Aerodactev 20.12.2004 22:41:36 | |
---|
Mokia siellä täällä, mutta kai tämä voidaan sointumelodiaksi laskea: http://mp3.jucciz.com/ad30tc/sydameeni_joulun_teen.mp3 Jooh, tämmösiä kuunnellessa ei osaa päättää, että myiskö kitarakamansa vai harjottelisko vähän enemmän. Nättiä oli. (onneksi on sentään vielä pianotaidot kunnossa)
Long = progressive = good
Haloo?? Faijja? Kuka? Ai Haiduk! |
inflames 21.12.2004 02:49:02 | |
---|
Pitihän sitä jotain yrittää nysvätä. Tämä "sovitus" syntyi suurimmaksi osaksi lennossa, koska melodia ja sointukierto oli jotenkin tuttu entuudestaan. Tämän myötä toivotan hyvää joulua kaikille kuulijoille. :) Mokia siellä täällä, mutta kai tämä voidaan sointumelodiaksi laskea: http://mp3.jucciz.com/ad30tc/sydameeni_joulun_teen.mp3 Loistavaa, se oli kaunista! Hyvää joulua kaikille minunkin puolestani. Tästähän sais hauskan 'skaban' siten että jengi voisi esittää omia versioitaan jostain tunnetusta kappaleesta. Tai, että joku heittäis melodian ja muut soinnuttais sen. Voittajia tai häviäjiä ei ehkä löytyisi, mutta osallistujien aikaansaannosten kuunteleminen olisi luultavasti hauskaa. Sääntöihin vois lisätä vielä nopeusrajoituksen -kaahailu kielletty! Ostetaan Roland SR-JV80-02 ORCHESTRAL laajennus |
2N3904 22.12.2004 12:59:33 | |
---|
|
Cujo 24.12.2004 15:55:25 | |
---|
Suoraan sanottuna, suurinpiirtein, sellaista elämä on...
Yst. vast. tälle palstalle ASAP. |
Nuages 24.12.2004 23:21:43 (muokattu 24.12.2004 23:22:23) | |
---|
Olisiko tuota mahdollista saada joskus tänne jonkinlaisina tabulatuureina, niin hahmottaisi ehkä paremmin noiden sointumelodioiden tekemistä? Eihän siinä muuta tarvita, kun että osaat ottaa ne soinnut sopivina käännöksinä schiten, että melodiasävel tulee ylimmäksi (ei tietenkään välttämättä aina). Kaulan- ja teoriantuntemus olis aika rock. Laatu ja kuunneltavuus riippuukin siitä mystisestä ns. "tatsista". :) |
PomppoK 25.12.2004 05:47:34 | |
---|
Laatu ja kuunneltavuus riippuukin siitä mystisestä ns. "tatsista". :) (katkeratilitys) ...ja luonnostaan 'oikeanlaisista' sormista/käsistä. (/katkeratilitys) Eh Heh Him. |
Nuages 25.12.2004 15:08:58 (muokattu 25.12.2004 15:09:54) | |
---|
(katkeratilitys) ...ja luonnostaan 'oikeanlaisista' sormista/käsistä. (/katkeratilitys) En myönnä. Aina kun joku rupeaa valittamaan sormiensa lyhyydestä, näytän hänelle omiani. Typerä tekosyy, jos soitto ei luista. En ole vielä tavannut kitaristia (miespuolista), jolla olisi pienempi käsi kuin minulla, eikä haittaa yhtään! Eli pää kiinni, prkl! Näillä nakeilla on just hyvä soittaa. Saa vain venyttää vähän enemmän. |
Joees 25.12.2004 16:03:04 | |
---|
En myönnä. Aina kun joku rupeaa valittamaan sormiensa lyhyydestä, näytän hänelle omiani. Typerä tekosyy, jos soitto ei luista. En ole vielä tavannut kitaristia (miespuolista), jolla olisi pienempi käsi kuin minulla, eikä haittaa yhtään! Eli pää kiinni, prkl! Näillä nakeilla on just hyvä soittaa. Saa vain venyttää vähän enemmän. En minäkään ole ymmärtänyt tuota. Kyllä sitä sormilla kuin sormilla voi soittaa. Ei minullakaan mitkään kauhean pitkät sormet ole, ei todellakaan. Hyvin näillä silti laajempiakin sointuja ottaa. Groooove is in heart! |
PomppoK 25.12.2004 16:59:38 | |
---|
En myönnä. Aina kun joku rupeaa valittamaan sormiensa lyhyydestä, näytän hänelle omiani. Typerä tekosyy, jos soitto ei luista. En ole vielä tavannut kitaristia (miespuolista), jolla olisi pienempi käsi kuin minulla, eikä haittaa yhtään! Eli pää kiinni, prkl! Näillä nakeilla on just hyvä soittaa. Saa vain venyttää vähän enemmän. Toki lyhyillä voi soittaa, hyvin voikin, ja eipä tuo lyhyys nyt ainoa rajoite olekaan, riippuuhan tuo paljolti yleisesti käden rakenteesta / nivelistä. Enkä mä nyt lähde syyttämään käsiä soittotaidon keskinkertaisuudesta, mutta hölmöä kieltää, etteikö 'oikeanlaisilla' käsillä saavutettaisi huimia etuja... ja toisinaan törmää myös juttuihin, jotka eivät yksinkertaisesti onnistu, fyysiset rajat tulee vastaan, sormet loppuvat kesken, peukku ei yletä, keskisormi kuolleetta 'tärkeän' sävelen ellei vuolla palaa pois... esim. maksimivenyvyyshän ei koskaan ole se alue, jolta on mahdollista 'työskennellä' käytännössä. Tietenkään ei pidä taistella fysiikan lakeja vastaan, mutta harmittaa se suunnattomasti, jos omat intressit menisivät suuntaan, jossa lähestulkoon vaaditaan erilaisia käsiä. No, sävellyksiähän fysiiset "puutteet" eivät ainakaan periaatteessa rajoita, sentään. Ei tässä nyt lopettamassa mitään olla, ni. Jatkakaa, kyä tästä selvitään jatkossakin... lähen reenaan. Eh Heh Him. |
Robert 25.12.2004 17:26:03 | |
---|
Tietenkään ei pidä taistella fysiikan lakeja vastaan, mutta harmittaa se suunnattomasti, jos omat intressit menisivät suuntaan, jossa lähestulkoon vaaditaan erilaisia käsiä. Ei ole itellänikään mitkään kitaristin kädet... Sormet aika lyhyet. Mutta onneksi venyvät aika tavalla, ja korvien välistähän se homma kuitenkin loppupeleissä on kiinni. Allekirjoitus |
Nuages 25.12.2004 17:31:37 | |
---|
Tietenkään ei pidä taistella fysiikan lakeja vastaan, mutta harmittaa se suunnattomasti, jos omat intressit menisivät suuntaan, jossa lähestulkoon vaaditaan erilaisia käsiä. No, sävellyksiähän fysiiset "puutteet" eivät ainakaan periaatteessa rajoita, sentään. Ei tässä nyt lopettamassa mitään olla, ni. Joo. Mutta jos joku asia on fyysisesti mahdotonta, niin sen voi tehdä jollain muulla tavalla. Ei kaikkea tarvitse osata soittaa niin 1:1. |
Dareon 25.12.2004 17:56:17 | |
---|
Ei kaikkea tarvitse osata soittaa niin 1:1. Tyyli korvaa puuttuvat taidot, ainakin itellä. :P (tai ainakin yritän kovasti...) Ei sen tarvitse olla täydellinen, kunhan se vain näyttää siltä. |
Lennu 28.12.2004 02:19:40 | |
---|
En minäkään ole ymmärtänyt tuota. Kyllä sitä sormilla kuin sormilla voi soittaa. Niin, mutta silloin pitää leikata välilihat... Paas tilli. |
inflames 28.12.2004 11:28:18 | |
---|
Ostetaan Roland SR-JV80-02 ORCHESTRAL laajennus |
leather rebel 28.12.2004 13:30:05 (muokattu 28.12.2004 13:30:16) | |
---|
Kyllä sitä sormilla kuin sormilla voi soittaa. Niin. Kattokaa ny millaset nakkisormet sillä Yngwielläkin on... "I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine |
Epämuusikko 28.12.2004 14:08:32 | |
---|
Niin. Kattokaa ny millaset nakkisormet sillä Yngwielläkin on... Eipä mennä tuolle linjalle. Eikä heroiinin käyttö haitannut Joe Passin soittoa... vai haittasiko? Myytävänä Tosco 22" ride! |
gypsi 02.04.2005 11:06:28 (muokattu 02.04.2005 11:12:12) | |
---|
Olen yrittänyt jotain Ain't Misbehavingiä ja jotain Sinatra-melodioita, RealBook-nuottien avulla. Vaikiatahan tuo on. Mutta haluaisin oppia soittamaan kitaraa "kuin pianoa", soolosoittimena. Sama juttu. Olen itse yrittänyt tehdä sointumelodiasovituksia monista pop/iskelmä-kappaleista. Mm. Moody Blues Night In White Satin. Stairway to Heavista kuulin kerran kun yksi taitava kitaristi veti ihan lonkalta tosi hyvän kuuloisen sointumelodian kun pyydettiin kaverin kanssa soittamaan. Itsekin yritin tuota juuri tapailla, mutta ei ole helpommasta päästä. Periaatteessahan melkein mistä vaan pystyy sontulemodian väsäämään, mutta jotkut kipaleet ovat sitten huomattavasti haastavempia, jos melodia ei seuraa sointukulkua kovin orjallisesti tai jos melodia on vaan tarpeeksi monimutkainen. Nojuu, on harrastuksena. Myrskiksestäkin oon tehnyt, ja s'on helvatun hyvä. Tai no, miks sitä nyt huonoja tekis? Oisko sulla mp3? Tai jos ei oo, niin ois siistiä jos viittisit äänittää vaikka pätkän. Oon nimittäin itekin tuota Myrskistä aika paljon tapaillut ja yrittänyt kehittää siitä mahdollisimman harmonista sovitusta. Mutta kyllä se on haastava, jos haluaa sen kuulostava oikeasti hyvältä. |
juggapoika 21.06.2005 19:52:49 (muokattu 21.06.2005 19:59:29) | |
---|
Olettekos tehneet itse sointumelodiasovituksia biiseistä ja mistä jos saan luvan kysyä? Itse parhaillaan väännän myrskyluodon maijasta ja Edith Piafin "hymni rakkaudelle" Toinen toimii mutta tuo maija on kyll aikas paha. Joo, laittakaas joku tuohon Maijaan tabit jos ootte tehny oman version. Ja sit jos jollain ois tabit myös Baby Elephant walkiin tollasena versiona niin ois hyvä. Siinä vois ihan hyvin soittaa sen walking bassin ja melodian samaan aikaan kitaralla, mutta se on vaan hiton vaikea hahmottaa ilman tabia. |
Jucciz 23.06.2005 09:56:31 | |
---|
|