Aihe: Soolo, jolla kannattaa alottaa sooloilu
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Jucciz
15.10.2004 01:00:27 (muokattu 15.10.2004 01:02:02)
Hei te pari idioottia tässä kysyttiin helppoja sooloja eikä mitään troopertilupaskaa. Siis tyyliin CCR jne.

Ei CCR oo mitään troopertilupaskaa. :)

Äläkä hauku ihmisiä idiootiks. Se jos mikä kertoo omasta idioottimaisuudesta.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Krice
15.10.2004 01:06:47

On se kyllä sen verran vaikea ettei soolojen opettelua kannata sen opettelemisella aloittaa.

Vähän pidemmälle ehtineille Maidenin Piece Of Mind on kyllä ihan must soolojen osalta. Varsinkin Revelationsin soolo. Täydellinen taideteos.
inflames
15.10.2004 02:07:25
Vanhat blues-soolot on mun mielestä hyvä lähtökohta.
Esim. B.B. Kingillä on kohtis rauhallisia ja hyvällä maulla
vedettyjä sooloja. Kattoo vaan, että bendaukset tulee kohdalleen.
Albert King on myös hyvä, mutta sillä on aika pahoja bendauksia
välillä.
Noihin bluesjuttuihin kun myöhemmin sitten lisäät vauhtia ja
säröä niin niistä tulee rock-sooloja :)

Tai jos noi bluesit tuntuu vielä liian vaikeilta, niin sitten ihan
vaikka laulu- tai muita melodioita vaan.
Hyviä sähkismelodioita löytyy myös joistakin Al Di Meolan biisien
teemoista kunhan jättää varsinaiset soolot ja vaikeimmat kohdat
rauhaan. esim. Dark eye tango, Midnight tango, Ritmo De La
Noche -plussana pääset heti leijuttamaan että soittelet dimeolaa!
Ostetaan Roland SR-JV80-02 ORCHESTRAL laajennus
seventh son
15.10.2004 08:44:43
Hurriganes - I Will Stay :)

tämän meinasin minäki sanoo... mutta kerkesit eka :D
life is pain... get used to it.
Kakemakeväke
15.10.2004 10:02:09 (muokattu 15.10.2004 10:04:28)
Ei CCR oo mitään troopertilupaskaa.

Anteeksi oikaisu, mutta en usko, että kirjoittaja tarkoittikaan sitä. Sulla taitaa olla välillä liian kiire kommentoida.

Niin, Smells like Teen Spirit esimerkiksi on hyvin helppo, mutta siinä loppuu kyllä mielenkiinto nopeasti. Ehdottaisin ennen sooloihin siirtymistä tutkimaan omasta mielestä mielenkiintoisia melodisia riffejä, kuten esim. Paradise Cityn alussa.
Rock-musiikki pelasti minut urheilulta.
Juugeli
15.10.2004 10:04:45
Anteeksi oikaisu, mutta en usko, että kirjoittaja tarkoittikaan sitä. Sulla taitaa olla välillä liian kiire kommentoida.

Sargazmo!!!
"On niin nälkä, että minun perse syö minun housuja" -Dutteri
Pastilli? IHKK #3
Ewereth
15.10.2004 10:13:55

PARANOID!
Kunniaa Teemu "Somnium" Raimorannalle(Paras Folk/Black kitaristi ikinä) ../ Hail Somppa!
Angus
15.10.2004 10:17:27

Eka soolo jonka itse opin (jos ei 'DC:n dog eat dogia lasketa) oli Baddingin "Paratiisi". Hieno soolo joka ei ole liian yksinkertainen, että kävisi tylsäksi, muttei ehdottomasti liian vaikeakaan. Harjoitteluun menee aluksi aikaa, mutta kyllä se siitä alkaa sujua ja kun alkaa niin on erittäin mukava soolo mitä tuleekin aina soiteltua. Muutenkin tuo on ns. perinteisen soolon tapainen, joten on hyvää harjoitusta muutenkin. Jos itse vielä vähän lähtee fiiliksen mukaan tuota muuttelemaan niin, että lisää vähän jotain bendejä ja hammer-on/pull-offeja, niin erittäin mukava ja kehittävä soolo.
"AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
Jimi
15.10.2004 12:47:01

Black Sabbath - Snowblind se eka soolo. tosi helppo.
Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä?
Tampio
15.10.2004 14:06:49
Kotiteollisuuden Satu Peikoista vaikuttaa ainakin aika helpolta. Ite en oo viä ehtiny paljoo alkua pisemmälle mutta ei tuo mahdottomalta vaikuta.
Pastilli?
Kampuzzjeah!
15.10.2004 14:09:19
syksyn sävel
voin olla väärässäkin...
Generic L
15.10.2004 17:00:05
Metallican Sad But True oli eka "kunnon" soolo jonka opein soittaan....
Kassu
15.10.2004 17:46:03

Juccixz varmaan heitti läppää. Ei ees se voi olla noin yksinkertainen. Se on sentään yli-ihminen eli kaksinkertainen.
biibob
16.10.2004 11:24:54
Guns n rosesin knockin on heavens doorin ekaa sooloa kannattaa ainakin kokeilla. Pienellä harjoittelulla se alkaa kuulostamaan ihan hyvältä.
Muita hyviä hasrjoittelu sooloja:
Deep Purple - Smoke on the water
Metallica - Nothing else matter
Rainbow - I surrender

Näitä on satoja. Minun mielestäni on paras tapa opetella sooloja: Kokeilee kaikkia mukavan kuuloisia sooloja. Jos ei heti onnistu niin harjoittelee vähän, jos taas ei ole sillä hetkellä vielä minkäänlaisia käytännön mahdollisuuksia soittaa jotain sooloa, niin sitten hakee jonkun helpomman. Sitten kannattaa muistaa, että eivät ne huippusoittajatkaan soita soolojaan joka kerta identtisesti, eli kaikkea ei kannata kopioida nuotilleen.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Lord of the strings
16.10.2004 12:03:25
Sweet Child o' Minen välisoolot ovat yksinkertaisia. Suosittelen.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli?
erben
16.10.2004 13:03:34
Ennen aikaan opeteltiin soittamaan puhtaasti molemmat Black Magic Womanit ja jos pokka riittää, voi vetää Europan ja I love you much too muchin. Se ei oo koskaan tehnyt pahaa tollainen melodinen soitto. Itse asiassa kaikkien biisien melodiat pitäisi osata. Niitä saatanan riffejä ja licksejä ei kauaa jaksa kuunnella. No ei sentään...
arska
16.10.2004 14:42:00
The Shadowsin soolot ovat todella hyviä je helppoja... Biiseistä todella hyvä ja menevä ois The Rise And Fall Of Flingel Bunt... Todella kiva biisi opetella vaikka bändin kanssa =)
Nopeat elävät, kuolleet eivät.
Shoggoth
18.10.2004 00:12:25
Metallicaltahan on tosiaan helppoja ainakin tuo jo mainittu Sanitariumin introsoolo, eikä se toinenkaan kovin vaikea ole. Lisäksi Fade to Blackin eka soolo on kanssa hyvä ja Onen kaksi ekaa sooloa. Noilla minä alotin. Enkä taida vieläkään muita osata.. :)
Kuusi sattumanvaraisesti kirjoituskoneitaan hakkaavaa apinaa tuottaisi 10^50000 vuodessa yhden oikean kirjan. | Pikku-Jim -novelli. Lue.
Jzci
18.10.2004 00:52:56

Lisäksi Fade to Blackin eka soolo on kanssa hyvä

Lukuunottamatta sitä arpeggio juttua siinä puolessa välissä.
Spiralmind
18.10.2004 06:12:44

Improvisoimalla jonkun biisin päälle mitä mieleen tulee.

Ei sooloja oo mitään järkee opetella. Mun mielestä.
Oh, heart of gold, spring time life and laughter borne, now you wander there alone Down that way where life is a bad place, life is a sad place, always
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)