Aihe: Nopeuden kehittäminen
1 2 3 4 512 13 14 15 16
Kontiak
01.06.2010 03:43:09
Legendaarinen jumppatunti Frank Gambalen vetämänä:

http://www.youtube.com/watch?v=OTaUWbT8eAQ (kolmessa osassa)

Frankillekin näyttää menneen Kauppakorkean opit perille.
Tinippa84
01.06.2010 09:48:10

Tonski: Eikö tämmöseen kävis jonkun synasoolon plokkailu, jonka soittamiseen tarvitaan niitä eri tekniikoita...

Tuli liityttyä Rockway sivustolle. Sieltä löyty mukavasti kaikkee materiaalia...
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Tonski
10.06.2010 15:50:23 (muokattu 10.06.2010 15:52:00)

http://www.guitarmasterclass.net/instructor/Muris-Varajic/

Enpä tienny minne laittaa niin vaikka tähän sit, tuolla on ilmaseks nähtävissä Muris Varajicilta aika paljonkin oppitunteja, tabeihin/nuotteihin käsiksi päästäkseen pitää olla rekisteröitynyt en ole varma pitääkö maksaakin, mut videot on ilmaseks nähtävillä. Korvat käyttöön ja nyt pöllimään ton jampan likit!

E:
ohho.. Välillä tulee access denied mut kyllä se sit kuitenkin ne videot ainakin mulla näyttää, mitenhän toimii muilla?
ihku
cr4b
11.06.2010 13:04:58
Tonski: http://www.guitarmasterclass.net/instructor/Muris-Varajic/

Enpä tienny minne laittaa niin vaikka tähän sit, tuolla on ilmaseks nähtävissä Muris Varajicilta aika paljonkin oppitunteja, tabeihin/nuotteihin käsiksi päästäkseen pitää olla rekisteröitynyt en ole varma pitääkö maksaakin, mut videot on ilmaseks nähtävillä. Korvat käyttöön ja nyt pöllimään ton jampan likit!

E:
ohho.. Välillä tulee access denied mut kyllä se sit kuitenkin ne videot ainakin mulla näyttää, mitenhän toimii muilla?

Kyllä noi videot näkyy ainakin täällä. Mutta henkilökohtaisesti en ymmärrä, mitä hyötyä noista "lessoneista" on, koska likkejä ja harjoituksiahan jokainen voi keksiä itsekin. Mielenkiintoisempaa olisi tietää, miten eri muusikot treenaavat niitä likkejään.
If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best.
Tonski
11.06.2010 13:55:55

cr4b: Kyllä noi videot näkyy ainakin täällä. Mutta henkilökohtaisesti en ymmärrä, mitä hyötyä noista "lessoneista" on, koska likkejä ja harjoituksiahan jokainen voi keksiä itsekin. Mielenkiintoisempaa olisi tietää, miten eri muusikot treenaavat niitä likkejään.

Totta kai voi ja pitääkin! Mut, eikö ole totta että noita tsiigailemalla voi törmätä sellasiinkin likkeihin mitkä ei oo koskaan ees käyny mielessä, ja sitä kautta ajatusmallit muuttuu niin, että ehkä samantyyppisellä ajatusmallilla luoda varioimalla jotain omaa, eikä tartte kopsata nuotilleen?
ihku
Räkkipeli
11.06.2010 14:39:02
Tonski: Totta kai voi ja pitääkin! Mut, eikö ole totta että noita tsiigailemalla voi törmätä sellasiinkin likkeihin mitkä ei oo koskaan ees käyny mielessä, ja sitä kautta ajatusmallit muuttuu niin, että ehkä samantyyppisellä ajatusmallilla luoda varioimalla jotain omaa, eikä tartte kopsata nuotilleen?

Tähän itse suosittelisin yksinkertaisesti sellaisen musiikin soittamista ja kuuntelemista, mitä ei ole tullut paljoa soiteltua.
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
Ianuarius
11.06.2010 15:36:29

Guitar Techniques -lehdessä tulee valtavasti vastaan kaikkea sellaista, mitä ei oo ees käyny mielessä kokeilla ite. Paras kitaralehti ehottomasti, paitsi jos ehottomasti haluu lukea kama-arvioita ja haastatteluita.
And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives.
Metalrock
14.06.2010 14:01:33 (muokattu 14.06.2010 14:01:47)
Tässä olis tällainen vähän nopeampi treeni kappale ,on kyllä vaikea tolla tempolla!
http://www.chopsfromhell.com/guest_lloret1.html
Tonski
14.06.2010 14:38:46

Veijo Budda: Tässä olis tällainen vähän nopeampi treeni kappale ,on kyllä vaikea tolla tempolla!
http://www.chopsfromhell.com/guest_lloret1.html

Hyhhyh.. Olikohan soundista vai mistä muttei ollu kyllä kiva kuunnella tota klippiä soitettuna.. Jos jostain hyvän pikkailubiisin saa niin hioo Tico Ticon 150:n biittiin oikeesti vaivattomasti ja puhtaasti, ei oo ihan sellanen perus harmonista mollia ylösalas -kuviojumppaa. Jos ei riitä niin hinkkaa sen 300 biittiin ja alkaa Tiago Della Vegaksi!
ihku
hannu-
04.07.2010 22:38:12
Nostoa...

Tuli tähän ketjuun liittyen mieleen että löytyykö Suomesta hyviä kitaransoitonopettajia, joilla on paljon kokemusta ko. aiheesta ja jotka itse myös handlaavat alternatet jne. kuin vettä vaan? Ambitus vissiin joskus piti tunteja?
teline
05.07.2010 01:37:05
hannu-: Nostoa...

Tuli tähän ketjuun liittyen mieleen että löytyykö Suomesta hyviä kitaransoitonopettajia, joilla on paljon kokemusta ko. aiheesta ja jotka itse myös handlaavat alternatet jne. kuin vettä vaan? Ambitus vissiin joskus piti tunteja?

Mikko Kosonen. Ei se Maija Vittumaan vaan se toinen.
Kontiak
05.07.2010 11:08:39
teline: Mikko Kosonen. Ei se Maija Vittumaan vaan se toinen.

Mistä löytää hänet?
teline
06.07.2010 11:35:50
Kontiak: Mistä löytää hänet?

pistän pikaviestiä
harigata
06.07.2010 12:52:13
teline: Mikko Kosonen. Ei se Maija Vittumaan vaan se toinen.

Nyt en ymmärtänyt. Onko siis olemassa kaksi Mikko Kososta, jotka on helevatan hyviä?
Kyllä se nimenomaan on se Maijan Mikko, joka on the sälli!
Herra Rapu
06.07.2010 14:04:55

harigata: Nyt en ymmärtänyt. Onko siis olemassa kaksi Mikko Kososta, jotka on helevatan hyviä?
Kyllä se nimenomaan on se Maijan Mikko, joka on the sälli!

Joo kaks niitä on, molemmat überkovia.
harigata
06.07.2010 14:53:03
Herra Rapu: Joo kaks niitä on, molemmat überkovia.

No nyt ymmärrän miks mun soitto tökkii. Pitää siis muuttaa nimi Mikko Kososeksi :)
Ianuarius
06.07.2010 16:14:47

harigata: No nyt ymmärrän miks mun soitto tökkii. Pitää siis muuttaa nimi Mikko Kososeksi :)

Jep, viraston kautta ratkeaa tääkin probleema.
And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives.
Tonski
01.08.2012 22:32:35 (muokattu 01.08.2012 22:34:16)

Huom! Olet kirjoittamassa yli 757 päivää vanhaan aiheeseen!

Ihan sama! Mulle tuli tämmönen kysymys mieleen muusinetin sille osalle, jotka ovat metronomin kanssa hinkanneet niitä treeniksiä nopeutta kehittääkseen: miten pitkään pitää pystyä rennosti, puhtaasti ja vaivattomasti mielestäsi soittamaan työn alla oleva musiikillinen pätkä, ennen kuin suostut nostamaan metronomista pykäliä?

Kysymys sikiää siitä, että kun oon porukan kanssa jutellut erilaisista harjoittelumetodeista tällä saralla, niin osa jengistä sanoo nostavansa pykäliä ainakin viidellä beepeeämmällä jo kun sen pätkän saa menemään kerran edelliseen tempoon, toinen osa taas ei vaan suostu painelemaan sitä plussanappia metronomista ennen kuin treenistä jaksaa soittaa puhtaasti ja rennosti niin pitkään että tulee tylsää. Jos sulla ois simppelinä esimerkkinä neljän tahdin kuudestoistaosarenkutus, niin monesti se pitäis saada vedettyä läpi hyvin vaivattomasti, ennen kuin on järkevää lähteä haastamaan itseään vielä kovempaan suoritukseen?

Dankeschön.

E:
Ajattelen ite kultaista keskitietä jostain tältä väliltä: toi ensin mainitsemani esimerkki on esmes sellainen tapa millä itse en suostuis mitenkään treenaamaan jo ihan siitä syystä, että siinä väkisin soittaa itelleen liian vaikeessa tempossa jossain vaiheessa niitä juttuja. Ei saavuta mitään opettamalla hermostoaan soittamaan väärin liian vaikeita juttuja.
kekkuliheikki
02.08.2012 10:18:11
Tonski:

On oltava Preussilainen kuri metronomin kanssa.

Se on mentava ihan 100% nappiin. Toki voi kokeilla kovemmilla tempoilla pari kertaa esim. 30-40bpm nopeammin. Sitten palaa taas siihen harjoittelutempoon.

Yksi kikka on harjoitella samat harjoitukset akustisella. Samalla plektralla tosin. Tulee enemman voimaa pikkauskateen ja sita kautta tuntuu taas sahkiksella soittaminen helpommalta.
Krice
02.08.2012 10:27:14

kekkuliheikki: Yksi kikka on harjoitella samat harjoitukset akustisella.

Jos harjoittelu ei onnistu pääasiallisella soittimella niin kannattaa vaihtaa alaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)