Aihe: Jelppikerho: "Soinnut tähän biisiin"
1 2 3 4 514 15 16 17 18251 252 253 254 255
peke99
04.01.2007 15:14:17
Hanoi Rocksin 11th Street Kidsiin pitäis soinnut saada, kun en ulkoa muista ja levyn onnistuin kadottamaan.
Joonaz__
05.01.2007 12:22:39
Rautiaisen Lumessakahlaajat siihen joku komee sointukierto alkuunkin että voisi akustisesti vedellä :)
Zigura
10.01.2007 15:37:52
Noihin J.Karjalaisen Lännen-Jukka biiseihin olis kiva saada soinnut. Kai se kääntyy iisisti banjosta kitaralle? :) Pontikkapoika ja Oksakruunu lähinnä ne kappaleet joita kaipaan. Voisi soitella niitä juomareissuilla...

Ja älkää laittako minkään biisin sanoja kokonaisuudessa tänne M.nettiin, ettei kukaan saa mitään tekijänoikeussyytteitä...
We won't stop until somebody calls the cops, and even then we'll start again and just pretend that nothing ever happened.
Iscariah
10.01.2007 17:26:44
ei kukaan ole sattunut näkemään Dion Rock 'n Roll Childrenin tabeja missään? Itse olen googlella vääntänyt useita kertoja mutten ole löytänyt. Lähinnä sooloa etsisin, muu biisi kun on korvakuulolta jo kasassa
Arathon
11.01.2007 17:41:04
Pitäs saada tabsit/soinnut CMX&Kotiteollisuus feat. 51 koodia - vapaus johtaa kansaa biisiin. Yritin etsiä erilaisten sivujen ja googlen kautta mutten löytänyt mitään.

Että jelppiä :D
arvid70
13.01.2007 09:39:12
Noh aikasta turha on tämä pysyvä eipä oo paljoa apuja näkyny, ku nyt alusta asti plaraa läpi 16sivua?? ei mul muuta
MITÄS MÄ PASKALLA, KU EI OO PELTOOKAAN??
Johnny99
13.01.2007 13:15:13
Noh aikasta turha on tämä pysyvä eipä oo paljoa apuja näkyny, ku nyt alusta asti plaraa läpi 16sivua?? ei mul muuta

Niinpä, se erillinen alue sentään toimi jotenkuten. En tiedä miksei sellaista voisi nykyään olla, kun sisältö on kuitenkin suht sama. Pitäisi sääntöihin vain laittaa mitä saa kirjoittaa ja mitä ei.
Elämän ohje: "Ekana pitää löytää joku joka tykkää samoista asioista ku itte. Jos esimerkiksi tykkää jääkiekosta, täytyy löytää vaimo joka tuo sipsejä ja kaljaa..."
Chimera
13.01.2007 17:13:00
Itse (ainakin silloin kun olin vielä vallan innostunut asiasta) kehittelin soinnut juurikin nauhan päälle soittelemalla ja hyvin pitkälti kokeilemalla. Pohjasävelhän nyt on hetkessä keksitty ja siitä sitten on kätevä keksiä muitakin kappaleen sointuja jos tietää tyypillisiä sointuvaihteluita tietyllä tavalla nouseville tai laskeville melodioille tai sitten vain on jotain hajua asiasta ja kokeilee. En nyt keksinyt parempaakaan tapaa ilmaista asiaa, joten asiani informaatiopitoisuus ei varmasti ole kovin kummoinen. Melko vaivattomasti nuo ovat kuitenkin aina nauhan perässä soittelemalla ilmenneet.
Myöhäistä pyllistää kun paskat on housussa :: chimera|CREATIONS 2006 :: THV-klubi #25 (ps. sääh)
arvid70
13.01.2007 17:56:12
Itse (ainakin silloin kun olin vielä vallan innostunut asiasta) kehittelin soinnut juurikin nauhan päälle soittelemalla ja hyvin pitkälti kokeilemalla. Pohjasävelhän nyt on hetkessä keksitty ja siitä sitten on kätevä keksiä muitakin kappaleen sointuja jos tietää tyypillisiä sointuvaihteluita tietyllä tavalla nouseville tai laskeville melodioille tai sitten vain on jotain hajua asiasta ja kokeilee. En nyt keksinyt parempaakaan tapaa ilmaista asiaa, joten asiani informaatiopitoisuus ei varmasti ole kovin kummoinen. Melko vaivattomasti nuo ovat kuitenkin aina nauhan perässä soittelemalla ilmenneet.

Niin in mutta tämmöset sunnuntaisoittajat joilla on ne kuuluisat Puukorvat ei välttämättä tohon pysty että sikäli. asiaa puhut ei sillä!
Hammermul
13.01.2007 19:15:09

Niin in mutta tämmöset sunnuntaisoittajat joilla on ne kuuluisat Puukorvat ei välttämättä tohon pysty että sikäli. asiaa puhut ei sillä!

Vaikka toisilla onkin luonnostaan huonommat korvat, niin ne kyllä kehittyy ihan älyttömästi, jos vain jaksaa panostaa. Siitä on oikeasti hyötyä, ei sitä turhaan jankata.
Bombing for peace is like fucking for virginity.
Novac
13.01.2007 20:21:13

http://www.youtube.com/watch?v=6G-TsPENqXM

Onko kukaan löytänyt tähän pätkään tabeja..? Lähinnä nuo sweeppikohdat aiheuttavat harmaita hiuksia blokkailessa:D
mikä on olutta on nyt mennyttä...
Timesby
14.01.2007 14:18:25

The Main Ingredient - Black seedes keep on growing

Realistina epäilen, että kukaan tietää/löytää sointuja. Mutta yrittänyttä ei laiteta.
"Mr Rusk, You're not wearing your tie."
moikki
22.01.2007 15:21:53
Olisko kellään yön vie mut minne vaan biisiin sointuja?
Jees jees
Tami
22.01.2007 18:29:10

Olimpa äsken laiska enkä huomannu että tämmönenkin aihe on jo olemassa:

Tänään on taas se päivä kun ei vaan osu. Olen plokkaillu noita K Ylanderin veisuja , mutta Mansikka mäki ei mene kohalleen. No kukaan ei ole täydellinen..
Eli jos osaant laittaa soinnut kohalleen seuraaviin rimpsuihin niin hyvä ja jos vielä pystyt lähettämään ne pikaviestinä tai tähän palstaan niin vielä parempi.

Säkeistö:

Heinä on haudannut mansikkamäen näen vielä hänen

juoksevan kädessään leija ja kerä tuulien perään

Kerto:

Ruusupensaan alla piilossa onnen hileet hiljentyneet on talojen äänet

Missä paljain jaloin juokee hän nyt kun kylään tyhjentyvään mä takaisin löydä en
Töissä intissä - vikaa vintissä
Sabbe
23.01.2007 09:52:45
Jarkko Martikaisen Myrsky-kappaleeseen olisi mukavata saada soinnut.
Jos kaikki maailman viinat ammuttaisiin raketilla aurinkoon, niin sammuisikohan se?
Forest
25.01.2007 16:14:04 (muokattu 25.01.2007 17:07:09)
Olimpa äsken laiska enkä huomannu että tämmönenkin aihe on jo olemassa:

Tänään on taas se päivä kun ei vaan osu. Olen plokkaillu noita K Ylanderin veisuja , mutta Mansikka mäki ei mene kohalleen. No kukaan ei ole täydellinen..
Eli jos osaant laittaa soinnut kohalleen seuraaviin rimpsuihin niin hyvä ja jos vielä pystyt lähettämään ne pikaviestinä tai tähän palstaan niin vielä parempi.

On joskus käynyt mielessä että kiva sointukulku tossa biisissä, mitenhän toi menee?
Äkkiseltään se "heinä on haudannut..." ei mene kaaliin, mutta kertosäe jotenkin tähän tapaan:

C Em Gdim Dm Fm6

Sen verran tumpelo olen, etten onnistu kirjoittamaan sointuja sanojen päälle oikeisiin kohtiin. Niin kauan menee hyvin, kunnes klikkaa esikatselua... soinnut pomppaavat rimpsuksi toistensa perään. Jätin siis sanat kokonaan pois, mutta eiköhän niille löytyne oikeat kohdat.

/edit: Olinpas minäkin laiska. Eipä tullut yhtään luettua noita aiempia juttuja...
"If you always have to read from musical scores, you're not a musician, you're a robot" - Tommy Emmanuel
arvid70
27.01.2007 10:04:18
Hectorin Piironkinjalkaan oon aiemminki kyselly sointuja, mutta kun en löyä?!
kertokaa nyt joku kiltti immeinen mulle ne soinnut tohon niin älyttömään kipaleeseen, mutta kun tarpeeseen tulis.
shlässi
28.01.2007 20:41:33 (muokattu 28.01.2007 22:14:52)
Iggy Pop - The Passanger biisin soinnut/tabsit (pääriffiin )ois kiva saada, kun netistä en löytäny. No yritin sitten korvakuulolla, (en ole ikin enne koittananut) , taisin saada sentään jotain, sanokaa jos tiedätte jos menee väärin, tai jos on kokonaan väärin. Mutta tämmösen sointukuvion sain:

Am | Fm7 | C | Em .

Edit: päivitin sointukuviota
leka
28.01.2007 22:08:09
Iggy Pop - The Passanger biisin soinnut/tabsit (pääriffiin )ois kiva saada, kun netistä en löytäny. No yritin sitten korvakuulolla, (en ole ikin enne koittananut) , taisin saada sentään jotain, sanokaa jos tiedätte jos menee väärin, tai jos on kokonaan väärin. Mutta tämmösen sointukuvion sain:

Am | Fm7 | C | Em .

Edit: päivitin sointukuviota

Jepjep. Kokeileppa Am F C G.
shlässi
28.01.2007 22:12:59 (muokattu 28.01.2007 22:17:27)
Jepjep. Kokeileppa Am F C G.

joo, tarkotin tota Fm7 F:änä, se meinaa mennä aina sekasin. Mut noin se näköjään on parempi. Kiitoksia ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)