Super-Jari 02.06.2005 20:17:42 | |
---|
Yritä mielummin ängetä johonkin bändiin Tämä oli plussan arvoinen neuvo. Bändissä huomaa parhaiten mikä toimii ja mikä ei. Paitsi jos ei huomaa. Basisti on HIENO soitin
-Eemil |
havanna 02.06.2005 20:28:00 | |
---|
aloitetaampa alusta: soitin noin vuoden akustisella(sillon tällöin) ja sain vuos sitte sähkiksen. oon soittanu noin vuoden joka päivä noin 1-2h tai joskus enemmän. vasta tän viiko alus aloin kattelee noit sweeppejä ku näin yhes laihon livessä et se veteli niit:) niin oonko edelleenki paska:) |
Roitto 02.06.2005 20:30:50 | |
---|
niin oonko edelleenki paska:) Et olé. Olet soittanu vuoden verran sähkösellä etkä osaa sviippejä. So What? Tyhmä olet jos luulet sviippi taidolla määriteltävän kitaristin hyvyyden ja huonouden. Nyt pois maitosi selästä ja juo hevosesi!! |
havanna 02.06.2005 20:31:50 | |
---|
mutta haluaisin tietää mis vaihees te muut ootte alkanu opettelee niit |
Swan 02.06.2005 20:35:53 (muokattu 02.06.2005 20:40:00) | |
---|
niin oonko edelleenki paska:) Kahden vuoden soiton jälkeen en itse omistanut edes sähkökitaraa vielä. Eivät nuo sweepit edes niin tärkeitä ole, että ne pitäisi oppia saman tien. Jos nyt ensin hioisit alternatepikkaustasi suvereeniksi, niin sweepit todennäköisesti tulevat huomattavasti helpommiksi oppia tulevaisuudessa. Täytyy tunnustaa, että en itsekään hallitse sweeppejä täysin vielä. mutta haluaisin tietää mis vaihees te muut ootte alkanu opettelee niit Muistaakseni joskus tuossa vuonna 2002, kun Total Guitarissa Adrian Smith demonstroi yksinkertaisen kolmen kielen sweeppijutun. Itse asiassa se on tämän .ptb-tiedoston eka puolisko: http://koti.phnet.fi/swan/leevi/kol … kielen%20sweeppej%e4%20part%20I.ptb kalamies#26 >-)))> |
Cujo 02.06.2005 20:36:11 | |
---|
vasta tän viiko alus aloin kattelee noit sweeppejä ku näin yhes laihon livessä et se veteli niit:) No niin, asia ratkesi. Tuskinpa kukaan noita viikon harjoittelun jälkeen kovin hyvin osaa. Yst. vast. tälle palstalle ASAP. |
havanna 02.06.2005 20:37:26 | |
---|
luuliko joku et oon soittanu/harjotellu sweeppejä 2 vuotta??? :D |
wrshredder 02.06.2005 20:38:14 | |
---|
aloitetaampa alusta: soitin noin vuoden akustisella(sillon tällöin) ja sain vuos sitte sähkiksen. oon soittanu noin vuoden joka päivä noin 1-2h tai joskus enemmän. vasta tän viiko alus aloin kattelee noit sweeppejä ku näin yhes laihon livessä et se veteli niit:) niin oonko edelleenki paska:) Et oo paska.. oot vasta aloittelija siinä se. Harvat vetelee noita sweeppejä vuoden kokemuksella. Voit kattoo mun videot (taas niitä mainostetaan!) ,oon soittanu 6 vuotta sähkökitaraa ja tommoset oon saanu aikaan. Ja mitä hyötyä oli. Ei mitään! No ehkä sorminäppäryys parani, mutta siinä se.. Eli kannattaa hakeutua johonkin bändiin, niin ettei innostus sähkökitaraan lopahda. Tilutus bändissä on hyödyllisempää kuin tilutus yksinään kämpässä. Mä soitan muuten nykyään vallan klassista kitaraa, se on siistii.. "I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz |
Cujo 02.06.2005 20:39:54 | |
---|
luuliko joku et oon soittanu/harjotellu sweeppejä 2 vuotta??? :D En tietenkään... :) Mutta edes pidempään kuin vajaan viikon! Yst. vast. tälle palstalle ASAP. |
Wahi 02.06.2005 20:41:29 (muokattu 02.06.2005 20:41:48) | |
---|
niin, oonko hidas sweeppaamaan/huono soittaa jos oon soittanu 2v ja tää menee justjust?
-----------------5h9p5--------------- --------------7----------7------------ -----------6----------------6--------- --------7----------------------7------ -----9----------------------------9--- --------------------------------------- "Jep. Kannattaa unohtaa koko juttu, tuossa vaiheessa pitää osata jo vaikka mitä." "Ei sulle nyt kuule kunnian kukko laula, jos et osaa tota soittaa." Voi että! Harvoin nauraa näin paljon yksin himas! Ihan huippu ketju! jatkakaa... "Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page |
havanna 02.06.2005 20:42:21 | |
---|
no joo, en haluu lesoilla(jos on ees mitää lesoomisen aihetta:D:D:D) mut saan kaikki noi soitettuu mut tulee vaa niitä virheäänii :(. mikä auttais siihen? |
Swan 02.06.2005 20:46:15 | |
---|
no joo, en haluu lesoilla(jos on ees mitää lesoomisen aihetta:D:D:D) mut saan kaikki noi soitettuu mut tulee vaa niitä virheäänii :(. mikä auttais siihen? Pidä plekukättä aivan tallan tuntumassa hieman kielten päällä, että ne demppautuvat vähän. Yhtä lailla otelautakäden sormia kannattaa pitää sillä tavalla kumossa, että sormien kyljet koskettavat kevyesti kieliä, joita ei soiteta, sammuttaen ne. kalamies#26 >-)))> |
havanna 02.06.2005 20:46:43 | |
---|
-----------------12-15-12---------------- -------------13-----------13-------------- ---------12------------------12----------- -----14--------------------------14------- -15----------------------------------15--- ------------------------------------------- Jee! ny menee tääki! virheäänien kera tietysti:D |
havanna 02.06.2005 20:54:24 | |
---|
kysyisin sitä,et ku täl hetkel soitan, ni ku sweeppaan(yritän) ni jos demppaan kielii vähääkää ni niit ei kuule, joten: kannattaako soittaa sweeppei kumminki vähän dempaten vai siitä kohtaa mist nauhavälit just alkaa? se ainaki kuuluu |
Swan 02.06.2005 21:04:46 | |
---|
kannattaako soittaa sweeppei kumminki vähän dempaten vai siitä kohtaa mist nauhavälit just alkaa? se ainaki kuuluu Suosittelen ainakin tukemaan plekukättä tallaa vasten. Myös plekun kulmaa kieliin nähden kannattaa tarkkailla: mitä suorempi sen parempi. Muista, että kaikki liike tulee ranteesta. Postasin tuonne ylemmäs Power Tab -tiedoston, jossa on yksinkertainen kolmen kielen sweepharjoitus. Jos PT Editor -ohjelmaa ei vielä löydy, käypäs lataamassa tuolta: www.power-tab.net kalamies#26 >-)))> |
Ze Kink 02.06.2005 21:05:58 | |
---|
Vähän paha arvioida soittotaitoja jonkun tabin perusteella. Jostain soittonäytteestä voisi jotain sanoakin. Itse innostuin joskus tilutukseen hullaannuttuani sweeppien treenailemiseen, mutta enpä niitä koskaan oikein oppinut. Tulipa tuossa pari kuukautta sitten kitaratunnilla käytyä sweeppitekniikkaa, ja näin kävi että sweeppitaitoni parantuivat reilusti. En kuitenkaan osaa "sweepata", eli vedellä jotain kuuden kielen sweeppejä tempoon 200, mutta usein tulee vedettyä esim. puhtaalla sooloillessa noita rakeja, eli sweeppaan vaan alas. Nuo osaan sentään jotenkin puhtaasti, ja kehtaan niitä käyttää. Joskus ihan takaisinkin päin kehtaan tulla, mutten pahemmin osaa mitään kuvioita, lähinnä pari eri molli- ja duuriarpeggiota. Mutta, ei sweeppaaminen tosiaan välttämättä ole se oleellisin asia soittamisessa. Eivät kaikki hevikitaristitkaan osaa sweepata, esim. Zakk Wylden en ole koskaan kuullut sweeppaavan. Tietysti jos se tuntuu itsestä tärkeältä, niin kannattaahan sitä treenata. Ovat vaan pirun vaikeita nuo sweepit, useita vuosiahan noita on porukka hinkannut. Rölö |
secondarymind 02.06.2005 21:08:55 | |
---|
mutta haluaisin tietää mis vaihees te muut ootte alkanu opettelee niit 10+n vuoden soiton jälkeen (eli ehkä n. puoli vuotta sitten) aloin ekoja kertoja kokeilemaan sweeppejä. En osaa niitä, tosin en kovin ahkerasti niitä harjoittelekaan, kun en koe niitä juurikaan tarvitsevani. En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
Ze Kink 02.06.2005 21:09:33 | |
---|
Suosittelen ainakin tukemaan plekukättä tallaa vasten. Myös plekun kulmaa kieliin nähden kannattaa tarkkailla: mitä suorempi sen parempi. Muista, että kaikki liike tulee ranteesta. Lisättäköön että ei kannata puristaa plekua, sen olisi tarkoitus vain "pyyhkäistä" kielten yli. Vaikea selittää, mutta kyllä sen tajuaa. Itselläni oli nimenomaan aluksi ongelmana se, että pidin plekusta liian tiukasti kiinni, eikä sweepit luistaneet. Kitaranopettajani opetti, että sen otteen tiukkuuden voi testata pöydän kulmaan, kun pikkaat sitä ja pleku heiluu sormissa, niin ote on tarpeeksi löysä. Rölö |
havanna 02.06.2005 21:09:39 | |
---|
ne on kyllä todella vaikeita, siinä oot oikees, ja siin et ku vetää sen pelkän downstroke-osan ni se kuulostaa hyvält mut sit ku vetää upstrokee ni se alkaa kuulostaa vähä vempukalta=huonolta:) |
havanna 02.06.2005 21:26:41 | |
---|
no kannattaako tukee plektraa tallaa vaste jos tiluttaa jotai, muttei sweeppaa? |