Tigerstedt 12.01.2008 17:13:53 | |
---|
joo......todella hyvä svengi....?????? En tiedä heititkö vitsillä, vai oletko harvinaisen kapeakatseinen musiikin suhteen? Summer nights are colder now, they've taken down the fair, and all the lights have died somehow, or were they ever there? |
ReBeat 12.01.2008 17:40:39 | |
---|
No tässä taustassa oli montakin kivaa asiaa. Tätä oli ensinnäkin sävelletty... biisissä tapahtuu kehittymistä ja kokonaisuus on soololle hyvin otollinen. Ja kun eräät sointukierrot on soitettu kuitenkin jo ehkä 85 kertaa, niin tällainen mietitty pläjäys on piristävä poikkeus taas. |
blaekie 12.01.2008 20:25:55 (muokattu 12.01.2008 21:08:51) | |
---|
En tiedä heititkö vitsillä, vai oletko harvinaisen kapeakatseinen musiikin suhteen? Velsalla on aina pieni pilke silmänkulmassa, mutta ei hää vissiin ole siinä suhteessa sen kapeakatseisempi kuin jotkut muut pluus-pohjaisten taustojen kanssa. Ainahan täällä on inisty noista pluusseita sun muista, ja sitten kun on päin vastoin, ni se ei käykkään 8). No minusta ok tausta kanssa, ja sopii heviin, eli melodisia osuuksia B osassa, mut aika mörkömeininkiä A:ssa, johon ei tälläset hurriganes sukupolven perusjuntit (kuten esim. minä) mitään keksi kuitenkaan, eli jätetään niille jotka osaa tuon. :-) Peace Nii onkii ... |
Krice 13.01.2008 13:15:50 | |
---|
Tuli vähän harjoiteltua tätä sooloa, mutta lopussa tietysti vedin ensin bendin ali ja sitten toisen yli. Jesh. |
velsa 15.01.2008 12:09:20 (muokattu 15.01.2008 12:09:50) | |
---|
En tiedä heititkö vitsillä, vai oletko harvinaisen kapeakatseinen musiikin suhteen? mä kuuntelen sujuvasti ihan kaikkee musaa paitsi spedeheviä,se kun on mun mielestä aivan paskaa !!!!!!! Helvetin taitava kitaran soitto ei ikävä kyllä tee siitä musana yhtään parempaa....toki nostan hattua niille jotka sen osaavat ja toivon että ovat muuten terveitä. Mutta se et jos mä en diggaa möykkä metallista, eihän se suinkaan tarkota sitä että mä oisin kapeakatseinen musan suhteen.....mä en vaan diggaa möykästä!!!!!!!! Kauas on pitkä matka........ |
J.Hollström 15.01.2008 12:16:16 | |
---|
Aikamoinen tuuletus käynyt täällä skaboissa. Vanhat pallinaamat on häipyneet muille maille vierahille. |
Tigerstedt 15.01.2008 12:23:34 | |
---|
mä kuuntelen sujuvasti ihan kaikkee musaa paitsi spedeheviä,se kun on mun mielestä aivan paskaa !!!!!!! Helvetin taitava kitaran soitto ei ikävä kyllä tee siitä musana yhtään parempaa....toki nostan hattua niille jotka sen osaavat ja toivon että ovat muuten terveitä. Mutta se et jos mä en diggaa möykkä metallista, eihän se suinkaan tarkota sitä että mä oisin kapeakatseinen musan suhteen.....mä en vaan diggaa möykästä!!!!!!!! Asia pihvi. Summer nights are colder now, they've taken down the fair, and all the lights have died somehow, or were they ever there? |
MrRomeo 15.01.2008 12:27:56 | |
---|
Aikamoinen tuuletus käynyt täällä skaboissa. Vanhat pallinaamat on häipyneet muille maille vierahille. Siltä vähän näyttäis.. Toivottavasti ei johdu parin viime taustan tyylilajista vaan muista kiireistä. Miksi mitään? Miksei ennemminkin ei mitään? |
villeh 15.01.2008 16:27:07 | |
---|
mun mielestä on positiivista että tuolla on välillä muutakin kuin blues taustoja, jos tausta haiskahtaa jo bluussille niin ei siihen jaksa vaan sooloilla kun tietää että skaba on täynnä samasta asemasta väännettyä bluussia, vaikka musana bluussista diggaankin www.hautaluoma.com |
MaQ 15.01.2008 20:27:49 | |
---|
mun mielestä on positiivista että tuolla on välillä muutakin kuin blues taustoja, Juups, samaa mieltä. Erillaiset taustat on vaan rikkaus. Ite kun en klaaraa oikein mitään tyylilajia puhtaasti hyvin niin menee ihan reenin puolelle koittaa kehittää jotain taustaan sopivaa soolontynkää. Jos ideaa tule niin sitten ei... Sekavaahan se on mutta eipä tässä (iässä) enää viitti alkaa omistautumaan jollekkin tietylle genrelle ja kun muutenkin kuuntelen/soittelen musaa aika laidasta laitaan. Tosin oli aktiivisessa soitossa about 5 vuoden tauko. Nyt taas pikku hiljaa lämmitellään Jokaisellahan on oikeus kuiten valita osallistuuko vai ei. Sen verran hyviä vetoja olen kuiten "vanhoilta patuilta" lyhyen sooloskaba urani aikana kuullut että toivon mukaan ne sieltä taas osallistuu kun blyyssit astuu kehiin :) |
nikander 15.01.2008 21:21:12 | |
---|
Eiköhän näissä skaboissa vielä bluesiakin kuulla. miksi opetella bendaamaan kun voi käyttää kampea? |
WanhaWetäjä 16.01.2008 01:20:51 | |
---|
Siltä vähän näyttäis.. Toivottavasti ei johdu parin viime taustan tyylilajista vaan muista kiireistä. No jaa.. Mä kun olen tällänen oikeen prkleen wanha superpallinaama, ikä 50, hiuksia 60, ja soitan humppaa, niin en mä näissä "vaippaikästen" heviklisekisoissa viitti pyöriä,HOHO! Ei vaan, kaikkee pitää(pitäis) yrittää vaikkei osaiskaan, mutta en mä kyllä tohon(kaan) taustaan olis mitään järjellistä osannut soittaa. Valitettavaa että tää homma on nyt menossa(?) tuohon joko-tai osastoon, eli jengi jakaantuu selkeesti taustan genren mukaan, no kuka prkl jaksaa enää kolmatta hevitaustaa peräperää, en mä ainakaan...... Tuolla roots-osastollahan nuo "wanhat pallinaamat" on, taitaa olla kohta jo kymmennes skaba menossa, sinne taidan minäkin häipyä;-) |
MrRomeo 16.01.2008 01:31:58 | |
---|
Valitettavaa että tää homma on nyt menossa(?) tuohon joko-tai osastoon, eli jengi jakaantuu selkeesti taustan genren mukaan, no kuka prkl jaksaa enää kolmatta hevitaustaa peräperää, en mä ainakaan...... Harmillistahan se on jos kovin vastakkainasetteluksi menee, omasta näkökulmasta ainakin on rikkaus jos monen eri tyylin taitajat ja diggaajat voivat soittaa samoissa skaboissa ja inspiroida toisiaan. Ehkäpä tosiaan seuraavaksi on taas jonkun muun kuin hevanderin aika. Miksi mitään? Miksei ennemminkin ei mitään? |
nikander 16.01.2008 07:35:46 | |
---|
Tuolla roots-osastollahan nuo "wanhat pallinaamat" on, taitaa olla kohta jo kymmennes skaba menossa, sinne taidan minäkin häipyä;-) Oho, sinnehän pitää tehdä invaasio lähes oitis. miksi opetella bendaamaan kun voi käyttää kampea? |
cbs 16.01.2008 11:26:53 | |
---|
Ei tää viimeisin tausta mullekaan ihan ominta tyyliä ollut, mutta tulipahan harjoteltua. Jo aiemmin tuumailinkin, että vaikka on ollut hyviä taustoja, jää helposti tietty genre päälle, mutta eiköhän tää tästä. Ongelmana taitaa olla kuitenkin se, ettei ole oikein äänittelyvermeitä ja sitten kun pyytää taustoja, niin niitä ei tahdo tulla. HulluMatti taannoin siitä mainitsikin. Netin valmiista taustoista ei taas ei ole löytynyt juurikaan uutta. Pitäis olla semmonen bs-generaattori, jolla saa vaikka kakstahtimopohumppaa. Joitakin viritelmiä on netistä löytynytkin, mutta ei sieltä ole saanut talletettua kovikselle eikä oikeaan muotoon. |
nikander 16.01.2008 12:26:05 | |
---|
Pitäis olla semmonen bs-generaattori, jolla saa vaikka kakstahtimopohumppaa. Joitakin viritelmiä on netistä löytynytkin, mutta ei sieltä ole saanut talletettua kovikselle eikä oikeaan muotoon. Kokeilepa Band-In-A-Box -ohjelmaa. Tuolla voit helposti tehdä erilaisia taustoja, jotka kelpaavat erinomaisesti harjoittelukäyttöön. miksi opetella bendaamaan kun voi käyttää kampea? |
cbs 16.01.2008 13:23:45 (muokattu 16.01.2008 14:02:45) | |
---|
Kokeilepa Band-In-A-Box -ohjelmaa. Tuolla voit helposti tehdä erilaisia taustoja, jotka kelpaavat erinomaisesti harjoittelukäyttöön. Tuo olis varmaan ihan passeli tämmöseen. Maksaa vaan 129 daalaa. Sillä saa monta maitopurkkia ;) EDIT: Oolrait, pitää kokeilla tuota demoa. |
nikander 16.01.2008 13:28:39 | |
---|
Tuo olis varmaan ihan passeli tämmöseen. Maksaa vaan 129 daalaa. Sillä saa monta maitopurkkia ;) Siitä saa ladattua demoversion, jolla pärjää jonkin aikaa... miksi opetella bendaamaan kun voi käyttää kampea? |
WanhaWetäjä 16.01.2008 16:16:35 | |
---|
Ei tää viimeisin tausta mullekaan ihan ominta tyyliä ollut, mutta tulipahan harjoteltua. Jo aiemmin tuumailinkin, että vaikka on ollut hyviä taustoja, jää helposti tietty genre päälle, mutta eiköhän tää tästä. Jep...johtuen kenties siitä että tietyn genren kisan voittaa tod.näk. sen genren spesialisti oli tausta sitten mitä tahansa SELKEÄSTI määriteltävissä olevaa aluetta?Ja noidankehä on valmis...? Ongelmana taitaa olla kuitenkin se, ettei ole oikein äänittelyvermeitä ja sitten kun pyytää taustoja, niin niitä ei tahdo tulla. HulluMatti taannoin siitä mainitsikin. Netin valmiista taustoista ei taas ei ole löytynyt juurikaan uutta. Pitäis olla semmonen bs-generaattori, jolla saa vaikka kakstahtimopohumppaa. Joitakin viritelmiä on netistä löytynytkin, mutta ei sieltä ole saanut talletettua kovikselle eikä oikeaan muotoon. No jaa, tottahan tuokin on että ei kaikilla oo valmiuksia vääntää taustoja...mutta onhan noita taustoja tippunut aina joltain, ja toki suuri(n)osa on ollut ihan muuta kuin bluesia tai hevia....mm allekirjoittanut on tehnyt tasan kaks taustaa ja ne saivat aika paljonkin kiitosta erilaisuudestaan.Toinen oli rauhallista, akustista "unplugged"osastoa (on mun musanäytteessä) ja toinen perus "paska"jatsia... Mielenkiinnosta kuuntelin noita skabavetoja mihin oon ite osallistunut ja kyllähän niissä on ollut pirusti erilaisia taustoja!Tää blues vs hevi-juttu on tullut kuvioihin vasta suht hiljattain. |
blaekie 16.01.2008 18:04:47 | |
---|
..Tää blues vs hevi-juttu on tullut kuvioihin vasta suht hiljattain. Juu mäkin oon pyäriny täällä jo hyvän matkaa päälle vuoden, ja kaikkee on ollu tarjolla, jotkut vaan tietysti kokee määrätynlaiset taustat "omaksi", eikä siinä mitään ihmeellistä ole, näinhän se on näissä musa-hommis, enkä viitsi edes mainita sitä vanhaa kliseetä, siitä tyttärest ja äidistä. Nii onkii ... |