Aihe: Techniques from Hell: onko auttanut?
1 2
Necromuru
15.07.2004 17:00:51

EDIT: Mä olen muuten kuullut että jos soittaa Matti Nykäsen "Samurai" kipaleen takaperin, lopusta alkuun, niin sen jälkeen osaa soittaa ihan minkä Tyrävyön biisin tahansa.

Jes. Mä rupeen heti treenaan!
G3. 18.6. Tuli, meni ja tilutti mennessään.
Ze Kink
15.07.2004 19:31:19
Musta tuntuu että tyylitajunsa.

Niin mustakin.
"Lay down the boogie and play that funky music 'til you die!"
Man1ac
15.07.2004 20:10:13
Niin mustakin.

Farerin soittelua kuunnellessa kyllä alkaa jo miettimään, onko sillä lainkaan sellaista...
Come inside and meet Man1ac, the latest victim of GAS.
Morse Code
15.07.2004 21:10:34
Eräs vanhempi valtiomies aikoinaan kuvaili tämänsorttista musisointia letkeästi: "ylös alas kitaran kaulaa, ilman että kukaan laulaa."
Skebaristi
15.07.2004 22:26:32

Taas kerran -- miksi vitussa tekniikkatreenien on pakko olla noin helvetin epämusikaalisia? Samat asiat voi ihan satavarmasti treenata myös sillä lailla että treenaminen on 1) musikaalisemman kuuloista, jota johtuen seuraa myös 2) miellyttävämpää sekä itselle että naapuriraukoille.

Tuossa olen täysin samaa mieltä. Kuka tuollaisia kehtaa edes treenata? Ihan pahaa tekee, kun joskus tuollaisia olen kokeillut(kuulostavat niin paskalta). Jotkut niistä ovat olleet ihan "hassun" kuuloisia, mutta suurin osa niistä on ihan päätöntä.
Tuollaisilla treeneillä vain saadaan maailmaan uusia Farereja...
"Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy"
KTR
15.07.2004 23:01:27
Tekniikkatreenien pitäisi olla mahdollisimman musikaalisia, että siinä musikaalisuus kehittyisi samalla. Nyt pikkuteinit luulee, että kitaransoitto onkin jotain kromaattista otelaudan sahaamista.
hessurf
15.07.2004 23:21:08
Ja varmasti toimiskin. Nopeesti soittamiseen auttaa van vuosien ja taas vuosien harjoittelu
otukka
19.07.2004 21:03:24 (muokattu 19.07.2004 21:09:45)
Haluaisiko joku jakaa käyttämiään musikaalisia treenejä koko kansalle?
Uli Con Carne
20.07.2004 00:29:32

Haluaisiko joku jakaa käyttämiään musikaalisia treenejä koko kansalle?

Sitäkin olen aina kovasti ihmetellyt että miksi porukka tahtoo valmiiksi katetun pöydän näissä treeniasioissa. Asiallisella itsekriittisyydellä varustettu soittaja varmasti itse parhaiten tietää mikä osa esimerkiksi tekniikassaan mättää, jolloin on itse ehdottomasti pätevin tohtorin siihen rohdon keksimään - kun on paikallistanut tarkalleen ongelman tekee asialle jotain. Ei se hirveästi mielikuvitusta vaadi kehittää itselleen jotain tiettyä teknistä osa-aluetta kehittävää harjoitusta. Musikaalisuus taas on kuulijan korvassa -- joku tykkää äidistä, joku Mervi Tapolasta ja joku techniques from hellistä.
"I suppose you could tie a piano to your crotch, but would it be the same thing?" -Kim Thayil
ANTEMERIDIEM
BORN TO SHRED
otukka
20.07.2004 16:36:37
Sitäkin olen aina kovasti ihmetellyt että miksi porukka tahtoo valmiiksi katetun pöydän näissä treeniasioissa. Asiallisella itsekriittisyydellä varustettu soittaja varmasti itse parhaiten tietää mikä osa esimerkiksi tekniikassaan mättää, jolloin on itse ehdottomasti pätevin tohtorin siihen rohdon keksimään - kun on paikallistanut tarkalleen ongelman tekee asialle jotain. Ei se hirveästi mielikuvitusta vaadi kehittää itselleen jotain tiettyä teknistä osa-aluetta kehittävää harjoitusta. Musikaalisuus taas on kuulijan korvassa -- joku tykkää äidistä, joku Mervi Tapolasta ja joku techniques from hellistä.

Etkö oo kuulut sanontaa että kitaristit on ja kitaristien kuuluu olla pirun laiskoja?

Ja toisten treenit eivät välttämättä ole samalla tavalla 'tuttuja' omille sormille kuin mitä itsetehdyistä mahdollisesti voisi tulla.
hmm. Tuohan kuulosti ihan melkein järkeenkäyvältä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)