Tuliukko 25.03.2004 12:50:27 | |
---|
Kun alottelin soittamisen niin sillon kyselin muutamia vinkkejä kokeneemmalta kaverilta, myöhemmin luin suurta kitarakirjaa mutta muuten sitten olen itseopiskellut, kohta 8vuotta soittamista takana.. Itsehhän olen jumissa tuon soiton kanssa, en oikeen tiedä mitä uutta opettelisin, tilusoolot liian vaikeita eikä inspiraatio riitä niiden opiskeluun (jotkut lahjakkuudet/ankarasti treenanneet kuulemma vetäneet suurinpiirtein Ynkkä Malmsteenia surutta vuoden tai kahden soittokokemuksen jälkeen), kaikki soittamisessa menevä aika kuluu biisien tekoon.. Mielestäni olisi hyvä ottaa edes jossainvaiheessa kunnon soitto-opetusta joltakin virtuoosilta tai "virtuoosilta" Press spacebar to continue= lehdistö avaruusbaariin jatkoille |
cldron 26.03.2004 11:41:43 | |
---|
Itse opettelin, kun kaveri ensin näytti miten kitaraa ylipäänsä soitetaan.. Kirjastosta oon lainannu niitä Troy Stetinan opuksia, ne on kyllä ihan käteviä.. Kaikki musiikki kuulostaa paremmalta sähkökitaralla... |
MacGyverfan 26.03.2004 14:54:26 | |
---|
Miten sooloja soitetaan? Löytyykö siis sooloja jotenkin kuvina tms? Tai mitä esim tarkoittaa Fmaj7 F7 on sointu jonka osaan, mutta mitä tuo maj on? Onko barresointuun vinkkejä? Ei millään saa sormeani niin, että kaikki kielet soisivat. Sormi vain tukehduttaa ne... Onko mitään sormen venytystaktiikoita? Mull Of Kintyre menee jo ihan mukavasti, mutta kysynpä vain teiltä, että onko seuraava kappale teitä vaikea? http://www.guitaretab.com/b/beatles/1064.htmFlyygelin kun sais... |
paulinho 26.03.2004 17:42:13 | |
---|
Juu, minäkin olen itse oppinut, vaikka tunneilla nykyään käynkin (alkuaikoina ehkä opin vähän tunneilta, mutta taidoistani 80% on itse opittuja). Yksi hyvä saitti aloittelijoille olisi myöskin www.cyberfret.com , mikäli on enää pystyssä. Sieltä löytyy kuitenkin kaikkea hauskaan videoiden kera. |
Volle 26.03.2004 17:46:54 | |
---|
Onko barresointuun vinkkejä? Ei millään saa sormeani niin, että kaikki kielet soisivat. Sormi vain tukehduttaa ne... Onko mitään sormen venytystaktiikoita? Muistaakseni itse painiskelin saman ongelman kanssa aikoinaan. Eiköhän se ole ihan harjoittelukysymys. Kyllä ne barret alkavat pikku hiljaa menemään. Tietenkin kitara, jossa kielet ovat korkealla irti otelaudasta (munkin eka kitara oli sellainen), vaikeuttaa barrejen ottamista. Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu. |
MacGyverfan 26.03.2004 17:59:24 | |
---|
Voisitteko kertoa, että miten esimerkiksi tuo Fmaj7 soitetaan? Mitä se tarkoittaa? Flyygelin kun sais... |
Skebaristi 26.03.2004 18:11:10 (muokattu 26.03.2004 18:13:06) | |
---|
Voisitteko kertoa, että miten esimerkiksi tuo Fmaj7 soitetaan? Mitä se tarkoittaa? -5- -5- -5- -7- -8- -5- Eli siis F7 soinnun seitsemäs ääni on "korotettu" puolisävelaskelta... "Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy" |
marke- 26.03.2004 21:12:44 (muokattu 26.03.2004 21:14:25) | |
---|
Itseoppinut minäkin. 9 v soittoo takana. Soittamisen oppii soittamalla. Kun esim jonain päivänä oot soittanu viis tuntia, keitä kahvit ja soita lisää. Hienointa soittamisessa on se, että ei tarvi opetella sointuja eikä skaaloja eikä tiluja vaan voi tylysti päästellä esim. kitarasta sellasia ääniä kun haluaa. Eli jos hommasta tosissaan tykkää ja harjottelee sitä, mitä haluaa, (eikä sitä mikä on coolia) tulee hyväks ajan myötä. Voi toki opetella soittaan samallailla ku joku ynkka tai vai, mutta miksei samantein hanki samanlaista naamaa ja kikkeliä? No chiefs, all indians. |
Juice 26.03.2004 22:38:34 (muokattu 15.12.2004 16:43:03) | |
---|
.... Klisee on klisee. |
MacGyverfan 27.03.2004 16:45:15 | |
---|
Hmmm, on tuo Barresointu vaikea. Onko olemassa siihen sellaista apuvälinettä, mikä on niikuin rautasormi? Näin eräässä konsertissa miehen etusormessa metallisen kuoren jolla se vingutti. Onko väline pelkästään vingutukseen, vai olisiko siitä apua noihin berreihin? Mikä välineen nimi on? Mistä niitä saisi? Flyygelin kun sais... |
hjukke 27.03.2004 16:49:22 | |
---|
Slide-putki, Bottleneck, pullonkaula, pelkkään vingutukseen. |
telenaattori 27.03.2004 17:21:53 | |
---|
Rämppäsin vuoden verran itsekseni ja vasta nyt olen ruvennut käymään tunneilla, eka tunti oli viime viikolla ja harmikseni huomasin että minulta on mennyt melkein vuosi hukkaan, opettajan kanssa sitä pääsee paljon paremmin alkuun. suosittelen kitaratunteja :) |
Dolmo 27.03.2004 20:45:49 | |
---|
Kyllä siihen viikko jos toinenkin meni että barret sai soimaan puhtaasti. Nyt on itsellä ollut taukoa sen verran, että pelottaa ottaa kitara edes kouraan. Treeniä treeniä treeniä niin kyllä ne hiljalleen alkaa soimaan. "Oma tyhmyyteni on minulle tärkeämpi, kuin vieras viisaus" |