Temetius 28.06.2004 21:08:00 | |
---|
Randyn kanssa olen samaa mieltä siitä, että tatsi on parempi ja mielestäni soiton rytmikkyyden luominen on helpompaa sormin rimputtaen. Tosin soitin bassoa ennen kuin erehdyin kitaran ostamaan, joten oma luontevuus sormin räpeltämiseen tulee siitä. |
nneeoo 29.06.2004 02:07:47 | |
---|
Minä. Sormien ja kynsien kanssa soittamisen viehkeys on minusta siinä, että soitto on paljon luonnollisempaa, tatsiltaan ja äänensävyltään parempaa ja monipuolisempaa kuin plektrojen kanssa. Soittoon saa myös paljon enemmän dynamiikkaa, siis tietenkin minun mielestäni. En tietenkään tuomitse plektran kanssa soittamista mutta sormilla ja kynsillä soitto tuntuu vaan olevan se "mun juttu". Itsekin soittelen lähes pelkästään sormin... Unofficial TIISTAI fan |
weelie 29.06.2004 10:31:23 | |
---|
Sormilla soitto on minunkin mielestäni helpompaa ja luonnollisempaa, juujuu. Mutta plekuakin tarvitsen. Tosin nykyisin plekulla soittaessani huomaan usein "vahingossa" soittavani plekulla ja sormilla (hybrid picking). Kynsillä en soita, se on sellainen ruljanssi (syö kynsiä jne), johon en ainakaan vielä aio ryhtyä. En täysin ymmärrä miksi jotkut niin voimakkaasti painottavat sitä että soittavat vain sormilla. Joskus sormilla, joskus plekulla, joskus kummillakin. Olen yrittänyt tässä treenata mustalaisjatsia (a la Django), ja se la pompe-komppaus ei oikein mielestäni toimi ilman plekua. Joten käytän siihen plekua. Stratollakaan jotkut jutut ei kuullosta sormin oikealta. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
troubadour_86 05.07.2004 20:52:44 | |
---|
no minä tietenkii! |
Johnny99 06.07.2004 01:35:27 | |
---|
Eikös Anssi Kela soittele sormin ? Sano EI jos pelkäät, sano KYLLÄ jos pelkäät turhaan. |
Leper Messiah 06.07.2004 12:44:30 | |
---|
En oo ihan varma mutta kertokaa jos tiedätte että soitteliko tämä shadows-herra Hank Marvin sormilla vai plekulla?? oli kova jätkä Kaikki on suurta illuusiota |
saturnzreturn 06.07.2004 13:25:49 (muokattu 06.07.2004 13:26:21) | |
---|
chet atkins brian setzer molemmat kovia ja atkins tais joskus tehdä knopflerin kanssa levynkin my wallet's fat and so is my head |
Feggy 06.07.2004 14:18:43 | |
---|
Nils Lofgren Roger McGuinn Rumpalia etsitään psykeedeelis & new wave-vaikutteiseen rockbändiin Helsinkiin. Laitapa pikaviesti, niin kuulet lisää. |
Shaft 06.07.2004 16:10:19 | |
---|
chet atkins brian setzer molemmat kovia Setzer taitaa kyllä soittaa pääasiassa plekulla, vaikka sormiakin käyttää. Atkins oli kyllä sormisoittotyylin mestareita, vaikka käyttikin kai aika paljon sormiplektroja. |
hevikura 07.07.2004 00:13:17 | |
---|
Chet Atkins, Ehdoton ykkönen, joka käytti peukaloplekua. Semmoiset country rockin taitajat kuin Danny Gatton, Jerry Donahue, Albert Lee, Scott Andersson. Jazzin soittajia löytyy paljon. Esim. Tuck Andresilla on mielenkiintoinen tyyli... |
Ze Kink 08.07.2004 20:18:15 (muokattu 08.07.2004 20:18:54) | |
---|
Mä soittelen kanssa sähkistä silloin tällöin sormin, kun olen tuota klasaria 7v soittanut. Ei se kyllä mihinkään heviin sovi, mutta jotain puhtaita sointuja on kiva näppäillä niin. Ja jazziin esimerkiksi se sopii tietenkin hyvin. EDIT: Ja kynnet on minulla juu. "Lay down the boogie and play that funky music 'til you die!" |
Brian May jr. 08.07.2004 21:55:40 | |
---|
Itse en paljoa soittele sähkistä sormin, ellen sitten joitain joihin ihan välttämättä on käytetättävä(esim. Stairway to heaven, nothing else matters) minulta kun tuo tatsi irtoaa sähkikseen paljon paremmin plekun avustuksella, jos soittelis näillä kynsillä yhtä agressiivisesti noita kieliä niin ei niitä pian olisikaan. Tietty nyt klasarijutut soitellaan sitten sormin. Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi! |
jaska9 24.07.2004 11:40:07 | |
---|
hei. Ihan pikasilmäyksellä en huomannut mainittujen soittajien joukossa jätkää, joka tulee mulle aina ensimmäisenä sormisoittajista mieleen: Wilko Johnson. Dr Feelgoodin ensimmäinen kitaristi on ehkä planeetan ankaraotteisin r&r /r&b- iskijä. Feelgoodin 1974 ilmestynyt Down By the Jetty- albumi on mielestäni edelleen maailman paras rock´n roll- komppaamisen opinahjo. j. |