Stratocaster_90 11.06.2006 20:15:34 | |
---|
Jos on tosiaan 1,5 vuotta sähkistä takana, niin hyvin vedetty! Sun nimi merkkiks vaan saattaa aiheutttaa sulle "pientä" trollin mainetta :) Olisi kiva tietää monta tuntia skulaat skebaa päivässä? |
JazzFromHell 11.06.2006 20:24:34 (muokattu 11.06.2006 23:11:47) | |
---|
Toi nimimerkki oli tollane päähän pisto. Soittotunteja päivään kertyy vähintää yks. |
Chips 12.06.2006 19:31:54 | |
---|
|
Stratocaster_90 15.07.2006 18:20:27 (muokattu 15.07.2006 18:27:35) | |
---|
Onko hyvin vuoden ja neljä päivää soittaneelta ( jotkut noin 11 kuukautta soittaneena) http://www.youtube.com/profile?user=CoB90 ? Kitara huonoin mahdollinen : Harley Benton MS15BK Multiefekti huonoin mahdollinen : Zoom505 Joten olkaa kilttejä :). Pystyn, varsinkin noissa kokonaisisa biiseissä, PALJON parempaankin. Kaikki on nähkääs ekalla purkkiin, ja LÄHES ilman levyn kanssa harjoittelua. Ja kamera toimii yleisönä, niin on hirveät paineet :P Ja olen soittanut 5 kuukauden ajan joku 20 min päivä, joten en ole harjoitellu juuri yhtään. Vasta viimeset kolme kuukautta olen soittanut vähintään 1 tunnin päivässä, mutta yleensä enemmänkin, mutta alle kaksi silti. Minulla ei ole mahdollisuttaa soittaa enempää tällä hetkellä... Älkääkä kysykö miksi :( |
Hiku 15.07.2006 18:44:33 | |
---|
Onko hyvin vuoden ja neljä päivää soittaneelta ( jotkut noin 11 kuukautta soittaneena) Tuota tuota. Huomaa, että oot valinnut hiukan liian vaikeita biisejä, joita ei saa tuolla harjoitusmäärällä kuulostamaan hyviltä, eli lisää vaan reeniä. Jos vaikka ensin koittaisit laskea tempoa niin alas, että saat soiton kuulostamaan puhtaalta ja nostat tempoa aina, kun saat sen menemään puhtaasti. Ja kannattaa reenata jo hyvissä ajoin tuo pikkurilli mukaan noihin kuvioihin, sillä vanhempana se on vaikeampi tehdä ja se auttaa soittoa kummasti. Tsemiä vaan! "Mun mielestä(kokemuksella) teoriakitaristit keulii tietäväisyydellään, mut sit he ovat kuitenkin ihan paskoja kitaransoittajia." -Friedman
V.U.K #24 |
Stratocaster_90 15.07.2006 18:49:50 (muokattu 15.07.2006 19:17:39) | |
---|
No eipä noi mielestäni ole "kovin" vaikeita, paitsi Kissing The Shadows on toivottoman vaikea :/ Ja kannattaa katsoa kaikki videot. Siellä on muutama helmi xD Ja kukapa ei käyttäisi metronomia... Eli olen tehnyt noiden SOOLOJEN kanssa ainakin niin, että ensin hitaasti, sitten nopeasti. Tosin, myönnän, ei ole maltti riitänyt ihan loppuun asti. Pikkurilli on otettu mukaan kuvioihin, juuri kolme kuukautta sitten. Käytän sitä silloin kun tarvitsen. Ja soinnuissa. Joo, mutta kiitti silti. |
toxic 15.07.2006 19:51:23 | |
---|
No eipä noi mielestäni ole "kovin" vaikeita, paitsi Kissing The Shadows on toivottoman vaikea :/ Kyllä ne kuulosti hieman siltä. En ole varma, mutta näytti siltä että oikean kätesi liike lähti kyynärpäästä. Se on siis huono juttu :) |
Bonesaw 15.07.2006 19:58:57 | |
---|
Onko hyvin vuoden ja neljä päivää soittaneelta ( jotkut noin 11 kuukautta soittaneena) http://www.youtube.com/profile?user=CoB90 ? Kyllähän tossa aika rajusti vedettiin omien taitojensa yläpuolella. Laskisin tempoa. |
Stratocaster_90 15.07.2006 20:12:18 (muokattu 15.07.2006 21:33:09) | |
---|
Joo. Joka päivä yritän vedellä hitaasti, mutta on kiva aina vetää myös oikealla temmolla, koska kyllähän se nyt joltakin kuullostaa. Mutta tuosta on hyvä lähteä liikkeelle. Tavottavasti jo parin kuukauden päästä voin nauhoittaa paremmat versiot ;) Ja onko se hyvä tyyli että aloittaa 50 temmolla, ja aina kun menee puhtaasti nostaa kymmenellä? Niin ja tosta pikkurillistä. Kuten näkyy, otan sillä nykysin aina viitos soinnut, ja käytän sitä kun sitä tarvitsee, eli ei yletä muuten jonnekkin. Ja nopeassa soitossa käytän sitä kun mennään trioleita (?) sillein että tablat menee esim. 9-10-12. Kun minulla se on aina, kun sitä ei käytä, niin sillen "off"-asennossa koukussa :( |
Hiku 15.07.2006 23:31:57 | |
---|
Ja onko se hyvä tyyli että aloittaa 50 temmolla, ja aina kun menee puhtaasti nostaa kymmenellä? Hyväksi havaittu tapa on, että kun 50 menee puhtaasti, niin nostaa vaikka 60 ja yrittää soittaa siinä mukana. Hiukan aikaa kun on naama irvessä siinä soittanut, niin laskee temmon 55 ja kas, sehän menee puhtaasti. Eli ensin nostetaan se tempo omien rajojen yläpuolella ja sitten lasketaan hiukan. Jos se ei sovi, niin se laitetaan sopimaan! |
Stratocaster_90 16.07.2006 09:18:00 | |
---|
Toi muuten voisi olla hiton hyvä idea! Kiitti helvetisti. Niin ja tosta pikkurillistä. Pystyn käyttämään sitä lähes missä tahansa jutuissa kuten muitakin. Ainoastaa nimetön-pikkurlii yhdistelmät tuottavat ongelmia. Mutta ongelma on siinä, kun sitä ei käytä, se menee koukkuun!! Miten ton voisi korjata? Siis pkkurilli on jo lähes yhtä vahva kuin muut sormet ja sillein, mutta ei :/ |
Bonesaw 16.07.2006 12:52:25 | |
---|
Toi muuten voisi olla hiton hyvä idea! Kiitti helvetisti. Niin ja tosta pikkurillistä. Pystyn käyttämään sitä lähes missä tahansa jutuissa kuten muitakin. Ainoastaa nimetön-pikkurlii yhdistelmät tuottavat ongelmia. Mutta ongelma on siinä, kun sitä ei käytä, se menee koukkuun!! Miten ton voisi korjata? Siis pkkurilli on jo lähes yhtä vahva kuin muut sormet ja sillein, mutta ei :/ Soita esim. noita 1234-harjoituksia ja pidä huoli,että pikkurilli pysyy parin sentin etäisyydellä otelaudasta. Noita sitten jonkun aikaa soiteltuaan huomaa,että pikkusormi pysyy paljon paremmin mukana:) |
Stratocaster_90 16.07.2006 13:06:35 (muokattu 16.07.2006 13:07:31) | |
---|
No tuollaisissa jutuissa se tomii ihan hyvin, mutta kun vedetään korkealta jotain juttuja, esim. sooloissa, ja kun ei ole mitään järkeä/mahdotonta käyttää pikurilliä, niin silloin *naps* ja sormi oikein klonksahtaa sinne ala koukkuun. Laihohan ei käytä sooloissa juuri ollenkaan tai ei yhtään pikkurilliä, mutta sillä se pysyy toimettomana siinä nimettömän vieressä, otelaudalla, ja tekee välillä sellaisia hauskoja "haamu painalluksia" ilmassa :) |
Bonesaw 16.07.2006 14:18:10 | |
---|
Joo. No eikai siinäkään auta muu,kuin treenata samoja juttuja ylemmillä nauhoilla. |
Hiku 16.07.2006 16:12:09 | |
---|
Jos se ei sovi, niin se laitetaan sopimaan! |
Stratocaster_90 16.07.2006 16:23:08 (muokattu 16.07.2006 16:25:19) | |
---|
Ongelma piste on aikalailla siinä kun painan nimettömällä 17. nauhavälistä tai korkeampaa. Mihin teillä menee kyseisessä tapauksessa pikkurilli? Oon vimeset puoli vuotta soittanut Towards Dead Endin ihan alkua, eikä oo onnistunut, ja sitten kokeilin tuota mainitsemaanne harjoitus tyyliä, niin johan lähti :P Mulla on ehkä lyhyet pikkurillit tai otain, kosak joudun vääntämään koko käden ihan kitaran alle että pikkurilli ylettyy ihan sinne ala-E:hen korkeilta nauhaväleiltä. |
MindMatters 18.07.2006 02:36:38 | |
---|
paitsi Kissing The Shadows on toivottoman vaikea :/ Joo, aivan kun oisit nopeuttanu sitä videoa sen nauhotuksen jälkeen. Vai olenko väärässä? Siltä se ainakin näytti. |
Stratocaster_90 18.07.2006 09:48:03 (muokattu 18.07.2006 10:34:28) | |
---|
Ei kai videota voi nopeuttaa... Täällä M.netissä ollaan kyllä tosi kannaustavia :( Niin ja sellasta että kun EQ:ta voi säätää 1-50, niin paljon pitääolla että on maksimi middle? Ja kunhaluaa paljon trebleä niin mikäs silloin? Ja entäs kun pitsä saada eniten säröä korkealta soitettaessa? |
Ronsto 18.07.2006 12:48:03 | |
---|
Onko hyvin vuoden ja neljä päivää soittaneelta ( jotkut noin 11 kuukautta soittaneena) http://www.youtube.com/profile?user=CoB90 ? No juu. En vaan ymmärrä, että miksi aloitat noin hankalilla biiseillä soittamaan kitaraa. Kokeileppa jotain hieman kevyempää. Vaikka Mokomalta Kasvot Kohti Itää. Ja näin... |
Stratocaster_90 18.07.2006 13:57:56 (muokattu 18.07.2006 14:04:27) | |
---|
EN tajua teitä :/ Kuinka niin aloitin noilla? Siis mähän soitan tälläkin hetekllä yli kahtakymmentä eri bändiä?!? Esim. Northeria. Norther on helpompi versio Bodomista :) Ja keikkea mahdollista. Ja itse pidän Bodomista, joten teen mitä vain opetellakseni niiden biisejä, ja noi ketkä on tuolla on Youtubessa parhaimat soittajat, on aloittanut juuri ekasta päivästä lähtien soittamaan Bodomia. Tosin minä nyt en siihen ainakaan soolojen kautta ole lähtenyt. Tosin, tuolla on eniten CoB:in soittajia, niin ei sinne nyt juuri muuta halua nauhoittaa. Paitsi jotain yhtä "siistiä". Tosin, olen tässä harjoitteleamssa muutamien bändien lickejä, joista koostan "Various Licks And Solos" videon. Jotain suht helppoa, mutten liian helpoa, ksoka se ei ole sillon mitenkään erikoista että kukaan jaksaa katsoa. Ja myönnetään, kaikissa noissa biiseissä vedän juuri jotain 40 tempoa liikaa. Tarkoitan että menee puhtaasti kun vähennetään tuo 40 temmossa. Paitsi noissa kokonaisissa biiseissä. Ja ton Kissing The Shadowsin jätän myöhemmälle. Mutta koko ajan menee paremmin nuo, kunhan tässä harjoittelee. |