Triumphi 09.01.2007 17:26:38 | |
---|
Joo ihan semmoista vaan tulin kysymään, että esimerkiksi oon tuota Breaking the Lawin introa soitellu ja käyttänyt vain yhtä sormea, niin pitääkö siinä käyttää muitakin? :) |
Hammermul 09.01.2007 19:29:41 | |
---|
Joo ihan semmoista vaan tulin kysymään, että esimerkiksi oon tuota Breaking the Lawin introa soitellu ja käyttänyt vain yhtä sormea, niin pitääkö siinä käyttää muitakin? :) Eihän siihen periaatteessa ole mitään sääntöjä, mutta helpompaa se pidemmän päälle on soittaa useammalla sormella. Kokeile sellaista "sormi per nauhaväli"-tekniikkaa. Eli etusormi hoitaa kaikki ensimmäisen nauhavälin äänet, keskisormi toisen... jne. Tällöin sun ei tarvitse liikuttaa kättä ollenkaan. Do you know who I am? |
JuissiEV 10.01.2007 11:13:04 | |
---|
Moi. En ole oikein tyytyväinen POD I:n linjaääneen. Ajattelin kokeilla signaalin terästystä pienellä DBX:n putkietuasteella. Kannattaako etunen laittaa ennen PODia vai sen jälkeen? Entä mihin järjestykseen laittaisitte setin: POD, filtteri, putkietunen, digital delay, octaver? Kiitos. :Juissi: |
Malini 11.01.2007 21:45:00 | |
---|
Mites soitetaan tämä: C#msus? :O |
Hammermul 11.01.2007 21:58:15 (muokattu 11.01.2007 22:00:27) | |
---|
Mites soitetaan tämä: C#msus? :O Toi molli-m on vähän turha, koska sussissa korvataan terssi. Ton voi soittaa vaikka näin:
e -(4) tai - 9 B - 7 - 9 G - 6 - 11 D - 6 - 11 A - 4 - x E - x - x Do you know who I am? |
M4ss3 m/ 13.01.2007 13:23:14 | |
---|
Moi , tuli eilen ja tänään harjoiteltua CFHelliä niin tein niin , että lisäsin aina 20 nopeutta niin se auttoi , mutta sitten tänään soitin nii nei onnistunut yhtään niin mikä on ongelma? E:Sekava kirjotus en itsekkään tiedä mitä kirjotan? Mä oon paras! |
Hammermul 13.01.2007 14:13:45 | |
---|
Moi , tuli eilen ja tänään harjoiteltua CFHelliä niin tein niin , että lisäsin aina 20 nopeutta niin se auttoi , mutta sitten tänään soitin nii nei onnistunut yhtään niin mikä on ongelma? E:Sekava kirjotus en itsekkään tiedä mitä kirjotan? 20 iskua on aika paljon lisätä kerralla. Lisää vaikka 5 iskua aina kun menee puhtaasti siinä temmossa. Olitko eilen lämmitellyt/soitellut pidempään? Eikä aina vaan onnistu, välillä on huonoja päiviä. Bombing for peace is like fucking for virginity. |
M4ss3 m/ 13.01.2007 19:45:59 | |
---|
5 iskua tuntuu kuin nopeus ei nousisi yhtään ja kyllähn se onnistuu kun 20 iskua lisää ja harjottelee pari kertaa niin se menee hyvin.Ja peukaloni on ain verillä niin haitaako se soittoa? Allekirjotus? |
Hammermul 13.01.2007 20:30:08 | |
---|
5 iskua tuntuu kuin nopeus ei nousisi yhtään ja kyllähn se onnistuu kun 20 iskua lisää ja harjottelee pari kertaa niin se menee hyvin.Ja peukaloni on ain verillä niin haitaako se soittoa? No hyvä jos toimii. Se on tärkeintä, että soitto on puhdasta eikä olla liian suurissa nopeuksissa. Peukalo verillä? Mistä kohtaa? Hankaako nauhanpäät? Kai se nyt haittaa, jos kipeää tekee... Bombing for peace is like fucking for virginity. |
M4ss3 m/ 13.01.2007 20:39:39 (muokattu 13.01.2007 20:39:56) | |
---|
No hyvä jos toimii. Se on tärkeintä, että soitto on puhdasta eikä olla liian suurissa nopeuksissa. Peukalo verillä? Mistä kohtaa? Hankaako nauhanpäät? Kai se nyt haittaa, jos kipeää tekee... No hyvä jos toimii todellakin , mutta siis minä itse revin peukaloni verille joka on aika tyhmää ja sitten menee aina vikko sitä parannellessani. Allekirjotus? |
skellu 14.01.2007 10:34:20 | |
---|
No hyvä jos toimii todellakin , mutta siis minä itse revin peukaloni verille joka on aika tyhmää ja sitten menee aina vikko sitä parannellessani. Mä oon pienestä asti pureskellut kynsiä / sormenpäistä repinyt nahkoja ja 13 vuotiaasta soitellu enemmän tai vähemmän kitaraa, nykyään sormenpäihin ei saa repimällä tai soittamalla kipua oikein ollenkaan, varmaan ajan myötä hajonneet ne vähätkin hermot :P |
inCHAOS 14.01.2007 16:50:29 | |
---|
elikkä, muotoilempa kysymyksen näin että miten ne kitaristit tekee sen korkean vibravinkaisun jossain biisin välissä?? jos tajusitte, Kuuden kielen maisteri |
Novac 14.01.2007 20:57:06 | |
---|
mikä on olutta on nyt mennyttä... |
Triumphi 17.01.2007 12:07:04 | |
---|
Nolottaa kysellä tämmöösiä, mutta miten tämä soitetaan? |--5-------------------| |--5-------------------| |--3-------------------| |
inCHAOS 17.01.2007 14:36:42 | |
---|
Nolottaa kysellä tämmöösiä, mutta miten tämä soitetaan? |--5-------------------| |--5-------------------| |--3-------------------| painat sormella yhtä kieltä kolmannesta välistä ja noita kahta muuta viidennestä välistä, ja rämpäytät kaikki soimaan samaan aikaan:) ja tietty sormet niinkuin parhaaks näkee... Kuuden kielen maisteri |
ankkiz 17.01.2007 19:01:31 | |
---|
Olen opettelemassa improvisointia, ja tahtoisin löytää jotain helppoja "Jamitaustoja" (Jos niillä edes on mitään vaikeuseroja?), löytyisiköhän jotain nettisivua näille? Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi. |
Tariq 17.01.2007 19:02:36 | |
---|
On ongelmia sähkökitaran virittämisen kanssa. :<
Kun kiristän kieliä, talla nousee niin paljon, että toiset kielet löysenevät samalla. En keksi ongelmaan ratkaisua. Apua! :D (aloittelija) |
Hammermul 18.01.2007 13:01:46 | |
---|
On ongelmia sähkökitaran virittämisen kanssa. :<
Kun kiristän kieliä, talla nousee niin paljon, että toiset kielet löysenevät samalla. En keksi ongelmaan ratkaisua. Apua! :D (aloittelija) Riippuu sun kitarasta ja sen tallasta. Jos sulla on joku stratotyylinen kitara, niin kiristät takalevyn alta löytyviä jousia niistä ruuveista. Jos on kelluva talla, niin joku muu voinee auttaa. Bombing for peace is like fucking for virginity. |
Y3J 19.01.2007 18:28:40 | |
---|
Kamoilla ei soiteta. Tai siis soitetaan, mutta siis tiedättehän, |
Chips 21.01.2007 17:04:22 (muokattu 21.01.2007 17:04:49) | |
---|
Chili Pippurit on pyörinyt levysoittimessa muutaman kuukauden, ja noita biiejä on tullut opeteltua jonkun verran. Teoriapuolesta en sen kummemmin vielä tiedä, ja haluaisin opetella improvisoimaan jotain pikkusooloja Fruscianten tyylin. Mitä skaaloja yms. kannattaisi harjoitella? |