Aihe: hyviä ja huonoja kokemuksia kitaratunneista
1 2
Rokkariarvid
26.03.2004 16:02:46 (muokattu 26.03.2004 16:03:25)
Opettajani on hyvä, koska kotona soitan 75% heviä ja rockia, joskus jotain bluesia ja rauhallisempaa..
Mutta opettajani on suomen parhaita blues-kitaristeja ja se osaa opettaa sitä hyvin. Soitetaan koko tunti jotain, käydään välillä läpi asteikkoja uusia sointuja. Olen oppinut improvisoimaan todella paljon(siis alkuun verrattuna) opettajani avulla parissa vuodessa. Kiitos siitä hänelle..
Heheh, Pitt The Elder... Lord Palmerstone! #DISH#
Brian May jr.
26.03.2004 16:36:07
Suomessa on hyviä soittajia aika paljon, mutta todella vähän hyviä opettajia. Pedagogiikka on niin lapsen kengissä vielä. No oppia ikä kaikki.

Hah, minunpa maikoilla on niin taidot kuin taidot!(Eli soitto -ja opetustaidot) Eli käyny aika hyvä mäihä.
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
paulinho
26.03.2004 17:38:54
Juu, itsekin olen käynyt aivan alussa (kun aloitin soittelun) tunneilla ja nyt taas monen vuoden päästä uudestaan. Tunneilla on lähinnä noita komppaus- ja sointuhässäköitä käyty läpi, koska minun komppauksessani ei ollut sitä tarvittavaa "groovea". Noh, nykyään sitäkin on ja blues(kin) taittuu... Noh, ainakin jotenkin. Olen ollut viidellä opettajalla ja nykyiset opettajani opettavat kummatkin musiikkiopistolla (klassista kitaraa ja sähköistä). Tosiaan, kolmella opettajallani on saattanut olla vain se, "kunhan tästä saa rahaa"-asenne, koska en kokenut oppivani heidän tunneiltaan "mitään". Tai noh, en ollut kyllä pienempänä yhtä innostunut soittelusta kuin nykyään.
scath
26.03.2004 17:49:32

Kaksi eri opettajaa on ollut. Toinen hyvä toinen huono.
En oikein tiedä miten lähtisin perustelemaan..tämän huonomman opettajan tunneilla en oppinut mitään. Paremman tunneilla taas tuntui että kaikki sujui. Yhtäkkiä osasin paljon enemmän kuin aikaisemmin. Jotkut vaan hallitsevat opettamisen taidon.
Du siehst so sexy aus wenn du luftgitarre spielst..
Paperilyhty
26.03.2004 20:08:35
Suosittelen muuten käymään mahdollisimman monen eri opettajan opissa.

Minä en. Tähän mennessä olen käynyt neljän eri opettajan tunneilla, ja vain yksi oli järkevä, mutta sekin katosi. Työlästä aina aloittaa soittohommat alusta ja selittää kaikki erikseen, paljon paremmin toimisi, jos olisi nyt vaikka sen jonkun mainitseman yli seitsemän vuotta sama opettaja.
Oikeastaan olisi vaikka mitä sanottavaa (=valitettavaa) soitto-opettajista, mutta aivoni eivät nyt toimi.
Nyt olen sankari vauhdin ja kohinan.
Topah
26.03.2004 20:18:27

Suosittelen monia opettajia ehkä siinä vaiheessa, kun opiskelu on vakavampaa, eli halu oppia kaikkea mahdollista on suuri. Yksi opettaja ei voi tietää kaikkea. Voi kysyä suosituksia hyvistä opettajista. Uusi opettaja voi tuo esiin aivan uusia puolia. Mutta en kuitenkaan tarkoita, että kuukauden välein vaihtaisi opettajaa, mutta silloin kun alkaa tuntua että paikallaan junnaaminen on lähellä.
...sellasta
Evil-Chuck
27.03.2004 10:39:27
Aina hyvä soittaja ei ole hyvä opettaja. Mun ensimmäinen opettaja joskus, kun olin soittanu noin vuoden, oli tosi taitava soittaja. Osas vetää kaikkea Djangoista Steve Morseen, mutta opetus tuntui vähän semmoiselta hälläväliä-tyyppiseltä pelleilyltä ja tunnit kuluivat minun räveltäessä jotakin epämääräistä. Oppihan siellä kaikkia peruskomppaustyylejä ja tekniikkaa koskevia juttuja, mutta suurimman osan olen oppinut itsekseni ja koulun musiikin tunneilla.
VOISIKO JOKU KERTOA, MITEN SOITETAAN LOVE METALLIA JA STADIONROKKIA?
Heavymies
27.03.2004 19:46:57 (muokattu 27.03.2004 19:47:53)
Mä kävin kansalaisopiston kitaratunneilla jä siellä homma oli seuraavaa: Opettaja tuli aina hieman myöhässä. Sitten hän kävi hakemassa kitaransa jostain kaapista ja monisti muutaman kappaleen nuotit. Sitten viritettiin kaikki kitarat erikseen ja jotkut juttelivat välillä opettajan kanssa. Tunnista jäi ehkä 30min jäljelle eikä siinä ajassa ehtinyt kunnolla oppia mitään. Opettaja oli kyllä hyvä soittaja.
Nykyinen opettaja on helvetin paljon parempi ja hauskempi. Osaa soittaa ihan kaikkea ja tietää kaiken teoriasta ja kaikesta muustakin. Loistava tyyppi.
Rock 'N' Rollllllllllllllllll
nyholral
28.03.2004 20:59:29
Kaks vuotta klassista takana. Tuli vaan se vaihe että ei enään kiinnostanut. Huomenna alkaa ekat sähkiksen tunnit.
Tulihan opittua tärkeät perusasiat kitaran soittamisessa.
Opettajasta en sanoisi juuta enkä jaata. Sellainen leipääntymisen fiilis jäi mieleen.
Uusi opettajani sanoi, että aloitetaan vaan ja pidetään hauskaa.
ANNII
29.03.2004 12:55:46
hyviä kokemuksia on paljon...
joskus mulla oli tosi hyvännäkönen kitara opettaja....ne tunnit oli ainaki aina hyviä... haha
sing with the tempest & rock like a hurricane
KTR
29.03.2004 13:11:29
Siitä useilla opettajilla käymisestä..

Että parempi minusta käydä yhdellä hyvällä opettajalla, kuin useilla vaihtelevan tasoisilla. Uusi opettaja ei tiedä ennestään mitä jo osaat ja mitä pitäisi parantaa. Tosin uusilta opettajilta voi saada uutta näkemystä soittoon, mutta kuka sellaista kaipaa, hä?
Topah
29.03.2004 13:30:19

Juu en minäkään monella opettajalla ole ollut. Jos on tyytyväinen opettajaansa, niin turha sitä sitten vaihtaa.
...sellasta
Peki
29.03.2004 23:21:39
Itselläni ei ole minkäänlaisia negatiivisia kokemuksia kitaramaikoista tai mistään soittomaikoista.
Itse asiassa ajan myötä niistä on tullut ihan helvetin hyviä kavereita. Mukava nähdä ihmisiä, jotka selvästi pitää työstään.
Oon oppinu muutakin kuin musiikkia.
"Jaa minä apea?" -Alfred E. Neumann
Klovnixx
30.03.2004 10:32:01 (muokattu 30.03.2004 10:33:02)
Itsekkin harkitsen tuota, soittotunneille menemistä, on tullut rämpyteltyä melkein parisen vuotta.
Vituttaa vain, kun paikkakunnalta missä opiskelen, ei taida kitaransoitonopettajia löytyä. No kesän jälkeen muutan täältä pois, viereiseen isompaan kaupunkiin, ehkäpä sitten.
lothari
30.03.2004 10:45:22
Mulla on kokemuksia yhdestä kitaraopettajasta. On ihan itseoppinut muusikko ja soittanut omissa sekä muiden bändeissä. Ei mun tietääkseni muodollista koulutusta minkäänlaista.

Mutta tää jätkä oli sellanen luontanen opettaja kyllä. Jos tuntu, että ei helevetti, nyt mä lopetan tän koko homman kun en ikinä tuu oppiin, niin sen tunnin jälkeen oli aina sellanen olo, että uittu! Kaikki on sittenkin mahdollista.

Ja se opetti sellasia hyviä juttuja.. Anto sellasia peruspalikoita ja näytti, että ei tää musiikki loppujen lopuksi mistään kovin mystisistä komponeneteista kasaannu. Ja sit hyviä kokemuksen mukanaan tuomia vinkkejä.

Mutta se kannattaa pitää mielessä, että turha kuvitella, että pelkät tunnit mihinkään riittää. Soittamalla oppii soittamaan. Mulla meni niin, että tunneilla oppi miten / miksi ja sitten itse tahkoamalla sai sen lihasmuistiin, nii et pysty soittaan. Enemmän ois saanu irti jos ois ehtiny olla kitaran kaulassa niin palio kiinni ku tahtoo.

Hintaa oli 60 / kuukausi, kerran viikossa puol tuntia. Kitarat ja vahvistimet oli talon puolesta.
kerpse
30.03.2004 10:58:35

Mutta opettajani on suomen parhaita blues-kitaristeja..

Mielenkiinto heräsi - kuka sun opettajasi on?
Peki
30.03.2004 21:02:12

veikkaan Louhensuota :D
"Jaa minä apea?" -Alfred E. Neumann
Juunsku
31.03.2004 14:16:34 (muokattu 31.03.2004 14:17:10)

Mulle tuli kitaratunneista kokemuksia lukion bändisoiton alkeiskurssilta jossa oli pari tuntia kitaran soittoa..
No se opettaja tuli luokkaan, jossa sattumoisin kaikki osas jo soittaa, oli siinä 2 sekuntia ja lähti pois.. Ei varmaankaan osannut ku hieman teoriaa ja pari sointua :)
Eli ihan hyvät kokemukset...
Huumori on yksi elämän elin ehdoista.
spiritualBeggar
01.04.2004 10:39:55

mulla on pelkkää hyvää sanottavaa mun skittamaikasta. yleensä ne tunnit kesti vähintään puoltoista ku juotiin eka sumpit ja rupateltiin.sillon tällön pari bissee ennen opetusta.
ja opettajana se oli tosi jees. kun se näki et mua ei oikeen teoria eikä tekniikka innostanu ni keskityttiin enemmän jammailemiseen ja luovaan soittoon. eli kokemukset pelkästään hyviä
Rokkariarvid
01.04.2004 21:58:31

"Jarkka Rissanen"
Heheh, Pitt The Elder... Lord Palmerstone! #DISH#
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)