Aihe: TÄNNE PIKAKYSYMYKSET (jelppikerho)
1 2 3 4 5126 127 128 129 130141 142 143 144 145
Zeeboo
22.09.2012 16:24:17 (muokattu 22.09.2012 16:30:46)
Xae: ...mikä efekti on tämä jota on käytetty esimerkiksi seuraavan biisin (Poet's eternity) alun kitarassa?

Kuulostaa jokseenkin reippaasti annostellulta chorukselta johon on lisättu kaikua. Minulla oli joskus Lexiconin Vortex, josta sai laajan kattauksen choruksia ym, mm. tuollaisen.
E:
http://www.youtube.com/watch?v=4rtMHwMGnyE#t=02m50s
White men can't Monk
arska72
06.10.2012 09:03:13
Mistä löytäisin kirjan jossa W.A.S.P:in biisit?Tabit ja nuotit päällekkäin.
Vai onko sellaista painettukaan?
Ianuarius
06.10.2012 10:22:24 (muokattu 06.10.2012 10:27:15)

arska72: Mistä löytäisin kirjan jossa W.A.S.P:in biisit?Tabit ja nuotit päällekkäin.
Vai onko sellaista painettukaan?

ei ainakaan pikasella googletuksella löytyny mitään tollasta, eli varmaan ei vaan oo

PS. ei noi kirjat oo monesti sen tarkempia ku guitar pro -tabitkaan. Iteasiassa on useasti tullu sellasia tapauksia, että tabulatuuri näyttää yhtä ja päällä oleva nuottiviivasto ihan toista (wtf). Osta vaikka toi guitar pro 5 (ei missään nimessä kutosta), niin sille saat latailtua ultimate-guitarista joitain tabeja.
http://www.ultimate-guitar.com/sear … &rating%5B%5D=5&version_la=

Ilmaselle Power Tabilleki löytyy näköjää I Wanna Be Somebody, The Last Command ja Tormentor.
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein
arska72
06.10.2012 11:44:38
Olenkin käyttänyt noita ultimateguitarin ja az-chordsin ilmaisia tabeja.Tykkäisin vain mielummin katsella kirjasta.Mulla on Ac/Dc The definitive songbook ja se on aivan helkkarin hyvä.Silläpä ajattelinkin,josko Waspilta olis vastaavaa.
Groke
06.10.2012 16:50:52
Monet tabulatuurit ovat ihan vain ASCII-tekstiä, jonka pystyy lukemaan millä tahansa ASCII-editorilla, vaikka NotePadilla jos ei muuta ole käsillä. Ja tietenkin myös suoraan www-selaimellakin.
Olipa tiedostopääte melkein mikä hyvänsä (usein on .txt tai .tab). Ja joskus .htm tai .html, kun tallentaa tabin sisältävän www-sivun sellaisenaan.

Toki on sitten niitä täysin softakohtaisiakin formaatteja, omine etuineen. Kuten nuotit + tabit + sointukaaviot, tabeja voi soittaa (eri nopeuksillakin), on moniraitaisuus, tulostus PDF:ksi jne. Esim. tiedostopäätteet .ptb, .gp3 ja .gp5.

Ianuarius: ... Osta vaikka toi guitar pro 5 (ei missään nimessä kutosta)...

Miksi ei? Omalta osaltani on tosin sikäli myöhäistä kysyä, että ehdin jo ostaa kutosen. Joten mikä nyt siis meni pieleen? Onko siinä joku hirmuinen moka, jota vitosessa ei ole?
Vai onko vasta jossain pidemmissä tai muuten vaativammissa jutuissa odotettavissa murheita? Toisaalta tuskin sitä vitosta missään on enää aikoihin ollut myynnissä...

En kyllä ole kovin paljoa käyttänyt, mutta ainakin toistaiseksi tuntuu hyvin toimivalta. Ainakin peruskäytössä, eli lyhyehköjen tabien luku, soitto ja kevyt editointi.
Ei ainakaan toistaiseksi ole kaatunut tai tahmannut. Koneeni on 4,5 v ikäinen Windows Vistalla (32b) varustettu PC.

arska72: ...Mulla on Ac/Dc The definitive songbook ja se on aivan helkkarin hyvä.Silläpä ajattelinkin,josko Waspilta olis vastaavaa.

Pitääpäs joskus tutustua tuohon definitiveen... Waspista en tiedä, varmaankin kannattaisi googlailun ja yleisten tabisaittien lisäksi myös Amazonin sivulta etsiä. Itse tilasin sieltä yhden Van Halenin tabikirjan, monia muitakin muistelen nähneeni. Eihän Waspikaan aivan tuntematon autotallibändi ole, joten luulisi sillekin jotain löytyvän. Empä tosin ole itse tullut waspia hakeneeksi.

Täysin virheetöntä tabikirjaa ei varmaan kovin usein tehdä. Waspille en kikkoja osaa sanoa, mutta AC/DC:n kohdalla eräs pikakikka tarkkuuden testaamiseksi on 'For Those About The Rock (We Salute You)'.
Eli onko intron 2. kielen nuotti merkitty oikein (koko ajan vapaa kieli), vaiko väärin (12. nauhalta). Useimmiten lienee väärin, eli tuo oktaavin heitto. Osa tabikirjoista on kyllä varsin heikkotasoisia, koska jopa minä löydän virheitä... :-p
Em. jutun bongasin LickLibrarysta. Itse kokeilemallakin siinä on kyllä järkeä.
arska72
06.10.2012 18:27:53
Groke:
Täysin virheetöntä tabikirjaa ei varmaan kovin usein tehdä. Waspille en kikkoja osaa sanoa, mutta AC/DC:n kohdalla eräs pikakikka tarkkuuden testaamiseksi on 'For Those About The Rock (We Salute You)'.
Eli onko intron 2. kielen nuotti merkitty oikein (koko ajan vapaa kieli), vaiko väärin (12. nauhalta). Useimmiten lienee väärin, eli tuo oktaavin heitto. Osa tabikirjoista on kyllä varsin heikkotasoisia, koska jopa minä löydän virheitä... :-p
Em. jutun bongasin LickLibrarysta. Itse kokeilemallakin siinä on kyllä järkeä.

Kyllä se on merkitty 12.nauhalle.Eli jos se on väärin niin sitten on.Onko virheitä muualla,niin en tiedä...kaikki kyllä kuulostaa siltä kuin pitääkin.Mun mielestä hyvä kirja joka tapauksessa :)
Pitääkin alkaa koluamaan tuota Amazonia,mitä kivaa sieltä löytyisi.
Ianuarius
06.10.2012 18:57:41 (muokattu 06.10.2012 18:58:36)

Groke: Miksi ei? Omalta osaltani on tosin sikäli myöhäistä kysyä, että ehdin jo ostaa kutosen. Joten mikä nyt siis meni pieleen? Onko siinä joku hirmuinen moka, jota vitosessa ei ole?

Noh, totuuden nimissä en oo testaillu sitä pariin vuoteen, mutta ainaki ilmestyessään oli ihan susi. Täällä jossain Kitara-osastolla velloo se Guitar Pro -aihe. Sieltä voi lueskella. :D Myöskin Arobasin supportissa ollaan ihan kusipäitä. Onneksi sain ruinattua rahani takaisin tosta GP6:sta.
Groke
06.10.2012 21:15:45
arska72: Kyllä se on merkitty 12.nauhalle.Eli jos se on väärin niin sitten on.Onko virheitä muualla,niin en tiedä...kaikki kyllä kuulostaa siltä kuin pitääkin.

Kokeilepa vain ihan piruuttasi käyttää ensi kerralla vapaata kieltä, kyllä se vain erilaiselta kuulostaa. Tod.näk. omaankin korvaasi oikeammalta ja "munakkaammalta". Tosin eihän tuo ole kuin yhden oktaavin virhe, joten sikäli melkoista pilkunviilausta... ;-)

Asia muistaakseni mainitaan ainakin tässä pätkässä: http://www.licklibrary.com/store/da … ll/15973/jam-with-ac-dc-2dvd-cd-set
Toki jokainen saa soittaa tuonkin kohdan juuri niin kuin itse parhaaksi näkee. Ja kyllähän bändi itsekin jotkut jutut joskus eri tavalla soittaa, kuin albumilla.

Ianuarius: Noh, totuuden nimissä en oo testaillu sitä pariin vuoteen, mutta ainaki ilmestyessään oli ihan susi.

Eli ilmeisesti olen ostanut hyvällä tuurilla tuon softan tarpeeksi myöhään. Nykyäänhän taitaa olla normaalia, että ensin julkaistaan softa. Ja vasta sitten ruvetaan beta-testaamaan. Ja jos tekijöillä aikaa ja intoa riittää, niin jopa jo vajaan vuoden päästä on ihan toimiva softa... :-p
arska72
06.10.2012 21:47:20
Groke: Kokeilepa vain ihan piruuttasi käyttää ensi kerralla vapaata kieltä, kyllä se vain erilaiselta kuulostaa. Tod.näk. omaankin korvaasi oikeammalta ja "munakkaammalta". Tosin eihän tuo ole kuin yhden oktaavin virhe, joten sikäli melkoista pilkunviilausta... ;-)
No niin,kokeiltu on.Ja kyllähän se paremmalta kuulostaa!Mutta,mutta...taidoistahan tää kiinni on,vaan mun on jostain syystä helpompi soittaa se 12.nauhalta.Ja ero loppujen lopuksi mun mielestä niin pieni,et pakko vetää 12. jatkossakin ;)
En vaan saa soimaan puhtaasti tuota vapaata kieltä :/
p.s. Kiitos vinkistä Amazoniin.Lähti heti tilaukseen R.J.Dio,Ozzy O.,Kiss ja ZZ-Top...
näin alkuun :) En edes jaksanut kahlata kaikkia läpi.Poljon siellä hyvää tavaraa riittää.
yama
16.10.2012 09:18:54
Nykyään on paljon kaupoissa Fend. Stratoja Humbucker tallamikillä. Mitä sanotte, kun mun mielestä oikeaan Stratoon kuuluu 3 yksikelaista mikkiä ? Ne antavat sen oman kirkkaan sondinsa.
Bald Anus
16.10.2012 10:40:59

yama: Nykyään on paljon kaupoissa Fend. Stratoja Humbucker tallamikillä. Mitä sanotte, kun mun mielestä oikeaan Stratoon kuuluu 3 yksikelaista mikkiä ? Ne antavat sen oman kirkkaan sondinsa.

Osta se mikä eniten miellyttää. Itselläni on Stratocaster kahdella kaksikelaisella. Mikinvalitsin on viisiasentoinen, eli saa puolitettua. Kyllä se Stratolta kuulostaa, ne puutkin vaikuttaa kuitenkin.
sääh
japekitara
08.11.2012 16:24:35 (muokattu 08.11.2012 16:29:28)

Kuinkas tämä Devin Townsendin kayttämä
** B, F#, B, F#, B, D# ** vire toteutetaan?
Elikkäs mikä kieli minnepäin ja montako askelta?
-''ARE YOU REDY FOR RUMBLE?!'' -''NO I WANNA PLAY MY DAMN GUITAR SO SHUT UP''
baron
08.11.2012 16:29:54

japekitara: Kuinkas tämä Devin Townsendin kayttämä
** B, F#, B, F#, B, D# ** vire toteutetaan?

Ai duurikitara! Oon kuullut anekdootin että Sepi Kumpulaisella oli keikoilla kaksi kitaraa, duurikitara ja mollikitara.
Kumpi nyt jäljittelee toista?
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
juntti_lapista
09.11.2012 15:48:19
Meikällä on vähän semmonen ongelma, että en tiedä mitä soittaa. Siispä kysyn täältä olisko jätkillä suositella mitään hyvää metallibändiä, mitä soittaessa kuitenkin kehittysi jonkun verran. Metallicaa, slayeriä ja Bodomia olen jo soitellu, mutta olen alkanu jo tylsistyä nuihin.
Ianuarius
10.11.2012 12:01:50 (muokattu 10.11.2012 12:03:34)

No siis jos oot kyllästyny musiikkiin, niin ei sitä kitaraa oo pakko soittaa. Jos kehittymisen motivaatio on ainoastaan se, että olisit parempi, niin voi toki miettiä, että oisko joku vähän itseäsi kiinnostavampi harrastus, jolla saisi sukulaisilta/kavereilta/tutuilta sitä hyväksyntää. Kokeile vaikka mäkihyppyä. :)

That being said: Iron Maiden!
juntti_lapista
10.11.2012 14:00:59
Ianuarius: No siis jos oot kyllästyny musiikkiin, niin ei sitä kitaraa oo pakko soittaa. Jos kehittymisen motivaatio on ainoastaan se, että olisit parempi, niin voi toki miettiä, että oisko joku vähän itseäsi kiinnostavampi harrastus, jolla saisi sukulaisilta/kavereilta/tutuilta sitä hyväksyntää. Kokeile vaikka mäkihyppyä. :)

That being said: Iron Maiden!

No mie olen soitellu jo kohta 3 vuotta ja olen tykänny kovasti soittaa yömyöhään ja reenata uusia biisejä ja tekniikoita. Porukatkin on sanonu että tykkäävät soitostani kun olen vedelly jotain vähän ''harmonisempaa''. Nytte tuli vaan vähän semmonen tunne että olis kiva oppia jotain uutta ja uusia biisejä. Ei oikein huvita lopettaakkaan kun laskeskellu että omaa fyrkaa menny jo lähemmäs tonni kamoihin, kieliin, ym. Uus keihäskin tulossa jouluna tuon susipaskan tilalle ;)

Mutta, mutta, eiköhän tämä tästä, vaikka panteraa kehiin :)
--Roller--
18.11.2012 23:22:41
juntti_lapista: No mie olen soitellu jo kohta 3 vuotta ja olen tykänny kovasti soittaa yömyöhään ja reenata uusia biisejä ja tekniikoita. Porukatkin on sanonu että tykkäävät soitostani kun olen vedelly jotain vähän ''harmonisempaa''. Nytte tuli vaan vähän semmonen tunne että olis kiva oppia jotain uutta ja uusia biisejä. Ei oikein huvita lopettaakkaan kun laskeskellu että omaa fyrkaa menny jo lähemmäs tonni kamoihin, kieliin, ym. Uus keihäskin tulossa jouluna tuon susipaskan tilalle ;)

Mutta, mutta, eiköhän tämä tästä, vaikka panteraa kehiin :)

Kantria. Piste.
Tzo
01.12.2012 17:52:58
Olisi nopea ohimenevä kysymys että miten nämä rytmit oikeen lasketaan?
http://img842.imageshack.us/img842/9725/rhythms.jpg
--Roller--
01.12.2012 19:45:54
Tzo: Olisi nopea ohimenevä kysymys että miten nämä rytmit oikeen lasketaan?
http://img842.imageshack.us/img842/9725/rhythms.jpg

Yks kuuen nuotin patterni on semmone "tikiti-tikiti", joka kestää yhen neljäsosan ajan. Varmaan tiiät mitä on triolit?
gerbba
07.12.2012 21:55:49 (muokattu 07.12.2012 22:12:18)
Sanokaas jotain hyviä softasäröjä tietsikalle. Oon koittanu vähän googlata, mut ei oo löytyny.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)