Aihe: Jelppikerho: "Soinnut tähän biisiin"
1 2 3 4 5176 177 178 179 180251 252 253 254 255
sickboy
15.12.2011 23:56:34

baron: Nuotit on sulle varmaan ylivoimaiset?

Mitäs täällä huudellaan? Täähän on ihan sointuja/tabeja varten tämä ketju. Hus!
baron
16.12.2011 00:10:34

sickboy: Mitäs täällä huudellaan? Täähän on ihan sointuja/tabeja varten tämä ketju. Hus!

Mä olisin tarjonnut nuotteja mutta jos tällä säikeellä ei saa niin lopetan.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Kaisuuh
16.12.2011 17:29:24 (muokattu 16.12.2011 17:32:30)
Jkob: Lounatuulen lauluun sointuja?

Alkusoitto:

F | E7 | Am | G7

Eka säkeistö:

C | Am | Dm | G7
Em | Am | F | Dm | E7
Am | Dm7 | G7 | C
F7 | Am | F7 | E

Toinen ja kolmas säkeistö menee samalla tavalla, mutta kun neljäs säkeistö alkaa "Siellä tuhat silkki-ikkunaa..." niin sitten:

A | D | E | A
F#7 | Hm | E7 | A | E7
A | D | E7 | A
F#7 | Hm | C#7 | F#m | E7 | Dmaj7
C | C#7 | F#m
C* | F#m | D | E7 | Am

Toi tähti (*) tarkottaa sitä palloa, eli ote on

xx______
| | o | o |
| | | o | o
| | | | | |
| | | | | |

Ja loppu soitto menee

Dm7 | G7 | C | F7 | Am | F7 | E | F | E7 | Am
sickboy
16.12.2011 22:27:25

baron: Mä olisin tarjonnut nuotteja mutta jos tällä säikeellä ei saa niin lopetan.

No, kyllä toi sun lausahdukses antoi ihan toisen kuvan. Eiköhän nuotit kelpaa kelle tahansa, jos niissä on sointumerkit mukana. Sointuja toi kysyjä varmaan ensisijaisesti kaipasikin. Mut eip siin mitään. Lopetetaan tää off-topic.
baron
16.12.2011 23:40:17 (muokattu 16.12.2011 23:51:54)

sickboy: No, kyllä toi sun lausahdukses antoi ihan toisen kuvan. Eiköhän nuotit kelpaa kelle tahansa, jos niissä on sointumerkit mukana. Sointuja toi kysyjä varmaan ensisijaisesti kaipasikin. Mut eip siin mitään. Lopetetaan tää off-topic.

Siksi mä tarjosin että joillekin tabin/sointujen pyytäjille on nuotitkin kelvanneet ja olleet jopa kiitollisia mutta jos sitä pidetään vittuiluna niin maltan pysyä poissa täältä.
Edit: Ihan oikeesti: Kun en ole itse kitaristi ja kysytään sekä tabeja että sointuja niin en tiedä kuinka hyvin nuotit joissa on soinnut täyttää tarpeen?
Parempi että meen takaisin tuonne TM-palstalle.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
AlaE
16.12.2011 23:54:27
baron: Siksi mä tarjosin että joillekin tabin/sointujen pyytäjille on nuotitkin kelvanneet ja olleet jopa kiitollisia mutta jos sitä pidetään vittuiluna niin maltan pysyä poissa täältä.
Edit: Ihan oikeesti: Kun en ole itse kitaristi ja kysytään sekä tabeja että sointuja niin en tiedä kuinka hyvin nuotit joissa on soinnut täyttää tarpeen?
Parempi että meen takaisin tuonne TM-palstalle.

Laitat nuotit pyytäjälle. Älä viiti näytellä hölmöä, sulla on varastossa monta biisiä.
Salvo honore
baron
16.12.2011 23:58:17 (muokattu 17.12.2011 00:24:16)

AlaE: Laitat nuotit pyytäjälle. Älä viiti näytellä hölmöä, sulla on varastossa monta biisiä.

Laittaisin jos olisi vaivautunut kertomaan mulle osoitteensa. Ei löydy omilta sivuilta.
Ja sitten lähden lätkimään täältä.
Pyydetty piisi on mun mielestä hieno ja symppaan niitä jotka siitä tykkäävät!

Onks tää ihan tyhmä tulkinta että jos pyytäjä ei vaivaudu ottamaan yhteyttä niin nuotit ei riitä?

Edit: Mulla on kaikenlaisia piisejä valmiina PDF:nä (siis nuotit ja soinnut, tabeja ei oo). Kun mua itseäni on runsaasti autettu niin mä mielelläni autan kaikkia joita voin. Vaikka se ei mee tasan yksi yhteen (se jota mä autan ei välttämättä pysty auttamaan mua) niin keskimäärin se menee kohdalleen.
Joteskin mua yllättää että tätä pidetään vittuiluna?
Kun kukaan kitaristi ei tarjoa apua niin kiipparistikaan ei saa?
sickboy
17.12.2011 00:45:50

Suora lainaus Baron sulta: "Nuotit on sulle varmaan ylivoimaiset?"

Tosta nyt vaan sain sellaisen kuvan, että keljuillaan tabeista. Sitä vastoin, jos olisit sanonut vaikka: "Multa löytyy nuotit, kelpaisiko?", niin ei olisi mitään epäselvää. Etkö itse huomaa tossa sun lauseessa mitään mahdollisuutta tulkita asiaa väärin? Nuotit sointumerkkeineen on varmasti paremmat ja selkeämmät, kuin mitkään tabit. Varsinkin, kun kyseessä on joululaulu, jota on varmaan tarkoitus soittaa kompaten.
baron
17.12.2011 00:47:55 (muokattu 17.12.2011 00:49:59)

Loppu!
Tyhmä ja lyhyt kirjoitus!
poppamies
17.12.2011 00:52:59

baron: ...Ihan oikeesti: Kun en ole itse kitaristi ja kysytään sekä tabeja että sointuja niin en tiedä kuinka hyvin nuotit joissa on soinnut täyttää tarpeen?...

Nuotitkin auttaa kitaristia ihmeellisesti mutta monesti tabulatuurista, joka on ikivanha kielisoittimien nuotinnustapa, on vielä enemmän hyötyä. Ei niitä tabulatuureja kannata aliarvioida tai katsella pitkin nenänvartta. Molempi parempi. Pyrin aina itse tekemään molemmilla tavoilla bassolinjat.
G strings are for strippers
baron
17.12.2011 00:56:18 (muokattu 17.12.2011 00:59:53)

poppamies: Nuotitkin auttaa kitaristia ihmeellisesti mutta monesti tabulatuurista, joka on ikivanha kielisoittimien nuotinnustapa, on vielä enemmän hyötyä. Ei niitä tabulatuureja kannata aliarvioida tai katsella pitkin nenänvartta. Molempi parempi. Pyrin aina itse tekemään molemmilla tavoilla bassolinjat.

Äh, mä lupasin lopettaa mutta: En mä aliarvioi tabeja, (tai siis kitara- ja bassokitaratabeja mutta kylläkin kiipparitabeja:-) mutta kun mulla ei niitä oo eikä tuu.
Mun poika on basisti ja se kertoo että tabeista saa kivasti vinkit sormituksiin ym. tai mitä hienouksia kielisoittimien soittamisessa onkaan.
poppamies
17.12.2011 09:57:21

baron: Äh, mä lupasin lopettaa mutta: En mä aliarvioi tabeja, (tai siis kitara- ja bassokitaratabeja mutta kylläkin kiipparitabeja:-) mutta kun mulla ei niitä oo eikä tuu.
Mun poika on basisti ja se kertoo että tabeista saa kivasti vinkit sormituksiin ym. tai mitä hienouksia kielisoittimien soittamisessa onkaan.

Nå nimenomaan näin. Pianolla sitä määrättyä ääntä ei saa kuin yhdestä ainoasta paikasta. Kitaralla ja bassolla vaihtoehtoja on paljon.
G strings are for strippers
Apilankukka
18.12.2011 20:42:40
Olisiko sointuja, tabeja tai nuotit Baddingin kappaleeseen "Omista minut"?
roughminds
19.12.2011 16:39:02
Tietäiskö joku mistä vois saada tabit toho dion metal will never die biisiin
hege
20.12.2011 04:53:40
Mites menee Röllin "Elefantti-Antti ja Siili Suhonen"
Sguitar
21.12.2011 00:21:05
Kuulin Maj Karman Rukous-biisin radiosta, mutta kokolailla uudelleen sovitettuna. Googlasin sen Antti Tuiskun biisiksi. Melko lepposan jouluinen fiilis tuossa biisissä. Voisiko joku heitellä sointuja ko. veisun versiosta tuon popparin laulamana?

Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=nEAg … I-C4&feature=endscreen&NR=1
Dreamer79
21.12.2011 22:01:18
Jospa joku vois kertoo soinnut Herra ylpön Hylättyjen valtakuntaan ja Sata vuotta biiseihin. Olis aika mielekästä :)
Kaijis
25.12.2011 01:55:21 (muokattu 25.12.2011 01:55:38)
Löytyiskö joltain tai löytäiskö joku Dream Theaterin Octavariumin lap steel kitara slide intro osuuteen tabeja jostain? Sain sliden joululajhaks ja nyt pitäis päästä leikkimään. Oon saanu n. 10 ekaa nuottia selville 1,5h aikana.
jannekas
27.12.2011 21:18:42
aknestik - sata vuotta kaivossa sointuja??
kotoilija
28.12.2011 12:21:58
Michael Monroen '78 biisiin haluaisin soinnut ja intron tabit.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)