Aihe: Biisejä joissa samat soinnut?
1 2 3 4 5
moderniluuranko
01.06.2004 23:24:43
oho tää meni nyt kyllä ihan väärään paikkaan kai tää mun kirjotus...tuolla säveltäminen-alueella puhutaan ihan samasta asiasta mistä mäkin...
tsori.
"Koskaan ei oo liian pimee"
sirdickyj
02.06.2004 09:34:23
Biisit, joissa on KESKENÄÄN samat soinnut; Eagles-Hotel california, Van Halen-Little Dreamer
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
leather rebel
02.06.2004 10:26:59
Bob Dylan - Knocking on Heaven's Door
Guns n' Roses - Knocking on Heaven's Door

:D
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
depe
02.06.2004 10:30:57
Kaksi Nickelbackin biisiä. Todistusaineistoakin löytyy jostain päin nettiä...
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
Lord of the strings
02.06.2004 10:31:54

No shit!
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
Lord of the strings
02.06.2004 10:32:37
AC/DC - Highway to hell
AC/DC - Hell ain't a bad place to be
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
hessurf
02.06.2004 11:03:46
Marilyn, Bourbon Street, ja mikä se yks oli...
Soinnut tai mennä C, Am, F ja G
Kitaravirtuaali
02.06.2004 11:56:07

No mitä mieltä te olette tästä asiasta sitten...Tarkoitan, siis kun itselläni on sellanen juttu, että aina välillä omia biisejä/riffejä tms. tehdessäni alan miettimällä miettimään: "hitto onkstää jossain biisissä"- ja sit jos tuntien pähkäilyn jälkeen mieleeni tulee jokin edesvähänsamanlainen juttu, niin hylkään idean suoralta kädeltä(vaikkakin se olisi täysin minun omani)

...vituttaa, ku tällee mulle käy...kai mä jossain alitajuntani ylimmissä svääreissä ajattelen että mä en haluu kopioida mitään biisiä...tai et jos mulle tulee mieleen siitä joku biisi, niin sit toiset tulee syyttämään mua siitä, että mä en osaa tehdä biisejä ite, kopioin kaiken...

Et ole yksin. Joskus tulee keksittyä joku hauska riffi, ja sitten ajatteleekin "Äh, kyllä sekin varmaan jossain biisissä on." Ja sitten sitä ei edes laita ylös mihinkään.
Paskaakos tässä.
Master of reality
02.06.2004 19:39:18

:D

Eipä ole! Bob dylan: G D C G D Am7
Gunnarit: G D C G D Am
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
StoRBa
02.06.2004 21:06:42

Kaveri oli sitä mieltä että Marduk - Nightwing ja Disneyn Peter Pan teema on sointujen ihan samanlaisia. Liekö noin sitten oikeasti...
I want YOU to join the swedish army!
Jucciz
03.06.2004 10:49:12
Et ole yksin. Joskus tulee keksittyä joku hauska riffi, ja sitten ajatteleekin "Äh, kyllä sekin varmaan jossain biisissä on." Ja sitten sitä ei edes laita ylös mihinkään.

Jos tuolta pohjalta lähtee, ei varmaan kannata tehdä musiikkia ollenkaan. Suurin osa riffeistä ja vielä suurempi osa sointukierroista on keksitty jo kymmeniä ellei satoja vuosia sitten.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
mie
03.06.2004 11:09:35

Eipä ole! Bob dylan: G D C G D Am7
Gunnarit: G D C G D Am

Eikös nuo Am:t ja C:t ole toisin päin?
Topah
03.06.2004 11:11:31

Suurin osa riffeistä ja vielä suurempi osa sointukierroista on keksitty jo kymmeniä ellei satoja vuosia sitten.

Ja juuri tämän takia taidemusiikki on nykyään mitä on. 1900-luvulla ei enää katsottu aiheelliseksi takoa samoja melodioita/harmonioita, vaan tuli tämä moderni kausi.
Todellinen tutkimusmatka ei ole uusien maisemien etsimistä, vaan uusin silmin katsomista. "Marcel Proust"
mie
03.06.2004 11:12:17

AC/DC - Highway to hell
AC/DC - Hell ain't a bad place to be

Kaksi Nickelbackin biisiä. Todistusaineistoakin löytyy jostain päin nettiä...

Tämä on kyllä aika omituista että sama bändi tekee kaksi samalla sointukululla menevää biisiä. Minua ainakin häiritsisi jos omassa bändissä pitäisi soittaa kaksi samallaista kapaletta.
BenGlenton
03.06.2004 11:13:21

Itse oon jo pitkään tehny biisejä sillä periaatteella, että vasta siinä vaiheessa kun toisen säveltäjän lakimiehet tulevat ovelle kolkuttamaan, voidaan alkaa miettimään, pitäisikö omaa biisiä hieman muuttaa :)

Mainitsemasi ajattelutapa on juuri omiaan tappamaan kaikenlaisen luovuuden/inspiraation.
http://www.supremecourtband.fi
LassiÖ
03.06.2004 13:27:28
Sweet child `o mine ja Sweet home alabama ja mnet sooloskaba 6 tausta
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
t1amatti
03.06.2004 21:10:34
Marilyn, Bourbon Street, ja mikä se yks oli...
Soinnut tai mennä C, Am, F ja G

No se ykshän on se Only one tjsp. (Cause you were my only one, wooo my only one jne.)
no näinhän se on.
Hannu H.
03.06.2004 22:16:15 (muokattu 03.06.2004 22:19:31)

Shakiran unbeneath your clothes ja banglesin eternal flame on lähes sama biisi muutenkin kuin soinnuiltaan. Törkeen suora kopio jos mun mielipidettä kysytään...

EDIT:
Niin ja juicen biisit tarzanin kalsarit, napoleonin mopo ja einarin polkupyörä menee kaikki samalla sointukululla :)
"May the tone be with you"
Lennu
04.06.2004 00:59:45

Mamba - vielä on kesää jäljellä
Juice - katu täyttyy askelista
Jucciz
04.06.2004 13:13:08
Mamba - vielä on kesää jäljellä
Juice - katu täyttyy askelista

Juicen biisihän on Syksyn sävel. Toiseksi, noilla biiseillä on kyllä aika vähän yhteistä soinnutuksessa. Neljä ekaa noin periaatteessa eikä sitten paljon muuta.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)