Aihe: Se unelmien kitara??
1 2 3 4 516 17 18 19 2034 35 36 37 38
Iron_Dude
05.06.2006 19:44:41
Se ainoo oikee on Les Paul..
Rypsolisti
06.06.2006 01:21:27
Käytännössä kyllä, mutta blackmore signaturessa en ole ollenkaan varma, kuinka nuo tone potikoiden vaikutukset menevät ja blackmore signaturessa on kaulan mallina oval-shape. Mutta kyllä, hyvin paljon tuossa minun unelmassani on samoja piirteitä ja senkin myönnän, että kyllähän se vaikutus sieltä blackmorelta on tullut.

Niin no joo, se kaulan muoto vaikuttaa kyllä aika paljon tuntumaan.

Onkos sulla muuten kokemuksia noistan Duncanin Quarter Pound (SSL-5) mikeistä? Itse niitä mietein jo valmiiksi kun 60's classic Straton ehkä kohta hankin. Seymour Duncanin sivuilla olevissa sound clipeissä noi quarter poundit kuulosti todella hyviltä!
biibob
06.06.2006 14:27:33
Niin no joo, se kaulan muoto vaikuttaa kyllä aika paljon tuntumaan.

Onkos sulla muuten kokemuksia noistan Duncanin Quarter Pound (SSL-5) mikeistä? Itse niitä mietein jo valmiiksi kun 60's classic Straton ehkä kohta hankin. Seymour Duncanin sivuilla olevissa sound clipeissä noi quarter poundit kuulosti todella hyviltä!

Itselläni ei ole kyllä kokemusta SSL-5:sta, mutta jos nyt muistan oikein niin tämä mallihan on kuin SSL-4 paitsi staggered navoilla (eli navat ovat eritasoiset aivan kuten vintage stratojen mikeissä). SSL-4:ssa siis navat ovat flatit eli samalla tasolla kaikki. Kuitenkin voin kertoa jotain noista SSL-4 mikeistä, koska luulen että ne ovat melko samanlaiset soundeiltaan SSL-5:n kanssa. Eli mikki on hyvin tehokas ja outputtia on paljon (eli aivan helvetisti enemmän kuin perinteisissä vintage mikeissä). Omasta mielestäni nuo ovat lositavat rock-mikit stratoon. Soundissa on paljon moderneja ominaisuuksia esim. outputin suuruus ja soundi on mid -painotteinen, mutta mikeistä löytyy myös sitä perinteistä vintage -strato meininkiä. Vintage mikeissä soundit ovat kuitnekin hieman pehmeämmät kuin quarter poundereissa. Poundereissa on kuitenkin se loistava vintage-mikkejen ominaisuus, että vähentäessä volumea kitarasta mikit soundin saa oikeasti vaihtumaan säröstä cleaniin. Ja nyt en tarkoita sellaisia halpis-mikkejä, joissa volumen vähentäminen kitarasta saa soundin tunkkaisemmaksi, kuin claptonin-woman-tone, vaan soundissa säilyy se "avonaisuus". Jos SSL-4:n soundia olisi kuvailtava sanoilla niin ne olisivat omasta mielestäni: mid, rock, täyteläinen. :) siinä nyt ihan joitain omia kokemuksiani.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
Kylyma
06.06.2006 17:29:29

Tällä hetkellä tuollanen:
http://www.guitarsatbmusic.com.au/e … rigs/images/brad_h302/ltd_h_302.jpg

Paitsi että kyseisessä jota olen kesän lopuilla ehkä laittamassa on panteran kitaristin nimikko tallamikki tjsp.
ei tällä naamalla kalamies#47 >-)))>
nikovirtala
06.06.2006 21:59:13

Ibanez Talman TC720 flaked silver. Yksi hienoimmista kitaroista mitä olen ikinä nähnyt/soittanut. Harmittaa kun jätin ostamatta, vaikka olisin saanut erittäin halvalla. :?(

http://www.ibanezregister.com/image … s-talman/tc720/tc720fsl-1998int.jpg
Rypsolisti
06.06.2006 23:55:37 (muokattu 07.06.2006 00:07:58)
Itselläni ei ole kyllä kokemusta SSL-5:sta, mutta jos nyt muistan oikein niin tämä mallihan on kuin SSL-4 paitsi staggered navoilla (eli navat ovat eritasoiset aivan kuten vintage stratojen mikeissä). SSL-4:ssa siis navat ovat flatit eli samalla tasolla kaikki. Kuitenkin voin kertoa jotain noista SSL-4 mikeistä, koska luulen että ne ovat melko samanlaiset soundeiltaan SSL-5:n kanssa. Eli mikki on hyvin tehokas ja outputtia on paljon (eli aivan helvetisti enemmän kuin perinteisissä vintage mikeissä). Omasta mielestäni nuo ovat lositavat rock-mikit stratoon. Soundissa on paljon moderneja ominaisuuksia esim. outputin suuruus ja soundi on mid -painotteinen, mutta mikeistä löytyy myös sitä perinteistä vintage -strato meininkiä. Vintage mikeissä soundit ovat kuitnekin hieman pehmeämmät kuin quarter poundereissa. Poundereissa on kuitenkin se loistava vintage-mikkejen ominaisuus, että vähentäessä volumea kitarasta mikit soundin saa oikeasti vaihtumaan säröstä cleaniin. Ja nyt en tarkoita sellaisia halpis-mikkejä, joissa volumen vähentäminen kitarasta saa soundin tunkkaisemmaksi, kuin claptonin-woman-tone, vaan soundissa säilyy se "avonaisuus". Jos SSL-4:n soundia olisi kuvailtava sanoilla niin ne olisivat omasta mielestäni: mid, rock, täyteläinen. :) siinä nyt ihan joitain omia kokemuksiani.

Kiitos tästä! Kirjoituksesi vahvistaa päätöstäni että Quarter Poundit hankkisin, ainakin tallaan ja ehkä myös kaulaan tai kaulaan Classic Stack. Staggerit eli SSL-4 olisivat varmasti myös hyvät mutta käsittääkseni ne on Duncanin Pro Shopin tekeleitä, joten olen ymmärtänyt että niitä saattaisi olla hieman vaikeampi hankkia. Mutta yleisesti hyviltä rock mikeiltä vaikuttaa ja sitä juuri etsinkin.
toxic
07.06.2006 00:05:36
Dean Explosion Razorback, mistä sellaisia saisi ja paljonko olisi hintaa Soomen maalla?
Juustonaksu
07.06.2006 00:11:34
Kyllä se ultimaatein unelma olisi Gibsonin Custom Shopin joku oikke kiva Les Paul. Värityksellä niin väliä. Honey Sunburst olisi nätti.

Fenkun strato ei ole niin silmää miellyttävä, mutta soittomukavuus on pirun kiva. Sellainenkin olisi kiva vehje tässä kämpässä.

Hevisuunnikkaista joku Custom 7-kielinen väritykseltään ja ulkonäöltään ESP Eclipse VSB, mutta tosiaan 7-kielisenä. Mokoman Kuismalla on tuollainen. Pentele varasti miun idean. =)
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Izer
07.06.2006 09:59:19
Tänään saapui unelmakeppi kätösiin. Gibsonin Les Paul Standard, sunburstina toki. Katsotaan kuinka kauan kestää ennen kuin GAS iskee taas:).
Ridin' with the wind!
ollikainen
07.06.2006 11:50:55 (muokattu 07.06.2006 11:51:14)

Noh...oliskohan se espin Emppu vuorinen kepukka, tai Gibsonin les paul custom.

Edit: Pitäisi varmaan myydä vanha pois ja ostaa Emppu Vuorinen kepukka. Paras kitara mitä olen koskaan soittanut.
UGH!!!!!!!!!!
Keppi
07.06.2006 12:08:48 (muokattu 07.06.2006 12:12:14)
On alkanut tuntumaan että ihmiset ovat niin ahdasmielisiä kitaroiden suhteen..eli:

"ainoa oikea kitara on Stratocaster"

ja jos viitsisitte perustella jotenkin mieltymystänne.

No ahdasmielistä kieltämättä noin suoraan sanoa, mutta kyllä tietyt kitaristit vaan ihan aidosti on mieltyneet straton soundiin. Onhan se kuiteski yks tunnistettavimmista kitarasoundeista ja kun sitä on niin monet legendat käyttäneet, niin ehkä sitäkautta mieltymys tuohon soundiin on niin yleistä?!

Mulle ei sinänsä ole itseisarvo, että kitaran lavassa lukee Fender, mutta kyllä stratohenki/soundi on se, mikä saa sukat pyörimään jaloissa;D
Jos on joku huippuyksilö LP, niin kyllä mä toki tunnistan, että kyseessä on laadukas ja hyväsoundinen kitara, mutta ei se soundi vaan aiheuta samanlaisia "intohimoja", kun startosoundi. En siis halua myöskään mahonkirunkoista tai aktiivihumppareilla varustettua stratoa.

Eli jos käteen osuu Fenderin tai jonkun muun firman valmistama stratocaster(ruusupuu otelaudalla ja leppäbodyllä), joka sattuu olemaan poikkeuksellisen hyvä yksilö, niin se lienee meikäläisen unelmakitara?!;D
...no ei vaineskaan;)
Juustonaksu
07.06.2006 12:29:37
Noh...oliskohan se espin Emppu vuorinen kepukka, tai Gibsonin les paul custom.

Edit: Pitäisi varmaan myydä vanha pois ja ostaa Emppu Vuorinen kepukka. Paras kitara mitä olen koskaan soittanut.

Eikös se Emppu Vuorisen keppi ole ihan standardimallistosta saatavilla? En nyt muista tarkkaa mallia, mutta joku Horizon se on. Pitäisi myös päästä hipelöimään sitä. Harmittaa vaan, kun on floikallinen.
Räbbänä
07.06.2006 12:33:17
Eikös se Emppu Vuorisen keppi ole ihan standardimallistosta saatavilla? En nyt muista tarkkaa mallia, mutta joku Horizon se on. Pitäisi myös päästä hipelöimään sitä. Harmittaa vaan, kun on floikallinen.

Sitä ei muistaakseni ole valmistettu kuin 10kpl myyntiin? Sehän on sellanen violetti ja helmiäiskoristeet bodyssa ja kaulassa. Kultainen Orkkisfloikka ja Duncanin mikit. Neck-Thru-body.
Öri Öri Öri kansalaiset. "Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois...
Rypsolisti
07.06.2006 14:58:31
Sitä ei muistaakseni ole valmistettu kuin 10kpl myyntiin? Sehän on sellanen violetti ja helmiäiskoristeet bodyssa ja kaulassa. Kultainen Orkkisfloikka ja Duncanin mikit. Neck-Thru-body.

Joo, paikallisessa soitinkaupassa oli semmonen. En sitä kokeillut mutta maksoi joku 2000 euroa ja mun mielestä niitä valmistettiin enemmän kuin vain 10kpl.
ollikainen
07.06.2006 16:05:40

Hitto..jos se ei ole sarjatuotantoskeba niin sitten pitää ostaa horizon II, dam.
Minä soitin kyseistä kitaraa Topsoundissa. Les paul customissa on taas sitten maailman paras soundi että.....
UGH!!!!!!!!!!
Juustonaksu
07.06.2006 16:10:20
Hitto..jos se ei ole sarjatuotantoskeba niin sitten pitää ostaa horizon II, dam.
Minä soitin kyseistä kitaraa Topsoundissa. Les paul customissa on taas sitten maailman paras soundi että.....

Joo nuo Horizonin mallistot on kyllä komiaa katottavaa. Ainakin se Horizon II NT mikä onkaan kiinteätallainen punainen on ihan kiva. :)

Vuorisen skeban näin ainakin Musamaailmassa roikkumassa. Hintaa oli jotain 1800€, mikä on mielestäni Standardin Horizonin hinta uutena Musamaailmasta.
ollikainen
07.06.2006 16:16:11 (muokattu 07.06.2006 16:20:45)

http://www.guitarsatbmusic.com.au/e … gs/images/josdevos_hrz/hrz_ii_1.jpg

Tuommoinen on unelmien kitara, ainakin melkein..... Väri olisi vaikea päättää.

http://www.cranbournemusic.com.au/images/custom_blackbeauty.JPG

Tai tuommoinen...

http://images.google.fi/imgres?imgu … e%2B%26svnum%3D10%26hl%3Dfi%26lr%3D

Tai jopa tuollainen.

Noh, pitää myydä vanha ja katella sitten.
UGH!!!!!!!!!!
Squirrel2
07.06.2006 16:22:36
Ruokangas Duke Deluxe ja siihen pari omaa jujua
Petrukki
07.06.2006 16:26:08
http://www.guitarsatbmusic.com.au/e … gs/images/josdevos_hrz/hrz_ii_1.jpg

Tuommoinen on unelmien kitara, ainakin melkein..... Väri olisi vaikea päättää

Jumankekka, tuo oli hemmetin hieno! Lapa oli tosin vähän ruma...

http://images.google.fi/imgres?imgu … e%2B%26svnum%3D10%26hl%3Dfi%26lr%3D

Tai jopa tuollainen.

Tuokin törkeän hieno. Eii, nysse GAS alko... :(
Lordi:"Lol, we won the Eurovision", O RLY OWL: "O RLY?"
Rypsolisti
07.06.2006 19:24:05 (muokattu 07.06.2006 19:24:45)
ESP Horizon olisi muuten oikein hyvä mutta harmittaa vähän se että siitä puuttuu se oikealle kädelle tehty pyöristys siitä rungon ylä reunasta. Tosin Les Pauleja myös diggailen eikä se niissä niin häiritse eikä se häirinnyt myöskään Carvinin California Carved Topissa ja joten ehkä se ei enään mua haittaa. En ole kyseistä kitaraa pitkään aikaan soittanut.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)