Mandariini 10.02.2004 20:59:17 | |
---|
se x meinaa et vasuril vaimennetaan, ja palm et pikkasen (tai miksei vähän enemmänkin) vaimennetaan oikeel et soundist tulee semmonen jynkjynk. Melkeen kaikki on pyllystä? |
Da Make 10.02.2004 21:04:25 (muokattu 10.02.2004 21:05:53) | |
---|
juu juu mut pistetääks se ihan silleen et se ei periaatteessa soi lainkaan se kieli.vai silleen et se vähän vaimenee?tabulatuureissahan on silleen ku merkitään: x ja pm ni mikä ero noil on? onks palm mute et vaimennetaan kielet.ja x et dempataan kokonaan?ääh vittu mä oon ihan hukas! Harjoitella sitä voi vaikka: "karate ote tallan/kielisatuloiden yli". Tarkoitus ei ole hiljentää kieliä soimattomaksi. P.M. tekee sellaisen "crunch, crunch, crunch" komppauksen mahdollisesti. Merkintä tapa vaihtelee tabeittain.
^ ^ ^ _ ^ ^ ^ ^ e|------------------------- B|------------------------- G|--9--9--x-x---4-4---5------... D|--9--9--x-x---4-4---5------... A|--7--7--x-x---2-2-0-3------... E|------------------------- p.m..............| |....
Tuossa x-tarkoittaa "otelauta käden demppiä" eli tulee erään laine "artificial harmonic"-tyyppinen ääni. Otelauta käsi "barreaa" kevyesti kielet ja systeemi näpätään kuten normaalisti. Cräx, Change, Ötöm!? |
MV 10.02.2004 21:19:55 | |
---|
se x meinaa et vasuril vaimennetaan, ja palm et pikkasen (tai miksei vähän enemmänkin) vaimennetaan oikeel et soundist tulee semmonen jynkjynk. eiks ton x-jutun voi soittaa kans oikeel kädel.aattelin ku otelautakäden vaimennuksel tulee paskamainen soundi mun mielest mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Da Make 10.02.2004 21:22:59 | |
---|
eiks ton x-jutun voi soittaa kans oikeel kädel.aattelin ku otelautakäden vaimennuksel tulee paskamainen soundi mun mielest Tuossa-x... On sama asiakuin "tässä tapauksessa" eli juuri tuo X-vaihtelee aika reilusti. Joskus tarkoitetaan normaalia palm mutea, joskus sillä on korvattu numero 10, mutta tuo on virallinen tapa. Cräx, Change, Ötöm!? |
Da Make 10.02.2004 21:25:02 | |
---|
...soundist tulee semmonen jynkjynk. Just näitä sanoja hain, siis vasurilla saadaan "JynkJynk" ja oikealla saadaan "crunch, cruch". (olettaen tietenkin, että kyseessä on oikeakätinen kitaristi) Cräx, Change, Ötöm!? |
Mandariini 10.02.2004 21:58:38 | |
---|
Tää on taas just sit keskustelun rönsyilyä. Puhutaan jostain x:stä vaik aihe oli rytmikitarointi. Ihan hienoo sinäänsä, mutta on vaikee hypätä keskusteluun pelkän aiheen pohjalta, pitää lukee koko trheadi. Piggasen joskus ärsyttää(ihan vähän). Melkeen kaikki on pyllystä? |
Ossi 11.02.2004 00:40:51 | |
---|
Koska m-nettiä ei edelleenkään ole tietääkseni pyhitetty pelkästään rock-genrelle, rohkenen suositella poljento-henkiselle (engl. groove) soittajalle vaikkapa Eaglesien (..tsot, tsot, turha peljästyä) "One Of These Nights"-nimistä laulua. Kitarakompit polveilevat siinä muistaakseni aika imevästi eikä muuten se soolokaan ole paskempi. "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
Bilharzia 11.02.2004 04:06:54 | |
---|
Just näitä sanoja hain, siis vasurilla saadaan "JynkJynk" ja oikealla saadaan "crunch, cruch". (olettaen tietenkin, että kyseessä on oikeakätinen kitaristi) Jos käytetään molempi niin tulee tuktuk.. www.LifeofDebauchery.Com |
Uli Con Carne 11.02.2004 08:11:51 | |
---|
Koska m-nettiä ei edelleenkään ole tietääkseni pyhitetty pelkästään rock-genrelle, rohkenen suositella poljento-henkiselle (engl. groove) soittajalle vaikkapa Eaglesien (..tsot, tsot, turha peljästyä) "One Of These Nights"-nimistä laulua. Kitarakompit polveilevat siinä muistaakseni aika imevästi eikä muuten se soolokaan ole paskempi. *GASP* Eagles... ;) |
Bilharzia 11.02.2004 11:12:15 | |
---|
juu juu mut pistetääks se ihan silleen et se ei periaatteessa soi lainkaan se kieli.vai silleen et se vähän vaimenee?tabulatuureissahan on silleen ku merkitään: x ja pm ni mikä ero noil on? onks palm mute et vaimennetaan kielet.ja x et dempataan kokonaan?ääh vittu mä oon ihan hukas! Se x olis niinku sellanen tyly stoppaava ääni. PM olis ihan oikealla kädellä pelkästään tuotettu ääni.. kun taas x:ään voi käyttää molempia. Eli siis se x -äänessä ei ole sävelyyttä mukana se on niinku perkussiivinen saundi enemmänki. Se kuulostaa hianolta ku kitara ja rummut paukkaa stemmassa
|X---X--- |X---X--- |X---X---
PM tuottaa sellasen bassovoittoisen soivan äänen jossa ei oo paljoo sustainia.. se loppuu lyhyeen. Sellanen melodinen runksutus www.LifeofDebauchery.Com |