Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 5117 118 119 120 121 122 123 124 125 126
cbs
02.07.2007 17:41:43

Joo, määkin ajattelin niin, että se olis vaan lisänä jos ei kerkee tai muuten vaan haluaa napata jonkun valmiin. Saahan niitä tietty pyytämälläkin.
Hyvä soittaja soittaa vaikka saappaan varrella.
-Cale
02.07.2007 17:44:24 (muokattu 02.07.2007 17:46:06)
Voihan nyt... Olin äänittelemässä ja tuo saamarin ukkonen jyrisee vähän väliä, joka saatanan päivä. Alkaa vituttamaan tällainen kun pitää kuulostella että josko se nyt lyö lähellä, muuten on loputkin vermeet paskana. Joo ei mulla muuta...

Ai niin, tuo taustatyylilajien kierto homma vois olla oikeinkin jees. Ja noi muutkin uudistusehdotukset olisi tervetulleita, tai voishan niitä ainakin koklata.
willie
02.07.2007 17:50:48
Hei.. tuli mieleen tällanen kuningasajatus :

Edellisen skaban voittaja tekee itse seuraavan skaban taustan tai voi valtuuttaa jonkun toisen edelliseen skabaan osallistuneen tekemään mieleisensä taustan.

Eli voittaja voi antaa taustantekovuoron jollekkin toiselle henkilölle. Mikäli tämä kieltäytyy kunniasta, tekee voittaja itse taustan. Eli siis vain yksi ehdotus, ettei käydä koko laumaa läpi..

Olisiko tässä mitään ideaa vai onko mahdollisesti vaarana jonkinlainen epädemokraattisuus.. ?
Bassoa vuodesta 1972.
Manetti
02.07.2007 18:03:23
Voihan nyt... Olin äänittelemässä ja tuo saamarin ukkonen jyrisee vähän väliä, joka saatanan päivä. Alkaa vituttamaan tällainen kun pitää kuulostella että josko se nyt lyö lähellä, muuten on loputkin vermeet paskana. Joo ei mulla muuta...

Ai niin, tuo taustatyylilajien kierto homma vois olla oikeinkin jees. Ja noi muutkin uudistusehdotukset olisi tervetulleita, tai voishan niitä ainakin koklata.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2491

Halpa....Suojaa koneen ja adsl yhteyden...suosittelen.
...If something's hard to do, then it's not worth doing...
BigPapa
02.07.2007 18:06:30 (muokattu 02.07.2007 18:07:31)

Hei.. tuli mieleen tällanen kuningasajatus :

Eli voittaja voi antaa taustantekovuoron jollekkin toiselle henkilölle. Mikäli tämä kieltäytyy kunniasta, tekee voittaja itse taustan. Eli siis vain yksi ehdotus, ettei käydä koko laumaa läpi..

Olisiko tässä mitään ideaa vai onko mahdollisesti vaarana jonkinlainen epädemokraattisuus.. ?

Eiks tää oo ollu tähänkin asti näin? Nimittäin jos itellä ei oo sillähetkellä taustaa laittaa.
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
-Cale
02.07.2007 18:12:21
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2491

Halpa....Suojaa koneen ja adsl yhteyden...suosittelen.

Tuollainen olisikin oiva kapistus! Mites, onko siinä joku kytkin mistä saa virrat pois/päälle vai saako tuo olla aina seinässä ja laitteisiin tulla virta vaikka ukkonen kävisikin? Sitten se olisikin passeli, ei tarvitsisi kiskoa joka välissä johtoja irti. Mutta onko tuossa 100%:n suoja, muistaakseni eräs data -liikkeen myyjä sanoi että n. 90%:n, jos kuulunkin niihin 10%:n epäonnisiin...? :)
willie
02.07.2007 18:23:02
Eiks tää oo ollu tähänkin asti näin? Nimittäin jos itellä ei oo sillähetkellä taustaa laittaa.

Juu vissiin näin. Mutta eikös nyt ole yleensä halutessa annettu taustantekovuoro sinne kärkipäähän sijoittuneille. Idea tässä mun ajatuksessa oli, että voi valtuuttaa kenet tahansa (oikein luvan kanssa..) sijoituksesta riippumatta.
Bassoa vuodesta 1972.
Manetti
02.07.2007 18:29:21 (muokattu 02.07.2007 18:31:19)
Tuollainen olisikin oiva kapistus! Mites, onko siinä joku kytkin mistä saa virrat pois/päälle vai saako tuo olla aina seinässä ja laitteisiin tulla virta vaikka ukkonen kävisikin? Sitten se olisikin passeli, ei tarvitsisi kiskoa joka välissä johtoja irti. Mutta onko tuossa 100%:n suoja, muistaakseni eräs data -liikkeen myyjä sanoi että n. 90%:n, jos kuulunkin niihin 10%:n epäonnisiin...? :)

No toi valmistaja antaa oikein useammankymmenen tuhannen dollarin takuun et se virtapiikki katkeaa tohon vermeeseen ennen ku päätyy tietokoneseen.

Malleja on monenlaisia kytkimellä ja ilman...se tossa on tärkeetä et valitsee sellasen joka myös suojaa sen adsl linjan, koska sen kautta se salama koneeseen iskee jos iskee.

http://www.verkkokauppa.com/?page=h … F6tt%F6&cat3=Ylij%E4nnitesuojat
-Cale
02.07.2007 18:30:47
No toi valmistaja antaa oikein ueammankymmenen tuhannen dollarin takuun et se virtapiikki katkeaa tohon vermeeseen ennen ku päätyy tietokoneseen.

Malleja on monenlaisia kytkimellä ja ilman..se tossa on tärkeetä et valitsee sellasen joka myös suojaa sen adsl linjan koska sen kautta se salama koneeseen iskee jos iskee.

http://www.verkkokauppa.com/?page=h … F6tt%F6&cat3=Ylij%E4nnitesuojat

Selvä, kiitosta! + Josko tuollaisen tilaisi tai ostaisi jostain kun eteen sattuu.
Manetti
02.07.2007 18:33:02
Selvä, kiitosta! + Josko tuollaisen tilaisi tai ostaisi jostain kun eteen sattuu.

Joo toi on halpa vakuutus....ja mulla toiminu ainakin hyvin. kop, kop.
Hank Hill
02.07.2007 18:38:26

Entä jos joka skabassa olisi kaksi tai kolme erilaista taustaa,joista voisi valita mieleisensä,enkä tarkoita että olisi eri sarjoja,kaikki olisi muuten ennallaan.Eri taustoihin soitettuja sooloja voisi olla vaikea vertailla,mutta onhan se soolojen vertailu vaikeaa tälläisenäänkin.
Ambitus
02.07.2007 18:52:45

Ei prkle! Nyt tuli niin hikinen tausta ettei mitään rajaa!!! Parasta moneen kuukauteen. Hyvä Velsa! Tällasii lisää! Juoksen heti soittamaan kunhan saan tämän infernaalisen darran eka kärsittyä!
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
MadMatt
02.07.2007 18:56:01

Joo, määkin ajattelin niin, että se olis vaan lisänä jos ei kerkee tai muuten vaan haluaa napata jonkun valmiin. Saahan niitä tietty pyytämälläkin.

Itse pyytelin edelliseen skabaan taustaa mutta sain ainoastaan yhden tarjouksen ja senkin roots mieheltä joten kun kun olin jo omanikin ehtinyt väsäämään niin omani laitoin... Olisin mielelläni laittanut jonkun hyvinkin erilaisen taustan mutta kun ei ne itseltä tosiaankaan taivu eikä ehdotuksia tullut.

Jos noita valmiita taustoja on yleisesti saatavilla käy hyvin nopeasti niin että ihmiset soittelevat useiden taustojen päälle soolot jo etukäteen valmiiksi ja lätkivät ne sitten samantien skabaan.
Tietty spontaanisuus dead-lineineen tekee tästä just mielekästä ja se on kaiketi oikeasti kehittävää.
Mutta tietysti jokainenhan sen itse päättää millä metodilla on mukana.
Nothin' but the blues
velsa
02.07.2007 19:14:46

Ei prkle! Nyt tuli niin hikinen tausta ettei mitään rajaa!!! Parasta moneen kuukauteen. Hyvä Velsa! Tällasii lisää! Juoksen heti soittamaan kunhan saan tämän infernaalisen darran eka kärsittyä!

kiitos,kiitos.....on sua jo odoteltukin,paa haisemaan!!!!!!!
Kauas on pitkä matka........
kattilakettu
02.07.2007 19:18:03

Jos noita valmiita taustoja on yleisesti saatavilla käy hyvin nopeasti niin että ihmiset soittelevat useiden taustojen päälle soolot jo etukäteen valmiiksi ja lätkivät ne sitten samantien skabaan.

Oon kyllä itekin ihmetellynnä kun yleensä näillä jotka skabat voittaa on useimmilla suurinpiirtein tunnin parin sisällä lätkästynä uus skaba pystyyn taustoineen.

Ettei vaan olis tehty kansa valmiiks sooloineen päivineen jo hyvissä ajoin ja muilla on aikaa 2 päivää tehä omansa...8D..mutta tuskin kuitenkaan..kyllähän tän tason soittajilta soolo syntyy samantien....mutta on noissa hyvien taustojen teossa vaan oma hommansa...
@}-,--´--
kattilakettu
02.07.2007 19:20:42 (muokattu 02.07.2007 19:21:07)

Olis se jämerä kuulla mimmosen soolon toi COB:n Alexi Laiho vetäis tämmöseen
taustaan ....taitas muilla päätteet räjähtää silmille!!!!
@}-,--´--
velsa
02.07.2007 19:28:20

Ettei vaan olis tehty kansa valmiiks sooloineen päivineen jo hyvissä ajoin ja muilla on aikaa 2 päivää tehä omansa...8D..mutta tuskin kuitenkaan..kyllähän tän tason soittajilta soolo syntyy samantien....mutta on noissa hyvien taustojen teossa vaan oma hommansa...

Lopeta jo toi akkamainen piipitys ja rupee treenaa sitä sooloo........!!!
kattilakettu
02.07.2007 19:33:50

Lopeta jo toi akkamainen piipitys ja rupee treenaa sitä sooloo........!!!

Kato poju niin metsä vastaa ku sinne huudetaan.
Eikä mun tarvi sitä sooloa treenata.
Se on jo purkissa.
Tiä vaan viitinkö laittaa koko skabaan..kylä täsä piipittelee ihan jotkut muut hemmot....että ihan turhaan vetelet herneitä nenuus...
@}-,--´--
thomasgynn
02.07.2007 20:00:02
Itse pyytelin edelliseen skabaan taustaa mutta sain ainoastaan yhden tarjouksen

Voi olla, että jengi ei halunnut tehdä ratkaisuja, koska ei ollut sovittu sääntömuutoksista.

Tuota taustapoolia voisi kokeilla. Palvelimelle vaan hakemistoja eri tyylien nimillä ja voittaja vetäisee sieltä. Onhan siinä vaarana, että jotkut räimii soolot jo etukäteen ja näin menee tosiaan vähän maku ihan kuin Matt tuumi. Osa porukastahan taitaa arvostaa täällä suuresti sitä, että nykäistään soolo ykkösellä vähän kuin oltaisiin tositilanteessa lavalla. Se on ihailtavaa osaamista. Onko nämä kisat sitten niin tärkeitä niin monelle, että etukäteen viilaamisesta tulisi suuri ongelma?

Tietysti voitaisiin noudattaa Mattin esimerkkiä, että voittaja kysyy halutessaan onko taustoja ja sitten kytiksessä olevat lyövät ne palvelimelle.

Tommy the Catin ehdottama teemakierto olisi myös mukava idea.
Kun laulaa ei voi olla vihainen.
velsa
02.07.2007 20:19:30

Kato poju niin metsä vastaa ku sinne huudetaan.

siit onkin aikaa ku on pojaks kutsuttu,kiitos!!!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)