Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 5110 111 112 113 114122 123 124 125 126
BigPapa
28.06.2007 20:43:47 (muokattu 28.06.2007 20:46:25)

Sun olis kyllä hyvä tulla harjaamaan välillä, kun kuiteskin homma taittuu, taustoja myöden. Lipo lipo.

No nythän sä lipasit oikein kunnolla ja kyllähän Ambituksen taidoilla tämmönen tausta menis ihan gloriöösisti...oliks hyvä lipo?
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
J.Hollström
28.06.2007 20:45:16
No nythän sä lipasit oikein kunnolla ja kyllähän Ambituksen taidoilla tämmönen tausta menis ihan gloriöösisti...oliks hyvä lipo?

Paras.

Hitto, ambitus vois kyllä vetää tohon semmotteet countrytilut että oksa pois.
BigPapa
28.06.2007 20:51:40 (muokattu 28.06.2007 20:53:51)

Missäs ne all time ränkingit nykyään majailee?

http://www.3mk.info/SooloSkaba_Ranking.htm

....8=O....
apenaattori
28.06.2007 21:06:12 (muokattu 28.06.2007 21:08:12)
Hitto, ambitus vois kyllä vetää tohon semmotteet countrytilut että oksa pois.

Samaa mietin minäkin. :-) Minusta sooloskaboissa vallitsee hyvä henki ja meininki, vaikka samat kaverit useimmiten skaboja pyörittävätkin. Se kyllä johtuu yksinkertaisesti siitä että nämä samat kaverit vetävät useimmiten kovimmat soolot. :-) Ja minä henkilökohtaisesti en kaipaa taustoilta mitään suuria haasteita, kun taidot eivät riitä mihinkään kovin hankalaan. Ymmärrän tietysti että joitakuita voi turhauttaa kun taitoa piisaisi mutta taustat tuntuvat tylsiltä. Itse olen kyllä pitänyt suuresti viimeaikojen taustoista. Pidetään skaba toiminnassa, tämä on mitä parhainta ajanvietettä ja opetusta.

kyllä siinä vähemmästäkin menee pupu pöksyyn ku ammattilaisten sooloja kuuntelee. Yritä nyt sen jälkeen osallistua :-)

Tämän takia en kuuntelekaan muiden sooloja ennenkuin osallistun. :-D
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
cbs
28.06.2007 21:17:44

Täytyy myöntää, että kolmen soinnun rok/bluus ei enää hirveästi uutta intoa puske, vaikka tahti välillä muuttuiskin. Ei makkeeta mahan täyveltä. Doh, sääntöjen puitteissa mennään. Hmm...missähän se Jucciz luuraa...
Hyvä soittaja soittaa vaikka saappaan varrella.
J.Hollström
28.06.2007 21:23:45
Hmm...missähän se Jucciz luuraa...

Tuollahan se melkein naapurissa haalii Les Pauleja ittelleen. Ei kerkee osallistumaan näihin karkeloihin kun on niin kovia keppejä kämppä täynnä ihailtavana.
BigPapa
28.06.2007 21:25:30 (muokattu 28.06.2007 21:25:55)

Täytyy myöntää, että kolmen soinnun rok/bluus ei enää hirveästi uutta intoa puske, vaikka tahti välillä muuttuiskin. Ei makkeeta mahan täyveltä. Doh, sääntöjen puitteissa mennään. Hmm...missähän se Jucciz luuraa...

Mut kyllä tää tänkin kertanen tausta vaan on helevetin hyvä....on se.....8)....ite vejin heti alta pois ettei tarvinnu alkaa miettiin että joku veti jotenkin....ja voiks täs ite vetää mitään....veetty mikä veetty....moon sanani sanonu....ja onhan täällä oikeestaan ollu loistavaa rocktaustaakin ihan lähiaikoina...;-)...
apenaattori
28.06.2007 21:29:31 (muokattu 28.06.2007 21:30:09)
Mut kyllä tää tänkin kertanen tausta vaan on helevetin hyvä....on se.....

Kyllä, nyt kun olisi ollut Gretsch, joku Fenderin putkicombo ja Brian Setzerin sormet niin olisin ollut tyytyväinen. :-)

E: Nyt on muuten meikäläisen viesteissä liikaa hymiötä. :-)
BigPapa
28.06.2007 21:32:19 (muokattu 28.06.2007 21:36:21)

Kyllä, nyt kun olisi ollut Gretsch, joku Fenderin putkicombo ja Brian Setzerin sormet niin olisin ollut tyytyväinen. :-)

E: Nyt on muuten meikäläisen viesteissä liikaa hymiötä. :-)

Mjaah - ite olisin ollu tyytyväinen kun olis ollu Leslie Westin kädet ja Les Paul Junior....
velsa
28.06.2007 21:44:06

..mut kyllä jokaisen tarinalla on oma arvonsa, oli hurja tai vähemmän hurja....mun mielestä...8)..

yks diggaa mutsist ja joku muu sen tyttärest.......vähän sama juttu noitten tarinoitten kanssa!!!!!
Kauas on pitkä matka........
BigPapa
28.06.2007 21:52:21 (muokattu 28.06.2007 21:52:33)

yks diggaa mutsist ja joku muu sen tyttärest.......vähän sama juttu noitten tarinoitten kanssa!!!!!

Täst unohtu selkeesti tyttärentyttäret ja isoäidit....8)...
apenaattori
28.06.2007 21:56:57 (muokattu 28.06.2007 21:57:09)
Mjaah - ite olisin ollu tyytyväinen kun olis ollu Leslie Westin kädet ja Les Paul Junior....

Albert Leen kätöset ja telekin olisi ollut ihan mukava.

E: Eiss telekuume vaan nousee.
Socialite
28.06.2007 22:53:01
Joo, menee perseennuollennaks nää jälkipyykit. Taustat on nykyään semmosii, että nuoriso (apenaattorii lukuunottamatta) ei osallistu.

Höpöhöpö ja huomenna lissee... Kuka täällä on muka niin iso herra, jonka persettä kenenkään tarvitsisi nuolla? Ei kukaan.

Alkaaks tää mennä tiluskabaks? Mie ainakin arvostan selkeesti selkeyttä...

"-Sovittiin, että tullaan pelleilemään mutta jätkät ottaa tosissaan"
Elikkäs mie ainakin vedän joka kerta enemmän tai vähemmän kieli poskessa nää "soolokilpailut" ja välillä (aina) karkaa mopo lapasesta.
Mut ei kai näitä kukaan hampaat irvessä hinkkaa sataa ottoa täydellisyyttä tavoitellen?
Huoletonta huviahan tämä on lomapäivien ratoksi ja samalla saattaa oppiakin jotain!

Ja kyllähän tätä rootstaustaa on ollu nyt niin monta kertaa, että se varmaan nuorisoa jonnii verran verottaa... vaikka hyviä taustoja ovat olleet.
Look at them yo-yo's
Urmas Potkuri
28.06.2007 23:21:44 (muokattu 28.06.2007 23:24:45)

Höpöhöpö ja huomenna lissee... Kuka täällä on muka niin iso herra, jonka persettä kenenkään tarvitsisi nuolla? Ei kukaan.

"-Sovittiin, että tullaan pelleilemään mutta jätkät ottaa tosissaan"
Elikkäs mie ainakin vedän joka kerta enemmän tai vähemmän kieli poskessa nää "soolokilpailut" ja välillä (aina) karkaa mopo lapasesta.
Mut ei kai näitä kukaan hampaat irvessä hinkkaa sataa ottoa täydellisyyttä tavoitellen?
Huoletonta huviahan tämä on lomapäivien ratoksi ja samalla saattaa oppiakin jotain!

Ja kyllähän tätä rootstaustaa on ollu nyt niin monta kertaa, että se varmaan nuorisoa jonnii verran verottaa... vaikka hyviä taustoja ovat olleet.

No jopahan oli asiaa asiallisesti. Yhdyn kirjoitukseen, mutte EN kirjoittajaan. ;P
Se tuo hupi on tärkeää ihan kaikissa elämään liittyvisä asioissa. Se vaan on helppo unohtaa. Saat lussan.

Edit: Helevata kun ei kestä kolmeakaan litraa punkkua juuva, kun noita virheitä pukkaa....
Ei ole murhetta, jota viini ja värähtelevä rautalanka ei lohduttaisi.
BigPapa
28.06.2007 23:43:49

No en ainaskaan minä....8)....kieli poskessa ja peukalo keskellä kämmentä ja aika nopeesti yleensä taustan tultua. Ei ehdi hinkkaamaan....hoho!!!
Ossi
29.06.2007 01:30:32

Meinasin tosiaankin heittää pyyhkeen kehään tällä kertaa, mutta konjakki teki temput! Pakko yrittää vääntää yksikseen jotain. Vaimo läks Valamoon jonnekin parempien ihmisten kursseille ja nyt eio käsille muuta tekemistä ku soittaminen :)

Nytpä on mikserissä pieni laavu mullekin. Olin havaitsevinani jossain vaiheessa, että sen linkin uudelleennimeämisessä tarvii tehdä jotain tällaiselle tavikselle outoja kyykkyhyppyjä?
GuitarManiac32
29.06.2007 06:10:29
Joo, menee perseennuollennaks nää jälkipyykit. Taustat on nykyään semmosii, että nuoriso (apenaattorii lukuunottamatta) ei osallistu. Pitäis saada jotain tilu vs. blues vääntöjä väliin niin tulis vähän sipinää ja sutinaa. Joskus oli ihan hyvää vääntöö...

Tuppaa olemaan iso osa nuorisosta vielä ns. aloittelijoita jo ihan iän takia.. kyllä siinä vähemmästäkin menee pupu pöksyyn ku ammattilaisten sooloja kuuntelee. Yritä nyt sen jälkeen osallistua :-)
Ja harvempi nykynuori kai bluesia kuuntelee/soittaa.. mulle ainakin jäänyt semmonen kuva, että osallistujia on enemmän noissa "erilaisemmissa" taustoissa. Mun mielestä bluesia on ihan helvetin vaikee soittaa.. varsinkaan hyvää sellasta.

Heh, mä varmaan kuulun vielä siihen nuorisoon joka sattuu pitämään bluesista ja soittamisesta, vaikka rankempaan suuntaan mennään koko ajan :/ Tai no, enhän mä enää niin nuori ole... mut olin ainakin :D
Linkit rakennuskuviini: http://img335.imageshack.us/gal.php?g=reunalistapetsitoinenkulma9zj.jpg ja http://www.mikseri.net/users/kuvat.php?id=110922
-AjA-
29.06.2007 11:16:29

Heh, mä varmaan kuulun vielä siihen nuorisoon joka sattuu pitämään bluesista ja soittamisesta, vaikka rankempaan suuntaan mennään koko ajan :/ Tai no, enhän mä enää niin nuori ole... mut olin ainakin :D

Joo, bluesia on kyl hemmetin kiva (yrittää) soittaa.. ei siinä mitään. Enkä mä sitä meinaa, että bluesissa jotain vikaa olis, mut ei kai se vaihtelukaan menoa haittais?

:-)
WanhaWetäjä
29.06.2007 11:55:34 (muokattu 29.06.2007 11:59:00)

Joo...mä taas oon witun wanha, en oo harrastanut aktiivisesti musan kuuntelua enää vuosikausiin, en osaa oikeen mitään genreä muuta kuin rutiini/kuulokuvien perusteella matkia sinneppäin, eli oon aiwan pihalla kaikesta mikä liittyy kitaransoittoon ja nykykitaristeihin, en oo myöskään treenannut vuosikymmeniin vakavasti, opiskeluajoista on kohta 30 vuotta... soitan huttua/iskelmää ammatikseni, en tosin kitaralla pelkästään...

Nää sooloskabat on saaneet mut innostuun kitaransoitosta uudelleen, nyt tuntus olevan intoa jopa alkaa tosissaan treenaan vielä wanhoilla päivillä!

Ihanne ois tietty kun ei tarvis tehdä enää yhtään huttukeikkaa, nuo keikat kun tuppaa tappaan sen soittamisen halun ja ilon eli viikko laivalla tietää sitten viikon soittamattomuutta himassa.

EDIT mulle passaa kaikenmoiset taustat, sitä on niin monenmoista joutunut soittaan että aina sitä jotain keksii...mutta tosiaan, vois olla harmonisesti rikkaampia juttuja vaihteeks, ja kai sitä jotain raskaampaakin pitäs olla, ainakin nuorisolle.
kattilakettu
29.06.2007 12:16:54 (muokattu 29.06.2007 18:04:42)

Hyviähän nää taustat on olleet kaiken kaikkiaan.
Mutta mikäs estäis pistämästä pystyyn tausta skabaa.
Siitä sit äännestettäis ja valittais seuraavan sooloskaban tausta..
Vois ainaski kokeilla kerran..vaikka muutenhan tää on toiminu vanhalla
systeemillä aivan okei..
..vaan enpä tiä..meikäläiseltä ei taitas syntyy mitään järkevää ku pitäs näillä
kone systeemeillä jotain rakentaa...ei oo riittävästi nou-hauta..

E:Heti koneetkin hajos ku hurjia ehotellaan..
@}-,--´--
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)