Aihe: Millä korvata soittaminen?
1 2 3
Ze Kink
01.04.2005 23:39:04
Jos tämä on totta, pyydän mitä nöyrimmin anteeksi, mutta jotenkin on semmonen tunne, että meidän tilukeisari on nyt aprillituulella...

näin minullekkin tuli mieleen :S
Krice
02.04.2005 02:14:52

Ainahan voi alkaa laulamaan. On käväissyt itselläkin mielessä kun soittaminen ei vaan suju ottaakseen.
Titares
02.04.2005 09:00:06 (muokattu 03.04.2005 06:31:55)
... hups
Titares
02.04.2005 09:20:12 (muokattu 03.04.2005 06:32:33)
Hei mutta yksikätinen kosketinsoittaja pärjää nykyisin ihan hyvin. Taustat voi ensin tehdä valmiiksi samalla kädellä, eikä PC-hommissa välttämättä tarvitse kuin hiirikättä. Katso mitä Koskettimet-sivulta löytyy.

Tai sitten voit hankkia Adrenalinn-nimisen kitaralaitteen, joka pistää rytmin kulkemaan ilman rämpytystäkin:
http://www.rogerlinndesign.com/products/adrenalinn2.shtml
http://www.rogerlinndesign.com/Harmony_Central_A2_video_messe04.ram

Ja tutustua MIDIin ja ohjata sitä vaikka kitaralla:
http://www.yamaha-europe.com/yamaha … uitar_midi_converter/G50/index.html

Yksikätinen virtuoosi:http://www.cretan-music.gr/manasakis.htm

Voitko soittaa toisella kädellä edes slide-kitaraa?
JS
02.04.2005 12:01:31
Kyllä tää nyt alkaa näyttää siltä että pakko antaa se käsi fileroitavaksi jo ihan oman mielenterveyden takia. Ei tästä elämisestä muuten tule yhtään mitään. Ahdistaa vaan niin perkeleesti koko oleminen. Kun mä joskus toivon mukaan olen soittokunnossa niin mä vannon että mä omistaudun kokonaan musiikille. Mä alan analysoida mun ja gurujen tekniikkaa ja suunnittelen mahollisimman tehokkaan harjotusohjelman sitä päivää varten. Ja nythän mulla on täydellinen tilaisuus keskittyä kunnolla pikkaamiseen. Tähän asti on soitettu kun se on kivaa. Nyt loppuu perkele leikkiminen. Katotaan miten kovaa se äänivalli murtuu...
"A lot of guitar players - when they play fast - they play repeti.. repe.. rep... repetitions" - Yngwie J. Malmsteen Avatar by Jackson Dinky kalamies#20 >-)))>
...And Justice For All
02.04.2005 12:16:03
Kyllä tää nyt alkaa näyttää siltä että pakko antaa se käsi fileroitavaksi jo ihan oman mielenterveyden takia. Ei tästä elämisestä muuten tule yhtään mitään. Ahdistaa vaan niin perkeleesti koko oleminen. Kun mä joskus toivon mukaan olen soittokunnossa niin mä vannon että mä omistaudun kokonaan musiikille. Mä alan analysoida mun ja gurujen tekniikkaa ja suunnittelen mahollisimman tehokkaan harjotusohjelman sitä päivää varten. Ja nythän mulla on täydellinen tilaisuus keskittyä kunnolla pikkaamiseen. Tähän asti on soitettu kun se on kivaa. Nyt loppuu perkele leikkiminen. Katotaan miten kovaa se äänivalli murtuu...

Oikeen ratkasun teit.
Pyydät leikkaukseen semmoset mömmöt että norsukin halvaantuu, ei se satu!
Mä en ite pystyis elään ilman soittamista, toivon että paranet!
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
Twist
02.04.2005 12:19:00
Eikös ne ihan nukuta sut jos ne leikkaa sun kädestäs jotain? En usko että ite haluaisin olla hereillä ku ne jotain leikkaisi minulta pois.
Rest in peace Darrell "Dimebag" Abbott... Revolution is your name 1966-2004
gypsi
02.04.2005 12:32:30
Eikös ne ihan nukuta sut jos ne leikkaa sun kädestäs jotain? En usko että ite haluaisin olla hereillä ku ne jotain leikkaisi minulta pois.

Jotkut leikkaukset tehdään paikallispuudutuksella. Itse kyllä haluaisin mieluummin nukutuksen.
JS
02.04.2005 12:38:12

Samapa tuo, mä ainakin pyörryn jos eivät nukuta...
So Sayeth the Dark Lord Of Shred kalamies#20 >-)))>
Joees
02.04.2005 12:45:50
Samapa tuo, mä ainakin pyörryn jos eivät nukuta...

Noniin, ajaa saman asian ;) ... Onnea matkaan ja toivottavasti käsi tulee kuntoon.
Groooove is in heart!
Rapido
02.04.2005 13:13:03

Tuo on juuri oikea asenne. "Ei mitään pahaa, ettei jotain hyvää" on ehkä, ja paskat,ei ehkä vaan on turhan korni sanonta tähän tapaukseen, mutta nyt sulla on tosiaan aikaa vaikka uudenlaiseen musiikkiin tutustumiseen ja teorian opiskeluun, ja muuhun sekalaiseen musiikilliseen aktiviteettiin. Tässä välissähän sä ehdit hommaamaan uuden kotisivun johon sitte laitat niitä videoita kun käsi on kunnossa. Ei muuta kun onnea operaatioon.
E-Doorisen tiluttaminen ei ole vastoin monien parempaa käsitystä sen sivistyneempää kuin A-Harmonisen mollin tiluttaminen. -Minä itse
Snowblind
02.04.2005 13:59:30

Ja jos ei kättä saa kuntoon niin voithan aina ryhtyä yksikätiseksi pianistiksi.
"Many musicians have dreamed of compact technological boxes, inside which all audible sounds, including noise, would be ready to come forth at the command of the composer" - John Cage 1942
Jucciz
02.04.2005 16:01:24
Uskonveljen neuvo: turha kiroilu sikseen ja kättä ristiin. Voi olla että ei auta, mutta ei varmasti ainakaan pahennakaan tilannetta. Ennenkin ovat sairaat parantuneet ja sokeat saaneet näkönsä, miksei siis myös kitaristi saisi kätensä takaisin soittokuntoon? Kävihän tuossa taannoin muun muassa Dave Mustainelle niin, että mies oli pitkän aikaa soittokyvytön, mutta kuntoutui lopulta hyvin.

Voimia ja jaksamista toivottelen.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
gypsi
02.04.2005 16:03:29 (muokattu 02.04.2005 16:03:41)
Jos ei kättä saa kuntoon niin voithan aina ryhtyä yksikätiseksi rosvoksi.
Urmas Potkuri
02.04.2005 18:56:11 (muokattu 03.04.2005 04:11:44)

Vakava paikka tuo. Ollut ittellä vasen kämmen halki. Tapaturmaisesti. Meni parikuukautta. Vasen käsi muistutti pesäpalloräpylää. Opettelin sinäaikana näppäilytekniikkaa.
Siis oikankäden sormisoittoa. On tuo ruostunut jo nyt, niin kuin kaikki muukin. Mutta kyllä ne tohtorit sen käden kuntoon saa. Suuri muinainen jazz-legenda Django Reinhardt
loukkasi vasemman kätensä tulipalossa peruuttamattomasti ja pystyi käyttämään vain vasemman käden etu- ja keskisormea täysipainoisesti. Kaksi muuta sormea pysyvästi koukistuneina. Mies kehitti oman soittotekniikkansa, jossa on tekemistä tervekätisille huippukitaristeillekkin. Niin että mikset sinä? Onnea.
Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni?
kimurantti1
03.04.2005 01:07:17
Uskonveljen neuvo: turha kiroilu sikseen ja kättä ristiin. Voi olla että ei auta, mutta ei varmasti ainakaan pahennakaan tilannetta. Ennenkin ovat sairaat parantuneet ja sokeat saaneet näkönsä, miksei siis myös kitaristi saisi kätensä takaisin soittokuntoon? Kävihän tuossa taannoin muun muassa Dave Mustainelle niin, että mies oli pitkän aikaa soittokyvytön, mutta kuntoutui lopulta hyvin.

Voimia ja jaksamista toivottelen.

Nyt kysymys kuuluukin: Miten Jucciz otti esimerkiksi Megadethin kitaristin...=)
Metronomi on basistin paras ystävä.
Squieri
03.04.2005 10:30:33
osta huuliharppu
Spike
03.04.2005 10:55:09
Jotkut leikkaukset tehdään paikallispuudutuksella. Itse kyllä haluaisin mieluummin nukutuksen.

Ihan sama kumpi. Et kuitenkaan nää ite sitä leikkausta, etkä tunne mitään. Jotkut luun poraamiset voi tuntuu selkärangas, mut muuten ite leikkaus on aika nopee ja kivuton. Enemmän se sairaalassaolo alkaa ottamaan päähän.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
BeeKoo
03.04.2005 11:27:56
Nyt kysymys kuuluukin: Miten Jucciz otti esimerkiksi Megadethin kitaristin...=)

Ja jatkokysymys älypäille: Miksei ottaisi?

Muusikoiden.netin nuorten kitaristinalkujen oma isähahmohan on kyllästymiseen saakka teroittanut olevansa musiikin suhteen aina suu auki. Kaikkiruokainen hän ei silti ole.
"Myth: if I practice with a metronome and crank it up a few notches every day I'll be playing like blazes in a few weeks. Fact: If this really worked everyone would be doing it."
gypsi
03.04.2005 14:23:09
Ihan sama kumpi. Et kuitenkaan nää ite sitä leikkausta, etkä tunne mitään.

Tiedän. Mutta haluaisin silti nukutuksen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)