masterhat 31.08.2006 19:40:32 | |
---|
Green dayn Buleward of broken dreamsin (en tiedä menikö oikein) alussa on ihan loistava tremolo soundi.. no joo, muuten ei bändi kauheesti kolise. Type o negativen skeba soundi on samaan aikaan maailman paskin ja paras. ainakin vanhemmilla lvyillä. Tehotyttö95 |
Nakuputte 31.08.2006 20:14:11 | |
---|
Kirk Hammetilla on minun korvaan ärsyttävimpiä soundeja, varsinkin kun hän koskee wah-pedaaliin. Jaa no mikäpä se sitten siinä. |
Muuki 31.08.2006 23:18:27 | |
---|
Joo, okei se Gary Mooren Still Got the "Blues" liidimeininki on aivan karseeta scheissea... Eikä pelkästään imelän soundinsa takia. On täälläkin vallan jumalattoman ihmeellisiä kommentteja.. Vähän aikaa seurailin ketjua, onhan se kummaa kun toiset tykkää ja toiset ei, vaikka pitäisi. Sen enempää puuttumatta, kulkuri jatkaa matkaa. Europe on maailman paras bändi. |
Ossi 01.09.2006 01:41:20 (muokattu 01.09.2006 01:43:00) | |
---|
Mikä teitä vaivaa? Puhutte ankarimmilla mahdollisilla adjektiiveilla maailman huippusoittajista. Usein huomio kiinnittyy soundiin, kun biisi on tylsä. Just näin! Tähän vuorokauden aikaan heitettyihin kommentteihin suhtaudutaan todennäköisesti pienellä varauksella varsinkin kun niitä esittää joku tällainen vanha pieru, mutta.. Väittäisin kivenkovaan, että valtaosalla asiansa osaavista oikeista soittajista, jopa kitaristeillakin, on selkeä näkemys ympäröivään musaan sopivista soundeista ja kuullun perusteella näkemykset osuvat ainakin minusta yleensä kohdalleen :) Asiasta enempää tietämättömänä kuvittelisin, että soundiasioiden sijaan Muusikot keskittyvät enemmänkin siihen, kuinka saisi omalla tekemisellä työn alla olevasta biisistä vieläkin paremman. Jonkin yksittäisen soittopelin soundi on monesti kokonaisuuden kannalta aika pieni juttu. Itse musikantille taas vastaavasti elämän ja kuoleman paikka. -Off-topiccia, vanhemman oikeudella :) - Lift your other foot up
And fall on your ass
Get back up
Put your teeth in a glass
Aint ever been nothin quite like this
Its a magical thing called the wilbury twist |
flamincanvas 01.09.2006 01:43:42 | |
---|
Minulla itselläni ajoittain! But, I digg it myself ;) Sometimes at night, when the moon is high, a mighty thunder is heard in the hills. Dont be alarmed, the wise ones say, its only Bonzo, doing a soundcheck in heaven.
-Led Zeppelin- |
Piirakka 01.09.2006 08:28:34 | |
---|
"I play stratocasters because no one good has ever played one!"
"I chose not to tilu" |
lxi 01.09.2006 11:28:54 | |
---|
Wahin läpi vedettynä melkein kellä tahansa. Siinä on kyllä semmoinen vempele jonka käyttöä pitäisi harkita äärimmäisen tarkkaan. Mike Oldfieldin soundi Pekka Pohjolan Keesojen lehdolla on masentavan onneton pieru, kun mies kuitenkin soittaa aivan pätevästi. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
Ronsto 01.09.2006 12:39:38 | |
---|
AC/DC riitelyä kommentoin sen verran, et miun mielestä AC/DC:n saundit on parhaita ikinä. Koppoti koppoti komppausta. Olet oikeassa. "Saattaa olla, että riipasen kovan kännin tänään" |
Da Make 01.09.2006 12:42:29 | |
---|
Wahin läpi vedettynä melkein kellä tahansa. Siinä on kyllä semmoinen vempele jonka käyttöä pitäisi harkita äärimmäisen tarkkaan. Mike Oldfieldin soundi Pekka Pohjolan Keesojen lehdolla on masentavan onneton pieru, kun mies kuitenkin soittaa aivan pätevästi. Oldfieldillä on taipumusta sellaiseen transistori narina soundiin. Käsittämättömän surkea! |
Karipiirto 01.09.2006 14:30:38 | |
---|
Mike Oldfieldin soundi Pekka Pohjolan Keesojen lehdolla on masentavan onneton pieru, kun mies kuitenkin soittaa aivan pätevästi. Pohjolahan on itse sanonut Oldfieldiä amatöörisoittajaksi, kirjassa Bassokenraali, tai näin olen kuullut. Itse en vielä ole opusta ehtinyt lukemaan. Vain jalasjärviset saavat haukkua Koskuetta. |
Jarrari 07.09.2006 23:37:22 | |
---|
Hmm.. En tiedä, mutta semmonen vitun ärsyttävä soundi on esim. Popedan Kaksytä centtiä introleadissa. Loistava bändi, ja biisi, mutta introleadin soundi on sellane, mitä en siedä tai millä en ite soittelis |
Juuleppi 08.09.2006 00:47:30 | |
---|
Stam1nan uuden levyn kitarasoundit kuulostaa joltai ihme rutinalta. Ei vaan iske, mut piisit alkaa kyl hiljalleen iskeä. M.A.C.H.O. #19 "Don't disturb my friend, he's dead tired." | Ei helv..ei saatn! Käsi missä?!? |
masterhat 08.09.2006 01:54:30 | |
---|
uniklubun rakkautta ja piikkilankaa rällätyksessä se ns. hittimelodia. okei, tiedän että se ei ole kitara, mutta ääni on aivan karmea. tai jos on kitara, niin silloin mielenkiintoni herää efektiä kohtaan.. Tehotyttö95 |
Numb 08.09.2006 07:57:32 (muokattu 08.09.2006 08:01:34) | |
---|
uniklubun rakkautta ja piikkilankaa rällätyksessä se ns. hittimelodia. okei, tiedän että se ei ole kitara, mutta ääni on aivan karmea. tai jos on kitara, niin silloin mielenkiintoni herää efektiä kohtaan.. Kyllä se vain onkin kitara. Efektinä on talk box ( http://en.wikipedia.org/wiki/Talk_box). Samaa efektiä käyttää mm. Richie Sambora Bon Jovin biisissä "Living on a prayer". En pidä siitäkään. Minua ärsyttävä soundi on Boston -orkesterilla. Taitaa syntyä Kallien-Krugerilla helpoiten. Sama soundi löytyy myös Iron Maidenin levyltä "Somewhere in Time", mikä riittääkin tekemään siitä liki kuuntelukelvottoman. Kumma juttu muuten, että Maidenilla oli mainio kitarasoundi Number of the Beastilla ja etenkin Piece of Mindillä. Powerslavella se oli saatu jotenkin pahviseksi, ja sitten tuo Somewhere in timen pörisevä naukuna. No, eivät ne Powerslaven jälkeen ole hyviä levyjä tehneetkään, joten välikö hällä. |
monisto 08.09.2006 09:59:54 (muokattu 08.09.2006 10:00:14) | |
---|
Wahin läpi vedettynä melkein kellä tahansa. Siinä on kyllä semmoinen vempele jonka käyttöä pitäisi harkita äärimmäisen tarkkaan. Mies puhuu asiaa... "Load me and my box on the 309" |
ville198 08.09.2006 10:30:37 (muokattu 08.09.2006 10:33:22) | |
---|
Mä yritän olla kuuntelematta soundeja, kun kuuntelen musaa. Mut jos täytyy sanoo joku kitaristi, jonka soundista en pidä niin hmm ... ... John Petrucci edit. niin ja mä kuuntelen aika paljon vanhaa musaa esim def leppardia tällä hetkellä. ja ja Soundimaailmat noissa tän päivän suomihevilevyissä on mielestäni kaikissa samanlaiset. Se minua ärsyttää myös. |
Vipu 08.09.2006 10:51:24 | |
---|
Oikein kuiva! Esim. Entombed 6505 = HOT? |
Juustonaksu 08.09.2006 11:03:32 | |
---|
Oikein kuiva! Esim. Entombed Rapsakka soundihan on ihan parhautta. Ks. esim Robert Cray. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
gorgonoidi 08.09.2006 11:59:25 | |
---|
Stam1nan uuden levyn kitarasoundit kuulostaa joltai ihme rutinalta. Ei vaan iske, mut piisit alkaa kyl hiljalleen iskeä. Omasta mielestäni ne ovat juuri mukavan rouheat. Sopii juuri täysin koko levyyn. En osaa kyllä kenenkään kitaristin saundia mennä haukkumaan. |
masterhat 08.09.2006 23:39:23 | |
---|
Kyllä se vain onkin kitara. Efektinä on talk box (http://en.wikipedia.org/wiki/Talk_box). Samaa efektiä käyttää mm. Richie Sambora Bon Jovin biisissä "Living on a prayer". En pidä siitäkään. no kun tarkemmin kelaa niin toi bon jovi avasi mulle mistä on kyse. juu, jotain niiden live nauhoja joskus nähnyt, niin nyt hahmotan efektin. aika karmea. ainakin noissa biiseissä Tehotyttö95 |