Aihe: Oma "hevibiisi"
1 2
J_Mikkonen
16.02.2005 13:18:31
Hohoo. Miks pitäs tiluttaa, kuuntele poika Black Sabbathia.

Aamen.
Phobophile
16.02.2005 13:19:58
Minkä takia nykyään kuvitellaan ettet voi soittaa heviä ellet tiluta kokoajan ja että hyvä soittaja on yhtä kuin=nopea tiluttaja?

Mua huvita taas oikein mikää...
mustoo valloo
KTR
16.02.2005 13:29:35
Minkä takia nykyään kuvitellaan ettet voi soittaa heviä ellet tiluta kokoajan ja että hyvä soittaja on yhtä kuin=nopea tiluttaja?

Teknisessä osaamisessa ei ole mitään pahaa. Kitarapalstalla on ihan hyvä puhua tilutuksesta. Tavallaan se, että kuuluuko se yleensä hyvään hevibiisiin, ei kuulu aiheeseen.
Mutta oikeassa olet silti. Nuorempien, kitaransoittoa aloittavien hemmojen kannattaisi ekana opetella vaikka Black Sabbathin biisejä ja niiden sooloja. Siinä tulisi samalla vähän musiikillista kasvatusta ja lähtisi terveemmältä pohjalta tuo oppiminen muutenkin. Ns. "aito" tilutus on jotain, mikä lähtee vasta sitten kun on perusasiat opittu ja tekniikkaa hiottu jonkin aikaa. Itse olen soittanut kitaraa 6-7 vuotta suunnilleen ja ottanut musiikkiopistossa kolme vuotta tunteja. Vasta äskettäin aloin noita sweeppejä treenaamaan ja nyt on taidot omasta mielestä vasta siinä pisteessä että oikeasti voisin alkaa treenaamaan tuollaisia juttuja. Tietenkin tämä on vain oma oppimistahtini. Itse vain olen kitaransoiton alkutaipaleilla kiinnittänyt huomiota enemmän muihin asioihin kuin nopeuteen ja huipputekniikkaan.
Kantsii ne perusasiat oppia ekana kunnolla, vaikka ei huvittaisikaan. Itsekseen opetellessa jää helposti aukkoja oppimiseen kun ei viitsikään treenata niitä "tylsiä", mutta niin tarpeellisia juttuja.

Innostuin vähän nyt ja tais juttu luistaa off-topikin puolelle. Anteeksi.
Paskaskitta
16.02.2005 13:32:45
Kyllä kuulostaa vähän CoB:ilta kun vetää Melodisessa mollissa. Laiho menee kyllä jostain muusta mut tää on ainakin mun lempi skaala...

Ääninä
E F# G A H C D E
" Ja vitut hiteistä. Nimetkää mahatauti mun mukaani" -Kurt Cobain
Kimmo72
16.02.2005 13:38:33
Eiks muita hevisoittajia ole kun allu?
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
Phobophile
16.02.2005 13:40:38 (muokattu 16.02.2005 13:40:49)
Eiks muita hevisoittajia ole kun allu?

No se ainaki se toinen se Latvala taitaa olla mut sehän on ihan huonoki ja kaikkee.
mustoo valloo
Sintti
16.02.2005 14:26:16 (muokattu 16.02.2005 14:28:14)
Eiköhän Aleksi vetele Em skaalalla.

Eiköhän se vetele sillä skaalalla jossa piisi menee.

No se ainaki se toinen se Latvala taitaa olla mut sehän on ihan huonoki ja kaikkee.

Heh, aika mautonta. :)

Näsä!
Don't be stoopid now!
Seek And Destroy
16.02.2005 17:06:16
Voisitteko ihan vaan vastata että mikä se skaala on mitä se aku/aleksi/alexi/wildchild mikä ny onkaan käyttää?

Huom. en kaipaa mitää selostuksii tai mielipiteitä onko skaaloista hyötyä vai ei. kiitti kaikille jotka puhuu asiaa :)
Seek And Destroy
16.02.2005 17:10:06
Kyllä kuulostaa vähän CoB:ilta kun vetää Melodisessa mollissa. Laiho menee kyllä jostain muusta mut tää on ainakin mun lempi skaala...

Ääninä
E F# G A H C D E

ok, en aluks huomannu
KTR
16.02.2005 17:16:30
Voisitteko ihan vaan vastata että mikä se skaala on mitä se aku/aleksi/alexi/wildchild mikä ny onkaan käyttää?

Huom. en kaipaa mitää selostuksii tai mielipiteitä onko skaaloista hyötyä vai ei. kiitti kaikille jotka puhuu asiaa :)

Tuohon on sikäli vaikea vastata kunnolla, koska uskoisin että Alexi käyttää useampia kuin yhtä skaalaa eri biiseissään. Tosin en ole kauheasti COB:ia kuunnellut. Mutta ihmettelen vähän, jos kaikki biisit menisi samasta sävellajista, tai kaikki soolot.

Ja selostuksia ja mielipiteitä kannattaa lukea, niistä voi olla sulle hyötyäkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)