Pipuli 18.08.2009 00:42:28 | |
---|
hevikukko: Poijaat. Seuraavassa skabassa en soita enää yhtään tilua, siis pelkkää fiilistä. Ei yhtään pikkausta enemmän kuin 2x putkeen, eikä legatoa yli 2-3:n nuotin. Särön pudotan 1/3 voimakkuudelle, siitä lähdetään liikkeelle. :D Perkele ku oli hauskaa kuiteskin repii verta plekusta. (Siis ainakin itselläni). Ei siitä tartte noin vaikeeta tehdä. Riittää kun pieraset kitaran mikkiin niin saat ainakin multa tuhat pinnaa. Whatever |
hevikukko 18.08.2009 01:29:15 (muokattu 18.08.2009 10:47:00) | |
---|
Ei siitä tartte noin vaikeeta tehdä. Riittää kun pieraset kitaran mikkiin niin saat ainakin multa tuhat pinnaa. Mikä kommentti tämä on??? Mitäs tähän nyt sanoisi ;) |
Jucciz 19.08.2009 09:16:09 | |
---|
Jucciz: Soundi pysyy hyvin läjässä eikä ole ylimallinnettu / efektoitu. Kiitosta. Gibson ES-335 -> Time Machine Boost -> Bogner Duende. Sennheiser e606:lla talteen ja jälkikäteen pieni delay + hitunen reverbiä. Kerrankin oli muu perhe sopivasti lenkillä ja pystyin ylipäätään osallistumaan ja vieläpä vetämään oikealla vahvistimella, eli eipä ollut yli- tai muullakaan tapaa mallinnettu. :) |
Norppa78 19.08.2009 10:04:31 | |
---|
Kiitosta. Gibson ES-335 -> Time Machine Boost -> Bogner Duende. Sennheiser e606:lla talteen ja jälkikäteen pieni delay + hitunen reverbiä. Kerrankin oli muu perhe sopivasti lenkillä ja pystyin ylipäätään osallistumaan ja vieläpä vetämään oikealla vahvistimella, eli eipä ollut yli- tai muullakaan tapaa mallinnettu. :) Totta turiset, tarvitsee myös jatkossa vetää vastaavissa skaboissa soolot bändikämpällä nupin kautta, eikä hieroa epätoivoisesti jostain podista soundia :). Hyvä lähtösoundi antaa ainakin itselle inspiraatiota aivan älyttömästi. |
BigPapa 19.08.2009 11:51:36 (muokattu 19.08.2009 11:56:26) | |
---|
BigPapa: Blueslickejä kovempaan tempoon ja kovalla säröllä, jännän kuuloista muttei tarpeeksi kasaria taustaan istuakseen. Hyvä kommentti apelta oikeesti, mut oisko sen nyt sit kuitenkin pitänyt olla just kasaria tähän taustaan, joka must oli ihan rökkänröll...sitä paitti soitan aina omalla tyylilläni oli vuosikymmen mikä tahansa - rokkänrollia ja blyyssiä vuodesta 1972..... Edit. Mun 80-luku meni bluesia soitellessa ja vähän toki rökänrölliikin... They say everything can be replaced
Yet every distance is not near
So I remember every face
Of every man who put me here.
I shall be released. |
Jzci 19.08.2009 12:16:20 | |
---|
Jzci: Haettu vähän liikaa erikoisuutta. Soitto on näppärää mutta ovelat nuottivalinnat eivät ole oikein tarpeeksi ovelia. Heh. Enpä minä tuossa oikein mitään tainut hakea. Taisi olla jopa ensimmäinen otto jossa vasta tutustuin koko taustaan että mitähän tähän vetäisi. Omasta mielestäni tuohon ottoon tarttui parhaiten sellainen räväkkä fiilis vaikka muutamat jutut olivat hieman... hmm "kyseenalaisia" :) |
apenaattori 19.08.2009 13:32:18 | |
---|
Jzci: Heh. Enpä minä tuossa oikein mitään tainut hakea. Taisi olla jopa ensimmäinen otto jossa vasta tutustuin koko taustaan että mitähän tähän vetäisi. Omasta mielestäni tuohon ottoon tarttui parhaiten sellainen räväkkä fiilis vaikka muutamat jutut olivat hieman... hmm "kyseenalaisia" :) Jeah sehän on vaan oikein että tulee kaikkea "kyseenalaista" matkaan mukaan. Kommentit siis kirjoitan aina kertakuuntelun perusteella suorana ajatusvirtana, ja koitan pitää yllä tiettyä kärkkäyttä ja kriittisyyttä jotta kommenteista olisi ehkä jotain hyötyäkin. http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
Vladi 19.08.2009 13:49:09 (muokattu 19.08.2009 13:49:17) | |
---|
Gary Field: Vladi: Tykkäsin ideasta, ehkä hieman enemmän ääniä punotuilta kieliltä? Entäs ku mulla on g-kielikin punottu? Kyllä se siitä. |
Gary Enfield 19.08.2009 14:26:09 (muokattu 19.08.2009 14:28:48) | |
---|
Vladi: Entäs ku mulla on g-kielikin punottu? Ai pahus. Sitten sun täytyy kurkottaa vaan vielä alemmas. Ei vaan, tykkäsin soitosta ja sen takia rupesin miettimään mihin suuntaan sitä itse veisin, ja mun g-kieli sattuu olemaan sileä. E: mikä on kun g-kielestä on niin vaikea vakavalla naamalla keskustella? |
Vladi 19.08.2009 14:43:52 | |
---|
gary field: Ai pahus. Sitten sun täytyy kurkottaa vaan vielä alemmas. Ei vaan, tykkäsin soitosta ja sen takia rupesin miettimään mihin suuntaan sitä itse veisin, ja mun g-kieli sattuu olemaan sileä. E: mikä on kun g-kielestä on niin vaikea vakavalla naamalla keskustella? Meinasin sanoa jotain g-kielestä mutta jääköön väliin nyt. Hassu huomio muuten tuosta vedostani: Kun nyt jälkikäteen olen sitä soitellut, tulee heti sellainen olo että olisin voinut vetää paljon vaikeampiakin juttuja. Oli ilmeisesti niin jännittävää äänittää tota sooloskabavetoa että ei lähteny ku perusjutut eikä nekään kaikki kunnolla. On se jännä. Kyllä se siitä. |
Tonski 19.08.2009 16:48:56 | |
---|
gary field: Tonski: hienoa vaivattomuutta, mutta kauhia kuunnella. +1 Kauheeta kuunnella äänityksen vai nuottivalintojen puolesta? :D ihku |
Gary Enfield 19.08.2009 17:22:58 | |
---|
Tonski: Kauheeta kuunnella äänityksen vai nuottivalintojen puolesta? :D Tuosta äänityksestä puhuin. Mulla huono äänitystaso vähän peittelee virheitä, mutta sinä voisit hyötyä asian korjaamisesta. |
I.S.S 19.08.2009 18:21:57 (muokattu 19.08.2009 18:29:17) | |
---|
Todella hienoja Vai-juttuja ja muutenkin hyvä veto. Muutama muukin oli löytänyt noita Vai-juttuja miun soolosta. Hassu homma, kun en tietoisesti mitään Vai-juttuja sinne sekaan soitellut...tuulikonekin oli pois päältä, röyhelöpaita pesussa ja naama suht peruslukemilla. Omasta mielestäni siinä oli enemmän ehkä Satrianialta pöllityä, ei siis Vailta. Satrianilta pöllimisestä puheenollen Lainasiksää Coldplaytä tosa? :) . Kieltämättä parin lämmittelyvedon aikana erehdyin soittamaan yks yhteen tätä Coldplay/Satriani plagiaattiviisua taustan "kertsin" aikana, mut koska miulla ei ole varaa oikeudenkäyntikuluihin, jätin sen suosiolla pois lopullisesti soolosta. Saattoihan siihen jäädä vähän samoja vivahteita, mikäli tähän kyseiseen kappaleeseen viittasit. "You know what they say Frank...speed kills." |
aalataur 19.08.2009 19:48:33 | |
---|
I.S.S: Muutama muukin oli löytänyt noita Vai-juttuja miun soolosta. Hassu homma, kun en tietoisesti mitään Vai-juttuja sinne sekaan soitellut...tuulikonekin oli pois päältä, röyhelöpaita pesussa ja naama suht peruslukemilla. Omasta mielestäni siinä oli enemmän ehkä Satrianialta pöllityä, ei siis Vailta. En mäkään kyllä mitään Vaihin viittaavaa siitä löytänyt. Ja tosta kasarihommasta, en mä nyt tiedä onko toi mitenkään erityisesti kasaritausta, ei mun mielestä. Rocktausta kylläkin. |
Norppa78 19.08.2009 20:36:47 | |
---|
En mäkään kyllä mitään Vaihin viittaavaa siitä löytänyt. Ja tosta kasarihommasta, en mä nyt tiedä onko toi mitenkään erityisesti kasaritausta, ei mun mielestä. Rocktausta kylläkin. Siis tuo taustahan oli soundeja myöten niin surfing with the alien -aikaista Satriania kuin olla ja voi :) .. ja tämähän on vaan todella positiivinen asia. |
BigPapa 19.08.2009 20:40:42 (muokattu 19.08.2009 20:41:32) | |
---|
Mie en oo pölliny keltään mittää, varsinkaan ns. kasareilta, ja sen kyllä kuulee. They say everything can be replaced
So I remember every face
I shall be released. |
hevikukko 19.08.2009 20:51:44 (muokattu 19.08.2009 21:51:44) | |
---|
Siis tuo taustahan oli soundeja myöten niin surfing with the alien -aikaista Satriania kuin olla ja voi :) .. ja tämähän on vaan todella positiivinen asia. Nytko se vasta aukesi...Satrianihan ei koskaan tiluta eikä käytä paljoa säröä, wahwahia..eihän? Mitäs tähän nyt sanoisi ;) |
Jucciz 19.08.2009 20:52:31 | |
---|
BigPapa: Mie en oo pölliny keltään mittää, varsinkaan ns. kasareilta, ja sen kyllä kuulee. No mut hei, sä kuulutkin niihin kitaristeihin, joilla jokainen soolo on erilainen, jolta pulppuaa uusia ideoita joka sekunti sillä hetkellä kun sormet koskettavat otelautaa. |
BigPapa 19.08.2009 20:57:41 (muokattu 19.08.2009 21:08:39) | |
---|
Jucciz: No mut hei, sä kuulutkin niihin kitaristeihin, joilla jokainen soolo on erilainen, jolta pulppuaa uusia ideoita joka sekunti sillä hetkellä kun sormet koskettavat otelautaa. Nii onki.... onks se sit ihan persiistä. Kai se o, höhö. Tuli tos vaan mieleen kun oli keikalla pitkii blues sooloja sillon ku Järvinen oli keikoilla meiän kaa, ni Hakalan Aikka, tää rumpali sano et ku te veätte aina tota samaa, ni siihen Järvinen totes:" mut eri paikkoihin". Niin se kuule sunki kaltasella nerolla Jucciz menee. Enkä haasta riitaa. Tai sit ei mee, mut se ei oo mun asia. joilla jokainen soolo on erilainen, jolta pulppuaa uusia ideoita joka sekunti sillä hetkellä kun sormet koskettavat otelautaa. Tääko sua Jucciz kaikertaa? Kumma homma kaiken kaikkiaan voisin ihmetellä, jos haluaisin, mut enpä ala ihmettelemään. Jatkan valitsemallani tiellä ja kiitos kaikista positiivisista kommenteista, mut ne ei ookaan tulleet Tampereen suunnalta, paitsi Jukin. Eikä silläkään oo mitään merkitystä mun elämääni. They say everything can be replaced
So I remember every face
I shall be released. |
Jucciz 19.08.2009 21:09:35 | |
---|
Mää en oo kommentoinu mitään - tai ei tossa ainakaan oo sanaakaan mun omaa tekstiä. Etkö sä allekirjoita sitä, mitä sun omilla sivuilla susta lukee? :) Ei tässä oo kuittailua pätkääkään. |