Vanalkar 12.02.2004 17:22:40 | |
---|
Mitä muuten tr ja kaksi nollaa tarkoittaa? Tr00, ture, true. Esim. tr00 blackmetal = ääriprimitiivistä underground sihinää, bändin olemassaolosta ei tiedä kukaan muu kuin bändin jäsenet. Nauhoitettu lähes poikkeuksetta Anttilan mankalla (tm). Oppi Fjellet |
Da Make 12.02.2004 17:40:48 | |
---|
Tr00, ture, true. Esim. tr00 blackmetal = ääriprimitiivistä underground sihinää, bändin olemassaolosta ei tiedä kukaan muu kuin bändin jäsenet. Nauhoitettu lähes poikkeuksetta Anttilan mankalla (tm). Okei. No nyt sitten heti käyttämään uutta ja hienoa slangisanaa... Cräx, Change, Ötöm!? |
TheWickerMan 12.02.2004 19:01:30 | |
---|
Oon soittanut kitaraa nyt noin 2 vuotta. Osaan tarpeelliset soinnut ja sävelet sekä paljon teoriaa kitaran soitosta, sormet toimii jo hyvin eikä muutenkaan oo moittimista. Mikä olis nk. seuraava askel kohti hyvää osaamista? Ala tiluttamaan! Treenaa pikkausta, sweeppausta ja tappingia. "Vittu, kaikki on joskus aloittelioita" - Lord of the strings |
Garbo 12.02.2004 19:33:01 | |
---|
"Opettelin kitaransoiton. Mitä seuraavaksi?" Rupea vaikka viljelemään maata tai ryhdy tekemään lähetystyötä. Hoho. |
Garbo 12.02.2004 19:36:25 | |
---|
Tr00, ture, true. Esim. tr00 blackmetal = ääriprimitiivistä underground sihinää, bändin olemassaolosta ei tiedä kukaan muu kuin bändin jäsenet. Nauhoitettu lähes poikkeuksetta Anttilan mankalla (tm). Helvetti että repesin=) |
Mandariini 12.02.2004 20:11:41 | |
---|
Ala seuraavaksi harjoitella laulua, riehumista tai muutava vastaavaa kuten meditointia samalla kun soitat. Yhtä loputon työnsarka kuin hyväksi soittajaksi tuleminen. Melkeen kaikki on pyllystä? |
Sir Härö 13.02.2004 08:03:52 | |
---|
Rupea soittamaan klassista. (Olihan puhe siis sähkökitaroista?) Juu sähkis oli puheessa... Klassista? Ei helevetti, en tykkää yhtään... C´mon, make my day... |
skellu 13.02.2004 08:33:34 | |
---|
Tr00, ture, true. Esim. tr00 blackmetal = ääriprimitiivistä underground sihinää, bändin olemassaolosta ei tiedä kukaan muu kuin bändin jäsenet. Nauhoitettu lähes poikkeuksetta Anttilan mankalla (tm). Haha :) |
Kitza 13.02.2004 09:21:19 | |
---|
Bändi pystyyn ja reenaamaan! Siinä menee oma aikansa, että saa tiimin toimimaan, vaikka olis kuinka hyvä soittaja. Omien biisien tekeminen on varsin mukavaa puuhaa. Ei se laatu, vaan se että niitä biisejä tekee. Niitä voi sitten aina hioa eri kohdista jos siltä tuntuu. Tärkeätä biisien tekemisessä on pistää paperille heti ylös riffi/soolo jonka keksii. Ne unohtuu kuitenkin, ainakin mulla :) Ja sitten vituttaa ja lujaa. |
Sir Härö 13.02.2004 11:00:15 | |
---|
Bändi pystyyn ja reenaamaan! Siinä menee oma aikansa, että saa tiimin toimimaan, vaikka olis kuinka hyvä soittaja. Omien biisien tekeminen on varsin mukavaa puuhaa. Ei se laatu, vaan se että niitä biisejä tekee. Niitä voi sitten aina hioa eri kohdista jos siltä tuntuu. Tärkeätä biisien tekemisessä on pistää paperille heti ylös riffi/soolo jonka keksii. Ne unohtuu kuitenkin, ainakin mulla :) Ja sitten vituttaa ja lujaa. Kuten jo oon tätä toitottanu mut se v#tun bändi on jo pystyssä... ollu jo vuoden... C´mon, make my day... |
pwallin 13.02.2004 12:18:01 (muokattu 13.02.2004 12:18:19) | |
---|
Outoa ettei kukaan aiemmin ehdottanut näin olennaista asiaa: Kehitä oma tyyli/soundi! Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... |
Sir Härö 17.02.2004 14:36:53 | |
---|
Outoa ettei kukaan aiemmin ehdottanut näin olennaista asiaa: Kehitä oma tyyli/soundi! Se ois aika hieno homma... C´mon, make my day... |
hatapi 17.02.2004 14:57:07 | |
---|
Ootko käyny opetuksessa? Käy vaikka jonkun blues-gurun luona hakemassa inspiraatiota. - ei se laatu, vaan se määrä - |
Tony Narrows 17.02.2004 17:17:13 | |
---|
No sanotaan että jos et osaa asteikoita kaikista asemista ni siinä ois sulle hommaa ja nelisointujen kaikki käänökset kaikilta eri kieliryhmiltä varmaan osaat kans. :D Kahdessa vuodessa ei voi niin paljon kehittyä ettäosaisit esim. nuo hyvin. Toni A Salmi |
AoA 18.02.2004 11:59:18 | |
---|
Soittelet mitä lystäät -Anssi |
Super-Jari 18.02.2004 12:55:33 | |
---|
Opettele soittamaan eri tyylejä. Soittele vaikka toivelaulu kirjoja läpi. Opiskele teoriaa, nuotteja. Opettele kaikkea mitä et osaa. "Kaikki musiikki on ihan paskaa, paitsi jazz on vielä paskempaa"
-Juoppo, eräässä Kuopiolaisessa kaljakuppilassa |
huru_ukko 18.02.2004 15:34:40 | |
---|
Kitaransoitto opeteltu 2 vuotta soitettua, aika hurjaa. Ite oon soittanu yli 10 vuotta enkä vieläkään osaa läheskään tarpeeks hyvin. Opettele uusia biisejä, pidä hauskaa, tee omia biisejä, uusia tyylilajeja... Tai yksi hyvä, opettele laulaan ja soittaan samaan aikaan. Ei oo aina ihan helppoo riippuen tietty laulutaidosta. Yksinkertainen on kaunista! Ei siihen tilutusta tarvita... |
Sir Härö 24.02.2004 09:21:37 | |
---|
Noniin tässä vielä pieni selvennys. Kysyin et mitä mun seuraavaksi kannattais opetella. Mua ei kiinnosta jos joku haluaa leijua ja sanoo: "Mee mukula kasvamaan oon soittanu 10 vuotta ja oon kova." Mitä se mua kiinnostaa?!? C´mon, make my day... |
Kärpäsruoska 25.02.2004 10:51:16 (muokattu 25.02.2004 10:53:24) | |
---|
"Opettelin kitaransoiton. Mitä seuraavaksi?" Rupea vaikka viljelemään maata tai ryhdy tekemään lähetystyötä. Näin offtopic: oletkos sinä se Turvakytkin-Jucciz? Kääntänyt takkini? tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. |
lxi 25.02.2004 11:18:07 | |
---|
Osaan tarpeelliset soinnut ja sävelet sekä paljon teoriaa kitaran soitosta, sormet toimii jo hyvin eikä muutenkaan oo moittimista. Mikä olis nk. seuraava askel kohti hyvää osaamista? Hm, mitähän tarkoitat "tarpeellisilla" soinnuilla ja sävelillä? Tai minkälaista teorianosaamisesi on? Sointuja voi ja kannattaa aina opetella uusin käännöksin uusista asemista ja eri kieliryhmiltä, siinä riittää työtä. Sitten asteikot ja se miten ne soveltuvat sointujen päälle kulloisessakin tilanteessa. Nuoteista lukeminen ja prima vista -soittaminen on oma maailmansa, siinä riittää työtä pitkäksi aikaa. "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire |