Aihe: miten treenata hyväksi rytmikitaristiksi?
1 2
Mandariini
10.02.2004 20:59:17
se x meinaa et vasuril vaimennetaan, ja palm et pikkasen (tai miksei vähän enemmänkin) vaimennetaan oikeel et soundist tulee semmonen jynkjynk.
Melkeen kaikki on pyllystä?
Da Make
10.02.2004 21:04:25 (muokattu 10.02.2004 21:05:53)
juu juu mut pistetääks se ihan silleen et se ei periaatteessa soi lainkaan se kieli.vai silleen et se vähän vaimenee?tabulatuureissahan on silleen ku merkitään: x ja pm ni mikä ero noil on? onks palm mute et vaimennetaan kielet.ja x et dempataan kokonaan?ääh vittu mä oon ihan hukas!

Harjoitella sitä voi vaikka: "karate ote tallan/kielisatuloiden yli". Tarkoitus ei ole hiljentää kieliä soimattomaksi. P.M. tekee sellaisen "crunch, crunch, crunch" komppauksen mahdollisesti.

Merkintä tapa vaihtelee tabeittain.

^  ^  ^ _   ^ ^ ^ ^
e|-------------------------
B|-------------------------
G|--9--9--x-x---4-4---5------...
D|--9--9--x-x---4-4---5------...
A|--7--7--x-x---2-2-0-3------...
E|-------------------------
p.m..............|    |....

Tuossa x-tarkoittaa "otelauta käden demppiä" eli tulee erään laine "artificial harmonic"-tyyppinen ääni. Otelauta käsi "barreaa" kevyesti kielet ja systeemi näpätään kuten normaalisti.
Cräx, Change, Ötöm!?
MV
10.02.2004 21:19:55
se x meinaa et vasuril vaimennetaan, ja palm et pikkasen (tai miksei vähän enemmänkin) vaimennetaan oikeel et soundist tulee semmonen jynkjynk.

eiks ton x-jutun voi soittaa kans oikeel kädel.aattelin ku otelautakäden vaimennuksel tulee paskamainen soundi mun mielest
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
Da Make
10.02.2004 21:22:59
eiks ton x-jutun voi soittaa kans oikeel kädel.aattelin ku otelautakäden vaimennuksel tulee paskamainen soundi mun mielest

Tuossa-x... On sama asiakuin "tässä tapauksessa" eli juuri tuo X-vaihtelee aika reilusti. Joskus tarkoitetaan normaalia palm mutea, joskus sillä on korvattu numero 10, mutta tuo on virallinen tapa.
Cräx, Change, Ötöm!?
Da Make
10.02.2004 21:25:02
...soundist tulee semmonen jynkjynk.

Just näitä sanoja hain, siis vasurilla saadaan "JynkJynk" ja oikealla saadaan "crunch, cruch". (olettaen tietenkin, että kyseessä on oikeakätinen kitaristi)
Cräx, Change, Ötöm!?
Mandariini
10.02.2004 21:58:38
Tää on taas just sit keskustelun rönsyilyä. Puhutaan jostain x:stä vaik aihe oli rytmikitarointi. Ihan hienoo sinäänsä, mutta on vaikee hypätä keskusteluun pelkän aiheen pohjalta, pitää lukee koko trheadi. Piggasen joskus ärsyttää(ihan vähän).
Melkeen kaikki on pyllystä?
Ossi
11.02.2004 00:40:51

Koska m-nettiä ei edelleenkään ole tietääkseni pyhitetty pelkästään rock-genrelle, rohkenen suositella poljento-henkiselle (engl. groove) soittajalle vaikkapa Eaglesien (..tsot, tsot, turha peljästyä) "One Of These Nights"-nimistä laulua. Kitarakompit polveilevat siinä muistaakseni aika imevästi eikä muuten se soolokaan ole paskempi.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Bilharzia
11.02.2004 04:06:54
Just näitä sanoja hain, siis vasurilla saadaan "JynkJynk" ja oikealla saadaan "crunch, cruch". (olettaen tietenkin, että kyseessä on oikeakätinen kitaristi)

Jos käytetään molempi niin tulee tuktuk..
www.LifeofDebauchery.Com
Uli Con Carne
11.02.2004 08:11:51

Koska m-nettiä ei edelleenkään ole tietääkseni pyhitetty pelkästään rock-genrelle, rohkenen suositella poljento-henkiselle (engl. groove) soittajalle vaikkapa Eaglesien (..tsot, tsot, turha peljästyä) "One Of These Nights"-nimistä laulua. Kitarakompit polveilevat siinä muistaakseni aika imevästi eikä muuten se soolokaan ole paskempi.

*GASP* Eagles... ;)
"I suppose you could tie a piano to your crotch, but would it be the same thing?" -Kim Thayil
ANTEMERIDIEM
BORN TO SHRED
Bilharzia
11.02.2004 11:12:15
juu juu mut pistetääks se ihan silleen et se ei periaatteessa soi lainkaan se kieli.vai silleen et se vähän vaimenee?tabulatuureissahan on silleen ku merkitään: x ja pm ni mikä ero noil on? onks palm mute et vaimennetaan kielet.ja x et dempataan kokonaan?ääh vittu mä oon ihan hukas!

Se x olis niinku sellanen tyly stoppaava ääni. PM olis ihan oikealla kädellä pelkästään tuotettu ääni.. kun taas x:ään voi käyttää molempia. Eli siis se x -äänessä ei ole sävelyyttä mukana se on niinku perkussiivinen saundi enemmänki. Se kuulostaa hianolta ku kitara ja rummut paukkaa stemmassa

|X---X---
|X---X---  
|X---X---

PM tuottaa sellasen bassovoittoisen soivan äänen jossa ei oo paljoo sustainia.. se loppuu lyhyeen. Sellanen melodinen runksutus
www.LifeofDebauchery.Com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)