Aihe: Hermot alkaa menemään kehityksen puolella
1 2
J.Hollström
20.04.2005 22:07:15
Tuosta kyllä täytyy antaa iso hoho: HOHO!!!

No kun meni ihan hohotteluksi niin opiskelin minäkin vanhoilla päivilläni vähän kitaransoittoterminologiaa (kun joku varta vasten oli nostanut aiheen tonne ylös) että mitä jännittävää se "alternate picking" oikeen on:

Plektralla soittaminen vuorotellen alas- ja ylöspäin. Eli jokainen kädenliike tuottaa yhden sävelen.

Voisin kyllä itsekin todeta että HOHO!!!

Kyllähän toi nyt nippa nappa taittuu, voi helevettilääne... En minä silti jaksa rueta opettelemaan mitään nimiä näille jutuille, kuuntelen biisin ja soitan perässä, oli se sitten pikattu vaikka munan päällä menemään... ;o)
Rock'n'roll forever man...
Sir Härö
21.04.2005 14:36:16
Juu, kolme vuotta olen aktiivisesti soittanut. Lähes itseoppinut.

Siis soittaisin mielelläni jotain muuta vähän aikaa, mutta ongelma on se, että kun soittelen just jotain vuorenpeikkojen tanssia, niin juuri siitä saan inspiraation johonkin hienolta tai huvittavalta kuulostavaan riffiin.

Omaa soittoani olen nauhoittanut TODELLA paljon ja bändin kanssa nauhoitetaan jotain lähes jokatoinen viikko.

Bändimme basisti, joka on soittanut kitaraa 11(?) vuotta, sanoo että olen uskomattoman nopea oppimaan ja osaan paljon soittokokemukseeni nähden.

Ja tuota economy tai alternate pickingiä reenaan vain jotta osaisin enemmän eri soittotyylejä. Olen rytmikitaristi, joten paljoakaan en bändin kanssa soitellessa mitään nopeita juoksutuksia tarvitse.

En myöskään opettele toisten bändien biisejä alusta loppuun, vaan opettelen vain hieman jonka jälkeen kokeilen vastaavaa juttua omiin biiseihin.

Mutta on muuten kiva kuulla että mulla on samiksia(Ärsyttävä pissis(tm)hymiö)
Häröys#1 Härödys Mahtavus
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)