Aihe: voodoo chile vai voodoo child
1 2
Blue Moon
19.04.2004 11:14:40 (muokattu 19.04.2004 11:18:41)

Ei, kyllä nimenomaan osasi. "Chile" on yksikkö sanasta "chillum" aivan kuten "child" on yksikkö sanasta "children". Ja suomeksihan kysymys on tosiaan lapsista.

Kuten todettu, kyseessä oli Henkan kunnianosoitus John Lee Hookerille, joka teki "Boogie Chillumin" jo 40-luvulla. John Lee ei osannut tiettävästi kirjoittaa lainkaan, mutta se on eri asia.

Tai "chillen", jota ainakin Hookerin levynkansissa ja etiketeissä useimmiten näkyy käytettävän. Merkityshän on sama.
- It's been a long time coming -
Paperilyhty
19.04.2004 13:13:04
Voodoo Child. Se "Chile"-biisi on Highway Chile.

- Aardfather

Silti on olemassa myös Voodoo Chile. Onko Highway Chile muuten millään varsinaisella Jimi-albumilla? Itse olen kuullut sen vain yhdeltä todella loistavalta kokoelmalevyltä.
-That's a nice little set,isn't it, that's a cozy ten minutes -What are we going to do, we've got nothing to play here... -I'll tell you what we're gonna have to do... -What? -Jazz odyssey!
leather rebel
19.04.2004 13:19:15 (muokattu 19.04.2004 13:19:32)
Kuten todettu, kyseessä oli Henkan kunnianosoitus John Lee Hookerille, joka teki "Boogie Chillumin" jo 40-luvulla. John Lee ei osannut tiettävästi kirjoittaa lainkaan, mutta se on eri asia.

Mun mielestä se Johnin biisi oli Boogie Chillun' (= Boogie Chilling?)
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
reijoteppo
19.04.2004 13:24:16
Chili, chily, hili, hily, cili, sili, sily, silly,tsili, tsilly, tsilli, hilly, tschili, tshilly, tshili, tschily, hillie, tsillie, tsillye, tschille, hille, chtsilly, on myös meksiikaanien ruoassa usein esiintyvä mauste. Ja Chile on kaupunki.
Blue Moon
19.04.2004 13:26:18 (muokattu 19.04.2004 13:30:04)

Mun mielestä se Johnin biisi oli Boogie Chillun' (= Boogie Chilling?)

Kyllä se on "Boogie Chillen". Ja se "chillen" tarkoittaa biisissä lähinnä lapsia.
- It's been a long time coming -
Volle
19.04.2004 13:26:29
Silti on olemassa myös Voodoo Chile. Onko Highway Chile muuten millään varsinaisella Jimi-albumilla? Itse olen kuullut sen vain yhdeltä todella loistavalta kokoelmalevyltä.

Smash hitsillä se on ainakin, ja smash hits on yksi niistä viidestä albumista, jotka on julkaistu herran vielä eläessä. Are you experienced -cd:llä, jossa on biisit sekä ameriikan että brittien versiosta, se taitaa myös olla. En pääse katsomaan, kun levy on autossa, joka on muualla.
Nam.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)