Strutsi 09.01.2005 10:36:17 | |
---|
kasari metallica = hyvää musiikkiia 90 -> metallica = mieletöntä paskaa niitten tyyli muuttu ihan liikaa. "I've gone where the hand of man has never set foot." |
Aloittelija4 09.01.2005 10:43:40 | |
---|
Aika helppo sanoa vaikka tollein Nugetin tyyliin että Kirk on vaan huono kitaristi piste. Ilman mitään perusteita. No mikä teidän mielestä niissä sooloissa sitten mättää? |
Hohhoijaa 09.01.2005 10:54:16 | |
---|
Aika helppo sanoa vaikka tollein Nugetin tyyliin että Kirk on vaan huono kitaristi piste. Ilman mitään perusteita. No mikä teidän mielestä niissä sooloissa sitten mättää? No tossa ekalla sivullahan sitä kommentoitiin. Hehhehe. HOho! |
ReBeat 09.01.2005 11:06:48 | |
---|
Mikä mättää... no korvaa riipivät melodiat yhdistettynä välillä perseraiskaavaan wahin käyttöön. Esimerkkinä karmeudesta käyköön vaikkapa hittibiisi 'Unforgiven'. Muistaakseni siinä on wahitteluakin... (siitä on tosin kauan aikaa kun viimeksi olen sitä biisiä radiosta kuunnellut). Joka tapauksessa, auttaako se Unforgivenin soolo sitä biisiä olemaan hitti? Ilmeisesti on auttanut, koska jannut ympäri maailmaa tälläkin hetkellä yrittävät opetella sitä tabulatuureista. Itse en käsitä moista toimintaa. Vaikka pojat kivittävät sammakoita huvikseen,
eivät sammakot kuole huvikseen vaan tosissaan. -Plutarkhos- |
Robert 09.01.2005 11:11:17 | |
---|
ei, vaan se on huono kitaristi. piste. ja nyt, saanko esitellä: LUKKOA JA BANNIA! Banni on housuissas. Allekirjoitus:Allekirjoitus:Allekirjoitus: |
Keppis 09.01.2005 11:13:19 | |
---|
Lähinnä säälittää muiden Metallican jannujen puolesta. Kirkin soolot ovat olleet biiseihin sopivia vain Kill ´em allilla. Ei Metallica oo Metallica ilman Kirkkiä. Huonomuistisilla on vähemmän stressiä. |
Skebaristi 09.01.2005 11:14:41 | |
---|
Ei Metallica oo Metallica ilman Kirkkiä. Eipä niin, mutta wahin se sais myydä pois kokonaan. :) "No niin, no joo"
Pastilli? |
Mrezzye 09.01.2005 11:21:10 | |
---|
Aika helppo sanoa vaikka tollein Nugetin tyyliin että Kirk on vaan huono kitaristi piste. Ilman mitään perusteita. No mikä teidän mielestä niissä sooloissa sitten mättää? Kyllä sinä sitten ymmärrät, kun perehdyt kitaransoittoon riittävästi. Lähinnä se soitto kuulostaa ainakin minusta aivan käsittämättömälle räpellykselle. Hienolle se kuulosti vielä n. 13 vuotta sitten, kun olin itse kitaristina alkutaipaleella. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Jormaz 09.01.2005 11:52:18 | |
---|
Mun siis pitänee vielä perehtyä aika lailla. Kymmenen vuotta oon vasta räplännyt kitaraa joten eiköhän se valaistuminen ole edessä. Todennäköisesti mä eksyn metsään, kosketan monoliittia ja tajuan miten paska kitaristi Kirk Hammett on. Samoihin aikoihin alan palvomaan B.B. Kingiä ja hänen tunteen paloaan ja kaunista vibraattoaan. Dragonheros - Autumn in the Temporary Labyrinth |
Schnowotski 09.01.2005 12:17:53 (muokattu 09.01.2005 12:31:55) | |
---|
Jaaha, jaaha. Minä tykkään Hammetin sooloista kovinkin paljon. Sopivat loistavasti tuohon meininkiin. Vaikka justicen 50 minuuttiset wahittelut kyllä joskus kyllästyttävät... ja ihan varmansti on tällä Hammetilla tekniikka kunnossa. Mutta tykkään myös melodisestakin ja tunteellisesta...ei näiden tarvitse sulkea toisiaan pois että: "olet joko puolellamme tai meitä vastaan" Ja tuosta Metallican tyylinvaihdoksesta: se on vain hyvä, ettei ole jumituttu yhteen ja samaan ja että tyypit tekevät mitä haluavat. Load ja Reload ovat helevetin hyviä levyjä. Bändin luonnollista kehitystä. CMX ja Viikate...kehitystä on näissäkin tapahtunut vähintään yhtä paljon. e: tulipa paljon pisteitä jokasen rivin loppuun. noh. e: nyt tuo on ehkä jrkevämpi? kai. ei pitäisi kirjoittaa tajunnanvirtaa Jos katsoo silmiin tietää mitä se merkitsee. Mutta mitä tarkoittaa niskaan tuijottaminen? Rakastitko minua kun katsoit minua silmiin, kun pidit minua kädestä, kun tulit puhumaan minulle? - elämä yksin ei ole vaikeaa, mutta elämä ilman sinua... |
Gypsy 09.01.2005 12:28:15 | |
---|
Lähinnä se soitto kuulostaa ainakin minusta aivan käsittämättömälle räpellykselle. Mitä tarkotat "räpellyksellä" tässä? |
ejhfi 09.01.2005 12:38:31 (muokattu 09.01.2005 13:12:36) | |
---|
Ööö, kun se on hevimies? En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
Mrezzye 09.01.2005 12:46:59 | |
---|
Mitä tarkotat "räpellyksellä" tässä? Epätarkkuutta soitossa ja sattumanvaraisia tilutteluita, tiukkuuden puutetta. En haukkuisi muuten Kirkkiä, mutta mitäs kysyitte. Saatte te siitä tykätä ihan rauhassa. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Nikke 09.01.2005 13:24:57 | |
---|
Niitäkään Kirk ei ole itse tehnyt vaan Mustaine. Itse tykkään Kirkin soitosta, ei siinä mitän vikaa ole. Wahia toki voisi vhän vähentää soitossaan... No voihan peijoona ja perin erinomasta, niinpä onkin |
Juzzu 09.01.2005 13:39:19 | |
---|
Ei pitäisi tähän ketjuun vastata, mutta vastaanpa kuitenkin. Minen tykkää Kirkin soitosta. Se on epätarkkaa, mautonta, näkemyksetöntä ja siinä on vielä joitakin pieniä yksityiskohtia jotka häiritsevät, mm. mauton vibrato. Minun mielestä Hammettilöinen on pändin kovuuteen suhteutettuna maailman paskin hevisoolokitaristi - heti mun jälkeen. Tämä ei tarkoita kuitenkaan sitä että mies olisi huono kitaristi, varmaan voittaisi Pieksämäen Pilityskisat mennen tullen, mutta henk. koht. en jaksa innostua miehen soitannosta tuon taivaallista, Metallican parhaat soolot on miusta Hetviildin soittamia. Niissä on jotain joka sentään "tarttuu korvaan", Hammettin sooloista en muista puoli sekuntia soolon jälkeen yhtään mitään. Öhlöm Köhlöm |
cerulean 09.01.2005 13:45:24 | |
---|
Aika huvittavaa kuunnella sellaisten heppujen komentteja täällä ketkä on joskus sattunu kuulemaan The Unforgivenin radiosta (asiantuntija?). Sen soolo ei oo kyllä wahia kuullukaan. Sitten pellet, jotka eivät osaa kirjottaa edes MANDARIINIMEHUA yhteen käy täällä laukomassa perusteltuja (?!) mielipiteitään Hammetin soittotaidosta vaikka tosiasiassa ei tiedä asiasta yhtikäs mitään. Jännä juttu, että aina kun valitaan arvostettuja huippukitaristeja, Hammetin nimi tulee esiin. Näissä gallupeissa valitsijoina on oikeat asiantuntijat eikä mitkään pellet, jotka dissaavat Hammettia ainoastaan siksi, että sattui kuulemaan joltain muulta idiootilta, että on muotia vihata Hammettia. Sitäpaitsi Load on hieno levy (täynnä huippubiisejä) ja Hammetin wahin käyttö kuuluu sen tyyliin. Minä ainakin tykkään... |
MrRomeo 09.01.2005 14:10:50 | |
---|
Tuossa vastikään Metallican Helsinginkeikan bootlegin kuunneltuani on kyllä todettava (sinänsä hyvin kuluneeseen aiheeseen), että kyllä kitaristi joka ei livenä osaa omia biisejään soittaa menettää rispektit aika pahasti. Kuten joku jo tässä threadissa aikaisemmin totesi, on Hammett päästänyt itsensä varsin heikkoon kuntoon: sooloissa bendit menevät miten sattuu, taimi heittelee välillä lähes hihityksiä aiheuttavalla tavalla (Sanitariumin introsoolo..), ja edes riffit eivät Hammettilla tunnu kulkevan. Vähänkään teknisemmät jutut kuten Batteryn pääriffi menevät melkoiseksi räpellykseksi. Onneksi Hetfieldiltä löytyy sen verran tiukkuutta ettei homma ihan hajoa kasaan. Tällaiset pikkujutut voisi ehkä antaa anteeksi, jos miehellä olisi kiinnostavia ideoita soitossaan mutta itse en kyllä herran sooloista tykkää enää yhtään - etupäässä kuluneita blueslikkejä heikolla intonaatiolla soitettuna. No, nuorna poikana kyllä tuli diggailtua Hammettia kovastikin - kun ei kitaransoitosta ymmärtänyt senkään vertaa mitä nyt - että sikäli merkittävä vaikuttaja ollut minullekin "muusikkouden" alkutaipaleella. |
Lord of the strings 09.01.2005 14:42:06 | |
---|
Mauton vibrato ja varsinkin livesoitossa esiintyvä epävireinen bendi eivät oikein säväytä. Liika wahittelu ja korviariipivät soundit kruunaavat koko "komeuden". Noh.. Pääasia että asenne on kohdallaan. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli? |
Ze Kink 09.01.2005 15:22:06 | |
---|
No itseeni ei ollenkaan iske Hammetin soitto. Jätkä ei osaa edes omia biisejään nykyään soittaa. Sitten ne räpelletyt "tilu"soolot, bendit menee "vähän jotenkin sinne suuntaan" ja vibraatto on aika kauhistuttavaa kuultavaa. Ja se wahittelu... No, onhan sillä ees asennetta. Mielestäni Hetfield on Metallican parempi kitaristi, vaikkei teknisesti niin taitava olekaan. |
Ze Kink 09.01.2005 15:23:28 (muokattu 09.01.2005 15:27:43) | |
---|
kasari metallica = hyvää musiikkiia 90 -> metallica = mieletöntä paskaa niitten tyyli muuttu ihan liikaa. Näin sen voisi pelkistettynä sanoa. Kyllä yheksänkytluvulla ovat tehneet joitain hyviä biisejä, mutta pääasiassa huonoa se on. E: Tämä siis minun mielipiteeni. Mun puolesta tämän saa lukita. |