Aihe: Petrucci soololevyn näytteet.
1 2
Brian May jr.
09.03.2005 14:08:17
Ei juma...itse en ole paljoa yhtään kuullut Satrianin tuotantoa, mutta osasin silti yhdistää Curven siihen!

Kaipa tuo lajissaan ihan ok kamaa on.(kuuntelin ne kolme pätkää tuolta linkistä) Mutta itseeni se ei iske.
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
Kimmo72
14.04.2005 19:31:56
No tässä sitä kuuntelen ja kyllähän tää esim. Vain uusimman päihittää 11-0. Paljon melodisempaa meininkiä. Suorastaan pirteää. Tää on hyvä.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
-Aleksi-
14.04.2005 19:49:19
Linkki ei toimi mulla :S Mistä pääsis kuunteleen noita ton /www.petrucciforum.com etusivun kautta?
Kimmo72
14.04.2005 20:10:29
Linkki ei toimi mulla :S Mistä pääsis kuunteleen noita ton /www.petrucciforum.com etusivun kautta?

Ei toimi mullakaan. Mä kuuntelen sitä levyy..
Cucumber?
14.04.2005 20:58:13
Itse pidän Petruccin soitosta paljonkin, ja ei kyllä Satriani tule ihan heti mieleen soitannasta. On niillä sen verran erilainen tyyli soitella kuitenkin. Siltikin soololevy oli hieman pettymys jos vertaa esim. liquid tensioniin. Ja kyllä mielestäni Petruccilla on paitsi tekniikka hallussaan niin osaapa myös fiilistellä (ok jossain piiseissä on silkkaa tilua mutta ei suinkaan kaikissa). Ja aina kun täällä on puhetta jostain kitara"sankarista" niin tulee asiattomia kommentteja, noh mielipiteensä kullakin mutta onko sitä aina pakko toitottaa (varsinkaan totuutena).
Cucumber?
14.04.2005 21:02:32
No ok kyllä tuo curve satrianin tuotoksia kieltämättä muistuttaa. Mutta muuten kyllä eiei. Ja onhan se kiva että ihmisillä on mielipiteitä hihi...
Kimmo72
14.04.2005 21:19:15
Itse pidän Petruccin soitosta paljonkin, ja ei kyllä Satriani tule ihan heti mieleen soitannasta. On niillä sen verran erilainen tyyli soitella kuitenkin. Siltikin soololevy oli hieman pettymys jos vertaa esim. liquid tensioniin. Ja kyllä mielestäni Petruccilla on paitsi tekniikka hallussaan niin osaapa myös fiilistellä (ok jossain piiseissä on silkkaa tilua mutta ei suinkaan kaikissa). Ja aina kun täällä on puhetta jostain kitara"sankarista" niin tulee asiattomia kommentteja, noh mielipiteensä kullakin mutta onko sitä aina pakko toitottaa (varsinkaan totuutena).

Juu no tuosta Curvesta kyllä tulee mieleen Satriani, mutta jos yksi biisi nyt hieman muistuttaa jotain niin so? Ei mulle tää niin kauhea (ei siis ollenkaan) pettymys ollut. Ja kyllä fiilistellään paikoittain. Tästä esimerkkinä kappale Lost Without You (no nimikin sen jo sanoo)
Tämä levy ei mielestäni ole ns. tilulevy. Enemmänkin tässä on selkeät melodiat ja sooloissa sitten annetaan mennä. Eikä niissäkään mitään päätöntä sweep sinne ja hammer/pull tänne. Mun mielestä tässä pysytään ihan... no sanoisko sillä Petrucci linjalla. Eihän tää kuitenkaan mitään DT:ia ole se on selvä. Hienoa soittoa kaikenkaikkiaan.

Minun mielipiteeni.
BeeKoo
14.04.2005 22:51:19
Ihan samaa pötköä kuin tähänkin asti.

Kuuntelin koko levyn ja olen samaa mieltä. Minusta Petrucci on kuin kävelevä Guitar-Pro-ohjelma: hakusanalla löytyy mikä tahansa kitaristi midintarkasti kerta toisensa jälkeen, mutta mitään omaa ei oikein ole. Tai sitten voisi verrata tunnolliseen oppilaaseen, jolle annetaan opeteltava aineisto ja se opettelee sen kympin ja papukaijamerkin arvoisesti. Joku Wolf Marshall on aika samanlainen tapaus, mutta minusta hän siirtyi sopivammalle uralle tekemään opetustyötä. Siinä mies on kyllä omaa luokkaansa.
"Myth: if I practice with a metronome and crank it up a few notches every day I'll be playing like blazes in a few weeks. Fact: If this really worked everyone would be doing it."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)