![]() 04.11.2005 20:48:50 (muokattu 04.11.2005 20:50:25) | |
---|---|
^ Adrianin kohdalta on jäänyt 99-"re-unionin" jälkeen vähän semmoinen fiilis, että onko Adrian ihan täysin mukana? Vähän vaisulta joskus näyttöö Adrianin live-esiintyminen ja olemus yleensä. Adrian on jäänyt Janickin varjoon, mun mielestä. Janille olisi pitänyt reilusti näyttää ovea ja kiittää hyvistä vuosista, Steven olisi ehkä pitänyt tehdä isompi juttu koko "re-union"ista. "Dickinson ja Smith palaavat Iron Maideniin! Bändi lähtee kaikkien aikojen parhaalle kiertueelle upeimman kokoonpanon kanssa!" Ei nyt kirjaimellisesti, mutta tuohon suuntaan. Joku tuossa sanoi että "Kostetaanko Adrianille hänen lähtönsä aikoinaan?" Ensin tuo kuullosti tyhmältä, sittemmin vähän mietitytti. Ei nyt mitään kostamista, mutta vähän sellainen fiilis kumminkin. Mielestäni Steve teki vähän ihmeellisesti kun puhui että jos homma ei toimi, Adrian saa kenkää. Tossa tuntuu vähän sellainen Janickin puolustaminen ja eräänlainen kuittaus siihen että H hylkäsi bändin sen suosion ollessa huipulla. Tai toinen vaihtoehtoinen ratkaisu, Gersin pitäisi siirtyä enemmän säveltämiseen ja komppaamiseen. "Olenpa mä hyvien kitaristien seurassa, molemmat vetää upeita sooloja! Mä varmaan voin keskittyä säveltämiseen ja komppaamiseen, niissä olen hyvä!" Juttua tulee. Suosikkibändini ja aiheesta puhuminen on aina mukavaa. :-) Mm...beer... | |
![]() 04.11.2005 20:57:00 | |
Ihan hyvä, että Smith lähti Seventh Sonin jälkeen, koska Hooks In You ei todellakaan vakuuta mua. Toisin kuin Janickin mm. Be Quick Or Be Dead vaikkapa. | |
![]() 04.11.2005 21:45:34 | |
Ihan hyvä, että Smith lähti Seventh Sonin jälkeen, koska Hooks In You ei todellakaan vakuuta mua. Toisin kuin Janickin mm. Be Quick Or Be Dead vaikkapa. Mitäs nyt yhdestä biisistä voi sanoa, Adrian oli juuri palannut ASAP-projektista, ja huomasi ettei treeniaikaa ole. Rollareiden studio seisoi Steven pihassa, eikä Adrianilla olut aikaa työstää biisejä. Mies ei ollut tyytyväinen massiivisen syntikka-soundimaailman jälkeen kaavailtuun raakaan perussoundiin. Noista lähtökohdista suon jopa Adrianille yhden kehnon biisin. Mun mielestä muita kehnoja ei pahemmin ole tullut? 2M2M, 22 Acacia, Flight Of Icarus, Moonchild, Stranger, Sea Of Madness, Paschendale, Wicker Man, Journeyman... Mm...beer... | |
![]() 04.11.2005 22:24:03 | |
Mitäs nyt yhdestä biisistä voi sanoa, Adrian oli juuri palannut ASAP-projektista, ja huomasi ettei treeniaikaa ole. Rollareiden studio seisoi Steven pihassa, eikä Adrianilla olut aikaa työstää biisejä. Mies ei ollut tyytyväinen massiivisen syntikka-soundimaailman jälkeen kaavailtuun raakaan perussoundiin. Noista lähtökohdista suon jopa Adrianille yhden kehnon biisin. Mun mielestä muita kehnoja ei pahemmin ole tullut? 2M2M, 22 Acacia, Flight Of Icarus, Moonchild, Stranger, Sea Of Madness, Paschendale, Wicker Man, Journeyman... Komppaan täysillä! Köyhälle kaikki on kallista! | |
![]() 04.11.2005 22:34:07 | |
Mitäs nyt yhdestä biisistä voi sanoa, Adrian oli juuri palannut ASAP-projektista, ja huomasi ettei treeniaikaa ole. Rollareiden studio seisoi Steven pihassa, eikä Adrianilla olut aikaa työstää biisejä. Mies ei ollut tyytyväinen massiivisen syntikka-soundimaailman jälkeen kaavailtuun raakaan perussoundiin. Noista lähtökohdista suon jopa Adrianille yhden kehnon biisin. Mun mielestä muita kehnoja ei pahemmin ole tullut? 2M2M, 22 Acacia, Flight Of Icarus, Moonchild, Stranger, Sea Of Madness, Paschendale, Wicker Man, Journeyman... Kyllä vakuuttavaa jälkeä, mutta 22 Acacia Avenua on minusta aika heikko kappale kuten myös 2M2M. Muuten kyllä loistavia vetoja parhaana Sea of Madness. | |
![]() 04.11.2005 22:49:57 | |
Kyllä vakuuttavaa jälkeä, mutta 22 Acacia Avenua on minusta aika heikko kappale kuten myös 2M2M. Muuten kyllä loistavia vetoja parhaana Sea of Madness. 2Minutesin vika on liikasoitettavuus, biisi on yksinkertasesti liian kulunut. Ei joka keikalla tarvitsisi jauhaa niitä samoja Troopereita ja Rantuutehilsejä. 22 Acacia on loistava, biisin koukkuna on mahtava laulumelodia! Koko Beast-levy omaa varsin mainiot laulumelodiat, mitä mieltä? Invaders on ehkä biisinä epämiellyttävä joillekkin (ei mulle) mutta kuka kiistää säkeistön laulumelodian mahtavuuden? Kuunnelkaa erilaisella korvalla... tiedätte kyllä. Hallowed be Thy Name ja The Prisoner kumartavat myöskin tajuttoman kovien laulumelodioiden mieleen. 22 ei ole heikko kappale, se on erilainen. Samaisen albumin Gangland on myöskin loistava, vaikka mitä nyt kaikki sitä dissaavat. Erilaista Maidenia, erilainen Maiden on aina toiminut hienosti. Erilaisia biisejä: Sea Of Madness, Gangland, Revelations... Steve Harris on bändin selkäranka ja pomo, ja mies on tehnyt epäilemättä Maidenin vakuuttavimmat teokset, eli mulle henkilökohtaisesti Seventh Son, Alex the Great, Mariner ja Sign Of The Cross, mutta tietyn särmäiset ja erilaiset biisit ovat lopulta Maidenin parhaita biisejä. Ja olen huomannut, että eniten näitä helmiä tulee H:lta. Miehellä oli 1986 joko outo mielisairaus tai normaalia tuotteliaampi kausi, en tiedä mikä, mutta onnittelut äijälle, yhdelle levylle mies nimittäin leipoi kaks maailman parasta kitarasooloa. Caught Somewheren Daven osuus kuulostaa aika amatööriltä kun kuulee heti perään Adrianin vedon. Stranger In A Strange Landissa puhutaan jo jostain muusta, nimittäin kaikkien aikojen parhaasta. Kaikki soolossa on täydellistä, ja mahtava bassonäppäily vaan korostaa tunnelmaa. En tiedä miten onnistun heittämään offtopicin joka aiheeseen. No, Adrian Smith soittaa Iron Maidenissa, joten eiköhän sinne rautaneidonkin puolelle voida vaivihkaa livahdella Adrianin ylistämisen välissä. ;-) Mm...beer... | |
![]() 05.11.2005 00:24:57 | |
Smith on hyvä, Murraykin on mutta erilla lailla. Smithillä on tyyliä ja lavakarismaa. Loistokkaita kappaleita. Seventh son of a seventh son albumi... parhautta. Toisaalta Gers oli mukana Fear of the Dark albumilla mikä on minusta yksi parhaista. "Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä."
Katso omat plussasi täältä! | |
![]() 05.11.2005 00:47:05 | |
Smith on hyvä, Murraykin on mutta erilla lailla. Nää vastakkainasettelut on sinänsä jänniä. En ole hirveästi kuunnellut Maidenia viimeaikoina. Ennen pidin Smithin kitaroinnista enemmän kuin Murrayn. Ajattelin, että se oli jollain lailla pohditumpaa, kun taas Dave lataa menemään hyvällä tatsilla, mutta ei niin maukkailla ideoilla. Katselin (ilmeisesti Early Years-dvd:tä) jonkun DiAnno-aikaisen keikan ja jäin miettimään. Varmasti molemmat soittajat ovat kehittyneet, mutta ainakin tuona aikana Dave Murray oli huomattavasti rennompi soitoltaan ja ideoiltaan. Tämä kirjoitus vaan siksi, että minun tulee varmaan uudelleen tehosoittaa myöhempi tuotanto läpi. Killersin osalta homma on siis minun mielestäni selvä. ;-) Ja se tärkein, mikä unohtuu multa ainakin sanoa usein, on että Murray ja Smith on aivan törkeän hyvänkuuloinen kitaristipari. Ilman toista ei välttämättä toinenkaan loista samalla tavalla. Anteeksi, pitkästi ja ohi Adrian Smithistä osittain. | |
![]() 05.11.2005 16:47:55 | |
Adrian on mielenkiintoinen soittaja. Hän soittaa perus rock/blues-skaalaan perustuvia sooloja, jotka ovat teknisesti helpohkoja. Mies saa kumminkin vangittua sellaisen fiiliksen narulle, että... juuri se vie Adrianin niin valovuosien päähän muista soittajista mielestäni. No ei ne soolot kyllä mitään ihan helppoja ole kaikki todellakaan. Itseasiassa omasta mielestäni Ardianilla on monia sooloja, jotka ovat paljon vaikeampia kuin Daven, esim. Aces High, Infinite Dreams tai The Evil That Men Do. | |
![]() 05.11.2005 19:14:02 | |
Joo kyllä Adrianin soolot on niin rautaa ! Eikä minusta tuossa live-esiintymisessä mitään vikaa ole, kunnon äijä asenteella soittaa, kuten Rock in Riossa Wickerman... Murray vaan tanssii lavalla jotain valssia... Ja Gers sitten on asia erikseen :D | |
![]() 05.11.2005 20:29:21 (muokattu 05.11.2005 20:33:12) | |
on se Adrian kova jätkä, mut mulle iskee Davey paremmin... se bluesahtava supersmooth-hammeron/pulloff-vääntö kaulamikil... syy miks alotin kitaroinnin sillo joskus muinoin :) | |
![]() 05.11.2005 20:40:51 | |
No ei ne soolot kyllä mitään ihan helppoja ole kaikki todellakaan. Itseasiassa omasta mielestäni Ardianilla on monia sooloja, jotka ovat paljon vaikeampia kuin Daven, esim. Aces High, Infinite Dreams tai The Evil That Men Do. Helppo ja helpohko ovat eri sanoja. Mun mielestä infinitessä ja Aces Highissä Daven soolo on vaikeempi. Mm...beer... | |
![]() 06.11.2005 10:09:45 (muokattu 06.11.2005 18:10:43) | |
Helppo ja helpohko ovat eri sanoja. Mun mielestä infinitessä ja Aces Highissä Daven soolo on vaikeempi. No kyllä Adrian näin yleisestiottaen huomattavasti vaikeampia skaaloja ym. käyttää. Davella erittäin usein perustuu vain pentatoniseen duuriin tai molliin (ei ole tarkoitus mollata Davea). Eikä ne soolot edes "helpohkompia" ole, ainakaan minun mielestäni. E. Molli=Mollata..hahaha..hooho Vittu mä oon tyhmä.. | |
![]() 06.11.2005 10:19:06 | |
Mun mielestä bändi ei ole missään vaiheessa käynyt aallonpohjassa, korkeintaan Fear Of The Dark-kiertueella Brucen mutistua lähinnä keikoilla biisit läpi. tämä taitaa olla kirjasta luettua ? no joka tapauksessa siellä myös sanottiin että Adrian ei halunnu että Gers saisi potkut hänen takaisin tulonsa vuoksi. ja onhan se Gers myös Brucen vanha kaveri, vai muistinko nyt oikein (?). ehkä se Adrian vaan haluu olla hyvällä palkalla mukavassa hommassa keräämässä eläkettä . ja sitäpaitsi kyllä Brucen lähtö aikoinaan ja sen määkyjäBayleyn tuleminen sai minut unohtamaan bändin kuuntelemisen ainakin 7 vuodeksi. eiköhän ne parhaat levyt ole heiltäkin jo tehty, sen takia tässä näitä nostalgia -kiertueita voisi odotellakin innolla. a dj, a dj, let´s get out of here!! | |
![]() 06.11.2005 18:13:11 | |
onhan se Gers myös Brucen vanha kaveri, vai muistinko nyt oikein Kyllä, soitti Brucen ekalla soololla, Tattooed Millionaire. | |
![]() 06.11.2005 18:25:54 | |
Kyllä, soitti Brucen ekalla soololla, Tattooed Millionaire. On muuten varsin pätevää kitarointia! I think we probably took the two-guitar thing, which was originally one of the first bands with probably Wishbone Ash to do that. I think we just took it into another area. - Adrian Smith | |
![]() 07.11.2005 09:34:01 | |
Kyllä, soitti Brucen ekalla soololla, Tattooed Millionaire. Jees, Dickinson käytännössä pelasti Gersin uran. Äijähän oli jo ripustamassa kitaraa naulaan. Live Music Is Better! | |
![]() 07.11.2005 15:04:24 | |
tämä taitaa olla kirjasta luettua ? no joka tapauksessa siellä myös sanottiin että Adrian ei halunnu että Gers saisi potkut hänen takaisin tulonsa vuoksi. ja onhan se Gers myös Brucen vanha kaveri, vai muistinko nyt oikein (?). ehkä se Adrian vaan haluu olla hyvällä palkalla mukavassa hommassa keräämässä eläkettä . ja sitäpaitsi kyllä Brucen lähtö aikoinaan ja sen määkyjäBayleyn tuleminen sai minut unohtamaan bändin kuuntelemisen ainakin 7 vuodeksi. eiköhän ne parhaat levyt ole heiltäkin jo tehty, sen takia tässä näitä nostalgia -kiertueita voisi odotellakin innolla. Kirjasta luettua ja bootlegeilta kuultua. Mielipideasia, mielestäni The X-Factor ja Virtual XI ovat molemmat hyviä, X vielä parempi. Prokitaristille: Vaikeammat skaalat ihan näin meidän kesken on kyllä Davella, Adrian soittaa aikalailla kaikki soolon sa blues-skaalasta muutamin pikku lisäyksin. Mm...beer... | |
![]() 07.11.2005 15:13:13 | |
Adrian soittaa aikalailla kaikki soolon sa blues-skaalasta Pätevä jätkä kun soittaa kaiken blues skaalaSTA. Niitähän ei ole kuin yksi. Even the samurai feared the ninja | |
![]() 07.11.2005 15:15:51 | |
Kirjasta luettua ja bootlegeilta kuultua. Mielipideasia, mielestäni The X-Factor ja Virtual XI ovat molemmat hyviä, X vielä parempi. Prokitaristille: Vaikeammat skaalat ihan näin meidän kesken on kyllä Davella, Adrian soittaa aikalailla kaikki soolon sa blues-skaalasta muutamin pikku lisäyksin. Dave vetää aika paljon Aiolista, onhan siinä pari ääntä enemmän mikä lisää vaikeus astetta. Speed =... Oikeasti erot syntyvät siitä millaiselta soittajat saavat soolonsa kuulostamaan, ei käytetyistä asteikoista. "Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä."
Katso omat plussasi täältä! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)