Aihe: Metallica/bodom-soittokilpailu jatkuu (aloitteliatkin mukaan)
1 2 3 4 512 13 14 15 16 17 18 19 20
Samppa90
17.04.2006 11:32:28 (muokattu 17.04.2006 11:36:02)
Children of Bodom - Living Dead Beat
http://www.megaupload.com/?d=U7DHOS56

Että semmonen... Koht. karu ja lyhyt, mutta menköön.

Edit:Ei mitään löysinki jo.
Hevi-Mies on eri mies.
Ashlak
23.04.2006 12:09:38
Tässä teille kaikki kitaran soiton lait rikkovat videot :

http://www.youtube.com/profile_videos?user=NixyPixy

Kyllä, kuka tahansa voi siis soittaa kaikki Bodomin soolot vähintään yhtä hyvin kuin Laiho, kunhan vaan harjoittelee. Kyseinen tyyppi kuka soittaa on noissa videoissa, on treenannut lomilla ja viikon loppuisin 10 tuntia, silloin kun sai kitaran myös koulupäivisin kotiin tulosta-nukkumaan menoo. Mutta nykysin kiireiden takia "vain" pari tuntia päivässä. Katson noita videoita joka päivä että jaksan itse soittaa jos vituttaa :). Aina se vain ällistyttää! Tuolla YouTubessa on muitakin soittaneita (ja yllätys yllätys, hekin ovat soittaneet vain rapiat vuoden :D ) jotka vetelevät noita Bodomin sooloja, tai Silent Night Bodom Nightia.

Hmm, katoin noi videot ja pakko sanoa että hyvin vetää noin vähä soittaneeksi...

MUTTA! Miksi tuolla on vain ja ainoastaan sooloja noista kappaleista? Minusta tuntuu että tuo jätkä ei osaa kompata vaan ainoastaan soolota... :D Voin tietty olla väärässäkin mutta kuuntelisin mieluusti miten hän osaa soittaa koko kappaleita.
Juustonaksu
23.04.2006 12:33:32
Hmm, katoin noi videot ja pakko sanoa että hyvin vetää noin vähä soittaneeksi...

MUTTA! Miksi tuolla on vain ja ainoastaan sooloja noista kappaleista? Minusta tuntuu että tuo jätkä ei osaa kompata vaan ainoastaan soolota... :D Voin tietty olla väärässäkin mutta kuuntelisin mieluusti miten hän osaa soittaa koko kappaleita.

Se on hauskaa niin kauan, kunnes mennään bändin kanssa soittamaan ja toteaa sormi suussa "hetkinen, enhän minä osaa edes soittaa 95% tästä biisistä, osaan vain sen soolon." No hän soittaa soolon, ajat persiilleen, väärässä tahdissa, mutta soittipa kuitenkin soolon! :)
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron
Ashlak
23.04.2006 12:41:19
Se on hauskaa niin kauan, kunnes mennään bändin kanssa soittamaan ja toteaa sormi suussa "hetkinen, enhän minä osaa edes soittaa 95% tästä biisistä, osaan vain sen soolon." No hän soittaa soolon, ajat persiilleen, väärässä tahdissa, mutta soittipa kuitenkin soolon! :)

No siis soolothan se osaa soittaa, mutta epäilen sitä komppipuolta :P
Bonesaw
23.04.2006 12:47:45 (muokattu 23.04.2006 12:50:07)
Tässä teille kaikki kitaran soiton lait rikkovat videot :

http://www.youtube.com/profile_videos?user=NixyPixy

Kyllä, kuka tahansa voi siis soittaa kaikki Bodomin soolot vähintään yhtä hyvin kuin Laiho, kunhan vaan harjoittelee. Kyseinen tyyppi kuka soittaa on noissa videoissa, on treenannut lomilla ja viikon loppuisin 10 tuntia, silloin kun sai kitaran myös koulupäivisin kotiin tulosta-nukkumaan menoo. Mutta nykysin kiireiden takia "vain" pari tuntia päivässä. Katson noita videoita joka päivä että jaksan itse soittaa jos vituttaa :). Aina se vain ällistyttää! Tuolla YouTubessa on muitakin soittaneita (ja yllätys yllätys, hekin ovat soittaneet vain rapiat vuoden :D ) jotka vetelevät noita Bodomin sooloja, tai Silent Night Bodom Nightia.

Jåå.

Mutta ei helvetti:

"Me playing Kissing the shadows solo. I know it's a little bit messed up at the end:p but I started learning the solo yesterday:)"

Juupajuu.

Edit. Mutta nopeestihan se tilutti.
It´s easier to give up than allways tried to go up. :'(
Juustonaksu
23.04.2006 14:16:47
Sitäpaitsi en jaksa kirveelläkään ymmärtää, miksi pitää väkisin opetella jonkin toisen ihmisen tekemiä sooloja? Mielestäni parhaat soolot tulevat aina artisteiltakin improvaihteella, miksei siis muutkin voisi tätä kokeilla? :)

On se varmasti hyvää harjoitusta soittaa toisten tekemiä sooloja, mutta jos minun pitäisi leveillä jollain soolonpätkällä niin mieluummin improaisin jotain originaalia enkä toistaisi jonkun toisen tilutusta.
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron
Ville81
23.04.2006 14:26:46 (muokattu 23.04.2006 14:28:02)
Kyllähän tuolta tyypiltä tekniikkaa löytyy varsin mukavasti. Oli vaan hankalaa kuulla, soittaako oikein, kitara kun oli niin pirun epävireessä.

edit: ei ihan kaikissa pätkissä sentään.
"Ei mun tartte virittää, soitan säröllä". -Kuultu musiikkiliikkeessä 2005
Micolo
23.04.2006 15:06:07
No joo... Kyllähän sillä kädet kävi joo ja kolmen sormen tolkkiteknikkakin näyttäis olevan hallussa. Mutta aika hirveeltä tuo kuulosti. Normitreenin puutteen kuulee aika hyvin esim noissa kohdissa kun kaveri yrittää bendailla ja vaihtaa tilutekniikkaa. En sano että on huono veto jos on oikeesti soittanut vain sen vuoden mutta sen sanon että treenaus ois kannattanu alottaa aakkosista.
Se, joka paikkansa menettää, se paikkansa menettää
Ashlak
23.04.2006 17:04:54 (muokattu 23.04.2006 17:23:40)
Eiköhän unohdeta toi NixyPixy ja palata aiheeseen... Vois kokeilla miten pahasti munaan itseni jos pistäisin pari bodomin coveria (by me)... Menivät kyllä päin persettä mutta se on kumma että kun pitää soittaa mahdollisimman puhtaasti niin tulee niitä virheitä... Mutta enpähän ainakaan lesoile että osaisin biisit :P
Ashlak
23.04.2006 17:21:26
Joo :D Tässä sitä karua karumpaa, hirveän hirveämpää coveria :P

Children Of Decadence: http://www.megaupload.com/fi/?d=HSIR1TFB

-Ei koko kappaletta.
-Varsinkin alku päin persettä (tiedän kyllä miten se soitetaan, mutta JOSTAIN KUMMAN SYYSTÄ...)
-Päänsärkyvaara.
-Hirveä.
-Kauhea.
-GP5 taustat, vain yksi kitara by me.
-Ekstraa: Coolit mese-piippaukset kesken kappaletta :D:DDD
-Huonompi kuin Beach Terror. V

Bodom Beach Terror: http://www.megaupload.com/fi/?d=2G3OOIKY

-Koko kappale.
-Jotkin kohdat pielessä (jouduin opettelemaan soiton aikana, koska olin opetellut vain kitarasooloon asti.)
-Ei kitarasooloa (elä kuvittele että opin sen 5 minuutissa.)
-Tajusin juuri että olisin _osannut_ soittaa sen kohdan ennen sooloa... (myöhäistä)
-GP5 taustat, 4 kitararaitaa (2 vakituisesti).
-Parempi kuin Decadence. ^

Siinäpä ne, saa haukkua, en piittaa... Oon soitellut about 3 vuotta "aktiivisesti", efektinä toimii Zoom 505 II, joten siitä ei puhuta... Kritiikkiä odotellessa...
Stratocaster_90
23.04.2006 17:24:03 (muokattu 23.04.2006 17:24:22)

Mielestäni hyvää soittoa. Jopa erinomaista ellen itse tietäisi jotain kitaran soitosta. Kerroppa millä asetuksilla pidit Zoom505:sta? Saat plussan jos kerrot :)
Ashlak
23.04.2006 17:29:33 (muokattu 23.04.2006 17:31:32)
Mielestäni hyvää soittoa. Jopa erinomaista ellen itse tietäisi jotain kitaran soitosta. Kerroppa millä asetuksilla pidit Zoom505:sta? Saat plussan jos kerrot :)

Aahahaaa :DD

Voi elämä...

Ekassa kirjain-numero jutska on C1:llä, tulee semmonen suhina :D

Tokassa kirjain-numero jutska on B1:llä, jolloin tulee *köh* tuommoinen...

En jaksa syynätä tarkemmin ku en oo muuttanu mitään niistä muista jutuista (wahit sun muut).
_________________ Aina ei voi voittaa.
moottorisaha
23.04.2006 18:17:35 (muokattu 23.04.2006 20:21:54)

Sitäpaitsi en jaksa kirveelläkään ymmärtää, miksi pitää väkisin opetella jonkin toisen ihmisen tekemiä sooloja? Mielestäni parhaat soolot tulevat aina artisteiltakin improvaihteella, miksei siis muutkin voisi tätä kokeilla? :)

Sen takia koska ne ovat usein ihan biisiä varten sävellettyjä kitarapainotteisia osia? Ei kukaan mene kertosäkeistön riffejäkään keksimään lavalle, vaan on etukäteen säveltänyt ne. Saati että laulaja rupeisi heittämään päästään jotain ekana mieleen tulevaa juttua lavalla. Mielestäni hyvä kitarasoolo on tehty palvelemaan biisiä, eikä niin että se on joku kitaristin yksinoikeutettu tuokio heittää päästään jotain randomikamaa sen biisin päälle.

Sen lisäksi niistä sooloista voi oppia joitakin hyviä juttuja, sen sijaan että rämpyttää aina sitä omaa kaavaansa joka biisin päälle.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
ezki82
23.04.2006 19:37:36
Testailin uuden n70 nokialaisen videointiominaisuuksia... :) Kaveri kuvas ja mä koitin vähän räpeltää jotain tähän soittokilpailuun sopivaa...

www.kolumbus.fi/ezki82/mopandbbt.avi
Huominen on monesti viikon kiireisin päevä.
Ashlak
23.04.2006 20:17:11
Testailin uuden n70 nokialaisen videointiominaisuuksia... :) Kaveri kuvas ja mä koitin vähän räpeltää jotain tähän soittokilpailuun sopivaa...

www.kolumbus.fi/ezki82/mopandbbt.avi

Jätkä veti niin nopeesti, ettei n70 pysyny perässä =D
Hyvin soitat!
_________________ Aina ei voi voittaa.
Hiku
23.04.2006 20:35:36

Hyvää soittoa oli ja tarkkaa :) tais toinen biisi olla Bodom Beach Terror?
"Einstein" sanoi Steve Vai ja tilutti vain. V.U.K #24
pahala
23.04.2006 20:38:59
Oisit vähä nopeemmin soittanu. ;)
8)
Carpenter
23.04.2006 20:39:22

Jos rehellisiä ollaan, niin minulla on hieman toisenlainen käsitys "hyvästä" soitosta. Tuon alemman kuuntelin ja saundit olivat ainakin järkyttävää puuroa. Vähän liian vaikean biisin valitsit taitoihisi nähden. Tuli sellainen vaikutelma, että opettelit tämän biisin siksi, että voit sanoa "osaavasi" soittaa sen. (Enkä mene sanomaan, että itse osaisin.) Kehittävämpää olisi soittaa helppoja biisejä hyvin kuin vaikeita räpeltäen.
Ashlak
23.04.2006 20:51:32 (muokattu 23.04.2006 20:58:44)
Jos rehellisiä ollaan, niin minulla on hieman toisenlainen käsitys "hyvästä" soitosta. Tuon alemman kuuntelin ja saundit olivat ainakin järkyttävää puuroa. Vähän liian vaikean biisin valitsit taitoihisi nähden. Tuli sellainen vaikutelma, että opettelit tämän biisin siksi, että voit sanoa "osaavasi" soittaa sen. (Enkä mene sanomaan, että itse osaisin.) Kehittävämpää olisi soittaa helppoja biisejä hyvin kuin vaikeita räpeltäen.

Kyllä minäkin tuota kommenttia ihmettelin ;) Ja tiedän että on turha alkaa selittelemään mitään, mutta vedin tuon ekalla kerralla putkeen, joten ei ainakaan minulla ole mitään mahdollisuutta kylmänä onnistua heti. Joten olet oikeassa... Ääni on puuroa efektin takia ja en, en opetellut tuota sen takia että se olisi tarpeeksi vaikea, mutta ei tuosta nyt sen enempää :)
Aina ei voi voittaa.
Krice
24.04.2006 11:52:13

Soitettu yhdistelmällä Blue Devil + Zoom 505. Vahvarista oli treble 4:ssa ja molemmissa vehkeissä vahvistinmalli päällä ("vähentää" sirinää), ja silti sirkkelöi kivasti.

http://koti.mbnet.fi/paulkp/guitar/mp3/patteri.mp3
http://koti.mbnet.fi/paulkp/guitar/mp3/puppe.mp3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)