Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 5115 116 117 118 119122 123 124 125 126
Manetti
02.07.2007 14:14:37
Tää on ollu jo useamman sivun ajan tällasta ihme piilovattuilua ja rotestia täällä jälkipyykissä... ku asia ois niinkin yksinkertainen, että nyt kun joku taitava tilu tai proge tai ihan mikä/kuka vaan muu kuin blues soittaja vetäs nyt vaan tohon yksinkertaseen hyvään toimivaan taustaan hyvän soolon ja nämä jotka käy täällä vaan säännöllisin väliajoin valittamassa käyttäis senkin energian tämän soolon äänestämiseen...niin täällä olisi seuraavassa skabassa "erilainen" tausta....

Säännöt on niin yksinkertaiset että niiden pitäisi kyllä kaikille mennä jakeluun ilman että joutuu rautalangasta vääntämään.

Olisi ihan hyvä nostaa se kissa nyt oikeasti pöydälle, pitää sitä siinä pöydällä jonkun aikaa ja puhua asiat suoraan....
...If something's hard to do, then it's not worth doing...
J.Hollström
02.07.2007 14:27:13
Ja ihan selkeesti näissä skaboissa tuntuis olevan muutama sellainen, että oli veto millainen tahansa niin pisteitä ei tipu.

Niin on. Munkin vedot on olleet ihan perkeleen kovia, mut ei vaan heru kaikilta pisteitä. Ihan epistä.

Mää oon tehnyt oman mustan listan excelille niistä, jotka ei äänestä mua, ei saa pisteitä minulta, ja vice versa.

Vakavammin puhuen, jonkun verran näihin osallistuneena (n. 60 kertaa) oon havaitsevani, että tänne on muodostumassa oma hymiö ja kolmen pisteen kerho, jotka jakelee pisteitä toisilleen (tai sitten se johtuu vaan siitä, että osallistujakaarti on vakiintunut). Jos kokeilis semmosta, että soittajat itse ei saa äänestää, niin tulos voisi olla erilainen, luonnollisesti. Mutta turha kai tässä on näistä inistä ja valittaa, mukavia skabojahan nää on, ja taustat on laadukkaita. Mun puolesta homma saa jatkua tälläisenaan. Näin sunnuntaibasistina ihmettelen vaan kuin paljon minäkin näitä pisteteitä olen näistä saanut kasaan, kun täällä on ihan oikeitakin kitaristeja kehissä.
Manetti
02.07.2007 14:45:23 (muokattu 02.07.2007 16:23:57)
Vakavammin puhuen, jonkun verran näihin osallistuneena (n. 60 kertaa) oon havaitsevani, että tänne on muodostumassa oma hymiö ja kolmen pisteen kerho, jotka jakelee pisteitä toisilleen (tai sitten se johtuu vaan siitä, että osallistujakaarti on vakiintunut). Jos kokeilis semmosta, että soittajat itse ei saa äänestää, niin tulos voisi olla erilainen, luonnollisesti. Mutta turha kai tässä on näistä inistä ja valittaa, mukavia skabojahan nää on, ja taustat on laadukkaita. Mun puolesta homma saa jatkua tälläisenaan. Näin sunnuntaibasistina ihmettelen vaan kuin paljon minäkin näitä pisteteitä olen näistä saanut kasaan, kun täällä on ihan oikeitakin kitaristeja kehissä.

Mä en oo osallistunu ku vasta 11 kertaa...ja musta tää on ollu tosi mukavaa...noi pisteet ja ranginktilastot ei merkitse mulle yhtikäs mitään, se taas merkitsee että saan palautetta semmosilta soittajilta joiden taitoa ja tyylitajua itse arvostan.

Se että pojoni menee aika usein samoille tyypeille johtuu siitä että tää on sooloskaba ja täällä annetaan pojoja semmoiselle soololle josta itse tykkää,(tai sitten olen ymmärtänyt tämän skaban idean täysin pieleen) ja mä nyt satun olemaan vanha ukko joka tykkään plyyssistä enemmän kuin jostain "tuskanparahduksesta" en edes osaa arvioida mikä on hyvä tai huono tilu/hevisoolo...se on vaan tosiasia.

Tosin annan mielelläni pojoja myös kannustusmielessä sellaisille aloittelijoille joilla on oikea asenne ja jotka valittamisen sijaan soittavat.

En mä kokis mitenkään oikeaksi tai reiluksi semmoista, et annanpa tolle tilutukselle nyt 3 pojoo et saadan seuraavaks jotain määrätyn genren edustajaa miellyttävä tausta.

Mutta hyvä että asioista "puhutaan" mun mielestä täällä on ollu viimeaikoina hiukan ahdistava ilmapiiri ja mun mielestä tän pitäisi olla mukavaa.
velsa
02.07.2007 14:46:27 (muokattu 02.07.2007 14:47:43)

Näin basistina ihmettelen vaan .....

no,tuossahan se tulikin.......8D
Kauas on pitkä matka........
J.Hollström
02.07.2007 14:51:05
no,tuossahan se tulikin.......8D

Älä mee muokkaamaan mun tekstiä. Se oli sunnuntaibasisti. Prkl.
thomasgynn
02.07.2007 14:56:14
En haluaisi toistaa itseäni, mutta aiemman kirjoitukseni tarkoitus oli herättää kehityskeskustelua, eikä olla nariseva pyörä. Mielestäni ilmoilla on ollut halukkuutta parantaa järjestelmää. Eihän ensimmäinen televisiokaan ollut värikuvalla. Erilaiset tyylit toisivat uusia kavereita kilpailuun ja sitä kautta lisää kirjavuutta.

Omilla taidoillani tuskin voitetaan kisaa lähiaikoina oli se sitten tyyliltään kantria tai westerniä. Ei kai tämän tarvitse olla "kukkulan kuningas" leikkiä, jossa yksi laji voi pysyä vaikka kuinka kauan vallalla? Eikös loppujen lopuksi ole kuitenkin sivuseikka mitä laatua kulloinkin tarjotaan jos on vaihteluakin?
Kun laulaa ei voi olla vihainen.
Manetti
02.07.2007 15:06:40 (muokattu 02.07.2007 15:16:26)
Ei kai tämän tarvitse olla "kukkulan kuningas" leikkiä, jossa yksi laji voi pysyä vaikka kuinka kauan vallalla? Eikös loppujen lopuksi ole kuitenkin sivuseikka mitä laatua kulloinkin tarjotaan jos on vaihteluakin?

no ei todellakaan..olen ihan samaa mieltä...mulle voittaminenkaan näissä skaboissa ei ole "se juttu" jota näistä haen.

Mut pitäskö näiden "jatkuvasti voittavien vanhojen bluesukkojen" sitte lopettaa skabailu? ei sekään ois kauheen reilua...ja miksiköhän ne samat aina vie sen voiton? (joka sekään ei edes pidä paikkaansa)
Tuskin siks et ne on kavereita ja haluu pyörittää jotain piiri pieni juttua. Minulta ne saa pojot sen takia et ne kuulostaa mun korviin hyviltä sooloilta, piste.

Mä en oo nähny yhtään näistä plues ukoista livenä enkä kaveeraa niiden kanssa, vaikka se voisi olla mukavaakin..saattaisin jopa vielä oppia niiltä jotain.

Tai...jos on mahdotonta sulattaa sitä et vanhat plues-äijät aina vallottaa mun hiekkalaatikon, niin miks ei voi perustaa omaa skabaa johon plues ukoilta on pääsy kielletty :)

No..täytyy toivoa että mä en ainakaan voita näitä skaboja koska mä en todellakaan osaa enkä kykene tekemään mitään hevi tahi tuskataustaa.

En haluaisi toistaa itseäni, mutta aiemman kirjoitukseni tarkoitus oli herättää kehityskeskustelua, eikä olla nariseva pyörä. Mielestäni ilmoilla on ollut halukkuutta parantaa järjestelmää

Mun mielestä systeemi toimii ihan hyvin...kongreettisia ehdotuksia vaan sitte kehiin, ja semmosia jotka voi oikeesti toteuttaa...
BigPapa
02.07.2007 15:09:20

ei vaan heru kaikilta pisteitä

Tästähän ei ollut kyse. Mulla on kai ollu niin p..koja kuin sit vähemmän p..koja vetoja näis mukana ja joskus ihan vitsejä. Mut mitä nyt on seuraillu niin muutama kiertää ko kissa kuumaa puuroo. Kukin tietty äänestää just sitä mistä diggaa. Mä diggaan hyviä sooloja. Tyyllillisesti istuvia sooloja ja hyväsoundisia sooloja. Mulla sit oo mitää mustaa listaa. Pisteitä annan ihan noiden kriteereiden perusteella. Ja kaiken parastahan näissä skaboissa on soittajakollegoiden kommentit, mikäli niitä heruu. Pitäs alkaa itekin heittään kommenttia mut kuka sen kestäis.
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
J.Hollström
02.07.2007 15:12:29
ja miksiköhän ne samat aina vie sen voiton?

Kun ne on niin koviii!!!!

Mutta ymmärrän kyllä sen niinkin, että jos taustat pyörii about viiden hengen voimin, niin ne samat herrat kyllä helposti harjaa näitä skabojakin. Tää on mun tulkinta aiheesta. Tosta all time taulukosta näkee nopeesti punasella ne jotka on voittaneet viime aikoina eniten. Sinne yläpäähän se vaan tuppaa aina heilahtamaan.
Manetti
02.07.2007 15:18:27 (muokattu 02.07.2007 15:20:01)
ja miksiköhän ne samat aina vie sen voiton?

Kun ne on niin koviii!!!!

No jos multa kysytään niin se on juuri näin.

Mä en noista taulukoista tiiä mitään mulla on korvat päässä (2 kpl) joilla kuuntelen et mikä on hyvä mikä ei.. Taulukkolskenta on taas asia erikseen.
J.Hollström
02.07.2007 15:19:16
Mut mitä nyt on seuraillu niin muutama kiertää ko kissa kuumaa puuroo.

Näissä tulee mukaan jo persoonakysymykset. Tarpeeksi kun täällä heiluttaa hetulaa ja vittuilee kaikille (niiku mä) niin ei kuule tuu pisteitäkään. Näin se vaan menee.
oiva tumpeloinen
02.07.2007 15:21:48
Näissä tulee mukaan jo persoonakysymykset. Tarpeeksi kun täällä heiluttaa hetulaa ja vittuilee kaikille (niiku mä) niin ei kuule tuu pisteitäkään. Näin se vaan menee.

Eiks näistä päästä vähän siihen, mitä on jo aiemminkin ehdotettu: se osallistuminen pitäisi saada anonyymiksi. Silloin pitäisi edes sen verran kuunnella, että kuulee sen v*ttumaisen jätkän tyylin, jotta voi jättää sen pisteittä.
Manetti
02.07.2007 15:22:25 (muokattu 02.07.2007 15:25:17)

Vedin tossa muutama skaba sitte mielestäni kautta aikojen parhaan plyyssoolon, pisteitä sain komeat 3 kpl....aina ei mee mielipiteet yksii.

..ja mulle edelleen yks vatun haile saanko mä pojoja johonkin taulukkoon vai en.

Persoonajutussa oon ihan samaa mieltä ..se on inhimillistä.
BigPapa
02.07.2007 15:24:02

Näissä tulee mukaan jo persoonakysymykset

Pitäsköhän järjestää persoonallisuustesti ennenko pääsee skabaamaan?...8DDD
J.Hollström
02.07.2007 15:24:47
Vedin tossa muutama skaba sitte mielestäni kautta aikojen parhaan plyyssoolon pisteitä sain komeat 3 kpl....aina ei mee mielipiteet yksii.

..ja mulle edelleen yks vatun haile sanko mä pojoja johonkin taulukkoon vai en.

Tosson ristiriita, jos kuitenkin olit harmissasi siitä kun sait vain 3 bojoo parhaasta soolostasi.
J.Hollström
02.07.2007 15:26:11
se osallistuminen pitäisi saada anonyymiksi.

Niin pitäs, mut kuka järkkää? Kauhee jobi.
Manetti
02.07.2007 15:26:28 (muokattu 02.07.2007 15:27:57)
Tosson ristiriita, jos kuitenkin olit harmissasi siitä kun sait vain 3 bojoo parhaasta soolostasi.

En mä ollu mitenkään harmissani siitä....suoraan sanoen ajattelin vaan et porukka ei nyt tajunnu tätä mun Albert Collins juttua.

(Tosiasiassa se ei varmaankaan ollu hyvä soolo kuin mun päässäni)
BigPapa
02.07.2007 15:27:21

Niin pitäs, mut kuka järkkää? Kauhee jobi.

Ja niinkuin sanottu jo aiemmin sekään ei paljoo auta koska tyylit ja tatsit kyllä tunnistaa.
oiva tumpeloinen
02.07.2007 15:31:28
Ja niinkuin sanottu jo aiemmin sekään ei paljoo auta koska tyylit ja tatsit kyllä tunnistaa.

Joka tapauksessa se laittaisi sen verran kuuntelemaan, että sen tatsin tunnistaa sieltä. Saattaisi joskus lipsahtaa vahingossa piste jollekin toiselle, jos jotain henkilöpisteitä harrastetaan.....

Toi käytännön järkkääminen on kyllä vaikeampi ongelma. Tai mä voisin tehdä sen muuten, mutta a) mä en tiedä, miten iso kotisivutila mulla on ja b) mulla ei ole hajuakaan, miten koko hässäkkä toimii.
BigPapa
02.07.2007 15:34:22 (muokattu 02.07.2007 15:34:30)

Joka tapauksessa se laittaisi sen verran kuuntelemaan, että sen tatsin tunnistaa sieltä. Saattaisi joskus lipsahtaa vahingossa piste jollekin toiselle, jos jotain henkilöpisteitä harrastetaan.....

Toi käytännön järkkääminen on kyllä vaikeampi ongelma. Tai mä voisin tehdä sen muuten, mutta a) mä en tiedä, miten iso kotisivutila mulla on ja b) mulla ei ole hajuakaan, miten koko hässäkkä toimii.

Joka tapauksessa nää tulee aina muutenkin kuunneltua ennenkuin pisteet menee jakoon.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)