Volcom 18.07.2006 22:17:04 | |
---|
Liian nopeata + liian vaikeita juttuja = kauhean kuuloista Perusasiat Stratocaster90 (kuten esim. komppauksen rentous) kuntoon. Ei niitä sooloja vielä ole kiire soittamaan. Oli meinaan harvinaisen jäykkää komppia, jos nyt suoraan sanotaan. "Vittuilulla ja ylimielisyydella saat kyllä hyvää mieltä ja intoa levitettyä pitkin muusikoiden.nettiä." - Vasara |
Kasperi Tervonen 18.07.2006 22:21:35 (muokattu 18.07.2006 22:24:21) | |
---|
Jaaha, no en sitä nyt iha noin tarkoittanut, mutta miksi helvetissä sitten ostaa edes uusi kitara? Ei ne soundit hirveästi parane. Riippuu aika paljon vahvistimesta ja muista kamoista. Tuskinpa se sun zoom 505 hirveän jumalaiselta soundaisi vaikkapa Allu signaturenkaan kanssa. :P Onhan se nyt helvetin kivaa että vire pysyy ja että kitara on mukava soittoinen. Sehän nyt on sanomattakin selvää ettei paska kitaristi soita hyvin minkään kepin varressa, ja toisin päin. p.s. Miksi helvetissä esimerkiksi Laiho soittaisi harley bentonilla? E: Mutta kaiken kaikkiian, silti, olen sanut paljon kysymyksiä miten harjoittelen noita ja sillein, 3-4 vuotta soittaneelta. Sulle on vittuiltu. :D "Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro |
gorgonoidi 18.07.2006 22:38:03 (muokattu 18.07.2006 22:39:01) | |
---|
Mä en kyllä ymmärrä tätä intoutta soolojen soitteluun (tilutus intoa). Varsinkaan juuri tätä "Mä osaan soittaa kaikki puudumin soolot vaik oon soittanu 11 kuukautta!!!11" Mä pikemminkin ite en jaksa edes yrittää soittaa mitää sooloja. Varsinkaan mitään vaikeita. Ehkä mun pitäs niitä kuitenkin ruveta vähä treenaileen. Mä oon nii laiska paska. |
Stratocaster_90 19.07.2006 09:44:04 (muokattu 19.07.2006 13:35:07) | |
---|
Minulle noi soolot on vain osa kitaran soittoa, ja kuuluvat osaksi musiikki makuun. Niiden takia aloitin kitaran soiton, ja tulen lopettamaan sillein että osaan ne :) Piste. Makso mitä makso. Te vaan olette saanet täysin väärän käsityksen, en soita vain ja ainoastaan Bodomin sooloja. En tosiaan leveile niillä viellä, koska en osaa niitä kunnolla. Hyviä harjoituksia pikkurillin pysymiseen otelaudalla? Kuka ehtii ensin: no sanokaapas mikä biisi "pitäs" harjoitella? Ja tietääkös kukaan mikä vika mulle tuli kun ei ääni kuulu Youtubessa enää? Ja sitä videon alalaidassa olevaa äänensäätö-nappia ei pysty liikuttamaan. |
sunder 19.07.2006 13:37:23 | |
---|
Ei ole mitään väliä kauanko olet soittanut tai mitä muut osaavat samassa ajassa. Keskity omaan soittamiseen ja nimenomaan hauskanpitoon. Sun jutut saa koko kitaransoittamisen kuulostamaan joltain väkinäiseltä suorittamiselta. Niin ja kun nauhottelet noita pätkiä, niin vedäpä samat biisit metronomin tai rumputaustojen kanssa. Ei saa oikeeta kuvaa kun Laihon tilut soi siellä taustalla paikaten virheitä. |
Kasperi Tervonen 19.07.2006 13:37:53 | |
---|
En tosiaan leveile niillä viellä, koska en osaa niitä kunnolla. Mutta sitten kun irtoaa niin meinaat alkaa leveilemään? hoho "Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro |
Jackson Dinky 19.07.2006 13:56:43 | |
---|
Jaaha, no en sitä nyt iha noin tarkoittanut, mutta miksi helvetissä sitten ostaa edes uusi kitara? Ei ne soundit hirveästi parane. Kyllä soitettavuus paranee ja ei oo kiva soitella paskalla koko ikäänsä. Kyllä ne sounditkin paranee kun kitara soi paremmin ja laadukkaammat mikit. ._. |
Ronsto 19.07.2006 14:08:27 | |
---|
Kuka ehtii ensin: no sanokaapas mikä biisi "pitäs" harjoitella? Ei ole mitään biisejä mitä "pitäisi" osata. Ehdotan nyt muutaman, mitä kannattaa kokeilla kuitenkin: Metallica - Seek And Destroy, Enter Sandman, For Whom The Bell Tolls Mokoma - Kasvot Kohti Itää, Uni Saa Tulla Timo Rautiainen - Kova Maa, Nyt On Mies, Hyvä Ihminen Näitä biisejä ihan yksinkertaisesti sen takia, että nuo Bodomin biisit taitaa olla hieman liian vaikeita sinulle. Kuinka kauan olitkaan soitellut? Vuoden? Kokeileppa soittaa joku hieman rauhallisempi biisi, kokonaan, oikealla temmolla ja vaikka levyn mukana. Saat hieman enemmän nautintoa omasta soitostasi. Ja näin... |
gorgonoidi 19.07.2006 14:16:17 | |
---|
Hei Stratocaster 90, sanoit että soittelet kahtakymmentä muutakin bändiä kuin Bodomia ja Northeria. Kerroppas nyt mitä? |
Stratocaster_90 19.07.2006 14:54:29 (muokattu 19.07.2006 14:58:28) | |
---|
Näiltä ainakin jotain biisiä mukavan pätkän: -Iron Maiden -Ozzy Osbourne -Black Sabbath -Mokoma -JerryC -Sonata Arctica -Dream Theater -Metallica -Symphony X -Racer X -Dragonforce -Stam1na -Necrophagist -Rusty Cooley -Guns `N Roses -Lordi -Nirvana -Yngwie Malmsteen Ja aivan vähän: -Hammerfall -CKY -Trivium -Deathstars yms. Ja en tykkää, kun soittelen yksin, soitella mitä jo osaan. Paljon ainakaan. Haluan vain harjoitella, jotain mitä haluaisin osata. Tyyliin noi CoB:in soolot. Nyt oon treenannu joka päivä (alkoi tänään :D) ainakin yhtä sooloa tunnin päivässä. Eli intoa riittää Harley Bentonillakin. Saa nähdä millasta se on paremman kitaran kanssa... Siis tuo harjoittelun määrä... Ja laatu... |
gorgonoidi 19.07.2006 14:59:51 | |
---|
Näiltä ainakin jotain biisiä mukavan pätkän: -Iron Maiden -Ozzy Osbourne -Black Sabbath -Mokoma -JerryC -Sonata Arctica -Dream Theater -Metallica -Symphony X -Racer X -Dragonforce -Stam1na -Necrophagist -Rusty Cooley -Guns `N Roses -Lordi -Nirvana -Yngwie Malmsteen Ja aivan vähän: -Hammerfall -CKY -Trivium -Deathstars yms. Ja en tykkää, kun soittelen yksin, soitella mitä jo osaan. Paljon ainakaan. Haluan vain harjoitella, jotain mitä haluaisin osata. Tyyliin noi CoB:in soolot. Nyt oon treenannu joka päivä (alkoi tänään :D) ainakin yhtä sooloa tunnin päivässä. Eli intoa riittää Harley Bentonillakin. Saa nähdä millasta se on paremman kitaran kanssa... Siis tuo harjoittelun määrä... Ja laatu... Mikset kokeili vaikka soittaa tuota Mokomaa enemmän tai vaikka kaikki noita mitä tuossa on eka mainittu. Siinä oli jotai hyviä bändejä mitä sun olis helppo soittaa. |
Stratocaster_90 19.07.2006 15:02:27 | |
---|
Mistä tiedät paljon soitan mitäkin bändiä ?!? |
gorgonoidi 19.07.2006 15:08:15 | |
---|
Mistä tiedät paljon soitan mitäkin bändiä ?!? Koska hehkutat että soitat koko ajan bodomia!!!11 No en mä tiiäkkään, mutta soitat näemmä liikaa sellaista mitä et osaa. |
Defrayer 19.07.2006 15:22:06 | |
---|
Koska hehkutat että soitat koko ajan bodomia!!!11 No en mä tiiäkkään, mutta soitat näemmä liikaa sellaista mitä et osaa. Anteeksi, mutta on pakko tähän väliin sanoa että omien soittotaitojen ylittävän musiikin harjoittelu on teknisen kehittymisen perusta. Mutta tämä tietenkin vaatii sen että ei vain räpellä sinnepäin vaan oikeasti yrittää saada jokaisen nuotin kohdilleen. Pastilli?
IMIK #15, IHKK #16, THV #17 |
Jackson Dinky 19.07.2006 15:54:48 | |
---|
-Rusty Cooley Eh? Tuotako soittelet ihan oikeasti? ._. |
diabami 19.07.2006 16:22:42 | |
---|
Minulta ainakin saisit enemmän rispektiä, jos soittaisit jonkun Guns N' Rosesin biisin ja laittaisit tänne. Harjottele sitten huolella. |
Juzzil 19.07.2006 16:53:42 | |
---|
Opettelisit edes soittamaan ne soolojen taustat kunnolla, ennen kun alat sooloja värkkään! Koska rehellisesti sanoen nekin meni aikalailla totaalisen röytämällä...Ei millään pahalla! perverssiä... |
Stratocaster_90 19.07.2006 18:32:45 (muokattu 19.07.2006 18:33:35) | |
---|
Joo, eiköhän tän keskustelu pätkän voisi jo lopettaa tähän. Alkuperäinen kysymys oli tavallaan vain, että olisitteko itse pystyneet soittamaan vuoden soittaneena noita sooloja/biisejä (samalailla kuin minä), samalla harjoittelu määrällä kuin minä, silloin "aikanaan". |
rakula 19.07.2006 19:49:14 | |
---|
Stratocasterille vielä sen verran että jos et halua leveillä niin miksi helvetissä laitat nettiin noita videoita? Ei voi lähtee jos on tullu |
Volcom 19.07.2006 19:52:41 | |
---|
Joo, eiköhän tän keskustelu pätkän voisi jo lopettaa tähän. Itsehän halusit palautetta, varsinkin kun olet nettiin ne videosi laittanut. Mutta varmaan kannattaisi tuo Bodom, ainakin sooloilun osalta unohtaa vielä joksikin aikaa. "Vittuilulla ja ylimielisyydella saat kyllä hyvää mieltä ja intoa levitettyä pitkin muusikoiden.nettiä." - Vasara |