Tumppi. 08.10.2010 16:37:47 | |
---|
En tiiä käyttääkö joku muu tällasta mutta jos esimerkiksi soitan D:een tai C:een powereina iin lisään etusormen niin etä se painaa myös ylintä E-kieltä. Elikkäst D:een kohdalta painakin E:estä A:ata. Ymmärsköhän kukaan? No kuulostaa kuitenkin hienolta. |
Strangten 12.10.2010 02:57:02 (muokattu 12.10.2010 02:58:55) | |
---|
Tumppi.: En tiiä käyttääkö joku muu tällasta mutta jos esimerkiksi soitan D:een tai C:een powereina iin lisään etusormen niin etä se painaa myös ylintä E-kieltä. Elikkäst D:een kohdalta painakin E:estä A:ata. Ymmärsköhän kukaan? No kuulostaa kuitenkin hienolta. Meinaatko siis että soitat ala-E-kieleltä tuon A:n? Silloinhan siitä tulee viitossoinnun "kvinttikäännös", eli D5:n tapauksessa sävelet ovat A, D ja A. Murean kuuloisia vitossointuja tuolla tavalla kyllä saa, itse tykkään käyttää jos oikein rankan kuuloista junttausta haen. Edit: Koitan selventää, eli siis näinkö? D --7-- A --5-- E --5-- |
Tumppi. 15.10.2010 16:21:20 | |
---|
Siis näin esim kun soitat D-power chordin: G------7 D------7 A-5----- E-5----- Aika chrunchi soundi. Soiton opettajani sano et sitä käytetään metallican whiskey in the jarissa. |
Ramenia 17.12.2010 23:29:40 | |
---|
kid ego: Mulla ei ole tuosta kitarasta kokemusta, mutta kaulapainoiset kitarat tuppaavat tekemään noin. Sen mitä olen huomannut, niin niissä kitaroissa joissa hihnan yläpää kiinnittyy bodyyn kaulan taakse eikä "sarveen", kaula tuppaa valahtamaan helpommin alaspäin. Näin siis omalla kohdallani, ja kokemusta noista ei kauheasti kuitenkaan ole. Saman huomion olen tehnyt, itselläni Rhoads V-mallinen ja kaula lähtee tippumaan heti, jos ei käsi ole kaulalla. No, eipähän ainakaan hihnan pettäessä kitara tipu lattialle, kun tottuu pitämään kaulasta kiinni :D Tumppi.: Siis näin esim kun soitat D-power chordin: G------7 D------7 A-5----- E-5----- Aika chrunchi soundi. Soiton opettajani sano et sitä käytetään metallican whiskey in the jarissa. Aika monessakin biisissä löytyy tota, esimerkkeinä Mayhemin Freezing Moon ja Versaillesin Ascendead Master. Ei tosi metallisti tunteja tarvitse! |
Rakki35 06.08.2011 16:46:06 | |
---|
Kuka vittu senkin genren keksi? Pikkusiskon farkut, pandameikit |
Swan 06.08.2011 17:07:18 | |
---|
Rakki35: http://www.youtube.com/watch?v=cfpuDmn30GY&feature=related Miten toi 0:44 kohdassa oleva ääni tehdää. Oon jo pitkän aikaa miettiny, et jos joku viel viittii linkata semmosen laitteen joltain sivulta missä niitä myydään nii ois tosi kiva. Talkboxilla: http://www.thomann.de/fi/dunlop_heil_talk_box.htm Tuo on tuollainen laitos, joka kytketään vahvistimen ja kajarin väliin, ja josta ääni kulkee putkea pitkin soittajan suuhun, josta mikrofoni tuon ölinäefektin sitten poimii. Tuo siis tarvitsee PA:n kuuluakseen kunnolla. On olemassa sellaisiakin talkboxeja, jotka kytketään ennen vahvistinta, mutta ne ei kuulemma toimi ihan oletetunlaisesti. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
westcoast 05.10.2011 09:34:54 | |
---|
|
Jani92jani 08.10.2011 19:52:03 | |
---|
|
Tonski 05.11.2011 13:54:35 | |
---|
Jani92jani: Laitoin Yhen Lyhyen Arpeggio lickin tabeiks Beethovenin Kuutamo sonetin 3:sta osasta. Kuulustaa hyvältä kaikilla nopeuksilla joten aattelin jakaa sen täällä http://img18.imageshack.us/img18/4667/moonlight3.png Pari kysymystä: mitä aika-arvoja noi iskut ovat, mikä on tempo, eli nuotit myös näkyviin olis aika kova sana. |
Jani92jani 05.11.2011 22:49:23 (muokattu 05.11.2011 23:00:50) | |
---|
Tonski: Pari kysymystä: mitä aika-arvoja noi iskut ovat, mikä on tempo, eli nuotit myös näkyviin olis aika kova sana. Joo, sori. Okei tolla maalatulla alueella soitettas sointu ( G#,C#,E,G#) Mutta kun kitaralla soitetaan ite päädyin tollaseen ratkaisuun. Jos oikein muistan teos soitetaan Presto agitato tempolla. Presto= Nopea eli noin 170-200bpm, Mutta tolla nopeudella toi on kyllä aika vaikeata soitaa kitaralla, mutta kyllä se hyvältä kuulostaa hitaanpanakin. http://img716.imageshack.us/img716/6725/moonm.png |
baron 16.11.2011 23:25:36 | |
---|
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
japekitara 12.01.2012 17:37:40 | |
---|
Ihan vaan utlelen et, onks mitään tai tietääks ketään mitään kikkaa jolla sais (1999 syntyny) kaikkien leuat loksahtaan auki? :o -''ARE YOU REDY FOR RUMBLE?!''
-''NO I WANNA PLAY MY DAMN GUITAR
SO SHUT UP'' |
toxic 12.01.2012 18:36:27 | |
---|
japekitara: Ihan vaan utlelen et, onks mitään tai tietääks ketään mitään kikkaa jolla sais (1999 syntyny) kaikkien leuat loksahtaan auki? :o Heitä housut jalasta keskellä sooloa. |
japekitara 13.01.2012 14:37:58 | |
---|
toxic: Heitä housut jalasta keskellä sooloa. LoL Kiitti vinkistä... -''ARE YOU REDY FOR RUMBLE?!''
-''NO I WANNA PLAY MY DAMN GUITAR
SO SHUT UP'' |
Kaakka 04.02.2012 19:43:25 | |
---|
1999 ja housut kinttuihi.. ei toimi. Vedät plekulla kieliä pitkin ni on kavereillas kuset housussa. Mutta siirrytääs oikean soittamisen pariin. Eli onkos täällä minkä verran porukkaa joka tykkää/osaa näppäillä akkarilla ilman plekua? Itse löysin sen taidon hehkun äsken kun kaivoin landolan nurkasta pölyyntymästä. Soitin tälläistä hienoa "nuotiolaulua" johon olen soinnut muodostanut ajat sitten, mutta en ikinä ole osannut näppäillä sitä tuolleen hienosti: http://www.youtube.com/watch?v=mU1Sbk4VI9Y kohdassa 0:29 alkaa siis.. tuossa ei biisi kuulu koko mitassaan mutta tiedän suunnilleen miten se menee koko komeudessaan. Ennen vain räiskinyt menemään plekulla tuota, mutta äsken aloin harjoitella ihan näppäilemällä soittamista. Täysin uusi maailma avautu. Oikeassa kädessä ei minkäänlaista koordinaatio kykyä tollaseen toimintaa, mutta toisaalta kehitys on näin aluksi varsin nopeaa sillä sain säkeistön ja kertosäkeen rullaamaan vain hieman hitaammalla temmolla mitä tuossa on. Ja on se akustinen ihan toisen lainen soitin kuin sähkökitara. Äänen agressiivisuuteen saa vaikutettua helposti näppäilyn voimakkuudella, mikä tuossakin on aika tärkeää tunnelman saavuttamisesksi! Mukavaa touhua. Kukaan muu kokenut joskus vastaavaa? :) |
fender strat 06.02.2012 21:52:13 (muokattu 06.02.2012 21:53:42) | |
---|
Tietääkö joku sen tavan kun Costello soittaa Popeda Tahdotko mut tosiaan soolon yhdellä kädellä pelkästään oon ite yrittäny särö polkimien kanssa ja muuten mut en saa siitä soimaan muuta kun 2 ensimmäistä sointua niin viittiskö joku neuvoo miten se tehdään...tos on linkki http://www.youtube.com/watch?v=rrw_5-8QRwgRokrok!!! |
tender.insanity 07.02.2012 16:51:32 | |
---|
fender strat: Tietääkö joku sen tavan kun Costello soittaa Popeda Tahdotko mut tosiaan soolon yhdellä kädellä pelkästään oon ite yrittäny särö polkimien kanssa ja muuten mut en saa siitä soimaan muuta kun 2 ensimmäistä sointua niin viittiskö joku neuvoo miten se tehdään...tos on linkki http://www.youtube.com/watch?v=rrw_5-8QRwg Kovempi tatsi vain ja välillä voi vähän fuskata ja otelautakäden ylimääräisillä sormillä näpätä kieltä, jos ei muuten lähde. |
fender strat 07.02.2012 17:38:21 (muokattu 07.02.2012 17:41:31) | |
---|
Kiitti koitan testata:) Rokrok!!! |
fender strat 16.04.2012 18:06:51 | |
---|
Voisko joku neuvoa kuinka tehdään yliäänet? Rokrok!!!! |
Synestesia 04.07.2012 16:40:21 | |
---|
Mitenkäs, puhutaan alternate pikkauksessa outside- ja insidepikkauksesta kielten vaihdon yhteydessä. Kannattaako handlata molemmat hyvin, vai keskittyä toiseen näin kohtuullisen alkuvaiheessa soittouraa vielä? Itse suosin (monesta kitaristiystävästäni yllättäen) outside tapaa, ja inside ei tunnu kovinkaan luonnolliselta. Viisaat, avatkaa sanainen arkkunne! |