Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 518 19 20 21 22122 123 124 125 126
Kuha
15.02.2007 21:58:46

Niin ja mulla on uusi kitara. Se on ruskea.

Mikäs stratomalli se on? Sunburstihan sen piti olla?
Muistakaa venytellä.
Ville81
15.02.2007 22:03:21
Pitäis nauhotella enemmänkin omaa soittoa, kun ei sitä näköjään soittaessa kuule omia mokia. Nyt vasta huomasin miten epätarkkaa soitto on taimin puolesta.
"Ei mun tartte virittää, soitan säröllä". -Kuultu musiikkiliikkeessä 2005
Urmas Potkuri
15.02.2007 22:08:56 (muokattu 15.02.2007 22:12:18)

Vaadimme kuvaa

Joojoo. Kunhan keretään...

Mikäs stratomalli se on? Sunburstihan sen piti olla?

Ihan tavallinen standardi vaan. Ja on se sunburst. Ei meikäläinen kummempaa kaipaa.
60'Classic-mallia odotin ja odotin, mutta jostakin syystä ei sitä sitten tuntunut saavan. Meni hermo ja otin tuon. Ihan on nätti ja ei tuo niin paha ole työnjälkikään. Just vaihdoin tehdaskielt pois....

Edit:
Hö? Siinon joku "Fender 60" metallilätkä lavan takana. En ole nähnyt moista muissa?
Jos on hyvä rumpali, basisti ja komppikitara, niin sitä on vaikea kunnianhimoisenkaan soolokitaristin pilata. ;)
Kuha
15.02.2007 22:23:35

Hö? Siinon joku "Fender 60" metallilätkä lavan takana. En ole nähnyt moista muissa?

Se on upgrade-malli, hyvä peli.
Muistakaa venytellä.
Urmas Potkuri
15.02.2007 22:26:12

Se on upgrade-malli, hyvä peli.

Joo! Senpä vuoksi tuon sitten ostinkin, kun tuntui niin "omalta" heti kun mahanpäälle ripusti. :)
Jos on hyvä rumpali, basisti ja komppikitara, niin sitä on vaikea kunnianhimoisenkaan soolokitaristin pilata. ;)
Ossi
16.02.2007 00:23:07 (muokattu 16.02.2007 00:30:18)

"Mukavaa nytkyttelyä alussa ja letkeys jatkuu senkin jälkeen. 38s kohdassa jumalainen 'sultans of swing'-tyylilaina. säväytti"

Hei, kiitos! Itseasiassa mulle riittää mainiosti svengailu hyvän grooven parissa ilman soittopeliäkin :) Itsellä on joku sisäsyntyinen tarve upottaa oma soittaminen siihen, mitä ympärillä tapahtuu. Siis, että soitetaan niinku samaa biisiä ja kuunnellaan mitä toiset tekee plus että siitä muodostuu kokonaisuus.

Näiden skabojen taustatkin on musiikkia, useimmiten jopa parempaa kuin se oma päällepäsmääminen, joten ainakin mun mielestä sille kannattaa antaa oma tilansa sen sijaan, että se koetaan vaan taimia ylläpitävänä klikkinä.

P.S. Ehkä tuo kiteytyy parhaiten näin: Sitä pyrkii tekemään tällaisesta lyhyenlännästäkin "näytöstä" jotain, mitä voisi kutsua termillä "piece of music."
-AjA-
16.02.2007 02:20:54

Kannustuksesta koetin antaa palautetta joka soolosta periaatteella, että kirjoitan sen mitä ensimmäisenä tulee mieleen. Sitten luettuani palautteet tulin siihen tulokseen, että jäähy siitä vaan seuraa, jos sen julkaisen :P Joten annan sen palauteen vain niistä sooloista joille annan pisteitä + pari nimetöntä irtopalautetta.

Ääh.. ei mitään tällasia! Sensuuri on penaalista, kyllä kritiikki pitää kestää. Runtua vaan! :)
Pitäis sallia kommentointi vasta tietyn promillerajan jälkeen, jotta totuudet tulis julki ;D
Magic Bullet
16.02.2007 11:10:24
Kannustuksesta koetin antaa palautetta joka soolosta periaatteella, että kirjoitan sen mitä ensimmäisenä tulee mieleen. Sitten luettuani palautteet tulin siihen tulokseen, että jäähy siitä vaan seuraa, jos sen julkaisen :P Joten annan sen palauteen vain niistä sooloista joille annan pisteitä + pari nimetöntä irtopalautetta.

Eiku pistä ne vaan, mutta jos on liian rajuu tekstiä niin pistät loppuun vaan jotain lieventävää tyyliin: "Aivan karseeta soittoa ja saunditkin ihan hirveet ja näytät varmaan apinallekkin, mutta jatka soittamista niin susta tulee vielä jotain"
velsa
16.02.2007 12:32:57

Hei, kiitos! Itseasiassa mulle riittää mainiosti svengailu hyvän grooven parissa ilman soittopeliäkin :) Itsellä on joku sisäsyntyinen tarve upottaa oma soittaminen siihen, mitä ympärillä tapahtuu. Siis, että soitetaan niinku samaa biisiä ja kuunnellaan mitä toiset tekee plus että siitä muodostuu kokonaisuus.

Näiden skabojen taustatkin on musiikkia, useimmiten jopa parempaa kuin se oma päällepäsmääminen, joten ainakin mun mielestä sille kannattaa antaa oma tilansa sen sijaan, että se koetaan vaan taimia ylläpitävänä klikkin

juuri näin....erittäin hyvin sanottu!!!!!!
luulen että se vaatii niitä ikävuosia jonkun verran ennen kun sen huomaa että onko se oma shöy sittenkään sen biisin kannalta parasta mahdollista.......eli korvat alkaa kuulemaan muutakin kun sen oman sutinan......
Kauas on pitkä matka........
Karipiirto
16.02.2007 23:46:28

Karipiirto -
Toinen ovela veto jättää intro tyhjäksi (kuten Pes123123:). Ei oikein istu taustaan tää sinänsä hyvä revittely. Tiukka saundi ja veto, mutta ei tunnariainesta.

Heh ovelaksi luulevat:-)
Itseasiassa soitin kyllä jotain ihmeheeboilua tohon introon mutta kuulosti niin ontuvalta että poistin:-)
NEIN!!! MEIN PANZERWAGEN!!!!
BigPapa
17.02.2007 00:23:57 (muokattu 17.02.2007 00:26:53)

Kai tää vieläkin on sooloskaba, eikä mikään tunnareidensävellyskilpailu? Tunnari? Tunnari? Tunnari? Höh..kyllä mää kuulin tossa ihan sellasta etelänrockgospelblueskantri juttua, mihin oli hyvä rykästä rockbluesia tai jotain muuta sellaista bluesia rokisti ns. sisään. Tunnari..hoho...8DDDD
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
Jucciz
17.02.2007 00:27:14
Samoin itse tulkitsin tuon taustantekokomitean kommentin lähinnä viitteelliseksi. Tai siis, ettei tässä nyt varsinaisesti ollut tarkoitus säveltää mitään TV-tunnaria vaan edelleenkin kyseessä on sooloskaba, jossa ideana on soittaa mielestään mahdollisimman sopiva soolo, kuulostipa TV-tunnarilta tai ei. Tietty jos joku pisteyttää osallistujat nimen omaan "tunnarikelpoisuuden" perusteella niin sehän on jokaisen oma valinta.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
BigPapa
17.02.2007 00:29:07

Samoin itse tulkitsin tuon taustantekokomitean kommentin lähinnä viitteelliseksi. Tai siis, ettei tässä nyt varsinaisesti ollut tarkoitus säveltää mitään TV-tunnaria vaan edelleenkin kyseessä on sooloskaba, jossa ideana on soittaa mielestään mahdollisimman sopiva soolo, kuulostipa TV-tunnarilta tai ei. Tietty jos joku pisteyttää osallistujat nimen omaan "tunnarikelpoisuuden" perusteella niin sehän on jokaisen oma valinta.

Joo onhan se noinki, enhän mää siitä ...alkoi vaan hiukka herättämään kysymyksiä aiheesta....8)...kukin arvioi omista lähtökohdistaan tietysti.
Karipiirto
17.02.2007 00:35:24

Joo onhan se noinki, enhän mää siitä ...alkoi vaan hiukka herättämään kysymyksiä aiheesta....8)...kukin arvioi omista lähtökohdistaan tietysti.

Kyllä se hämäs muakin niin että rupesin ihan oikeasti kattomaan et oliko jäänyt säännöistä lukematta joku kohta. Meinaan ku onnistuin ekassa riffiskabassani unohtamaan sen Idols-teeman:-)
NEIN!!! MEIN PANZERWAGEN!!!!
Kuha
17.02.2007 00:45:04

Samoin itse tulkitsin tuon taustantekokomitean kommentin lähinnä viitteelliseksi.

Soli mun kommentti vain. Jokaisella on kriteerinsä arvostella - hehe..tarkasti kyllä seurataan.
Muistakaa venytellä.
Johnnycaster
17.02.2007 01:50:50
Johnnycaster -
Nautittavan hento ja ovela kitarasaundi, sopii mainiosti taustaan. Tällaset poikkeukset on hienoja ! Millä oot tän tehnyt ? Hentona vetona ei kuitenkaan tunnariainesta.

Tässä on PRS custom 22, mikki "vaughan-asennolla", tone puolessa varmaan. Voxin 15 pathfinder ja Kristalista reverbbiä. Tärkeimpänä 90-luvun puolivälin tietokonemikki voxissa kiinni :) Hyvä jos jonkun mielestä on hyvä soundi, POD on kuitenkin hankinnassa :)
MadMatt
17.02.2007 09:13:36 (muokattu 17.02.2007 09:17:23)

Oma filosofiani näissä skaboissa on että soitetaan vaan kylmästi sitä mikä kuulostaa omaan korvaan hyvältä. Soolo voi joissakin tapauksissa poiketa taustasta tyylillisesti paljonkin varsinkin jos kyseinen tausta ei yksinkertaisesti taivu. Koska en ole mikään kymmenottelija pidättäydyn noissa muutamassa tyylilajissa joita pyrin soveltamaan taustaan. Välillä voi tulla hyvinkin erikoisia ja eksoottisia vetoja Mutta pyrin kuitenkin saamaan lopputuloksesta jollakin tapaa mielenkiintoisen kokonaisuuden. Kun joku tyrmää sooloni kommenteissaan ja joku toinen antaa samasta soolosta täydet pisteet niin silloin tiedän olevani oikeilla jäljillä.
Hank Hill
17.02.2007 10:28:07

etelänrockgospelblueskantrifunksmoothjazzia
Soittovirheet luovat mukavaa vaihtelua muuten niin tylsään soittooni
BigPapa
17.02.2007 10:31:00

etelänrockgospelblueskantrifunksoulia...
Hank Hill
17.02.2007 10:42:21

etelänrockgospelchicagobluesoutlawkantrifunksoulia...eikä sopinut soolo taustaan...
Soittovirheet luovat mukavaa vaihtelua muuten niin tylsään soittooni
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)