Lennu 08.06.2006 13:39:30 | |
---|
Maija Vilkkumaan kitaristilla on huono soundi kitarassaan. Mitä? Arlandassako huono soundi? No eikä oo. |
Lönnrot 08.06.2006 13:58:32 | |
---|
No kyllä sen Bogner-soundi livenä on ihmeen synkkä. Hello Kettle, my name is Pot. |
samsonov 08.06.2006 14:02:34 | |
---|
Zakk Wylde tuli nyt ekana mieleen. Niin Ozzyn kanssa soitellessa ja BLS:n materiaali. Varsinki BLS materiaalissa aivan pään räjäyttävää paskaa kitarasaundit. AC/DC riitelyä kommentoin sen verran, et miun mielestä AC/DC:n saundit on parhaita ikinä. All My Exes Live In Texas....And That's Why I Hang My Hat In Tennessee |
slx900 08.06.2006 15:37:08 | |
---|
Mikä teitä vaivaa? Puhutte ankarimmilla mahdollisilla adjektiiveilla maailman huippusoittajista. Lukella, Ac/dc:llä, Symphony X:llä tai ynkällä ei ole huono soundi. Menkääpä ensin itse studioon, ja selitelkää sitten demoanne ajanpuutteella. Olisipa tälle foorumille jokin asiallinen vaihtoehto, niin saatais narsistiset tyhjäpäät täältä pois möykkäämästä. Jos huonoa haluatte kuunnelkaa iskelmäradioita. ..ja menkää katsomaan livenä bändejä. Minuutin youtube -video tietokoneen kaiuttimista riittää tuomitsemaan G. Lynchin? Soundi tulee soittajasta, ei pelkästään sormista. Tarvitaan näkemystä, ja harjaantumista; heikommistakin kamoista voi saada asiallisen soundin. Useissa tapauksissa voisi puhua mitäänsanomattomista soundeista. Esimerkiksi monet suomalaiset heavy-bändit vääntävät sillä rectolla kaikki kolmeen kertaan narulle. Eipä tule liikaa luonnetta. ..Sinänsä hyvä vahvistin oikeissa näpeissä. Usein huomio kiinnittyy soundiin, kun biisi on tylsä. Eli 90% Suomalaisesta vitossointu-höyläyksestä. Ei riffejä, ei mitään kuunneltavaa. Lisätäänpä listaan J. liimatainen, jonka ohut ylisäröytetty pieru ei kuulu eikä kanna. |
Rypsolisti 08.06.2006 19:13:24 | |
---|
Mikä teitä vaivaa? Puhutte ankarimmilla mahdollisilla adjektiiveilla maailman huippusoittajista. Lukella, Ac/dc:llä, Symphony X:llä tai ynkällä ei ole huono soundi. Menkääpä ensin itse studioon, ja selitelkää sitten demoanne ajanpuutteella. Olisipa tälle foorumille jokin asiallinen vaihtoehto, niin saatais narsistiset tyhjäpäät täältä pois möykkäämästä. Jos huonoa haluatte kuunnelkaa iskelmäradioita. ..ja menkää katsomaan livenä bändejä. Minuutin youtube -video tietokoneen kaiuttimista riittää tuomitsemaan G. Lynchin? Soundi tulee soittajasta, ei pelkästään sormista. Tarvitaan näkemystä, ja harjaantumista; heikommistakin kamoista voi saada asiallisen soundin. Useissa tapauksissa voisi puhua mitäänsanomattomista soundeista. Esimerkiksi monet suomalaiset heavy-bändit vääntävät sillä rectolla kaikki kolmeen kertaan narulle. Eipä tule liikaa luonnetta. ..Sinänsä hyvä vahvistin oikeissa näpeissä. Usein huomio kiinnittyy soundiin, kun biisi on tylsä. Eli 90% Suomalaisesta vitossointu-höyläyksestä. Ei riffejä, ei mitään kuunneltavaa. Lisätäänpä listaan J. liimatainen, jonka ohut ylisäröytetty pieru ei kuulu eikä kanna. Olen osaltaan samaa mieltä sinun kanssa, mutta mielestäni maailman parhaita saa ja voi myös arvostella varsinkin jos voi jotenkin perustella kantansa ja nämä soundi jututhan ovat pitkälti mielipide asioita. On ehkä turha arvostella kenenkään kitaristin soundia yleisesti jos on vain pari biisiä kuullut. Monen kitaristin soundi on muuttunut erittäin paljon aikojen saatossa kuten esim. Yngwiellä, Petruccilla ja Lukella. Live soundeista sen verran että Petrucci ja Luke kuulosti todella hyviltä livenä kun taas Iron Maidenin soundi oli huomattavasti ''huonompi''. Tuohon voin yhtyä että tuntuu että monella metalli/heavy bändillä on aika mitäänsanomattomat/persoonattomat soundit, sinänsä siis ihan hyvät soundit mutta ei erotu joukosta. Toki voi olla sitäkin että kun itse ei ole kuin pari biisiä kuullut niin ei niin hyvin vielä kyseistä kitaristia tunne. En varmaan aluksi olisi Paul Gilberttiä tai Timo Tolkkia tunnistanut soundin perusteella mutta nyt kun on enemmän kuunnellut niin helposti tunnistaa soittajan jo vain soundin perusteella. |
Swing 08.06.2006 23:32:40 | |
---|
Luin koko ketjun läpi eikä kukaan maininnut tätä: Ry Cooderin soundi on minusta aina ollut ärsyttävän naukuva. Löytyykö ketään kuka pitää? |
Vasu 09.06.2006 00:07:23 | |
---|
Ry Cooder soittelee paljon "kissalaudalla" eli lapsteel kitaralla siittä lähtee kyllä aikas paljon naukumista muistuttava soundi. Itse kyllä pidän tuosta nauku soundista ja olen ajatellut jopa värkätä moisen soittopelin. |
Juustonaksu 09.06.2006 00:16:14 | |
---|
Nyt on meikäläisen muutettava hieman vanhoja mielipiteitäni: Kuuntelin tuossa hetken Vuorisen uudempaa kitarointia ja pakko sanoa, että on kamalan ohut ja tylsä soundi. Ei ole vissiin edes vaivauduttu tuplaamaan raitoja levylle. Ja nuo efektit ampuvat kyllä aika pahasti yli aina välillä. Toinen kamala soundi oli Thunderstonen sillä Ninolla, vai mikä sen nimi olikaan. :) Until We Touch the Burning Sun biisin soolosoundi on melko hirvittävää surinaa. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Twistyh 14.06.2006 14:37:16 | |
---|
Yngwie Malmsteenilla on kauheat soundit...Ei sitä kestä kuunnella vaikka kuinka söisi donitsia, ei pääse siihen tilaan että ymmärtäisi.. |
J.Hollström 14.06.2006 15:03:55 | |
---|
Mikä teitä vaivaa? Puhutte ankarimmilla mahdollisilla adjektiiveilla maailman huippusoittajista. Lukella, Ac/dc:llä, Symphony X:llä tai ynkällä ei ole huono soundi. Menkääpä ensin itse studioon, ja selitelkää sitten demoanne ajanpuutteella. Olisipa tälle foorumille jokin asiallinen vaihtoehto, niin saatais narsistiset tyhjäpäät täältä pois möykkäämästä... + Nasevasti laitettu. Plussaa tuli. |
Jäärä 15.06.2006 14:41:44 | |
---|
Pitää aina hämmästellä Randy Rhoadsin soundia vaikka häiskä olikin muuten pätevä. Korviin sattuu. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
Fin_Rocker 15.06.2006 15:30:28 (muokattu 15.06.2006 15:32:48) | |
---|
Iommilla on tosihuono kitarasaundi black sabbathin alkuvuosien levyillä.esimerkkinä kappaleet: Paranoid ja Black sabbath Toisaalta ne olivat aika 'erilaiset' saundit siihen aikaan kun Sabbath nousi kuuluisuuteen. |
Markley 16.06.2006 15:09:21 (muokattu 16.06.2006 15:12:58) | |
---|
Soundi on kuuntelijan korvassa ja kaikkien korvat ovat yhtä hyviä.. Mun korvan kuurottaa nopeesti Alexi Laiho HYI!! Mitä vain |
drlecter 16.06.2006 15:28:22 | |
---|
Mikä teitä vaivaa? Puhutte ankarimmilla mahdollisilla adjektiiveilla maailman huippusoittajista. Lukella, Ac/dc:llä, Symphony X:llä tai ynkällä ei ole huono soundi. Menkääpä ensin itse studioon, ja selitelkää sitten demoanne ajanpuutteella. Olisipa tälle foorumille jokin asiallinen vaihtoehto, niin saatais narsistiset tyhjäpäät täältä pois möykkäämästä. Jos huonoa haluatte kuunnelkaa iskelmäradioita. ..ja menkää katsomaan livenä bändejä. Minuutin youtube -video tietokoneen kaiuttimista riittää tuomitsemaan G. Lynchin? Soundi tulee soittajasta, ei pelkästään sormista. Tarvitaan näkemystä, ja harjaantumista; heikommistakin kamoista voi saada asiallisen soundin. Useissa tapauksissa voisi puhua mitäänsanomattomista soundeista. Esimerkiksi monet suomalaiset heavy-bändit vääntävät sillä rectolla kaikki kolmeen kertaan narulle. Eipä tule liikaa luonnetta. ..Sinänsä hyvä vahvistin oikeissa näpeissä. Usein huomio kiinnittyy soundiin, kun biisi on tylsä. Eli 90% Suomalaisesta vitossointu-höyläyksestä. Ei riffejä, ei mitään kuunneltavaa. Lisätäänpä listaan J. liimatainen, jonka ohut ylisäröytetty pieru ei kuulu eikä kanna. juuri näin! |
wright3 31.08.2006 17:19:13 | |
---|
Joo kyllä mä ainakin voin etsiä levykaupasta ei kaupallista musiikkia, tosin sitä ei niin hirveästi löydä mutta kun etsii tarpeeksi niin kyllä sitä tulee vastaan. Esim. Britney Spears, Green Day ja vastaavat on kaupallista paskaa, eli musiikkia jota tehdään rahan vuoksi. Semmoista musiikkia joka myy hyvin ja levy-yhtiöt tykkää. Esim. Liquid Tension Experiment, Andy Timmons, Toto, Symphony X ei ole kaupallista. Kehtaatkin käyttää Britneytä ja Green Dayta ees samassa lauseessa. Ja tiedoks sullekkin, Green Day ei oo mitää kaupallista paskaa. |
Karipiirto 31.08.2006 17:46:46 | |
---|
Ja tiedoks sullekkin, Green Day ei oo mitää kaupallista paskaa. Niin!!! Se on muuten vaan paskaaXD No jooh, mutta siis tämä orkesteri omaa kyllä harvinaisen turhat ja puuduttavat "muka"punk-saundit jotka eivät kyllä helli millään lailla ainakaan omaa korvaani. Vain jalasjärviset saavat haukkua Koskuetta. |
mr.bungle 31.08.2006 18:42:05 | |
---|
Ärsyttävin soundi on Terolla. bassolla hanuriin |
Juustonaksu 31.08.2006 18:58:30 | |
---|
Kuuntelen tässä Van Halenin - Panama biisiä ja jotenkin tylsä soundi. Tästä puuttuu muna. Yleensä tilanne on päinvastainen EVH:lla. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Milkop 31.08.2006 19:15:23 | |
---|
Kyllä se varmaan on mulla. Ainakin itse kärsin aina kuunnella omaa soittoa ja soundia, mutta touhu on silti niin kivaa että jaksan sitä tehdä. |
ravensoul 31.08.2006 19:35:43 | |
---|
Kellä ärsyttävin saundi? Helppo kysymys. Carlos Santana. Sitä ininää ei yksinkertaisesti pysty kuuntelemaan. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |