Snowblind 02.05.2004 14:32:04 | |
---|
Täysillä ovat. |
Von Härskiburg 02.05.2004 15:05:31 | |
---|
Täysillä aina. Ei meikäläinen sellaisella mitään tee, ihan turha hökötys. "Fantastista!", myhäili nekrofiili kalmistossa. |
LaXu 02.05.2004 15:16:57 | |
---|
Stratossa aina täysillä, Les Paulissa välillä tulee kaulamikin tonen kanssa peuhattua. Volapotikoita mä käytän kuitenkin huomattavasti enemmän. |
Pande 02.05.2004 15:21:48 | |
---|
Täysillä yleensä, joskus pehmennykseksi vain lähes täysillä. If you can't dazzle them with your brilliance, baffle them with your bullshit. |
Lord of the strings 02.05.2004 15:58:57 | |
---|
Lähes aina täysillä. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| |
lapio 02.05.2004 17:01:07 | |
---|
Täysillä on sekä Ibassa, että LP:ssä. Stratossa on alempi vähän kallellaan, en tiedä miksi mutta tuntuu paremmalta. |
toxic 02.05.2004 17:13:29 | |
---|
Jos kitarassa on kunnon mikit (EMG :D) Niin silloin niitä kannattaa ruuvailla cleanilla soittaessa. Saa vähän tummempaa soundia jne. Mun tämän hetkisessä kitarassa ne on vain koristeena... |
Torniojaws 02.05.2004 18:48:40 | |
---|
Joko auki tai sitten kiinni. Välimuotoja ei tuossa oikeastaan ole, ne ei kuullosta hyviltä. Pääriffittelyssä ja pääriffinauhoituksessa se on auki, ja sitten tuplauskitaroihin käännän sen kiinni, minkä lisäksi väännän mikkikytkimen kaula-asentoon. A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old. |
Kitaravirtuaali 02.05.2004 19:36:07 | |
---|
Washburnissa varmaan hajalla, mitään eroa en huomaa. Push-pull -toiminto ko. potikassa kyllä pelittää hyvin. Stratossa en kanssa liiemmin huomaa, taitaa tuo multiefektihöskän kaappimallinnukset syödä sen pois. Vahvariin tuon pedaalin läpi soiteltaessa tuntui pelittävän, muttei stereoissa. Kummaa, mutta eipä haittaa pätkääkään. Tyypillinen onnettomuus: "viuh-kops-fiddu-sori-piipaa" -SURf
Elkee enää mitään myykö, rahat loppu perskeles! | IMIK #10 |
mie 02.05.2004 20:06:22 | |
---|
Melkein aina täysillä. Joskus jos haluaa saada mahdollisimman "miehekkään" soundin niin sitten kaulamikin kanssa nollille. Minun kirjootuskistani et löydäkirotus virhe itä ,etkä kieli oppi etkä yhdysja väli, merkki virheet.
IHKK #10 |
Necromuru 02.05.2004 21:17:12 | |
---|
Washburnissa varmaan hajalla, mitään eroa en huomaa. Push-pull -toiminto ko. potikassa kyllä pelittää hyvin.
Lienee johdotuksissa vika. Mullakaan ei tone stratossa toiminu yhtään, mutta sitten kun vaihto mikkikatkasijan ja johdotuksia uusi niin alko toimiin paremmin. Ei sillä kyllä mitään pahemmin tee. -Toi saksofooni ei oikein sovi tohon kappaleeseen.
-Niin. Siihen vois laittaa
säröä.
Keskustelua koulun juhlassa esitetystä kappaleesta. |
JM 02.05.2004 21:33:20 | |
---|
Täpöllä lähes aina. Joskus jotain hienoa soundia hakiessa niitä tulee räplättyä. En mikään hifisti ole soundien suhteen, joten aika rauhassa saavat tonet olla yleensä. Copyright ©1999-2004, Oikeuksien.net.
Kaikki muusikot pidätetään. |
Mika K 02.05.2004 23:12:38 | |
---|
Tallamikillä tone on yleensä 5-7 paikkeilla, kaulamikillä puolestaan täysin auki. En ymmärrä noita kommentteja, että tone potikan asennolla ei ole mitään väliä. |
Torniojaws 02.05.2004 23:44:46 | |
---|
Tallamikillä tone on yleensä 5-7 paikkeilla, kaulamikillä puolestaan täysin auki. En ymmärrä noita kommentteja, että tone potikan asennolla ei ole mitään väliä. Veikkaan ettei se todellakaan vaikuta paljoa soundiin - lukuunottamatta ääriasentoja - kunnes vasta isomman hintaluokan kitaroissa (yli 1500 €) A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old. |
mtt76 03.05.2004 00:55:40 | |
---|
Tone-potikan merkityksen opin kertaheitolla, kun tallamikin potikan juotokset sanoivat työsopimuksensa irti Les Paulissani. Sen jälkeen mikkien välisen kirkkaustasapainon löytäminen oli *huomattavasti* hankalampaa (=lähes mahdotonta), etenkin kun soittelen enimmäkseen cleanilla tai ihan pienellä overdrivella. Onneksi on vielä volumet, joitten kanssa olen kyllä aina tykännyt pelata enemmän kuin tonen. Volume-potikan pienikin muutos muuttaa soundia huomattavasti enemmän kuin tone. Kaulamikin toneen en yleensä koske, mutta joskus soolosoundia hakiessa tulee lisättyä säröä ja väännettyä tone jonnekin välille 0-3. Hyvä laulava, erittäin tunnistettava "woman tone", joka silloin tällöin tulee vastaan erinäisillä levyillä. |
Ossi 03.05.2004 00:57:41 | |
---|
En ymmärrä noita kommentteja, että tone potikan asennolla ei ole mitään väliä. En minäkään. Vetääkö kaikki nykyisin pelkästään niin infernaalisilla säröillä, ettei korva ymmärrä enää kuin on- ja off-tilanteet vai onko heppujen kitarat järjestään niin tärviökunnossa ettei edes tonet toimi? "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
Eemil 03.05.2004 01:03:55 | |
---|
En minäkään. Vetääkö kaikki nykyisin pelkästään niin infernaalisilla säröillä, ettei korva ymmärrä enää kuin on- ja off-tilanteet vai onko heppujen kitarat järjestään niin tärviökunnossa ettei edes tonet toimi? Mulla tilanne on ainakin semmoinen, että särön pitää olla kirkas, joten tone saa olla särössä täysillä. Puhtaissa tone-potikalla saa kuitenkin kelpo muutoksia ääneen, mutta koska inhoan kaikkea live-säätämistä, en ole lähtenyt toneen koskemaan puhtaillakaan. Kuten totesin niin esim. studiossa jne. missä on enemmän aikaa säätää saundia on tone-potikalle enemmän käyttöä. |
leather rebel 03.05.2004 09:48:31 | |
---|
Aina täysillä. Voisi repiä sen tonepotikan hevon helevettiin, kun ei sillä tee mitään. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
Jiii 03.05.2004 15:31:00 | |
---|
Sehän vaan se että miten ne piuhat haluaa vetää : ) Oon kaipaillu straton tallamikkiin tone säätöä. Kuis ne piuhat on vedettävä? Oliko joku valmis systeemi... Tuliko muita ei toivottuja muutoksia? Jiii Musiikki jatkaa siitä mihin sanat loppuvat |
kid ego 03.05.2004 15:45:12 (muokattu 03.05.2004 18:52:19) | |
---|
Kaikki potikat täysillä, vaikka mun mielestäni nuo tonet eivät vaikuta mun kitarassani mihinkään. EDIT: Mun halpispaskakitarassa on halpispaskamikit, ja mun korvissanikin saattaa olla vikaa, mutta mä en huomaa noiden potikoiden asentojen aiheuttamaa eroa. On totuus tulla lapsen suuhun. |