![]() 18.11.2009 13:49:16 | |
---|---|
Lennu: Tuleeko Pod Farm nykyään UX2:n mukana automatiskt? Jos nimittäin ei, niin kandee hakee Line6:n sivuilta se oitis, kun laitteen hankkii. Saa ilmaiseksi ja paljo kivampi ku Gearbox. Sanotaan nyt että mun mielestä siis. Juu, tulee mukana. Korvasivat sillä tuon Gearboxin näissä uusissa. | |
![]() 22.11.2009 12:32:06 | |
Jaahas, kasarin kutsu ei ole ollut kovin houkutteleva ainakaan osallistujamäärän perusteella. Tai sitten ei ole löytynyt niitä sopivia tennareita ym. tyylivaatteita asennoitumista varten. Mutta kosoltihan tässä on vielä sunnuntaifiilistelyyn aikaa. Ja osallistua saa ilman niitä tennareitakin. Se mitä tuleman pitää, pitää tuleman... | |
![]() 22.11.2009 19:31:31 | |
Jaahas, kasarin kutsu ei ole ollut kovin houkutteleva Taustassa ei ollu mitään vikaa. Itse asias 80-luvun telkkarisarjatunnaritaustoja sais olla enemmänki... :D Tää oli mukavan erilainen. "Why don't you just fuck off?" - Michael "Duff" McKagan | |
![]() 22.11.2009 20:22:15 | |
sumuhenkilö: Jaahas, kasarin kutsu ei ole ollut kovin houkutteleva ainakaan osallistujamäärän perusteella. Mikä lie, ehkä en vaan päässyt tuohon sointukiertoon sisälle tai siihen vaan oli vaikee keksiä mitään, joku äärimmäisen efektoitu Lukather-osasto kävi mielessä ja kokeilinkin sellasta, ei toiminut. Tai sitten ei ole löytynyt niitä sopivia tennareita ym. tyylivaatteita asennoitumista varten. Mutta kosoltihan tässä on vielä sunnuntaifiilistelyyn aikaa. Ja osallistua saa ilman niitä tennareitakin. Ei taida enää keretä ja on tuo saunakin lämpiämässä, ihan hyvä tausta, ei siinä mitään vikaa ole, taitaa olla vaan meikäläisellä nyt sellanen vaihe että ei vaan irtoa mitään oikeen mihinkään, masentava marraskuu tai orastava wanhuus...hoho! Vai oikso kenties neljän naisen kaa eläminen henkisesti niin raskasta että se syö miestä sisältäpäin vieden kaiken luomiskyvyn?Siis kyseessä on vaimo ja kolme tytärtä, 16v, 13v ja 8 v, lisäksi 2 poikaa, 18v ja 14v, ja KOIRA 1v!!!!HOHO! Iso perhe on hieno asia, mutta on siinä joskus kestämistäkin, puolin ja toisin;-) | |
![]() 22.11.2009 20:22:29 | |
Tausta on loistava, lainaa itteään melodisiin juttuihin siellä täällä. ihku | |
![]() 22.11.2009 22:02:46 (muokattu 22.11.2009 22:04:34) | |
WanhaWetäjä: Mikä lie, ehkä en vaan päässyt tuohon sointukiertoon sisälle tai siihen vaan oli vaikee keksiä mitään, joku äärimmäisen efektoitu Lukather-osasto kävi mielessä ja kokeilinkin sellasta, ei toiminut. Ei taida enää keretä ja on tuo saunakin lämpiämässä, ihan hyvä tausta, ei siinä mitään vikaa ole, taitaa olla vaan meikäläisellä nyt sellanen vaihe että ei vaan irtoa mitään oikeen mihinkään, masentava marraskuu tai orastava wanhuus...hoho! Vai oikso kenties neljän naisen kaa eläminen henkisesti niin raskasta että se syö miestä sisältäpäin vieden kaiken luomiskyvyn?Siis kyseessä on vaimo ja kolme tytärtä, 16v, 13v ja 8 v, lisäksi 2 poikaa, 18v ja 14v, ja KOIRA 1v!!!!HOHO! Iso perhe on hieno asia, mutta on siinä joskus kestämistäkin, puolin ja toisin;-) Tämmöisessä kasarimeiningissä on jotain elementtejä, jotka ei ehkä ihan heti natsaa kitaran kanssa. 80-luvun loppupuolen soundin kulmikkuus, rytmillinen ehdottomuus tms... (Tämä ihan vaan oman fiiliksen perusteella). Synalla soittelu natsaa ehkäpä helpommin. Saunan lämmittäminen ja saunominen sen sijaan natsaa aina, soittimesta riippumatta :) Kyl se marraskuun ankeus siitä kunnon löylyillä karisee. Tattis muillekin kommenteista ja Juzpelle tennarivertauksesta. Kohta pääsette sitten äänestämään. Se mitä tuleman pitää, pitää tuleman... | |
![]() 22.11.2009 22:25:21 | |
Skaban 186 äänestys käynnistetty. Tällä osallistujamäärällä selvittäneen äänestyksestä perjantai-iltaan mennessä. Se mitä tuleman pitää, pitää tuleman... | |
![]() 22.11.2009 22:40:22 | |
sumuhenkilö: Tämmöisessä kasarimeiningissä on jotain elementtejä, jotka ei ehkä ihan heti natsaa kitaran kanssa. 80-luvun loppupuolen soundin kulmikkuus, rytmillinen ehdottomuus tms... (Tämä ihan vaan oman fiiliksen perusteella). Synalla soittelu natsaa ehkäpä helpommin. Saunan lämmittäminen ja saunominen sen sijaan natsaa aina, soittimesta riippumatta :) Kyl se marraskuun ankeus siitä kunnon löylyillä karisee. Tattis muillekin kommenteista ja Juzpelle tennarivertauksesta. Kohta pääsette sitten äänestämään. Joo, veitpä sanat suustani, löylyt maistuivat ja olo on jees, tuopissa olutta ;-) Kuin myös tuo että taustassa toimis syna paremmin kuin skitta kävi mielessä, harmi että Podin "synat" ovat aika onnettomia ja skittaskabaan soitetaan skitalla, toki olis ollut mielenkiintosta kuulla mitä esmes Fuzzy Boner olis taikonut tuohon taustaan, tai no...sehän nyt taikoo mitä vaan mihin vaan ;-) Ei tässä mitään köysiä kaulaan olla ripustamassa, jos intoa ja aikaa riittää niin voishan nuo kuunnella ja arvionsa antaa, ja kai se soittointokin jostain taas tulee. | |
![]() 23.11.2009 08:41:07 | |
Juzpelle tennarivertauksesta Paitsi että purkkarit, mut enivei... kiitti virkistävästä taustasta. Pääsi oikeesti jopa hiukan kelaileen mitä/miten tohon soittas ja se se on hyvä merkki. "Why don't you just fuck off?" - Michael "Duff" McKagan | |
![]() 23.11.2009 10:34:45 (muokattu 23.11.2009 10:41:37) | |
Välillä oli ehkä taiminkien kanssa ihan pikkasta fibaa Mitä sekunti lukemaa tarkoitit? Jos se on eräs tietty kohta, mitä epäilen, niin se on tarkoitettu meneväksi soolossani juuri niinkuin soitin. Siinä 36s-39s Mikäli ei ollut kyse tästä, niin ne mitkä lähtee ei tasan ykkösellä jne. on myöskin juuri sellaisiksi tarkootettu. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton | |
![]() 23.11.2009 11:38:05 (muokattu 23.11.2009 11:41:17) | |
BigPapa: Mitä sekunti lukemaa tarkoitit? Jos se on eräs tietty kohta, mitä epäilen, niin se on tarkoitettu meneväksi soolossani juuri niinkuin soitin. Siinä 36s-39s Mikäli ei ollut kyse tästä, niin ne mitkä lähtee ei tasan ykkösellä jne. on myöskin juuri sellaisiksi tarkootettu. Siinä oli pari semmosta hetkeä, mitkä kuulosti mun korvaan vähän leebaavalta... mutta siis tosi vähän, mutta jotain piti kommentoitavaa keksiä :) Tarkkaa soittoahan tuo kokonaisuudessaan oli, mutta kohdissa 5-6s ja 20-23s tuli vähän semmonen fiilis, että menee nuotti tai pari vähän ohi. Voi kyllä olla tosiaan, että oot tarkoituksella soittanu ne nuin, mutta en vain sisäistä nuitten nuottien paikkaa... -Mikko | |
![]() 23.11.2009 11:48:23 | |
Ekespylly: Siinä oli pari semmosta hetkeä, mitkä kuulosti mun korvaan vähän leebaavalta... mutta siis tosi vähän, mutta jotain piti kommentoitavaa keksiä :) Tarkkaa soittoahan tuo kokonaisuudessaan oli, mutta kohdissa 5-6s ja 20-23s tuli vähän semmonen fiilis, että menee nuotti tai pari vähän ohi. Voi kyllä olla tosiaan, että oot tarkoituksella soittanu ne nuin, mutta en vain sisäistä nuitten nuottien paikkaa... -Mikko Juu tarkoituksella. Taitaa tossa alussa lähteä: yk-si ka-lähtee.....eli kakkosen loppuosiolla... For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton | |
![]() 23.11.2009 11:52:41 | |
Siinä oli pari semmosta hetkeä, mitkä kuulosti mun korvaan vähän leebaavalta... Mäkin otin korvat käteen... tässä mun haiseva mielipiteeni: Ihan alussa koko soolon toka ääni on vähä lahkeessa taimin osalta, samoin bendauslikki 'bout 23 sekunnin kohalla, tossa 32 sekunnin paikkeilla menee kans jotain vähä offisti. Loppulikissä on aika hassu rytminen kuvio, joskin kyllä menee taimissa ja mun mielestä kuulostaakin hyvältä. Ei kylläkään mun mielestä vaikuta lopputuloksen laatuun milläänlailla merkittävästi jos ei sitte asian tiimoilta ala oikeen pilkkua nussimaan... en mä ainakaan ekalla kuuntelulla osannu edes kiinnittää huomioo, joka varmaan tarkottaa sitä ettei kauheesti korvaan ottanu. "Why don't you just fuck off?" - Michael "Duff" McKagan | |
![]() 23.11.2009 11:57:23 (muokattu 23.11.2009 12:03:52) | |
Juzpe:Ihan alussa koko soolon toka ääni on vähä lahkeessa taimin osalta, samoin bendauslikki 'bout 23 sekunnin kohalla, tossa 32 sekunnin paikkeilla menee kans jotain vähä offisti. Loppulikissä on aika hassu rytminen kuvio, joskin kyllä menee taimissa ja mun mielestä kuulostaakin hyvältä. . Joo mut ei...kaikki on soittoon kuuluvaa juttua, tarkoituksella. Taitaa tossa alussa lähteä: yk-si ka-lähtee.....eli kakkosen loppuosiolla...ja siitä seuraa, että toka ääni ei ole aistittavissa tasaiskulle....omaa soittoa on huono vähän analysoida, ainakin mulla, mutta mun tapa soittaa on taaksepäin nojaava, joka ilmeisesti on tullut tuolta bluesin kautta. En kylläkään ajattele, että vedänpä noin, vaan kaikki tapahtuu soittaessa....ja mun mielestä kaiken ei edes tarvitse olla konemaisesti tasaiskuilla. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton | |
![]() 23.11.2009 12:06:38 (muokattu 23.11.2009 12:07:53) | |
kaikki on soittoon kuuluvaa juttua Joo tajusin kyllä tän. Mun korvaan se tarkkaan kuunneltuna "nojaa" sit ilmeisesti jotenki liikaa/liian vähä, sellasessa paikassa ja sellaseen suuntaan, että se hiukan hämää. Kyse on mielipide/tyyli/yms jutuista. Sä soitat niinku soitat ja ilmeisesti diggaat tehdä asiat niinku teet. Ja hyvä niin. "Why don't you just fuck off?" - Michael "Duff" McKagan | |
![]() 23.11.2009 13:10:51 | |
sumuhenkilö: Jaahas, kasarin kutsu ei ole ollut kovin houkutteleva ainakaan osallistujamäärän perusteella. Tausta oli sen verran sekava, että ainakin minulla oli vaikeuksia soittaa siihen mitään. Ei vaan osaa.. | |
![]() 23.11.2009 13:23:30 | |
Krice: Tausta oli sen verran sekava, että ainakin minulla oli vaikeuksia soittaa siihen mitään. Ei vaan osaa.. Joo oli mukavan haastava, huono juttu tosin on se että joutuu soittaessa miettimään vähän tavallista enemmän. Tämä näkyy ainakin meikäläisellä heti taimissa ja fraseerauksessa, touhusta katoaa sellainen rentous ja soolosta tulee vähän hermostuneen kuuloinen. Mutta tämä on todella hyvää treeniä, olen aina ihan tyytyväinen jos tausta on sellainen että joutuu enemmänkin plokkailemaan ja funtsimaan nuottivalintoja. Loppujen lopuksi siihenhän pyritään että pystyy "säveltämään lennosta" vähän monimutkaisempiakin melodioita ja silti vetämään ne tarkasti ja hyvällä tatsilla. http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg | |
![]() 23.11.2009 14:14:16 | |
Tausta oli todella haastava. Mutta tämmöstä pitäis kyllä soittaa enemmän, että pääsis paremmin irti totutuista patterneistaan. Sen takia mullakin tuli palautteessakin mainittua tasapaksuutta, kun joka nuotin oikeestaan joutui miettimään yksilötasolla :D Kricen sanoin, ei vaan osaa. Ja tosiaan, se rentous soittamiseen kahliutui mullakin sellaseen kasarin ehdottomuuteen, jota yritin kompensoida sitten fraseeraamalla yksittäisiä nuotteja, no eihän se oikeen jeesannu. Vaikeeta kamaa. Mulla pyöri silmissä kokoajan semmonen Top Gunin harjoituslentokohtaus, missä rullataan koneita kiitoradalla, ja senkin takia soitto oli tylsähköä 'tapettia'. Mutta hemmetin hienoa, tämmösiä lisää. [kokarek: En kehtaa tuhlata aikaani niiden kommentointiin kun et sinäkään ollut tuhlannut aikaa niiden säveltämiseen.] | |
![]() 23.11.2009 16:12:44 | |
Lennu: Tausta oli todella haastava. Mutta tämmöstä pitäis kyllä soittaa enemmän, että pääsis paremmin irti totutuista patterneistaan. Sen takia mullakin tuli palautteessakin mainittua tasapaksuutta, kun joka nuotin oikeestaan joutui miettimään yksilötasolla :D Kricen sanoin, ei vaan osaa. Ja tosiaan, se rentous soittamiseen kahliutui mullakin sellaseen kasarin ehdottomuuteen, jota yritin kompensoida sitten fraseeraamalla yksittäisiä nuotteja, no eihän se oikeen jeesannu. Vaikeeta kamaa. Mulla pyöri silmissä kokoajan semmonen Top Gunin harjoituslentokohtaus, missä rullataan koneita kiitoradalla, ja senkin takia soitto oli tylsähköä 'tapettia'. Mutta hemmetin hienoa, tämmösiä lisää. Joo nimenomaan, mieluummin erilaista muttei ihan extreme neoclassical sweep jazz ettei kärryillä pysy. :D Ne erilaiset taustat pistää ajattelee laatikon ulkopuolelle ja tulee enemmän erikoista jälkeä ja näin poispäin. Musta BigPapan ajotukset oli ihan kohillaan, välillä semmonen laid-back timing vai mikskäs ne sitä kuttuu. ihku | |
![]() 23.11.2009 16:57:56 (muokattu 23.11.2009 17:00:05) | |
Krice: Tausta oli sen verran sekava, että ainakin minulla oli vaikeuksia soittaa siihen mitään. Ei vaan osaa.. Tottapa hyvinkin, että tausta oli aika moni-ilmeinen ja tietyllä tapaa sekavakin. Olihan siihen ahdettu lyhyelle aikavälille vähän säkeistöä, nostatusta, kertsiä, lopetushässäkkää jne. Plus tietysti tuo taustan tarkoituksellisestikin hieman mekaaninen meininki. Ihan semmoinen leppoisa ja simppeli kasaripoljento oli mielessä tehdessä, mutta tulihan siitä hieman mutkikkaampi, ehkäpä mutkikkaampi kuin oli tarkoitus... Melko nopeastihan se tulikin väsättyä. apenaattori: Joo oli mukavan haastava, huono juttu tosin on se että joutuu soittaessa miettimään vähän tavallista enemmän. Tämä näkyy ainakin meikäläisellä heti taimissa ja fraseerauksessa, touhusta katoaa sellainen rentous ja soolosta tulee vähän hermostuneen kuuloinen. Olenpa tuumannut, että kaikki tasaista klikkiä vasten soitettu meininki kuulostaa helposti levottomalta. Levottomammalta kuin elävään bändimeininkiin verrattuna. Täydellisesti ylläpysyvä rytmi kun ei ole "luonnollinen" ja sen yhteydessä voi olla hankala kuulostaa luonnolliselta. Tämä lienee toki teille tuttu ilmiö, jahka olette klikkiä vastaan taistelleet. Tämä hankaluus ei toki ollut taustan tarkoitus alkuunkaan :) Tulipa mieleen (Off-topic), ihan kuriositeettina jos kasari vaan maistuu... Tämmöinen vähemmän sekava väsäelmä tuli väkerrettyä muinoin skabaan nro 127. Kasaria seesteisemmällä poljennolla: http://maihinnousu.net/s/?song_id=5966 Se mitä tuleman pitää, pitää tuleman... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)