Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki III
1 2 3 4 5106 107 108 109 110122 123 124 125 126
BigPapa
25.08.2009 20:17:46

arppah8: Eihän noista Fuzzyn osallistumisista ole ennenkään älämölöä noussut, miksi nyt? Vai onko hiekkalaatikko jo liian pieni?

Munsta hieno veto ja silleen...toimii...mut ei se skeba oo, mut munsta jos joku haluu sitä äänestää niin se on ihan ok...
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin!
arppah8
25.08.2009 20:37:34

Mie oon jotenkin saanut Fuzzyn touhuista edellisten osallistumistensa perusteella sellaisen kuvan ettei sille oo tärkeää se että äänestääkö sitä joku. Kunhan hengaa mukana ja pitää hauskaa. Miusta se on aika jees. Vaikka eihän tää asia toisaalta mulle kuulu, en ehdi osallistua ite kuitenkaan.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
BigPapa
25.08.2009 20:55:51

arppah8: Mie oon jotenkin saanut Fuzzyn touhuista edellisten osallistumistensa perusteella sellaisen kuvan ettei sille oo tärkeää se että äänestääkö sitä joku. Kunhan hengaa mukana ja pitää hauskaa. Miusta se on aika jees. Vaikka eihän tää asia toisaalta mulle kuulu, en ehdi osallistua ite kuitenkaan.

Hauskanpitokin on ihan ok....
Fuzzy Boner
25.08.2009 22:47:26 (muokattu 25.08.2009 22:48:36)
arppah8: Mie oon jotenkin saanut Fuzzyn touhuista edellisten osallistumistensa perusteella sellaisen kuvan ettei sille oo tärkeää se että äänestääkö sitä joku. Kunhan hengaa mukana ja pitää hauskaa. Miusta se on aika jees. Vaikka eihän tää asia toisaalta mulle kuulu, en ehdi osallistua ite kuitenkaan.

Just näin! Mä voin olla jokerikortti, joka kerää hilpeyttä tai risuja, samapa tuo.

Olin vielä huppelissa ton tehny ja muisti palautui pätkittäin ja löysin tieni tähänki.

Varautukaa että osallistun jatkossaki, MUTTA älkää välittäkö. Treenin kannalta vaan säheltelen ja aina hauska hämmentää skebulaattorijäbien pakkaa. Palataan pilike silimäkulumassa.

FuzBo
arppah8
25.08.2009 22:58:22

Fuzzy Boner: Palataan pilike silimäkulumassa.

Tässon hyvä ohjenuora näihin soittoskaboihin. Ei tää touhu niin vakavaa ole.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Swan
25.08.2009 23:39:11
Nimensä mukaisesti sooloskaboja ei muilla instrumenttipalstoilla olekaan, joten kyllä munsta on kiipparisoolotkin erittäin legit ja tervetulleita. Vetihän Juccizkin kerran bassosoolon, eikä kukaan pannut hanttiin.
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
aalataur
26.08.2009 00:11:42 (muokattu 26.08.2009 00:13:44)

Swan: Nimensä mukaisesti sooloskaboja ei muilla instrumenttipalstoilla olekaan, joten kyllä munsta on kiipparisoolotkin erittäin legit ja tervetulleita. Vetihän Juccizkin kerran bassosoolon, eikä kukaan pannut hanttiin.

Ei ole vai? :o Outoa.. kyllähän kiippari on monessa tilubändissä ihan yhtä keskeinen soolosoitin kuin kitarakin. Vaikkei tämä näy ilmeisesti kosketinvirtuoosien endorsement-diileissä... Kyllähän tonne kosketinsoolokin mahtuu, varsinkin kun oli hyvä soolo. Tietysti se on vähän vaikea verrata kitarasooloon, koskettimilla voi tehdä niin erilaisia juttuja..
Anselmi83
26.08.2009 00:48:37
Krice: Vähän niinkuin osallistuisi piirrustuskisaan veistoksella. Ihan niinku jees, mutta hei dude, väärä kisa..

Mun mielestä se on vähän sama kuin osallistuisi piirrustuskisaan lyijykynän sijasta hiilivärillä. Eli kyllä sieltä löytyy samaa sisältöä kuin muiltakin, esim. rytmi, melodia ja harmonia.

Vaikka soitin olisikin eri, niin sitä musiikillista sisältöä voi silti verrata keskenään. Vertaillessa voi toki ottaa huomioon, että jotain asioita on teknisesti helpompi saada aikaiseksi kiippareilla, kuin myös päinvastoin.
Kampela77
26.08.2009 00:57:32
Voihan niitä sooloja miettiä vaikka siltä kannalta, että mikä istuu parhaiten taustaan. Vai onko liian absurdi idea?
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
hevikukko
26.08.2009 01:22:25 (muokattu 26.08.2009 09:42:20)
Vaikka soitin olisikin eri, niin sitä musiikillista sisältöä voi silti verrata keskenään. Vertaillessa voi toki ottaa huomioon, että jotain asioita on teknisesti helpompi saada aikaiseksi kiippareilla, kuin myös päinvastoin.

Voi voi voihan rähmä....tässä omaa mielipidettäni.

Mä lopetin kiipparien soiton tosissani teininä ja otin ne takasin pari vuotta sitten. Olin teininä parempi kuin nyt ja kitaraa koitan omaksua. En tiedä kumpaan ajan käyttäs, mutta taidan parantaa kiippareita ja opetella kitaraa :D
Oikeastaan on pakko opetella kitaraa, koska tuhlasin rahaa siihen tarpeeksi ja muutenkin se o nastaa ja uudempaa mulle.
Syntikan sooloon on helpompi laittaa selvyyttä, koska sormet ja tietokone tekee sen ja ääni on tasainen. Soundien vaihto vaatii näppäryyttä kesken soiton.....
Kitarassa on pakko omaksua myös kielien mahdollinen soiminen väärin ja kosketus (ajoitus myös). Kiippareissa pitää olla tatsia sormilla kuten kitarassa. Kitarassa täytyy olla sivu ja syvyys katsetta ja lisäksi pitää pikata/näppäillä oikein. Lisäksi kaikki särösäädöt tuottaa eri volumella lisää haastetta kosketusherkkyyteen ja pedaaleitakin pitää polkea.
Huh! tätähän vois jauhaa loputtomiin....mutta kitaraa on vaikeampi soittaa omasta mielestäni. En sano kuiteskaan, etteikö koskettimia olisi vaikea soittaa. Olisi kiva päästä kitaralla samalle tasolle ku olen koskettimien kanssa. Koskettimiinkin pääsin vain harjoittelemalla kakarasta lähtien, päivittäin. Se oli luonnollista silloin ja helpompi omaksua. Nykyään kaikki on vain mukavaa haastetta, siis molemmat.

Blaah, menee offtopiciksi. Sorry vaan pitkä sepostus ilmaa, jossa asiaakin toivottavasti.
Mitäs tähän nyt sanoisi ;)
Eddie
26.08.2009 10:59:23

Kampela77: Voihan niitä sooloja miettiä vaikka siltä kannalta, että mikä istuu parhaiten taustaan. Vai onko liian absurdi idea?

Mut tää on Kitarat: soittaminen - palsta. Älä nyt koita olla yhtään avomielinen.
Ostetaan soittotaito.
BigPapa
26.08.2009 11:02:24 (muokattu 26.08.2009 11:15:26)

Taitaapi WW:n uusvanha veto olla liian pitkä. 1.04 olis niinku tässä skabassa ja WW:llä 1.29. Ja onhan näistä ollu puhetta tuolla rootsinkin puolella että uusi veto olisi suotavampi. On mullakin toi rootspuolen veto tallessa, mut en sitä aikonut edes käyttää.
Swan
26.08.2009 12:02:05
Eddie: Mut tää on Kitarat: soittaminen - palsta. Älä nyt koita olla yhtään avomielinen.

Mut tää on sooloskaba, ei kitarasooloskaba. Muita sooloskaboja ei ole järkättykään.
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
Eddie
26.08.2009 12:22:47 (muokattu 26.08.2009 12:22:55)

Swan: Mut tää on sooloskaba, ei kitarasooloskaba. Muita sooloskaboja ei ole järkättykään.

Mutta tää Kitarat: soittaminen - palstalla...Nih.

Vaikka sarkasmiahan toi mun viesti oli, mutta kai nyt tajusit sen? Tai sit en tajunnut sun sarkasmia. Sarkasmi on taitolaji. :P Mutta jos nyt vaikka menis reenaan tän vääntämisen sijaan.
Ostetaan soittotaito.
WanhaWetäjä
26.08.2009 14:17:40

BigPapa: Taitaapi WW:n uusvanha veto olla liian pitkä. 1.04 olis niinku tässä skabassa ja WW:llä 1.29.

On, pitkä on, mutta siinä oli tosi hyvä lopetus!

Ja onhan näistä ollu puhetta tuolla rootsinkin puolella että uusi veto olisi suotavampi.

Jaa..no miksi sitten saa käyttää jo käytettyjä taustoja eri skaboissa mutta sooloja ei?Selitäs mulle tämä logiikka?

On mullakin toi rootspuolen veto tallessa, mut en sitä aikonut edes käyttää.

Soitatko sä jotenkin erilailla tohon taustaan NYT kun se ei ole roots-tausta?
No mitäs näistä, tämä on erittäinkin vakavamielistä touhua, joten poistin tuon vedon.
aalataur
26.08.2009 15:17:04

hevikukko: ...mutta kitaraa on vaikeampi soittaa omasta mielestäni.

Tätä mieltä oli myös Paul Gilbert. Mutta hän kertoi ko. videossa opettelevansa juttuja kitaralla mitä kosketinsoittajat tekevät ja laajentaa näin likkivarastoaan, vaikka ne joskus voivatkin olla todella hankalia toistaa kitaralla. Kosketinsoitin on vähän niin kuin täppäisi 10 sormella :P
Jucciz
26.08.2009 15:22:11
WanhaWetäjä: Soitatko sä jotenkin erilailla tohon taustaan NYT kun se ei ole roots-tausta?

Jostain syystä naurahdin tälle. Niinpä. ;)
BigPapa
26.08.2009 15:37:36 (muokattu 26.08.2009 15:43:36)

Jucciz: Jostain syystä naurahdin tälle. Niinpä. ;)

Aika turha naureskella. Soitan vaan eritavalla riippuen mikä sattuu päivän fiilis tai jopa päivän sisällä sen hetkinen fiilis olemaan, kuitenkin silleen kun ite soitan, ns. omalla tyylillä. Onkos siinä jotain naureskeltavaa? Sitäpaitsi ainahan täällä joku on kehottanu kokeilemaan uusiakin juttuja ja sama hemmo nyt sitten onkin naurahtelemassa. Eihän tässä oo paljon järkee, vai onko.
BigPapa
26.08.2009 15:51:59 (muokattu 26.08.2009 15:54:25)

Soitatko sä jotenkin erilailla tohon taustaan NYT kun se ei ole roots-tausta?

Soitan vaan eritavalla riippuen mikä sattuu päivän fiilis tai jopa päivän sisällä sen hetkinen fiilis olemaan, kuitenkin silleen kun ite soitan, ns. omalla tyylillä ja riippumatta siitä onko roots-tausta vai ei. Ehkä ei pitäis, kun alkaa olla tällästä juttua.
arc
26.08.2009 16:36:57
Jaa..no miksi sitten saa käyttää jo käytettyjä taustoja eri skaboissa mutta sooloja ei?Selitäs mulle tämä logiikka?

Musta tässä on aika selkeä ja yksinkertainen logiikka. Sooloista kilpaillaan, ei taustoista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)