JaaGeRMaisTeR 08.12.2012 00:38:20 | |
---|
juntti_lapista: Meikällä on vähän semmonen ongelma, että en tiedä mitä soittaa. Siispä kysyn täältä olisko jätkillä suositella mitään hyvää metallibändiä, mitä soittaessa kuitenkin kehittysi jonkun verran. Metallicaa, slayeriä ja Bodomia olen jo soitellu, mutta olen alkanu jo tylsistyä nuihin. Dragon force |
Mr. M 09.12.2012 15:17:17 | |
---|
juntti_lapista: Meikällä on vähän semmonen ongelma, että en tiedä mitä soittaa. Siispä kysyn täältä olisko jätkillä suositella mitään hyvää metallibändiä, mitä soittaessa kuitenkin kehittysi jonkun verran. Metallicaa, slayeriä ja Bodomia olen jo soitellu, mutta olen alkanu jo tylsistyä nuihin. Google -> Blues licks |
juntti_lapista 09.12.2012 17:57:25 | |
---|
JaaGeRMaisTeR dragon force Mr. M: Google -> Blues licks Blues lickejä vois kyllä oikeasti reenata. Niitä kun saatta joskus oikeasti tarvita, kiitti vinkistä. Dragonforcea ehkä joskus tulevaisuudessa. Taitaa kuitenkin käydä niin, että nopeutan soittamista tietsikalla jälkeenpäin. Lupaan, etten unohda playpackia.... |
MikaHekkanen 11.12.2012 19:01:51 | |
---|
Hei onks kellään? Tiedossa hyvää oppimateriaalia Blackmoren soitosta, siis sellaista joka menee asiassa syvemmälle kuin vain lickkien esittelyyn? Sellaista, joka esittelisi myös musiikin teorian tasolla sen, miksi soittonsa kuulostaa siltä miltä se kuulostaa? I am not young enough to know everything. - Oscar Wilde |
Speedking 14.12.2012 05:41:51 | |
---|
Tartteis vähäse jelppiä, eilissä päivänä kieli paino etusormen nahan melkee läpi, siihen on muokkaantunu sellane kiva ura, johon se kieli menee tää on ollu siinä aina, mut nyt iho anto periks. Soitan päivittäin parhaimmillaan sen yli 6tuntia eikä tää nyt kestä ku pari, tuntuu ku kieli porautus luuhun asti. Mitä hoitovinkkejä mahd. nopeesee parantamiseen? Lepo varmaa mut eiks siinä oo sit se et se kudos voi pehmetä lisää jonka jälkeen se menee vielä nopeemmi paskaks vituttaa ku ei voi soittaa, |
Speedking 14.12.2012 05:48:55 | |
---|
MikaHekkanen: Hei onks kellään? Tiedossa hyvää oppimateriaalia Blackmoren soitosta, siis sellaista joka menee asiassa syvemmälle kuin vain lickkien esittelyyn? Sellaista, joka esittelisi myös musiikin teorian tasolla sen, miksi soittonsa kuulostaa siltä miltä se kuulostaa? joo. Kandee hommata Blackmoren elämänkerta, niitä vanhoja 60-luvun äänityksiä (lord sutch, outlaws yms.) kandee perehtyy myös les paulin soittotyyliin kuten myös duane eddyn koska nuo vaikutti suuresti, myös laitteet(kitara, mikit, vahvari, efektit) on aika tärkeet koska ne pohjaa aika paljon, näppäilytekniikka(chickenpicking).. |
F_Lame 14.12.2012 09:03:08 | |
---|
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
www.DREAMTALE.org |
Sergei Fallinen 16.12.2012 20:02:25 | |
---|
Speedking: Tartteis vähäse jelppiä, eilissä päivänä kieli paino etusormen nahan melkee läpi, siihen on muokkaantunu sellane kiva ura, johon se kieli menee tää on ollu siinä aina, mut nyt iho anto periks. Soitan päivittäin parhaimmillaan sen yli 6tuntia eikä tää nyt kestä ku pari, tuntuu ku kieli porautus luuhun asti. Mitä hoitovinkkejä mahd. nopeesee parantamiseen? Lepo varmaa mut eiks siinä oo sit se et se kudos voi pehmetä lisää jonka jälkeen se menee vielä nopeemmi paskaks vituttaa ku ei voi soittaa, Lepo varmaan joo. Ei se parissa päivässä mihinkään pehmene |
blithe6x 25.12.2012 12:21:51 | |
---|
|
Todd 25.12.2012 15:06:04 | |
---|
Speedking: Lepo varmaa mut eiks siinä oo sit se et se kudos voi pehmetä lisää jonka jälkeen se menee vielä nopeemmi paskaks vituttaa ku ei voi soittaa, Lepo nimenomaan,menet ja ostat huuliharpun ja soitat sitä niin kauan että on ehjä olo taas. Käännän napojen polariteetin tämän kävyn ja paperiklemmarin avulla. Sitten teen suprajohteen merivedestä ja kuolleesta oravasta. -Angus MacGyver |
MikaHekkanen 29.12.2012 01:16:21 | |
---|
Speedking: joo. Kandee hommata Blackmoren elämänkerta, niitä vanhoja 60-luvun äänityksiä (lord sutch, outlaws yms.) kandee perehtyy myös les paulin soittotyyliin kuten myös duane eddyn koska nuo vaikutti suuresti, myös laitteet(kitara, mikit, vahvari, efektit) on aika tärkeet koska ne pohjaa aika paljon, näppäilytekniikka(chickenpicking).. Hyviä pointteja, kiitän. Exxon Valdes, FC Barcelona. |
kitarafanaatikko 31.12.2012 14:35:43 | |
---|
Oisko jollain Popedan Hääkellot soi sointuja tarttis saara opeteltuva? Kiitos |
antza1996 08.01.2013 00:49:18 | |
---|
Tahtoisin heti kokeneilta mestareilta mielipiteen, eli koskee sormituksia käyttäen kolmea ja neljää sormea. Mulle on pirun vaikeeta ja luonnotonta toi pikkurillin käyttö eli kuinka pitkälti selvii ilman sitä vai onko se ihan must juttu? Tiiän et slash soittaa pääasiassa 3 sormella mutta muilta kokemuksia :)! |
antza1996 08.01.2013 01:06:24 | |
---|
Sergei Fallinen: Lepo varmaan joo. Ei se parissa päivässä mihinkään pehmene Kitara lähti jo jonkin aikaa ennen joulua ja nyt oottelen että thomann toimittais uuden skeban alle ja sormenpäät ihan kovat vielä eli ei ihan hetkiinsä, siinä oikeassa. |
Numb 08.01.2013 11:31:29 | |
---|
antza1996: Mulle on pirun vaikeeta ja luonnotonta toi pikkurillin käyttö eli kuinka pitkälti selvii ilman sitä vai onko se ihan must juttu? Tiiän et slash soittaa pääasiassa 3 sormella mutta muilta kokemuksia :)! Kannattaa ottaa pikkurilli mukaan, kyllä se oppii. Sulla on silloin kuitenkin 20 prosenttia enemmän sormia käytössä. Ja peräti 25 prosenttia enemmän otelautailevia sormia. |
Sailori 10.01.2013 20:46:17 (muokattu 10.01.2013 22:14:44) | |
---|
Moi, tietäiskö joku et mistähän mahtaa löytyä se muusikoiden.netin kattavahko sointupaketti mikä "joskus pyöri jossain threadeissa"? Se on nyt ryöminyt multa jonnekin kiven alle täällä.. ||Edit. Ongelma ratkesi n. 15min lisäihmettelyn jälkeen kun sointupaketin nimi "mntoivelaulut" muistui mieleen. "Tää on kyl jätkät viimeinen keikka joka vedetään selvinpäin." |
Somnium 12.01.2013 18:04:44 | |
---|
Mitenkäs onnistuis tremolopikkaus kahdella kielellä? Kuullostaa kauhealta jos tuota yritän. |
Shadow Dragon 13.01.2013 19:44:33 | |
---|
Olen soittanut kitaraa kolmisen vuotta ja nyt on alkanut tuntua että soittaessa sormet on jotenkin väärin. Kun kuvasin omaa soittoa niin huomasin mikä on vikana, sormet ei ole suorassa kulmassa kaulaan nähden. http://www.youtube.com/watch?v=kY85nrSk4Hs esimerkiksi 0:45 eteenpäin näkee aika hyvin mitä tarkoitan. Tuo haittaa jonkin verran soittamista varsinkin jos soittaa yhtään nopeampia riffejä, eli voisiko tuolle tehdä jotain ja jos voi niin miten? Vai onko ainut mahdollisuus vaan yrittää soittaa sormet suorassa kulmassa kaulaan kohden ja totutella soittamaan oikein? |
Speedking 23.01.2013 02:17:35 | |
---|
Shadow Dragon: Olen soittanut kitaraa kolmisen vuotta ja nyt on alkanut tuntua että soittaessa sormet on jotenkin väärin. Kun kuvasin omaa soittoa niin huomasin mikä on vikana, sormet ei ole suorassa kulmassa kaulaan nähden. http://www.youtube.com/watch?v=kY85nrSk4Hs esimerkiksi 0:45 eteenpäin näkee aika hyvin mitä tarkoitan. Tuo haittaa jonkin verran soittamista varsinkin jos soittaa yhtään nopeampia riffejä, eli voisiko tuolle tehdä jotain ja jos voi niin miten? Vai onko ainut mahdollisuus vaan yrittää soittaa sormet suorassa kulmassa kaulaan kohden ja totutella soittamaan oikein? Hehjuum, voisko joku miule kertoo tän et mikä on tää etusormi+pikkurilli otteella otettavat vitossoinnut. En tajua, en todellakaan tajua, enkä ikinä varmaa tule. "Playing acoustic is like havin' sex with your clothes on, you know how to do it, but it's fucking difficult" |
hh-eidi 23.01.2013 21:42:56 | |
---|
Hei mitenkäs on asian laita, kun katselee tuolta netistä biisien sointuja ja niissä on käytetty capoa ja itse soitan ilman sitä. Pitääkö niitä sointuja jotenkin muuttaa siinä tapauksessa vai miten? Olen ihan aloittelija, niin kaikki tälläinen tuntuu hyvin hämmentävältä ! |