritiikkiäkin olkoon sitten soittanut vaikka vuoden tai 20 vuotta. Ja helpointahan se on virheistä oppia jos on joku sanomassa, missä menee pieleen ja vielä ehkä kertomassa kuinka virheen voi korjata. Ylenpalttisesta kehumisesta ei hyödy mitään jos aikoo parantaa omaa suoritustansa.
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
NeonKnight
21.12.2005 11:59:56 (muokattu 21.12.2005 12:00:40)

Hänhän nimenomaan pyysi (siis tuo kaveri joka soitti COB), että mahdolliset virheet/epäkohdat kommentoitaisiin. Ja onhan hän tässä kehujakin saanut...

EDIT: nojoo, tuossa yllä tämähän tuli jo selväksi...
NRider
21.12.2005 16:13:52
Kiitoksia kommenteista. Juu nimenomaan pyysin, että niitä virheitä kommentoitais, mutta eihän se tietenkään tarkota, että ei saa kehua. En todellakaan loukkaannu kritiikistä, jos se on asiallista, mutta toisaalta Rinnetokin on ihan oikeessa. Mutta ei nyt enempää turhaa paskanjauhantaa tästä.

Kuulosti jotenkin mun korvaan, että soittaisit ton bed of razorsin leaditkin pelkällä down strokella. Voin olla kyllä väärässäkin. Mutta jos näin on niin suosittelisin harjoittelemaan eri pikkaustyylejä.
Soitin downstrokella sen pääriffin, joka on molemmissa kitaroissa, mutta leadit kyllä ihan alternatella. Ja olihan tossa noi pikku sweepitkin, mutta ne nyt menikin aika huonosti. Pikkaus mulla kyllä kaikista eniten hakusessa on ja tää biisi viä semmonen joka on nimenomaan tolle mun plektrakädelle jotenkin hankala.

Jup. Turha hätäily kuuluu noista molemmista selvästi läpi.
Totta. Näitä biisejä en oo hirveesti harjotellu ja muutenkin tunnun olleen vähä ruosteessa viime aikoina (selityksiä). Vois kattoo jos joskus tossa jaksais taas äänittää jotain, mitä osaan paremmin. En taida vanhoja äänityksiä kehdata laittaa :S
King_V
22.12.2005 12:39:55 (muokattu 23.12.2005 13:26:01)
just joo... mites tän sais pois..?

onko kenneläkään käynyt niin ettei tiedä lisättiinkö kommentti "sivua ei voi näyttää" virheen takia..?
King_V
22.12.2005 12:47:58
Jos, haluatte "hyvän" Paranoidin nähdä, niin menkää www.video.google.com ja hakusanaks Paranoid. Siinä joku "kohtalaisen aloitteleva kitaristi" soittaa Paranoidia "vähän" omalla tavallaan...

tässä suora linkki: http://video.google.com/videoplay?d … =2432678931681405898&q=paranoid

Voi jumalaut..! nyt meni ihan sanattomaks... mä en ees haluu tietää kui kaua toi o soittanu... mut MIKS?!? no jaa... ainaki oma itsetunto nous kohistan... hmmm... pitää kattoo se uusiks...
Sir Härö
22.12.2005 13:02:27
Tää on dadaa parhaimmillaan. Pillun maku, tahtooko panna, viina.
Jonttu
22.12.2005 14:11:36

sairasta.

Olen sanaton.....
www.witheredwithin.com
cldron
22.12.2005 16:58:53

perse, tuolla googlevideosissa oli kans "loistava" versio BYOB:ista, mutta se on poistettu.. en voi pasteta.. yhyyy...
Parempi Matti kukkarossa kuin Jorma vetskarin välissä
Enokkio - Enotionaalinen yhtye.
No_Anaesthesia
22.12.2005 23:45:40
Kaveri veti ton rämäsaudin ihan uudelle ulottuvuudella...Aika huumorimies. Sama meininki ku stonen Final cuntdown coverissa.
Rashmetal forever!
Piraatti
23.12.2005 01:46:27

Antakaas palautetta ja kertokaa mikä meni vikaan ja mitä vois tehä ens kerralla paremmin.

Tota Bed Of Razoersia voisin vähän kommentoida (toista kun en kuunnellut). En kyllä ole mikään parin vuoden soittoräveltämiselläni sanomaan, mutta saundissa tosiaan on parantamisen varaan. Ja jotenkin tosta puuttui sitä pientä fiilistä. Niin ja ton ihan ekan soittamisessa pitäis äänet enemmän sitoa yhteen, eikä soittaa niitä niin erillisinä nuotteina. Kai tohon jokin hienompikin, virallinen teoriatermi on, mutta tajusit varmaan mitä tarkoitin. Mutta vuoden soittaneelle kaiken kaikkiaan hyvin!
Ei näitä
aarghto
23.12.2005 11:28:10

Antakaas palautetta ja kertokaa mikä meni vikaan ja mitä vois tehä ens kerralla paremmin.

Juma. Hienosti oli vedetty. Ja kun vuoden vain soittanut. Itse olen soittanut lähemmäs kolme vuotta "aktiivisesti" eikä kyllä lähellekään noin komeasti lähde.

Parissa kohdassa leadit tosiaan laahasi ja meni hieman kaavamaisesti mutta hienoa.
päteminen ja ruikutus.
Kasu-_-
23.12.2005 15:29:03 (muokattu 23.12.2005 15:30:30)

Bed of Razorsista: Hyvin menee noin vähän soittaneelta. Suosittelen että harjoittelet soitossa lisää sulavuutta ja semmoista menevyyttä. Hyvä keino on esim. laittaa nauhalle jotain pieniä pätkiä soittoa (vaikkapa tuota BoR:in alkua) ja kuunnella missä menee pieleen. Sitten nauhoittelee uudelleen ja uudelleen ja yrittää saada kuulostamaan sulavalta ja mahdollisimman vähän tökkivältä.
Tökkivyys johtuu useimmiten plekukäden ja otelautakäden pienistä tahtieroista ja ne lähtee kyllä pikkuhiljaa hiomalla ja harjoittelemalla.
Itse ainakin Steve Vain soitossa ihailen slovareissa sitä sulavuutta ja sitä, miten kaikki nuotit sitoutuvat toisiinsa hienosti pienissäkin lickeissä.
Tsemppiä :)

Ja tässä perässä oma BoR tuolta toisesta ketjusta
http://rapidshare.de/files/9219469/Tobiax123_Bed_Of_Razors.mp3.html
You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry! Turtles FanClub #1
Samppa90
23.12.2005 22:04:12
Miten muuten silent night bodom night kohta 01:0.5-01:36 OIKEET tabit menee?
Hevi-Mies on eri mies.
*Kitaristi*
24.12.2005 22:53:59
Oliko teillä jokku suorat pohjat tohon puppetsiin vai teittekö ne jotenki?
King_V
28.12.2005 12:24:24
Miten muuten silent night bodom night kohta 01:0.5-01:36 OIKEET tabit menee?

paha sanoa ku toi perhana pimputin peittää melkee kaike... mut kai se niin menee ku mu tabit väittää, et syna kaa samaa...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)