ICE 18.07.2004 16:39:26 | |
---|
Mun epämääräinen ääninäyte sisältää "floikkakikan". Minulta kiellettiin iskelmä. |
moottorisaha 18.07.2004 19:28:20 | |
---|
Mainittiinkos nuo warblet, "kurnutukset" jo? Eli sävel soimaan ja sitten nypätään kampea pikkaisen alas- tai ylöspäin. Kammen voi myös kääntää osoittamaan taaksepäin ja sitten lipsutella sormia kammen päästä alaspäin, tehden oikein sarjan noita ääniä. Perinteisiä kikkojahan ovat nuo ylös vedetyt huiluäänet, niin kuin mainittiinkin. Myös niihin saa tuota warblea, kun yksinkertaisesti päästää kammen nopeasti vapaaksi vedon ylävaiheessa. Saman voi sitten vaikkapa vielä "syöksyttää" alas heti perään. Outoja verbeja. Mita tarkoittaa kammen "nyppaaminen" ylos ja alaspain? Normaalia kammen heiluttamista ylos ja alas, vai mita ihmetta? Tai mita tarkoittaa etta "lipsuttelen" sormia kammen paasta alaspain. Ja en ymmarra etta mika yhteys tuolla viimeiseksi manitsemallasi kammen "nopeasti vapaaksi paastamisella" on em. juttujen kanssa, jos kerran molemmat ovat sita warblea. Voisitko koittaa hieman tasmentaa? |
Nyar 18.07.2004 20:55:22 (muokattu 18.07.2004 20:56:30) | |
---|
Oma floikkakikka on semmonen, että soittelet G-kieleltä hammer-on/pull-off yhdistelmää nauhoilta 3 ja 5 ja samalla väännät floikkaa ylös ja alas nopeasti. Edit: "kun ei osaa kirjoittaa oikienkirjoitustat" Ipöp no nät eekul akoj, es |
zepeteus 18.07.2004 21:24:55 | |
---|
Hoho, asia saattaa vaikuttaa yksinkertaiselta, mutta antakaas kun minä selitän... No sillä "nopeasti vapaaksi päästämisellä" on se yhteys "nyppäämiseen" ja "lipsutteluun", että ne kaikki kuvaavat eri tapoja luoda samaa efektiä, tuota warblea. Testi = paina kampea sormella ihan sen päästä. Siirrä samalla tuota sormea kammen päätyä kohti, kunnes se kirjaimellisesti "lipsahtaa" pois sen päältä ja kampi vapautuu. Saman voit tehdä kammen alapuolelta, ylöspäin vetäen. Sarja tarkoituksellisia lipsahduksia on "lipsuttelua". Koetin tietoisesti välttää paria muuta hyvin kuvaavaa verbiä, kuten "lirputtelua", niiden mahdollisesti aiheuttamien väärien mielleyhtymien vuoksi. En näyttänyt onnistuvan, joten nyt ei ole väliä, kukin lirputelkoon miten tykkää... Nyppääminen taas, siis huh....nyppiminen, nyhtäminen, nyppääminen, nypläys...sanakirjaa esiin ja kammen ääreen sitten vasta, jos ei tunnu selvältä. Suomen kieltä kaikki sanat nuo. Samaa efektiä haetaan edelleenkin kuin "lipsuttelulla", pyrin vain kuvaamaan mahdollisimman monella tavalla saman jutun. Nopeasti vapaaksi päästäminen = nopeasti irti päästäminen = otteen hellittäminen nopeasti = ..... Lisättäköön nyt sitten tekniikkapuolelle, että warble ei onnistu ellei kampisysteemi ole kelluva ja käytössä EI ole mitään tremsetteriä. Tremsetter on siis tuollainen tallan vakauttaja, erityinen jousisysteemi. Tällaisia ovat mm. Hipshotin Tremsetter ja Ibanezin Backstop. |
Sir Härö 19.07.2004 09:08:10 | |
---|
Zepeteuksesta sain hyvin selvää... Lukekaa Kalle151:n kommentti alusta. Mun mielestä ihminen ei voi enää hauskemmin asioita ilmaista. "Sit se sillee hauskasti päristää..." Eeeheeeiiihh.... Paskooko karhu metsään?
Myyn Ibanez Gio GRX170! |
lapio 19.07.2004 13:09:16 | |
---|
Kuunnelkaapa Joe Satrianin Ice 9. Siinä yhdessä välissä Satriani divebombaa tallalla ja samalla liu'uttaa kättä otelaudalla niin, että sävel pysyy samana. Aika hassun kuuloinen. |
zepeteus 19.07.2004 19:39:32 | |
---|
"Lizard down the throat", niinhän Joe kutsui tuota hauskaa trikkiä. Eli tosiaankin slideja ylös ja alas kieltä pitkin, samalla kun kammella pyritään pitämään sävelkorkeus samana. |
Dr.El 19.07.2004 20:57:16 | |
---|
Joo minäpä vaan semmosta kyseleen et ko toi Dimebag (on ehdoton lempikitaristi...siis mulle) tekee sen pirun korkeen vingautuksen niin se korkein mitä se useasti käyttää tulee ymmärtääkseni E-kielen 3 tai 4 kohasta...niin miten vitussa sen saa soimaan sillain? Onko mulla vaan niin paskat saudit...vai? Ja mitä bedaalia suosittelette? |
Sir Härö 19.07.2004 22:06:08 | |
---|
Joo minäpä vaan semmosta kyseleen et ko toi Dimebag (on ehdoton lempikitaristi...siis mulle) tekee sen pirun korkeen vingautuksen niin se korkein mitä se useasti käyttää tulee ymmärtääkseni E-kielen 3 tai 4 kohasta...niin miten vitussa sen saa soimaan sillain? Onko mulla vaan niin paskat saudit...vai? Ja mitä bedaalia suosittelette? Ite kokeilin tänään hauskaa efekti yhdistelmää. Kitara: ESP-ltd M100FM Vahvistin: Line6 SpiderII 210 Laitoin "vihreen" Metal-vahvistinmallinnuksen. Otin basson ja middlen kokonaan pois ja treblen täysille. Laitoin reverb-nupin kaakkoon ja delayta perkeleesti. Sitten pistin jonkun verran chorusta. Sitten ku rupes huiluääniä soittelee ja rääkkäämään kitaraa floikalla, ni pääs ihan uskomattomiin maailmoihin...WIIUUUuuuu...FLIWIVIUUUuuu...UUUUUuuu... Anteeks jossei liittyny mitenkään kysymykseesi, mut enhän mä ees lukenu sitä tarkkaan... Paskooko karhu metsään? |
zepeteus 20.07.2004 02:41:43 | |
---|
...tekee sen pirun korkeen vingautuksen niin se korkein mitä se useasti käyttää tulee ymmärtääkseni E-kielen 3 tai 4 kohasta...niin miten vitussa sen saa soimaan sillain? Noita korkeita huiluääniä voi olla hieman vaikeampi kalastella, mutta koetapa tätä: Pistä reippaasti gainia vahvariin ja/tai polje lisäsäröä pedaaleista, jos sellaisia omistat. Aseta sormi kielelle suurinpiirtein 3. nauhan päällä ja pikkaa kieltä, samalla kun liu´utat hitaasti tuota sormea kielen päällä, suuntana talla. Hieman 3. nauhasta tallaan päin löytyy yleensä sitten yksi noista huilu "noodeista". Samanlainen kohta löytyy hieman 2. nauhasta tallaan päin. Ja huomaa että sävelkorkeudeltaan samanlaiset kohdat löytyvät myös itse tallan lähettyviltä. Periaatteessa 12. nauha on keskikohta, josta voit mennä joko alas- tai ylöspäin saman matkan (fyysisesti, ei nauhojen määränä), löytäen samat huiluäänet. Mutta gainiä voit tarvita melkoisesti, ennen kuin saat kaikkein korkeimmat huilut esiin, ja sormien tarkalla sijoituksella on enemmän väliä kuin esim. perinteisissä 5. ja 7. nauhojen huiluissa. |
BenGlenton 20.07.2004 11:52:42 | |
---|
Dimebag käyttää myös Whammy-pedaalia, varsinkin myöhemmillä Pantera-levyillä, joka voi hieman sekoittaa pakkaa noitten "floikka-kikkojen" arvioinnissa. http://www.supremecourtband.fi |
Dr.El 20.07.2004 15:14:31 | |
---|
Mitä se Whammy bedaali tekee sit?Se ei kyllä ainakaan mikään efeksti ole koska sen näkee niillä live videoillaki et kyllä se on ihan semmonen tavallinen floikka kikka... Mut antakaapa vinkki mikä pedaali ois hyvä...siis vaikka pelkästään särö(ei tartte olla mikään efektipedaali) |
Kärpäsruoska 22.07.2004 18:07:30 | |
---|
Mitä se Whammy bedaali tekee sit? Yksinkertaisesti saman kuin kampi. Kuuntele vaikkapa Steve Vain Touching Tongues ja The Mysterious Murder Of Christian Teira's Lover. Niissä käytetään kyseistä vehjettä. Asiavirheet saa korjata, minä en jaksa nyt olla tarkempi... Hyvää yötä. Kääntänyt takkini? tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. |