Piirakka 10.07.2004 12:30:11 | |
---|
Soitan bändeissäni kitaraa, sähkista tai akustista. Jos basisti tai rumpali soittavat sooloa niin olen joskus hiljaa, jos soitan itse sooloa niin basisti ja rumpali yleensä komppaavat.. "I play stratocasters because no one good has ever played one!" |
Eddie 10.07.2004 14:00:07 | |
---|
Esimerkiksi hellakoptersilla toimii loistavasti että molemmat soittaa tasavertasesti Eikä sovi myöskään unohtaa Iron Maidenia. "If you like metal, you´re my friend." |
Aerodactev 10.07.2004 14:04:15 | |
---|
Jako on seuraava: Minä: Metallityylinen komppaus (toinen kitaristi soittaa sormin eikä käytä palm mutea esim. lain) Valmiit melodiat Kitarasankari-soolot Toinen kitaristi: Näppäilyt Jamittelutyylinen komppaus Jamittelutyyliset soolot Riffien harmoniatuplaukset
Long = progressive = good
|
zorro 10.07.2004 16:37:34 | |
---|
Mikä tuossa jaossa nyt on niin ihmeellistä? Jos toinen kitaristi _ei osaa_ sooloilla niin minkä helvetin takia sen pitäisi sitten niin tehdä? eihän se sitä varmaan sitten ikinä opikkaan jos se pelkkää kommpia soittaa OSTETAAN: Digitech WH1, lace sensor Red |
Super-Jari 10.07.2004 17:30:29 | |
---|
eihän se sitä varmaan sitten ikinä opikkaan jos se pelkkää kommpia soittaa Mutta kaikki haluakkaan oppia sooloilemaan tai ei vaan halua sooloilla. Eikö jako ole sitten ihan järkevä ratkaisu? Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta? |
Lord of the strings 10.07.2004 17:42:32 | |
---|
Ei kaikista ole pakko tullaa soolokitaristeja. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
"Eihän tässä lasissa oo pohjaa" -Mutsi Slide-putkesta. |
Härski 10.07.2004 17:44:22 | |
---|
Ei kaikista ole pakko tulla komppikitaristeja. |
Keppis 10.07.2004 18:31:56 | |
---|
Ei. - - - Huonomuistisilla on vähemmän stressiä. |
zorro 10.07.2004 19:39:03 | |
---|
Mutta kaikki haluakkaan oppia sooloilemaan tai ei vaan halua sooloilla. Eikö jako ole sitten ihan järkevä ratkaisu? No jos ei niin millään halua soittaa ja oppia niin ei sitä tietenkään voi pakottaa.. Mutta en kyllä usko että näitä tapauksia löytyy kovin montaa OSTETAAN: Digitech WH1, lace sensor Red |
heavy 10.07.2004 22:22:59 | |
---|
on soolo ja komppi kitaristit erikseen ku emmää ossoo sooloilla no perkele! |
lxi 10.07.2004 22:27:50 | |
---|
Mikä tuossa jaossa nyt on niin ihmeellistä? Mitä soolokitaristi tekee sen 95% biisin kestosta kun ei ole sooloa soitettavaksi? The fact that no one understands you doesn't make you an artist. |
Super-Jari 10.07.2004 22:39:31 | |
---|
Mitä soolokitaristi tekee sen 95% biisin kestosta kun ei ole sooloa soitettavaksi? Soittaa riffiä. Teet tahallaan tästä nyt vaikeaa. Miksi soolokitaristi ei voisi soittaa mukana kun ei ole sooloa? Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta? |
Lennu 11.07.2004 10:11:57 | |
---|
Soittaa riffiä. Teet tahallaan tästä nyt vaikeaa. Miksi soolokitaristi ei voisi soittaa mukana kun ei ole sooloa? ei soolokitaristi saa komppaa, se soittaa sooloa. Eihän se muuten olis soolokitaristi, u nou. |
mexxi 11.07.2004 11:43:34 | |
---|
Meirähän bändis kahesta lähtee himmeet hevi soolot. |
Jackson Dinky 11.07.2004 13:19:15 (muokattu 11.07.2004 13:21:25) | |
---|
Nythän täälä kinataan saako soolokitaristia ja komppikitaristia olla erikseen. Ihan vajaista aiheista täälä pähkäillään ja vingutaan. e: eli toisinsanottuna jauhetaan paskaa Jau jau! |
skinkarde 11.07.2004 13:23:36 | |
---|
ei soolokitaristi saa komppaa, se soittaa sooloa. Eihän se muuten olis soolokitaristi, u nou. huoh "Siitä puhe mistä puhutaan" |
Henko 11.07.2004 13:26:25 | |
---|
On. mun vasen käsi soittaa sohlot ja oikea kompit :) Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä. |
777 11.07.2004 14:58:21 | |
---|
Täällä tosiaan jauhetaan paskaa. Molemmat ovat pändissä tärkeitä, miltä kuulostaisi kitarasoolo vain basson ja rumpujen kanssa? Vastaus: Soololla ei ole kunnon taustaa, fiilis jää puolitiehen ja soolo kuulostaa halposti irraliselta. Eli vitutusaste lisääntyy ja näin ollen soolosta tulee paska. Vain kaikkein taitavimmat säveltäjät ja kitaristit pystyvät välttämään nämä ongelmat. Tämän vuoksi yhden kitaran bändit levyä tehdessään usein nauhoittavat sekä soolo-, että komppikitaran. Miltä kuulostaisi pelkkä komppikitara? Vastaus: Tämä on yleisempi ratkaisu, mutta soolokitara tuo lisää syvyyttä ja fiilistä kappaleeseen. Sitäpaitsi hevissä kitarasoolo on kappaleen odotetuin osa, varsinkin kitaristien keskuudessa. Eli molemmat ovat tärkeitä. Tosin paras vaihtoehto on kitaristien tasavertaisuus, mutta toisaalta jaossa molemmat kehittyvät omalla sarallaan toista paremmaksi. Eli miksi tästäkin asiasta täytyy tapella? Rock`n Roll is all and everything else fall !!! |
Härski 11.07.2004 15:32:47 (muokattu 11.07.2004 15:34:09) | |
---|
Täällä tosiaan jauhetaan paskaa. Molemmat ovat pändissä tärkeitä, miltä kuulostaisi kitarasoolo vain basson ja rumpujen kanssa? Vastaus: Soololla ei ole kunnon taustaa, fiilis jää puolitiehen ja soolo kuulostaa halposti irraliselta. Eli vitutusaste lisääntyy ja näin ollen soolosta tulee paska. Vain kaikkein taitavimmat säveltäjät ja kitaristit pystyvät välttämään nämä ongelmat. Tämän vuoksi yhden kitaran bändit levyä tehdessään usein nauhoittavat sekä soolo-, että komppikitaran. Itse jauhat paskaa oikein urakalla. Kuunteleppas vaikka ihan alkuun SRV:n tuotantoa. Kuinka monta kitararaitaa pyörii niissä biiseissä? Aivan, yksi. Mutta on Stevielläkin biisejä, joilla on se komppikitara. Voi hurjaa. Sitäpaitsi pelkällä rock-triona vedettynä kitarasoolot ovat taitavalla kitaristilla hallussa, vaikka kukaan ei soittaisi taustalla. Kuuntele vaikka Hurriganesin livejä alkuajoista ja opi. |
Spiridon 11.07.2004 15:43:18 | |
---|
Itse jauhat paskaa oikein urakalla. Kuunteleppas vaikka ihan alkuun SRV:n tuotantoa. Kuinka monta kitararaitaa pyörii niissä biiseissä? Aivan, yksi. Mutta on Stevielläkin biisejä, joilla on se komppikitara. Voi hurjaa. Sitäpaitsi pelkällä rock-triona vedettynä kitarasoolot ovat taitavalla kitaristilla hallussa, vaikka kukaan ei soittaisi taustalla. Kuuntele vaikka Hurriganesin livejä alkuajoista ja opi. Lue teksti uudestaan: Vain kaikkein taitavimmat säveltäjät ja kitaristit pystyvät välttämään nämä ongelmat. Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu. |