Aihe: Dave Navarro
1 2
saturnzreturn
07.03.2004 18:45:20
Otit siis omas netistä. Osaatko kertoa yhtään tarkemmin mistä?

no siis Emule ohjelmalla löysin...sourceja oli tosi vähän, joten imutus kesti jonkun pari viikkoo, kun jonossa oltiin ensimmäinen..jollain muulla ohjelmalla saattais saada helpommalla...
sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu....
mpk
08.03.2004 00:10:04
siinä sillä sitten on kaksi delayta, jossa toisessa on hold mode, ja se vetää sen livenäkin silleest että ekaks se sointu,holdi päälle sitten toinen delay päälle soittelee pientä kikkailua ja biisi lähtee...vasta "guess now you now"-kohdassa se ottaa holdin pois päältä, mutta jatkaa sitten taas kun alkaa säkeistö...

Tearjerkerin levyversiossa soi ainakin kolme clean-äänistä kitaraa samanaikaisesti, ja ne soittavat jokainen hieman eri kohdasta erilaisilla rytmityksillä. Eli biisin soinnuthan ovat suht´ yksinkertaiset ja tavanomaiset, mutta iso tekstuuri (tyypillistä Navarroa) hämää jonkun verran ellei paljon. Lopussa tuleva sitar-soundi, oli sitten aito tai emuloitu on kyllä upea idea.

Vielä sanoisin (vaikka kaikki varmasti tietää) ettei nettitabuihin kannata luottaa jos ei ole nuottikorvaa omasta takaa. Tuo kaupassa myytävä One Hot Minuten tabukirja oli muistaakseni aika hyvin kirjoitettu.
mpk
08.03.2004 00:13:09
Kysymykseni liittyykin tuohon viimeiseen, siis tearjerkeriin. Löytyykö ketään joka olisi vaivautunut opettelemaan tuon biisin. Jos on niin ottaisin innolla vastaan vinkkejä kuinka homma hoituu (Soundit, efektit?, vire?). Erityisesti kaipaisin vinkkejä soolon osalta (on muuten varsin kaunis soolo). Jonkinlaisia tabseja yritin googlen avulla löytää mutta tarjolla on vain jotain huonosti blokattuja sointujuttuja.

Tearjerkerin soolo suht´ helppo, oktaavein soitettu ja pienellä delayllä. Hinkkaat D-duuri -skaalaa edestakaisin niin löytyy. Jännä homma on että siinä eräässä kohtaa Dave soittaa pienen virheen (D# D:n sijaan), jonka ukot ovat kuitenkin sallineet laittaa levylle.
saturnzreturn
08.03.2004 07:20:30
Tearjerkerin soolo suht´ helppo, oktaavein soitettu ja pienellä delayllä. Hinkkaat D-duuri -skaalaa edestakaisin niin löytyy. Jännä homma on että siinä eräässä kohtaa Dave soittaa pienen virheen (D# D:n sijaan), jonka ukot ovat kuitenkin sallineet laittaa levylle.

se neuvo videolla, että jos improvisoidessa tulee virhe niin jää soittamaan virhettä muutama kerta ja siirry sitten oikeaan säveleen niin se kuulostaa siltä, kuin olisit halunnut soitta sen niin...:)
sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu....
mpk
08.03.2004 11:34:55
se neuvo videolla, että jos improvisoidessa tulee virhe niin jää soittamaan virhettä muutama kerta ja siirry sitten oikeaan säveleen niin se kuulostaa siltä, kuin olisit halunnut soitta sen niin...:)

Aivan totta, sitäpaitsi improvisoidessa noi virheetkin muuttuu häilyvimmiksi... Ei siinä oo mitään vikaa että ne jättää tollasen kämmin siihen, jos soolo/improvisointi on muuten onnistunutta. Ja nyt kun sitä kuuntelee, se kuulostaa hauskalta ja sen soittaa ittekki aina väärin eli oikein.

Tulipa muuten just mieleen että joskus aikanaan Navarro dissas aika paljon Tearjerkeriä ja sanoi että ikinä digannut koko biisistä pahemmin.
saturnzreturn
08.03.2004 12:25:01
Tulipa muuten just mieleen että joskus aikanaan Navarro dissas aika paljon Tearjerkeriä ja sanoi että ikinä digannut koko biisistä pahemmin.

joo, kuulemma sen jälkeen kun levy oli tehty, niin joka kerta kun se kuunteli sitä, niin se skippas tearjerkerin..kummallista, sillä erittäin hieno biisi, vaikkakin se kiedis sen munaa aika pahasti..
mpk
08.03.2004 23:16:43
sillä erittäin hieno biisi, vaikkakin se kiedis sen munaa aika pahasti..

Mä uskallan olla kyl eri mieltä, mun mielestä laulusuoritus on aika hieno ja sanatkin on tavallaan koskettavat, vaikka siinä lauletaankin tytöstä (?) jolla on pulisongit.

Mutta One Hot Minute on kuitenkin yksi aliarvostetuimmista levyistä. Nykyään tuntuu siltä että mitä yksinkertaisemmin Frusciante soittaa, sitä enemmän porukka löytää RHCP:n musiikista jotain uusia "tasoja".
saturnzreturn
09.03.2004 08:49:23
Mutta One Hot Minute on kuitenkin yksi aliarvostetuimmista levyistä. Nykyään tuntuu siltä että mitä yksinkertaisemmin Frusciante soittaa, sitä enemmän porukka löytää RHCP:n musiikista jotain uusia "tasoja".

ja komppi soi...
sirdickyj
09.03.2004 13:36:28
ja komppi soi...

No kun se just ei soi. Siis kitaralle, niillä kahdella sankarilla kylläkin.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Frusciante
09.03.2004 20:41:09
Mä en ymmärrä tota kiedisin mokaa tossa biisissä. Mikä se juttu oikein on? Mun mielestä se kuulostaa kaikkiaan varsin kauniilta. Sain just blokattua tuon tearjerkerin, paitsi sen soolon bluesfiilistelyn. Navarro käyttää mun mielestä muuten oktaaveja erittäin tyylikäästi ja tehokkaasti. Pitää ittekkin opetella.

Just äsken tuli muuten MTV:ltä Navarron ja Carmen Electra häistä... On se outo jätkä.
hallelujah' rock' n rollah!
lxi
09.03.2004 21:14:26 (muokattu 09.03.2004 21:17:00)
Mä en ymmärrä tota kiedisin mokaa tossa biisissä. Mikä se juttu oikein on?

Inhottavan epävireinen laulusuoritus. Hyvä vaan jos se ei haittaa sinua.

EDIT: Tarkemmin ottaen se on joka kerta yksi ja sama sävel: "refuse THE news", "just loose AND loose", "a perFECT mess".
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire
mpk
10.03.2004 00:55:39
Mä en ymmärrä tota kiedisin mokaa tossa biisissä.

Ei Kiedisin vaan Navarron mogaa soolossa, neljännen ja viidennen tahdin taitteessa ylöspäin liikkuessa se soittaa D#:n D:n sijaan. Eli juuri ennen kuin oktaavipelleily loppuu.
mpk
10.03.2004 00:59:07
Inhottavan epävireinen laulusuoritus. Hyvä vaan jos se ei haittaa sinua.

No epävireisyys on tuttua Kiedisiä. Livenä se ei juurikaan vireessä laula, ellei sitten oo korvamonitoreja. Sitäpaitsi epävireisyys kuten myös kitarasoolon virhe tuo pientä "orgaanisen hyvänolon" häivähdystä tähän über-robotisoituun ja pliisattuun Pro Tools-musiikkibisnekseen.
saturnzreturn
10.03.2004 07:45:57
Sitäpaitsi epävireisyys kuten myös kitarasoolon virhe tuo pientä "orgaanisen hyvänolon" häivähdystä tähän über-robotisoituun ja pliisattuun Pro Tools-musiikkibisnekseen.

just, tää oli taas tämmöne
mpk
10.03.2004 12:42:21
just, tää oli taas tämmöne

Relaa.
greshgurt
10.03.2004 16:29:52
Aattelinpa nyt kysyä, kun on asia vaivannut:
Sattuuko kukaan tietämään, että kertooko tuo Tearjerker sattumoisin Kurt Cobainista? Jostain olen sellaisen käsityksen saanut. Lyriikkoja ajattelen tuo olisi tietysti aivan liian yksinkertainen vastaus, mutta ehkäpä se jopa olisi totta?!?
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
saturnzreturn
11.03.2004 13:44:23
Aattelinpa nyt kysyä, kun on asia vaivannut:
Sattuuko kukaan tietämään, että kertooko tuo Tearjerker sattumoisin Kurt Cobainista? Jostain olen sellaisen käsityksen saanut. Lyriikkoja ajattelen tuo olisi tietysti aivan liian yksinkertainen vastaus, mutta ehkäpä se jopa olisi totta?!?

eipä kai...levyllä on paljon viittauksia eri henkilöihin (butthole surfers, iggy pop ja transcending kertoo river phoenixin kuolemasta), mutta tollasta en ole kuullut joten melko varmaan ei...
greshgurt
13.03.2004 15:45:07
Sattuuko kukaan tietämään, että kertooko tuo Tearjerker sattumoisin Kurt Cobainista?

http://www.livenirvana.com/covers/original.php
Täältä minä taisin tuon käsitykseni saada.

Mutta kuitenkin. Minäkin pistin muulin vinkumaan ja latasin tuon Navarro-kitarointivideon. Täytyy sanoa, että tykkäsin kyllä. Jotenkin tuon videon jälkeen taidan arvostaa Navarroa kitaristina enemmän kuin ennen (vaikka mielestäni aurinkolasit ovat typerän ihmisen merkki, ainakin sisätiloissa). Oli hauska huomata, ettei hänkään ole mikään teoriatietouden hirmu, vaan että lähinnä meriitit ovat itse sen soittamisen ja kokeilunhalun kautta saavutettuja. Minä kyllä tykkäsin miehen tyylistä ja soundista.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
saturnzreturn
16.03.2004 13:49:15
http://www.livenirvana.com/covers/original.php
Täältä minä taisin tuon käsitykseni saada.

Mutta kuitenkin. Minäkin pistin muulin vinkumaan ja latasin tuon Navarro-kitarointivideon. Täytyy sanoa, että tykkäsin kyllä. Jotenkin tuon videon jälkeen taidan arvostaa Navarroa kitaristina enemmän kuin ennen (vaikka mielestäni aurinkolasit ovat typerän ihmisen merkki, ainakin sisätiloissa). Oli hauska huomata, ettei hänkään ole mikään teoriatietouden hirmu, vaan että lähinnä meriitit ovat itse sen soittamisen ja kokeilunhalun kautta saavutettuja. Minä kyllä tykkäsin miehen tyylistä ja soundista.

hmm.. no jaa voipi sitten olla, toisaalta puhuttiin tuolla californicationistakin ja siinähän ei ole mitään muuta cobainiin viittaavaa paitsi se yksi rivi..."cobain can you hear the song..." tahi jotain sinne päin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)